חברת אאוטדור פעילה מזה כ-25 שנה ועוסקת במכירת והשכרת גידור זמני, מחסומי קהל ומגוון פתרונות בטיחות לענף הבנייה. החברה ניסתה להשקיע בקידום ממומן ואורגני לאורך השנים, אך מעולם לא זכתה לתוצאות משמעותיות שהחזיקו מעמד.
הקמפיין הממומן בגוגל הביא בעיקר פניות לא רלוונטיות מצרכנים פרטיים (החברה מספקת שירותי B2B), לא החזיר את ההשקעה בו ואף יצר המון עבודה מיותרת לעובדים.
החברה לא השקיעה רבות בקידום האורגני בגוגל, מתוך תפיסה שאין לאפיק זה מה לתרום. כתוצאה מכך, האתר היה מדורג על מספר מצומצם של מילות מפתח בעלות תחרות נמוכה והיקף חיפושים נמוך, מה שלמעשה כמעט ולא תרם לצמיחת החברה.
החברה פנתה אלינו תחילה עבור קידום אורגני ולאחר כחצי שנה של עבודה משותפת, לקחנו פיקוד גם על הקמפיין הממומן בגוגל. האתגר הגדול שעמד לנגד עיננו היה לשנות את התפיסה שהלכה והשתרשה בחברה אודות השיווק הדיגיטלי, ולהראות שלא רק שהוא עובד כאשר עושים אותו נכון, אלא שהוא יכול להזניק את החברה למחוזות וגבהים חדשים.
קידום אורגני: ראשית התחלנו באופטימיזציה של האתר החדש שנבנה זה עתה עבור חברה. שיפרנו את מהירות הגלישה באמצעות החלפת תוסף CLP Varnish Cache ב- WP Rocket והגדרתו בצורה אידיאלית, כיווצנו והמרנו מעל 2000 תמונות לפורמט webp, הסרנו תפריט ניווט צדדי מבלבל שיצר כפילות מיותרת עם התפריט הראשי העליון, בנינו את התפריט העליון בצורה נכונה כך שהגולשים יוכלו להגיע לעמודים החשובים תוך קליק או שניים לכל היותר, חיזקנו את ה-EEAT באתר על ידי הוספת פרטי התקשרות ושעות פעילות בפוטר, טיפלנו בעמודי 404, הוספנו פירורי לחם, יצרנו והעלנו קובץ robots.txt שלא היה קיים באתר, מחקנו את מפת האתר בסרץ׳ קונסול שהייתה ישנה ולא רלווניות והחלפנו אותה במפת אתר חדשה שיצרנו באמצעות Yoast SEO.
כמו כן הגדרנו את התוסף בצורה נכונה (חסמנו ארכיונים של תגיות, ארכיונים מבוססי פורמט, ארכיון תאריך, ארכיון מחברים, סוגי משלוח למוצר ותגיות מוצר, הגדרנו את שם הארגון, הוספנו קישור לפייסבוק בסכמה וביצענו אופטימיזציה להגדרות הסריקה). בנוסף, לא היה באתר אזור בלוג פעיל כלל. יצרנו את האזור והתחלנו להעשיר אותו בתכנים רלוונטיים מדי חודש. יחד עם זאת, התמקדנו בהשגת קישורים חיצוניים איכותיים בקצב ובאופן הדרגתי וטבעי ככל הניתן.
קידום ממומן: התקציב היומי של הלקוח לא היה גבוה מדי, אך הוא פוזר על פני מספר רב של קמפיינים וקבוצות מודעות, חלקם עם תקציב של שקלים בודדים ליום, מה שהגביל את היכולת שלהם למצות את הפוטנציאל הגלום בהם. בנוסף, בניהול השוטף כמעט ולא הוכנסו מילות מפתח לא רלוונטיות לשלילה, מה שגרם לריבוי פניות שהגיעו מחיפושים לא רלוונטים (גדרות יד 2, גדר לחצר, גדר לחנייה וכו׳).
לאחר סקירת המצב הקיים, הדבר הראשון שעשינו היה לאחד את כל הקמפיינים הקטנים לקמפיין אחד ולחלק אותו לקבוצות מודעות רלוונטיות, על מנת לאפשר לגוגל לנתב את התקציב בהתאם לחיפושים המשתנים מדי ולא להגביל תחומים מסוימים מלממש את הפוטנציאל שלהם. בנוסף, עברנו על כל מילות המפתח שהמודעות הוצגו בהן ושללנו את כל מה של היה באופן ברור ומדויק קשור לפעילות הלקוח (מעקב ועדכון שאנו עושים מדי חודש כדי להישאר בכיוון הנכון). לבסוף,הגדרנו מודעות חדשות, מדוייקות ומניעות לפעולה עבור כל קבוצת מודעות והפעלנו את הקמפיין.
קידום אורגני: לאחר 10 חודשי עבודה ובהשוואה לשנה החולפת, הטראפיק האורגני לאתר עלה מ-4,309 מבקרים במהלך 2023, ל-13,775 במהלך 2024. שיפור של כ-220%!
מספר מילות המפתח בעמוד הראשון עלה בתקופה זו מ-37 ל-62 (שיפור של 67.5%). הלקוח נמצא במקומות הראשונים כמעט בכל ביטוי שהוגדר, כאשר חלקם כלל לא היו ב-50 התוצאות הראשונות עשרה חודשים קודם לכן.
קידום ממומן: מתחילת הקמפיין החדש ועד תום השנה, בהשוואה לתקופה הקודמת, ביצועי הקמפיין השתפרו באופן משמעותי. כמות החשיפות עלתה בכ-54%, המחיר הממוצע לקליק ירד בכ-24.5%, כמות הקליקים הכוללת עלתה בכמעט 50%, כמות ההמרות עלתה ב-16.6% ועלות ההמרה ירדה ב-3%.
בשורה התחתונה, הלקוח נהנה כיום מעשרות רבות של פניות רלוונטיות מדי חודש. אחוזי הסגירה עלו משמעותית, כמות ההתעסקות בפניות לא רלוונטיות ירדה באופן דרמטי והחברה צומחת ומתפתחת לשיאים שהיא טרם חוותה.
כדי לספק את החוויה הטובה ביותר, אנו משתמשים בטכנולוגיות כמו קבצי קוקיז לאחסון ו/או גישה למידע מהמכשיר שלך. הסכמה לשימוש בטכנולוגיות אלו תאפשר לנו לעבד נתונים כגון התנהגות גלישה או מזהים ייחודיים באתר זה. אי הסכמה או משיכת ההסכמה עשויות להשפיע לרעה על תפקודן של תכונות מסוימות באתר.