קידום אורגני למרפאות, קליניקות ורופאים
עולם הרפואה יצא כבר לפני זמן רב מבתי החולים, והוביל להתפתחות הרפואה הפרטית שפתחה אפשרויות חדשות בפני קהל הרופאים המקצועיים, אך גם יצרה שורה של אתגרים עסקיים ושיווקיים עימם אמורים להתמודד אותם רופאים, כמו כל בעל עסק אחר. האתגר הבולט ביותר הוא כמובן משיכת לקוחות חדשים והגדלת היקף ההכנסות, איתו אמורים הרופאים להתמודד בכפוף למגבלות הפרסום החלות עליהם במסגרת האתיקה הרפואית.
קידום אתרים הוא אחד מערוצי השיווק הטובים ביותר הקיימים כיום, ויעיד על כך השימוש הנרחב בו על ידי המותגים המסחריים הגדולים ביותר. עבור רופאים המנהלים קליניקות פרטיות, יכול קידום אתרים לרופאים לעשות את ההבדל בין קליניקה קטנה ושולית, ובין מותג רפואי אליו נוהרים לקוחות מכל רחבי הארץ.
קידום זה מתאים לכל סוגי ההתמחויות הרפואיות, ובכלל זה כירורגיה פלסטית, רפואת שיניים ורפואת הפה, רפואת ילדים, נוירולוגיה, כירורגיה כללית, פסיכולוגיה ופסיכיאטריה, חוות דעת רפואיות ועוד.
רופאים ומנתחים, מדוע חשוב להשקיע בקידום אתרים?
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, אך הוא גם לב ליבו של האינטרנט. כל חיפוש מידע, איש מקצוע, מוצר או שירות, עובר בראש ובראשונה דרך גוגל. לקוחות פוטנציאליים המחפשים אתכם, יעשו זאת דרך גוגל, וכאשר הם עושים זאת, אתם רוצים להיות הראשונים שיעלו מול עיניהם.
אתם בהחלט יכולים לבנות גם על השיווק מפה לאוזן ממנו אתם נהנים כבר היום, אבל את כל אותם לקוחות שמחפשים את השירות הרפואי שאתם מספקים בגוגל, תוכלו לגייס אך ורק אם תוכלו להגיע אל ראש תוצאות החיפוש.
עבור עולם השיווק, היכולת לפגוש את הלקוח בדיוק ברגע בו הוא מחפש אותנו, היא פסגת העבודה השיווקית, ועבור עולם הרפואה הכפוף לרגולציה אתית בתחום הפרסום והשיווק, מדובר גם בערוץ היחיד שעומד לרשות רופאים פרטיים על מנת לחשוף את שירותיהם לקהל הרחב.
יתרונות הקידום האורגני עבור רופאים וקליניקות פרטיות
קידום אורגני מייצר למרפאות וקליניקות מספר יתרונות בולטים, אשר משקפים את החשיבות הגוברת של הנוכחות הדיגיטלית בימינו:
- הגברת הנגישות למידע: קידום האתר מאפשר למטופלים ולאנשים המחפשים מידע בריאותי למצוא בקלות את הרופא ולהבין את ההתמחויות והשירותים שהוא מציע. זה יכול לכלול מידע על טיפולים, הנחיות לפני ביקור, וכן הלאה.
- בניית אמון: אתר מקצועי ומקודם היטב משדר אמינות ומקצועיות. מידע מפורט על הרקע האקדמי והמקצועי של הרופא, תעודות, פרסומים, והמלצות ממטופלים יכולים לעזור לבנות אמון עם מטופלים פוטנציאליים עוד לפני הביקור הראשון.
- שיפור התחרותיות: בעולם שבו רוב האנשים מחפשים מידע ברשת, נוכחות דיגיטלית בולטת ומקודמת משפרת את היכולת של הרופא להתמודד עם התחרות. קידום אתר יכול לעזור להבליט את הרופא מול קולגות בתחום ולמשוך מטופלים חדשים.
- הגברת הנוחות למטופל: אתר מקודם יכול להציע פונקציונליות שמשפרת את הנגישות והנוחות למטופלים, כמו למשל יכולת לקבוע תורים אונליין, גישה לתוצאות בדיקות, יכולת להעביר מסמכים בצורה מאובטחת, ועוד.
- הגעה לקהל יעד רחב יותר: קידום האתר מאפשר לרופא להגיע לקהלים שאולי לא היו מודעים לקיומו, כולל אנשים מאזורים גיאוגרפים שונים או קהלים שמחפשים טיפולים מסוימים שהרופא מתמחה בהם.
- קידום מחקר ולימוד: עבור פרופסורים המעורבים במחקר ולימוד, אתר מקודם יכול לשמש כפלטפורמה לשיתוף ידע, ממצאי מחקר, וחינוך בריאותי לקהל הרחב. הדבר יכול להגביר את ההכרה בתרומת הפרופ׳ לתחום הרפואי ולחזק את מעמדו כמומחה.
מהם האתגרים עם קידום אתרים בתחום הרפואה בגוגל?
קידום אתרים בתחום הבריאות בגוגל מורכב יותר מאשר בתחומים אחרים ממספר סיבות עיקריות, אשר נובעות מהאחריות המוספת על גוגל לספק מידע אמין ומדויק בנושאים רפואיים ובריאותיים (כמו גם בנושאים פיננסיים).
כמה מהאתגרים העיקריים בקידום אתרים לרופאים כוללים:
1. מדיניות E-E-A-T של גוגל (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – ניסיון, מומחיות, סמכותיות, אמינות)
- ניסיון: מעיד על כך שהכותב התנסה בעצמו בדברים שעליהם הוא כותב. במקרה הזה גוגל רוצה לדעת שהרופא אכן ביצע את הטיפולים אותם הוא מציג באתר ועליהם הוא כותב.
- מומחיות: גוגל מצפים שתוכן בתחום הבריאות יכתב על ידי מקצוענים בעלי מומחיות בתחום עליו הם מדברים. הדבר דורש השקעה ביצירת תוכן איכותי, יסודי ומקצועי.
- סמכותיות: עלינו לשכנע את גוגל בכך שהאתר סמכותי מספיק כדי לזכות לחשיפה בתוצאות החיפוש. אנו משפרים את סמכותיות האתר על ידי השגת המלצות מאתרים איכותיים ורלוונטיים אחרים (בדמות קישורים), יצירת תוכן איכותי שמושך שיתופים ועוד.
- אמינות: המטרה היא לנקוט בכמה שיותר צעדים שמגבירים את האמינות שלכם כרופאים או מטפלים. ניתן לעשות זאת בין היתר באמצעות הצגת מידע מדויק ומעודכן באתר, פרטי יצירת קשר, ביקורות של מטופלים ועוד, על מנת להשפיע לחיוב על אמינות האתר בעיני גוגל.
2. עדכוני אלגוריתם של גוגל
גוגל מעדכנים באופן קבוע את האלגוריתם שלהם כדי לשפר את איכות תוצאות החיפוש. תחום הבריאות, עקב חשיבותו, נתון לבדיקה מחמירה יותר, ועדכונים אלו יכולים להשפיע משמעותית על מיקומי האתרים בתוצאות החיפוש האורגניות.
3. התמודדות עם מידע מוטעה וטענות לא מבוססות
גוגל מנסה לסנן ולהוריד בדירוג אתרים המפרסמים מידע מוטעה או טענות לא מבוססות. אתרים בריאותיים צריכים להיות מאוד זהירים בניסוחיהם ולהסתמך על מחקרים ונתונים מוכחים.
4. תחרות גבוהה
התחום הבריאותי הוא אחד התחומים התחרותיים ביותר בקידום אתרים. אתרים רבים, ממוסדות בריאות ציבוריים ועד לפרטיים, מתחרים על תשומת לב המשתמש. הדבר מחייב השקעה רבה יותר בקידום אורגני ושיווק באופן כללי.
5. נושאים רגולטוריים ופרטיות
אתרים בתחום הבריאות צריכים להיות מודעים לחוקי פרטיות ורגולציות רפואיות, ולוודא שהם מקפידים על כללי HIPAA (בארה"ב) או תקנות דומות בישראל ומדינות אחרות. ניהול מידע רגיש של מטופלים באופן לא תקין יכול להוביל לענישה ולפגיעה בדירוג האתר.
לכל אלו, נדרשת התמחות והבנה עמוקה של האלגוריתמים של גוגל, כמו גם הכרות עם חוקי הרגולציה הרפואיים והבריאותיים הרלוונטיים, כדי להבטיח קידום אתרים אפקטיבי ואחראי בתחום הבריאות.
איך עובד תהליך הקידום האורגני לרופאים בקצרה?
המטרה הראשונה אותה אמור התהליך של קידום אתרים לרופאים להשיג היא יצירת תנועה של לקוחות פוטנציאליים אל האתר. מטרה זו מושגת באמצעות שורה של פעולות:
- מחקר ביטויי מפתח – בחינת הביטויים בהם עושים לקוחות פוטנציאליים שימוש בכדי לחפש אתכם בגוגל, או בכדי לחפש מידע הקשור לפעילותכם. כך למשל, אם אתם מנתחים פלסטיים, ביטויי מפתח אפשריים יהיו "הרמת חזה", "ניתוח אף", "מנתח פלסטי מומלץ", "שאיבת שומן בבטן" וכדומה. ביטויים אלה משולבים בתכנים שונים באתר ומחוצה לו בכדי "להודיע" לגוגל על כך שהאתר שלכם קשור אליהם.
- אופטימיזציית אתר – בשלב זה, מבוצעת אופטימיזציה של קוד האתר, ובכלל זה כותרות הדפים, כותרות H1, תגיות מטא, תגיות תמונות וסרטונים, תיאור דפים, טיוב דף הבית, דף האודות ודפי השירותים, הוספת בלוג, הוספת חומרים ויזואליים בצורת תמונות וסרטונים וכדומה.
- קישורים ואזכורים – קישורים נכנסים ואזכורים הם אינדיקטורים חשובים עבור גוגל בדירוג האתר שלכם. ככל שאתם מוזכרים יותר ברחבי הרשת, וככל שהאתר שלכם נהנה מיותר קישורים נכנסים, כך הדירוג שלכם גבוה יותר. במסגרת זו, מיוצרים תכנים המופצים באתרי תוכן, אתרי מאמרים, אינדקסים עסקיים, אתרים מקצועיים כדוגמת הסתדרות הרופאים, משרד הבריאות וכדומה, ובהם אזכורים שלכם וקישורים המובילים אל אתר האינטרנט שלכם.
קידום אורגני לרופאים עוזר להמיר מבקרים למטופלים
לאחר שהבאנו את הלקוחות הפוטנציאליים אל האתר, המטרה כעת היא להמיר אותם ממבקרים ללקוחות. לשם כך, דרוש תוכן מקצועי מעולה שמספק תשובות לכל השאלות שמטרידות את הלקוח הפוטנציאלי, עיצוב מקצועי ובר סמכא וטאצ' שיווקי שמניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה, קרי קביעת פגישה או יצירת קשר.
כך למשל, אם אתם רופאי שיניים המבצעים השתלות שיניים, חשוב שהתוכן על טכניקות ההשתלה השונות יהיה מקיף וממצה, יתאר את התהליך מקצה לקצה, ויענה על כל השאלות שעשויות להטריד את הלקוח הפוטנציאלי כדוגמת "מה עושים במקרה של חוסר בעצם הלסת?", "מהי השתלת All on 4?", "מהם שתלים זיגומטיים?" וכדומה.
במיוחד בתחום הרפואה, ישנה חשיבות רבה לסמכות המקצועית שמשדר האתר שלכם. לקוח פוטנציאלי שיבין מקריאה באתר שלכם, שאתם אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים וגם רוצים לסייע לו עם כל מידע אפשרי, סביר להניח שיבחר בכם לביצוע הפרוצדורה הדרושה.
בבחירת הגורם המקצועי שיקדם עבורכם את האתר, אתם רוצים להבטיח שיצירת התכנים לאתר תהיה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, שכן קידום אתרים זה לא רק מקום ראשון בגוגל, אלא קודם כל מקום ראשון במכירות.
שורה תחתונה
בעידן הדיגיטלי, נוכחות מקוונת אפקטיבית היא חיונית להצלחת רופאים, קליניקות פרטיות, מטפלים וכלל המקצועות בתחום הבריאות והרפואה. קידום אתרים לרופאים לא רק מגביר את החשיפה לקהל היעד שלכם, אלא גם מסייע בבניית אמון ומעמד מקצועי בקרב מטופלים פוטנציאליים.
במהלך הפוסט, דנו בחשיבות של קידום אתרים אורגני לרופאים, מטפלים, מרפאות וקליניקות והיתרונות שאפיק זה טומן בחובו עבורם. כמו כן, התמקדנו באתגרים ייחודיים הנלווים לקידום בתחום הבריאות, כולל התמודדות עם מדיניות E-E-A-T של גוגל והצורך בהצגת מידע מדויק ואמין, בניית סמכותיות, ניסיון, אמינות ומומחיות בעיני גוגל והגולשים באתר.
אם אתם עוסקים בתחום הרפואה ומעוניינים להגדיל את מספר המטופלים שלכם ו/או להרחיב את מעגל ההשפעה שלכם, השקעה בקידום אורגני היא משהו שכדאי לעשות באופן שוטף, תוך שימת דגש על איכות התוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש, ובניית נוכחות מקוונת אמינה ומקצועית.