קידום אורגני בגוגל

מה זה קידום אורגני בגוגל ולמה אתם רוצים אותו בעסק שלכם?

קידום אתרים אורגני נחשב לאחד מאפיקי השיווק המובילים בעולם הדיגיטל ובעיני רבים גם לטוב מכולם. למה הקידום האורגני חיוני עבור כל חברה או עסק? מה מיוחד בתנועה המגיעה מהקידום האורגני ומדוע עסקים רבים כל כך משקיעים בו אלפי שקלים מדי חודש? מיד נפרט.

רגע לפני שנרחיב על הסיבות שהופכות את אפיק הקידום האורגני למלהיב ומיוחד כל כך, נסביר על קצה המזלג מה זה בכלל קידום אתרים אורגני, לטובת אלו מכם שלא בטוחים לגמרי על מה מדובר.

קידום אורגני בגוגל היא טכניקת פרסום שבה מבצעים פעולות שונות המעודדות את גוגל לקדם את אתר העסק במעלה תוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש של גוגל עבור ביטויי חיפוש שונים. 

הנחת המוצא היא שכולנו מחפשים מידע בגוגל ורובנו מדלגים על התוצאות הממומנות היישר אל התוצאות האורגניות. מי שמופיע בתוצאות הראשונות, גורף אליו את כל הגולשים שמחפשים באותו רגע את המוצר או השירות שבית העסק מציע.

תוכן עניינים

15 סיבות מעולות להשקיע בקידום אורגני SEO

1. זה או אתם או המתחרים שלכם

עם למעלה מ-2 מיליארד אנשים הגולשים באינטרנט ברחבי העולם, כאשר מעל 90% מהפעילות האינטרנטית מתחילה דרך מנועי החיפוש (ובראשם גוגל) – אתם פשוט חייבים להיות שם כדי להישאר רלוונטיים ולשרוד. הסיבה לכך היא פשוטה: בתוצאות החיפוש אין ואקום. אם אתם לא תהיו שם, המתחרים שלכם יתפסו את מקומכם וירוויחו את כל הלקוחות שהיו יכולים להיות שלכם.

2. חשיפה וקליקים בחינם וללא הגבלה

כל מדיה דיגיטלית אשר תרצו לפרסם בה תחייב אתכם בתשלום עבור כל קליק או כמות חשיפות מסויימת שתגיעו אליה. בניגוד לכל היתר, בקידום אתרים אורגני התשלום הוא עבור השירות בלבד. כלומר מעבר להיותו קבוע וידוע מראש, היתרון הכי משמעותי שלו הוא בכך שאינו תלוי בכמות האנשים שנחשפו לאתר שלכם או הקליקו עליו. כן כן, אם נחשפתם בפני מאה, אלף או מאה אלף גולשים – התשלום שלכם ישאר זהה והרווח כולו שלכם!

3. קונים אחד ומקבלים המון במתנה

קידום אורגני של האתר שלכם ממקם אתכם בתוצאות הראשונות עבור הביטויים הנבחרים אבל לא רק. ככל שהאתר שלכם מתחזק בתוצאות החיפוש והופך לאוטוריטה בתחומו, כך גוגל ידרג אתכם על עשרות, מאות ואף אלפי וריאציות שונות של חיפושים שאפילו לא הייתם מודעים לקיומם (רוב החיפושים באינטרנט הם חיפושים חדשים המורכבים ממספר מילים). המשמעות היא כמויות גדולות של גולשים נוספים שמגיעים אליכם באופן קבוע, בלי שום מאמץ נוסף.

4. גם כמות וגם איכות

יתרון נוסף של הקידום האורגני הוא שהתנועה שלו איכותית ובשלה יותר לביצוע רכישה. כמובן שחשוב לוודא שמקדמים ביטויים נכונים שפוגשים את הגולש בשלב הנכון של מסע הלקוח, אך כמכלול ניתן לומר בפה מלא שהמבקרים האורגניים הם איכותיים יותר וממירים באחוזים גבוהים בהרבה מאשר כל אפיק תנועה אחר.

5. מיתוג ומוניטין חיובי

להיות במקום הראשון זה לא רק להרוויח יותר גולשים לאתר, אלא גם לזכות ביוקרה מקצועית, אמון ומוניטין חיובי. מי שמופיע בתוצאות הראשונות נתפס כמומחה, כמקור אמין בתחומו וכמי שגוגל ממליץ עליו, כי הוא בחר להציג אותו בתוצאות הראשונות על חשבון כל היתר. לא משנה באיזה תחום מדובר – התברגו גבוה בביטויים הקשורים לתחום שלכם ותרוויחו תוספת חיזוק משמעותית למיתוג העסק.

6. קידום אורגני בגוגל כמעט תמיד משתלם יותר

לאורך זמן, קידום בגוגל הוא האפיק שיביא לכם גולשים רלוונטיים בעלות הנמוכה ביותר. לא רק שתרוויחו תנועה רבה ואיכותית יותר, היא גם תעלה לכם פחות מאשר בקמפיין ממומן. מה גם שאם תפסיקו להזרים כסף לקמפיין הממומן, התנועה תפסיק להגיע לאתר שלכם, אך זהו לא המקרה בקידום האורגני ועל כך נרחיב בסעיף הבא.

7. האתר שלכם לא נעלם מהתוצאות כשאתם עוצרים

נניח והשקעתם תקופה ארוכה בקידום אורגני של האתר שלכם והתברגתם במקומות הראשונים. יום אחד מסיבות כאלה ואחרות אתם מעוניינים לעצור את העבודה. בעוד שעצירת קמפיין פרסומי בגוגל, בפייסבוק, באאוטבריין או כל פלטפורמה אחרת, תוביל להיעלמות מוחלטת שלכם מהנוף, הרי שהודות להשפעה ארוכת הטווח ולאופן שבו עובד הקידום האורגני, אתם תישארו במקומכם ותמשיכו להנות מכל פירות העבודה שלכם עד כה.

כמובן שאם אתם נמצאים בתחום תחרותי, לאורך זמן המתחרים ידביקו ויעקפו אתכם, אך בתחומים לא מועטים אתר יכול להישאר במקומות הראשונים גם שנים לאחר הפסקת עבודת הקידום. עובדה די מדהימה שייחודית לאפיק זה.

8. קידום אורגני באינטרנט עובד עבורכם 24/7

יתרון חשוב נוסף של הקידום האורגני הוא שהוא עובד עבורכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. הקידום האורגני אינו ישן ודואג להציג אתכם בתוצאות הראשונות כאשר אנשים ברחבי הארץ (וגם בעולם אם אתם מקדמים אתר לקהל יעד בחו"ל) מחפשים את המוצר או השירות שלכם. הם יוכלו להגיע לאתר שלכם, להזמין או להשאיר פרטים, גם בזמן שאתם ישנים, מבלים או עובדים על דברים אחרים.

9. קידום אורגני מזרים אליכם גולשים חמים ומכווני מטרה

כאשר מדובר על קהל שמגיע אורגנית לאתר, אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בגולשים חמים ומכווני מטרה. מדובר בגולשים שמחפשים ממש עכשיו את מה שאתם מציעים. לא רק שהם חיפשו באופן אקטיבי, דילגו על המודעות בדרך, אלא הם בחרו באתר שלכם על פני אתרים אחרים שמופיעים בעמוד הראשון. הם עשו זאת ככל הנראה כי כותרת ותיאור הדף שלכם קלעו בדיוק למה שהם מחפשים. 

לאחר שהגולש נחת באתר שלכם, כל מה שנשאר לעשות הוא להוביל אותו להמשך המשפך השיווקי שלכם. זאת בניגוד לגולשים שמגיעים מפרסום ממומן כזה או אחר – לעיתים הם לחצו בטעות על הפרסומת או שסתם הסתקרנו לדעת מה מציעים להם מבלי שיש להם כוונה אמיתית לרכוש מכם. 

10. אנשים יזכרו שאתם קיימים

גם אם באותו הרגע אנשים לא נכנסו לאתר שלכם אבל ראו את כתובתו או שם העסק בתוצאות החיפוש – הם יהיו מודעים לקיומכם. כאשר מדובר בשירות או מוצר יקר, פעמים רבות הלקוחות מבצעים מחקר מעמיק ולא רוכשים באינטראקציה הראשונה שלהם עם המותג. בניית נוכחות בתוצאות החיפוש והישארות בתודעה של הגולשים, חשובה מאוד ומאפשרת לכם להופיע שוב ושוב (ללא תשלום נוסף) בפני אותם גולשים ובכך להגדיל את הסיכוי להפוך אותם ללקוחות.

11. רוב האנשים נכנסים לתוצאות האורגניות

הידעתם שלמעלה מ-80% מהגולשים גוללים ישירות לתוצאות האורגניות תוך התעלמות מהתוצאות הממומנות המופיעות בעמוד התוצאות של גוגל? הסיבה לכך היא שאנשים פיתחו יכולת לסנן פרסום ונסיונות מכירה שהם לא מעוניינים בהם. כולנו אוהבים לקנות, אבל אף אחד לא אוהב שמוכרים לו. לכן רובם המוחלט של הגולשים מעדיפים להיכנס לתוצאות האורגניות הנחשבות למהימנות יותר. אם אתם שם – הרווחתם. אם לא, אתם מפספסים כמות אדירה של קהל יעד פוטנציאלי.

12. קידום אורגני תורם גם למכירות אוף ליין

אם יש לכם חנות פיזית או עסק פיזי כלשהו (כמו מסעדה, חדר כושר, חנות בגדים, משרד עו״ד וכו׳) כנראה שיצא לכם לשאול מדי פעם את הלקוחות איך הם הגיעו אליכם והתשובה הייתה ״חיפשנו באינטרנט״. כשהם מדברים על חיפוש באינטרנט הם מתכוונים לחיפוש בגוגל. הם חיפשו מה לאכול באזור, רצו להשוות בין חדרי הכושר בסביבתם או שהיו זקוקים לשירותיו של עורך דין בקרבת מקום וכך הגיעו לאתר שלכם, לפני שהגיעו פיזית אליכם. ככל שהנוכחות האורגנית שלכם בתוצאות החיפוש חזקה יותר, כך יותר אנשים בסביבתכם ייחשפו אליכם.

13. קידום אורגני יכול לתת יתרון לחברות קטנות על פני הרשתות הגדולות

לפרסם בטלוויזיה, במיוחד בשעות המבוקשות, עולה הרבה מאוד כסף. כך גם לפרוס שלטים באיילון או לפרסם בגוגל על ביטויים תחרותיים מאוד, בהם העלות עבור כל קליק יכולה להגיע למאות שקלים. לעסקים קטנים ואפילו בינוניים אין לרוב את היכולת הכלכלית להתחרות בזירות הללו. לעומת זאת, באמצעות קידום אתרים אורגני כל אחד יכול להתברג בתוצאות הראשונות וליהנות מחשיפה וכמות מבקרים שהיו שמורים בעבר רק לחברות ענק.

14. קידום אורגני מגדיל את שווי האתר שלכם

קידום אורגני של אתר אינטרנט הופך אותו למעשה לנכס מניב. כחלק מעבודת הקידום, האתר מועשר בתוכן רב ואיכותי, הצבעות אמון מאתרים אחרים ואלמנטים נוספים אשר נשארים לאורך שנים. היה והחלטתם לשנות כיוון בחיים או למכור את העסק מכל סיבה שהיא, אם האתר שלכם מקודם בצורה אורגנית וזוכה למבקרים על בסיס קבוע, הרי שיש בידכם נכס דיגיטלי ששווה כסף. ככל שכמות המבקרים גדולה יותר והעסק נמצא בתחום רווחי יותר, כך גם יטפס שווי האתר שבידכם. אם לעומת זאת השיווק הדיגיטלי שלכם התבסס רק על פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק, ביום שבו תורידו את השאלטר על הפרסום, ייעצר זרם הגולשים והאתר ישאר די חסר ערך.

15. יש דברים שאפשר לפרסם רק באורגני

אם אתם מעוניינים לפרסם מוצרים מתחום הקנאביס, משקאות חריפים, מטבעות וירטואליים, תרופות שונות, טיפולים בריאותיים ועוד – פעמים רבות תגלו שמדיניות הפרסום בגוגל וברשתות החברתיות הגדולות פשוט לא מאפשרת לכם לעשות זאת. זה יכול להיות באמצעות הגבלה על מה שמותר לכם לכתוב ולהציג או איסור מוחלט על פרסום המוצרים והשירותים שלכם.

כל זה לא תקף לתוצאות החיפוש האורגניות מכיוון שאם הגולשים מחפשים משהו, גוגל רוצה להציג להם את התוצאות הרלוונטיות ביותר. כלומר אם אתם פועלים באחד מהתחומים שהזכרנו – כדאי לכם ליצור קשר עם חברה לקידום אורגני, כי SEO הוא האופציה היחידה והטובה ביותר שלכם במקרה זה.

קידום אורגני בגוגל: שאלות ותשובות בקצרה

קידום אורגני הוא הדרך להופיע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, בלי לשלם על כל קליק. זה כמו לזכות במקום הראשון בתחרות פופולריות – אנשים בוחרים בכם כי הם באמת מאמינים שאתם הכי טובים.

בניגוד לפרסום ממומן (הקישורים עם ה"פרסומת" למעלה), קידום אורגני הוא השקעה לטווח ארוך שבונה נוכחות ומוניטין עבור החברה.

כי הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בגוגל, גם אם הם לא יודעים שהם מחפשים דווקא אתכם.

קידום אורגני מביא לכם:

  • לקוחות איכותיים יותר שמחפשים בדיוק את מה שאתם מציעים
  • פניות שעובדות 24/7, גם כשאתם ישנים
  • חיסכון לטווח ארוך בהוצאות פרסום
  • אמינות וסמכותיות בתחום שלכם

תוכן איכותי הוא לב הקידום האורגני, מכמה סיבות:

  • הוא עונה על שאלות שאנשים שואלים – זה בדיוק מה שגוגל רוצה לספק
  • הוא משאיר אנשים באתר יותר זמן – סימן חיובי מבחינת גוגל
  • הוא יוצר הזדמנויות לשילוב מילות מפתח – בצורה טבעית ושימושית
  • הוא גורם לאנשים לשתף ולחזור – מה שמחזק את המוניטין של האתר

איכות > כמות: מאמר אחד מעמיק ומועיל שווה יותר מ-10 מאמרים שטחיים.

קידום אורגני בגוגל מתאים לכל חברה ועסק שיש להם אתר אינטרנט וחשוב להם שלקוחות ימצאו אותם בחיפושים שקשורים לתחום שלהם.

הקידום האורגני מתאים לעסקים בכל גודל אם שאיפות צמיחה:

  • בעלי עסקים קטנים שרוצים להתחרות עם החברות הגדולות
  • חברות בינוניות שרוצות להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלהן
  • חברות גדולות שרוצות לשמור על היתרון התחרותי שלהן

קידום אורגני הוא מרתון, לא ספרינט. לכן כדאי להתאים את הציפיות בהתאם.

באופן כללי:

  • 1-3 חודשים: שיפורים ראשוניים במילות מפתח פחות תחרותיות
  • 3-6 חודשים: עלייה משמעותית בתנועה לאתר והתחלת הגעת לידים
  • 6-12 חודשים: תוצאות משמעותיות במילות מפתח תחרותיות

הזמן משתנה לפי:

  • תחרותיות התחום – קל יותר לקדם "מכירת סדנאות יוגה בנהריה" מאשר "עורך דין פלילי"
  • מצב האתר ההתחלתי – אתר חדש לוקח יותר זמן מאתר ותיק
  • איכות וכמות התוכן – ככל שמשקיעים יותר, רואים תוצאות מהר יותר

אבל זכרו: גם אם לוקח זמן, התוצאות נשארות לאורך זמן.

  • דחיסת מילות מפתח – גוגל חכם מדי בשביל זה היום
  • תוכן מועתק – ייחודיות היא המפתח להצלחה
  • הזנחת המובייל – רוב החיפושים מגיעים ממכשירים ניידים
  • חוסר סבלנות – ויתור לפני שהתוצאות מתחילות להופיע
  • התעלמות מבעיות טכניות – שגיאות שמונעות מגוגל לאהוב את האתר שלכם

מסה מדיה מציעה מספר חבילות מוכנות מראש עבור שירותי קידום אורגני בגוגל, בהתאם לסביבה התחרותית ולמטרות שלכם. החבילות הן בעלות של החל מ-3000 ש״ח בחודש והן בנויות כדי לתת מענה מקיף ואידיאלי לשיפור הנראות של האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות. 

הקידום האורגני מורכב מכמה אבני בניין מרכזיות:

  1. אופטימיזציה טכנית – טיפול בבעיות מהירות, שגיאות ונגישות למנועי חיפוש
  2. יצירת תוכן איכותי – מאמרים, עמודי מוצר, בלוג ומדריכים שעונים על צרכי הגולשים
  3. בניית קישורים – גם בתוך האתר שלכם וגם מאתרים חיצוניים אליכם
  4. שיפור חוויית המשתמש – אתר מהיר, נוח לשימוש וידידותי למובייל

המפתח להצלחה: עקביות. קידום אורגני הוא מרתון, לא ספרינט.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור