כמעט כל העסקים ואנשי השיווק משקיעים הרבה זמן וכסף ביצירת תוכן ממגוון סוגים ובמגוון פלטפורמות. אבל איזה סוגי תכנים מביאים בסופו של דבר הכי הרבה תועלת?
בניגוד לנהוג לחשוב, תוכן זה ממש לא רק טקסט. למעשה תוכן יכול להיות כמעט כל דבר, ובעולם העסקים יש לו מטרה: להביא לקוחות ולייצר הכנסות. תוכן הוא אמצעי למטרות עסקיות, אבל כדי להגדיל את הסיכויים להגשמת המטרות הללו – כדאי לדעת אילו סוגי תכנים הם היעילים ביותר עבור העסק.
סוכנות NP Digital בדקה אילו סוגי תוכן מביאים הכי הרבה תועלת, לפי השלבים השונים במסע הלקוח – החל משלב המודעות, המשך בשלב ההשוואה והשיקולים וכלה בשלב קבלת ההחלטה:
ניתן לראות שכל סוג של תוכן הוא אפקטיבי בשלבים שונים של המשפך השיווקי – חלק מהתכנים יעילים יותר ביצירת מודעות ראשונית והשוואה בין אפשרויות (פודקאסטים, אינפוגרפיקה, בלוגים, וידאו קצר, תמונות), וחלק בשלב יהיה אפקטיבי יותר בשלב האחרון של קבלת ההחלטה (וידאו ארוך, מסמכים טכניים, וובינרים, מקרי חקר).
מכאן יוצא שכדאי מאוד להשקיע בכמה שיותר סוגים שונים תכנים, בהתאם לצרכים של העסק והתקציב העומד לרשותו, כדי ליהנות ממקסימום התועלת.
פודקאסטים
- 85% יעילות בשלב המודעות
- 10% יעילות בשלב השיקולים
- 5% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
פודקאסטים הפכו לטרנד לוהט של ממש בשנים האחרונות. נכון לשנת 2024 יש מעל 546 מיליון מאזיני פודקאסט בכל העולם, ועד שנת 2027 המספר צפוי להגיע לכדי יותר מ-651 מיליון מאזינים.
בתוך כך, רבים מהעסקים ומאנשי השיווק החלו להפעיל פודקאסט משלהם כחלק מאסטרטגיית השיווק של העסק, במטרה להגיע ליותר קהלים ולהגדיל הכנסות. ב-2024 פודקאסטים בכל העולם הכניסו כ-4 מיליארד דולר, וב-2027 צפויים להכניס כ-5 מיליארד דולר.
עם זאת, ממצאי הבדיקה מעידים שפודקאסטים יעילים בעיקר בשלב המודעות הראשון במסע הלקוח / המשפך השיווקי. בכל הנוגע לשלב השיקולים ולקבלת החלטה, הם פחות אפקטיביים בהשוואה לסוגי תוכן אחרים שנבדקו.
אינפוגרפיקה
- 80% יעילות בשלב המודעות
- 15% יעילות בשלב השיקולים
- 5% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
אינפוגרפיקות (הצגה ויזואלית של נתונים) היו להיט מוצלח ומבוקש בשנים עברו, אך ככל הנראה לא נס ליחם גם כעת בכל הנוגע לשלבי המשפך העליון.
בדומה לפודקאסטים, גם אינפוגרפיקות לסוגיהן יעילות יותר ביצירת מודעות למותג, למוצר או לשירות – אך פחות אפקטיביות בשלב השיקול וקבלת ההחלטה. אפשר ורצוי לשלב אינפוגרפיקה כחלק מאסטרטגיית השיווק ליצירת מודעות ולהשפעה התחלתית על שלב השיקולים.
בלוגים
- 80% יעילות בשלב המודעות
- 15% יעילות בשלב השיקולים
- 5% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
בלוג הוא סוג תוכן שרובו נשען על מלל, וניתן לשלב בו גם סוגי תוכן אחרים כגון תמונות, וידאו, אינפוגרפיקות ועוד. מכיוון שכך הוא יכול להיות מגוון מאוד באפשרויות שהוא מציע – החל ממדריכים ותוכן מקצועי וכלה בתוכן שיווקי. בלוגים הן סוג התוכן שמתברג הכי טוב התוצאות החיפוש בגוגל, והם גם אלו שמאפשרים את הגדלת התנועה לאתר ככל שהם צוברים ותק.
לא משקר ונודה שרוב האתרים שאנו מקדמים – מצליחים להגיע להישגים אלה הודות לתוכן בבלוגים הכלולים בכל אתר. עם זאת, לפי ממצאי הבדיקה הם יותר אפקטיביים ביצירת חשיפה ומודעות ופחות בקבלת החלטות וביצוע המרות. בנימה אישית ומניסיון רב שנים ב-SEO שרובו ככולו מבוסס בלוגים, נוסיף שהנתון הזה נשמע לנו מעט הזוי, אבל צריך לזכור שמדובר במחקר שבוצע בארה"ב.
סרטונים קצרים
- 75% יעילות בשלב המודעות
- 20% יעילות בשלב השיקולים
- 5% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
מרגע שטיקטוק כבש את העולם, וידאו קצר הפך לטרנד מבוקש. אין פלא שלאור ההצלחה המסחרית של סוג תוכן זה – גם פייסבוק, אינסטגרם יוטיוב יצרו גרסאות משלהם לסרטונים הקצרים (רילס ושורטס בהתאמה). אם תמונה שווה אלף מילים, וידאו שווה לפחות מיליון – וההשפעות השיווקיות שלו אפקטיביות יותר בהשוואה לסוגי התוכן האחרים שצוינו עד כה. סרטונים קצרים הם לרוב עד 60 שניות, אם כי לא נדיר לכלול בקטגוריה זו גם סרטונים של 2 או 3 דקות.
תמונות
- 70% יעילות בשלב המודעות
- 25% יעילות בשלב השיקולים
- 5% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
תמונות הן סוג תוכן ויזואלי שיעיל במיוחד בשני השלבים העליונים במשפך השיווקי – מודעות ושיקולים. עם זאת, בשלב קבלת ההחלטה ויצירת המרה, תמונות אינן שונות משאר סוגי התוכן שצוינו עד כה – רק 5 אחוז יעילות. כמובן, אין זה אומר שנימנע מלהשתמש בהן. מחקרים מעידים שפיסות תוכן ללא שום תמונה היו יעילות פחות בהשגת המטרות העסקיות, בהשוואה לתכנים שכללו לפחות תמונה אחת.
סרטונים ארוכים
- 50% יעילות בשלב המודעות
- 30% יעילות בשלב השיקולים
- 20% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
וידאו בפורמט ארוך הוא אחד מסוגי התוכן היעילים ביותר בכל הנוגע לקבלת החלטות. לרוב מדובר בסרטונים בני 10 דקות לפחות, המשפיעים על כל שלבי מסע הלקוח (הדגמת מוצרים, סקירות, שאלות ותשובות, אנבוקסינג ועוד).
לפי מחקר של האבספוט, 62% צפו בסרטונים כדי ללמוד עוד על המותגים שמעניינים אותם. למרות שצרכנים מעדיפים וידאו קצר – דווקא סרטונים של 60 דקות ומעלה הביאו את אחוז ההמרות הגבוה ביותר (24%), וזאת כאשר הקריאה לפעולה היא בסיום הסרטון.
מסמכים טכניים (ספרים לבנים)
- 25% יעילות בשלב המודעות
- 40% יעילות בשלב השיקולים
- 35% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
אחרי הסרטונים הארוכים, המסמכים הטכניים (White Papers) הם אלו שמביאים את מרב התועלת מבחינת המרות. מסמך טכני, או גם "ספר לבן" בתרגום מדויק, הוא דוח מפורט שמטרתו לחנך וליידע אודות נושא מסוים והפתרונות הרלוונטיים. למשל, "ספר לבן" בבריטניה הוא מסמך המציג את מדיניות הממשלה.
ספרים לבנים בתחום השיווק עושים אותו דבר, במטרה להוסיף ידע, למצב את המותג כסמכות מקצועית בתחומו ולהגדיל את אחוזי ההמרה. לצורך כך ספר לבן / מסמך טכני יכול לכלול מחקרים, סקרים ונתונים נוספים. בעולם השיווק, ספרים לבנים / מסמכים טכניים לרוב ניתנים להשגה רק לאחר רישום כלשהו, כגון שם ומייל או פרטים אחרים הנדרשים למילוי. מכיוון שכך הם גם יעילים יותר בשיפור ההמרות בשלבים האחרונים במסע הלקוח.
וובינרים
- 20% יעילות בשלב המודעות
- 50% יעילות בשלב השיקולים
- 30% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
ובינר (קיצור של "סמינר ברשת הווב") הוא למעשה השילוב האולטימטיבי בין תוכן ויזואלי לתוכן הדרכתי. לרוב מדובר בהדרכה המצריכה רישום מוקדם מראש, וצפייה בזמן אמת בתוכן המוגש. לעיתים קרובות יש גם השתתפות פעילה של האורחים במהלך הוובינר.
שוק הוובינרים העולמי עומד על שווי של כ-800 מיליון דולר, ו-83% מאנשי השיווק מעידים שהוא מהווה כלי אסטרטגי יעיל. אין פלא, עם 30% יעילות בתהליך קבלת ההחלטות ואחוז המרה ממוצע שעומד על 55 אחוז. כמו כן וובינרים מאוד יעילים גם בשלב האמצע (50% יעילות), בו הצרכן שוקל למי לפנות ובאיזה מוצר / שירות להשתמש.
מקרי חקר
- 10% יעילות בשלב המודעות
- 40% יעילות בשלב השיקולים
- 50% יעילות בשלב קבלת ההחלטה
מקרי חקר (Case Studies) הם התוכן האפקטיבי ביותר בשלב קבלת ההחלטות, כך לפי המחקר. הם הכי פחות יעילים בשלב המודעות הראשוני, ומיועדים בעיקר ללקוחות הנמצאים רגע לפני קבלת ההחלטה. מקרי חקר למעשה מציגים סיפורי הצלחה של המותג, לרוב מומלץ בשילוב נתונים המעידים על שיפורים, צמיחה וגדילה.
כדאי מאוד להקים עמוד ייעודי של מקרי חקר וסיפורי הצלחה באתר או בנכסים אחרים שלכם. הדבר יכול לשפר משמעותית את אחוז הפניות וסגירת עסקאות.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו