קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט – אפיקי הפרסום שכל בעל עסק צריך להכיר

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 5 דקות

כבעל עסק, גם אתה ודאי רוצה לפרסם את את המוצרים והשירות שלך לכמה שיותר אנשים רלוונטיים. מדובר באספקט חשוב וקריטי להצלחה מתמשכת, לאורך כל שנות פעילות העסק ובסיטואציות שונות בו הוא נמצא: בין אם זה בתחילת הדרך בה העסק זקוק נואשות למכירות ורווחים, כאשר הוא בצמיחה ויש אפשרויות להוציא כסף על פרסום כדי לצבור רווחים להשקעות המשך או כאשר העסק בקשיים וזקוק למכירות לשיפור מצבו. פרסום יכול להתבצע באמצעות מדיות שונות שאחת הפופולאריות והמבוקשות שבהן היא האינטרנט.

בניית אתר אינטרנט

הבסיס לכל פעילות של קידום עסקים באינטרנט הוא אתר רשמי. כיום ישנן פלטפורמות רבות המאפשרות לבנות אתר אינטרנט באופן עצמאי. הפופולריות שבהן הן וורדפרס, wix וג׳ומלה. על מנת שהאתר יהיו אפקטיבי, מושך וידידותי למשתמש, מומלץ בכל זאת לשכור שירות של מומחה לעניין. כל אתר אינטרנט נבנה בהתאם לצרכים המיוחדים של העסק או החברה.

חברות המתמחות בתחום מעסיקות מומחים אשר דואגים לשלב בו את התוכן הנכון, אלמנטים גרפיים מושכים, משפך שיווקי ועוד. האתר חייב להיות ברור, מותאם למובייל, מזמין וענייני על מנת לצוד את עיני הגולשים, לגרום להם להיכנס אליו ולבצע את הפעולה שלשמה הוא נבנה. איך גורמים לגולש להגיע לאתר? קיימות שלוש שיטות עיקריות לקידום אתר העסק ברשת. שתיים מהן מתמקדות בגוגל והשלישית בפלטפורמות בהן הגולשים מבלים את רוב זמנם ברשת – הרשתות החברתיות.

קידום עסקים באינטרנט באמצעות פרסום בגוגל

אחת האפשרויות האפקטיביות ביותר לקידום עסקים באינטרנט היא פרסום ממומן בגוגל. מדובר בהשכרת שטח פרסום בגוגל ותשלום עבור כל גולש שמקליק על המודעה שלנו ומגיע לאתר. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, בפער ניכר מכל השאר ולכן פוטנציאל החשיפה הוא אדיר.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  בניית נוכחות שיווקית ב-8 מהלכים מרכזיים

כמעט בכל חיפוש שנעשה, ארבעת התוצאות הראשונות בדף תוצאות החיפוש, יהיו מודעות ממומנות. כך זה נראה למשל אם נחפש את הביטוי ״קידום אתרים״:

תוצאות חיפוש הביטוי קידום אתרים בגוגל

באמצעות קמפיין ממומן בגוגל, ניתן לבחור את הביטויים אותם אנו מניחים שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו מחפשים, ולהציג את המודעה שלנו בכל פעם שהם עושים זאת. כמובן שניתן למקד את הפרסום לשעות ספציפיות, ימים מסויימים, גיל הגולש, מינו, מיקומו הגיאוגרפי ועוד. הכל במטרה להגיע לקהל יעד ממוקד עד כמה שניתן ולייצר קמפיין פרסומי אפקטיבי עם החזר השקעה חיובי משמעותי.

לגולש הממוצע אין סבלנות להשקיע זמן בחיפוש. הוא משער כי העסק הראשון הינו עסק מקצועי וטוב, שבעליו השקיעו רבות בו, ולכן, סבור שהשירות ממנו יהיה טוב.

היתרון המרכזי של האפיק הזה הוא שעולים לאוויר מאוד מהר ומתחילים לקבל פניות. כמו כן נהנים מלידים חמים שמחפשים באופן אקטיבי באותו רגע את השירות שלנו. החיסרון הוא בכך שמשלמים על כל קליק ושלמעשה ״שוכרים״ שטח פרסום. ברגע שמפסיקים לשלם, נעלמים לחלוטין. כמו כן, צריך לזכור שאנשים בעלי ניסיון גדול יותר בשימוש ברשת, נוטים פעמים רבות לדלג על תוצאות החיפוש הממונות, מכיוון שהם תופסים אותן כפחות אותנטיות ויותר כפרסומת לכל דבר. אנשים אלו גוללים מיד לתוצאות החיפוש האורגניות״ – האפיק הבא עליו אנחנו הולכים לדבר.

קידום אורגני של עסקים באינטרנט

קידום אורגני לעסקים באינטרנט, בדומה לממומן, מתבסס גם הוא על בחירת מילות מפתח רלוונטיות, והצגת האתר לגולשים שמחפשים את אותן מילים. בשונה מהפרסום הממומן, כאן המטרה היא לגרום לאתר להופיע באחת מעשרת התוצאות הלא ממומנות, אשר מכונות בעגה המקצועית התוצאות האורגניות. לתוצאות האורגניות יתרונות משמעותיים כאשר העיקרי שבהם הוא האמון לו הן זוכות. אנשים תופסים את התוצאות האורגניות כתוצאות הנכונות והטובות ביותר.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק - מה נכון לכם?

היתרון המשמעותי בקידום אתרים אורגני עבור עסקים הוא קודם כל בכך שלא משלמים לפי קליקים. בנוסף, בונים ומשביחים את הנכס (האתר שלכם) ולא רק ״שוכרים״ מקום עבור ביטויים ספציפיים בגוגל. בנוסף, אחד האפקטים האדירים בקידום אורגני הוא בכך שככל שהדומיין מתחזק, האתר עולה בעוד הרבה ביטויים רלוונטים שלאו דווקא כיוונו אליהם, מה שמייצר עוד המון טראפיק איכותי. בנוסף לאורך זמן, קידום אורגני חוסך הרבה כסף כי אחרי שמתמקמים בתוצאות הראשונות, אפשר לצמצם את הפרסום הממומן ולהנות ממה שמגיע באופן קבוע מהאפיק האורגני.

החסרון המרכזי של קידום אתרים אורגני הוא בכך שלוקח זמן להגיע למעלה. ברוב המקרים, ישנם מתחרים שעובדים כבר לא מעט זמן, כך ששחקן חדש שמתחיל מאפס, צריך תחילה לסגור את הפער מולם ואז לנסות לעקוף אותם. מדובר בתהליך שנבנה באופן הדרגתי ובזהירות רבה, על מנת לא להסתכן בענישה מצד גוגל ולהידחק הרחק מהעמודים הראשונים.

שיווק ברשתות חברתיות

בניגוד לשני אפיקי הפרסום שהזכרנו לעיל, אשר מתבססים על מילות מפתח שהגולש מחפש באופן אקטיבי בזמן אמת, פרסום ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או טיקטוק, הוא מה שמכונה Pattern Interruption. מה זה אומר? הגולש שלנו עונה על מאפיינים שהגדרנו לטובת הפרסום, למשל קבוצת גיל מסוימת, אזור מגורים, תחומי עניין, מצב משפחתי וכדומה – וזה הטריגר להצגת הפרסום. הגולש נכנס לרשת החברתית כדי לעסוק בענייניו ואנחנו מציגים לו את הפרסום שלנו מבלי שהוא בהכרח חיפש אותו באופן אקטיבי ברגע זה.

מכיוון שאין צורך בחיפוש אקטיבי מצד המשתמש, אפיק זה מאפשר לנו להגיע לכמויות גדולות של אנשים, בדרך כלל במחיר זול יותר מהאלטרנטיבות שגוגל מציעה. אפיק זה הוא כלי שיווקי נהדר עבור בעלי עסקים שרוצים לקדם את עצמם ללא תלות במילות חיפוש כאלה ואחרות, להגדיל את המודעות למותג או במקרים בהם מדובר במוצר חדש שקהל היעד לא מודע לקיומו ואנו מבצעים חינוך שוק.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  שיווק סופר-לוקאלי באינטרנט – 5 טיפים שיציבו אתכם בטופ

שילוב כוחות עבור קידום העסק ברשת

ככל שהעולם עובר יותר ויותר לדיגיטל, בעלי עסקים רבים מגיעים למסקנה כי קידום עסקים באינטרנט הוא השיטה המועדפת ביותר להגדיל את החשיפה של העסק ולייצר לקוחות חדשים באופן שוטף. אם אתם מרגישים שאתם מפספסים לקוחות רבים כי הנוכחות שלכם ברשת לא בולטת מספיק, כדאי לכם לשקול בחיוב את השיווק הדיגיטלי.

מבחר האפשרויות יכול להיות מבלבל ולכן בפוסט הזה התמקדנו בשלושת האפיקים אשר על סמך ניסיונינו יעשו את העבודה הטובה ביותר עבור כ-95% מהעסקים. צריך לזכור, כי מטרת השיווק של שלושתן היא זהה גם אם דרך פעולתן מעט שונה. בשורה התחתונה, שילוב נכון ובמינון מתאים יכול להביא לתוצאות מעולות בעלות נמוכה יחסית לאלטרנטיבות מעולם השיווק הקלאסי.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */