פרסום בגוגל לעמותות – Google Grants ומענק גוגל לעמותות

אם אתם בעלי עמותה, כנראה שגם אתם מתמודדים עם הפן המאתגר בניהול ופיתוח העמותה – הפן הכלכלי. עמותה הינה גוף ללא מטרת רווח וככזה היא פועלת לרוב במאמצים כבירים להעניק ולפעול לטובת הסיבות המקיימות את העמותה. ודאי מצאתם את עצמכם לא פעם בסיטואציות בהן נאלצתם להאבק על מנת לגייס את הכספים הנדרשים לפיתוח העמותה ושימור פעילותה לאורך זמן.

אז הנה חדשות מעולות בנושא – יש לגוגל מתנה אדירה להעניק לכם בכל חודש, אם אתם עומדים בקריטריונים. כחלק מהתוכנית של גוגל לעזרה לקהילה, היא מסייעת לעמותות ללא מטרות רווח עם תקציב פרסום חודשי עצום של $10,000 בחודש! נשמע מעניין? המשיכו לקרוא.

מה זה גוגל לעמותות?

Google Grants או גוגל לעמותות בשפת העם, היא תוכנית סיוע לקהילה מטעם גוגל. על מנת לסייע לעמותות להתקדם ולהתפתח, לגייס תורמים נוספים, מתנדבים ולקדם את פעילות העמותה לטובת הקהילה, בעלי החיים, הסביבה ולטובת הפיכת העולם למקום טוב יותר לחיות בו – גוגל מעניקה 10,000 דולר מדי חודש לטובת פרסום במערכת גוגל אדס.

הכלים השונים של גוגל, לצד הפרסום במערכת בתקציב זה יכולים לסייע באופן משמעותי לגיוס תרומות לעמותה שלכם ולשנות את פני הדברים בצורה דרמטית. 

איך Google Grants עובד?

כאמור ההטבה ניתנת לטובת פרסום ממומן במערכת הפרסום של גוגל, אך ורק באמצעות פרסום של מודעות טקסט (ללא תמונות או סרטונים) כאשר המטרה תהיה לקדם את העמותה ומטרותיה. באמצעות תקציב זה ניתן לקדם משמעותית את פעילות העמותה, להגביר את החשיפה לעמותה ולמשוך מתנדבים ותורמים פוטנציאליים. כמו כן גוגל מציעה מגוון כלים לניהול העמותה וצרכיה כמו ג'ימייל שלה, שטח אחסון בענן, יוטיוב לעמותות ועוד.

מדוע כדאי לכם להירשם לתוכנית המענקים של גוגל לעמותות?

  • תקציב פרסום ענק במתנה מדי חודש – עסקים רבים, גם אם הם רווחיים, לא יכולים להרשות לעצמם תקציב פרסום של 10,000 דולר בחודש. מדובר בהטבה יוצאת דופן במידה שיכולה לשנות את המציאות בעמותה שלכם.
  • הגברת המודעות לעמותההגברת החשיפה לעמותה תאפשר לכם לספר את הסיפור שלכם ושל העמותה שלכם ליותר אנשים ובכך תוכל להניב גם יותר מתנדבים ותורמים.
  • הזדמנות להופיע בתוצאות הראשונות –  כולם מחפשים מידע ברשת והרוב המוחלט של האנשים עושה זאת בגוגל. כעמותה תוכלו לפרסם במערכת גוגל אדס ולהופיע בחיפושים הכי רלוונטיים בזמן אמת.

מי זכאי למענק של גוגל לעמותות?

כדאי לדעת שלא כל עמותה זכאית למענק של גוגל לעמותות. עמותות או גופים הקשורים לממשלה, בתי חולים, קופות חולים או מוסדות אקדמיים שונים – אינם עומדים בתנאי הסף. במידה והעמותה שלכם לא נכללת בקטגוריות הללו ניתן לבדוק שהעמודה אכן עומדת בדרישות הבסיסיות הנוספות של גוגל:

  • על העמותה להיות רשומה כחוק כארגון ללא מטרות רווח.
  • על העמותה להחזיק באישור ניהול תקין.
  • העמותה נדרשת בהצגת אישור ניכוי מס.
  • העמותה צריכה לעבור את בדיקות קרן רש"י ואת אישורה.
  • על העמותה להסכים לתנאי השימוש של תוכנית גוגל לעמותות.

הליך ההרשמה ל-Google Grants

בתחילה יהיה עליכם לעמוד בתנאים המקדימים של גוגל. תוכלו לבצע בדיקת זכאות באופן עצמאי או באמצעות חברה שתלווה אתכם בתהליך (אנו במסה מדיה נוכל לסייע וללוות אתכם בהליך). במידה והעמותה עומדת בדרישות הבסיסיות, נרשום אותה לבדיקה ב-techsoup שהיא הגוף החברתי המבצע עבור גוגל את בדיקת העמותה. נציגת טקסופ בישראל היא קרן רש"י.

לאחר מכן נרשם לתוכנית המענקים של גוגל ולהרשמה לחשבון של גוגל לקבלת החשבון לעמותות. לבסוף נוכל להתחבר לחשבון ולהקים קמפיינים ממומנים המבוססים על תקציב המענק של גוגל. תוך כדי תנועה נמדוד את התוצאות, ננתח את הנתונים ונפעל לשפר את הביצועים באופן מתמיד. 

מגבלות קמפיין עמותה בגוגל

אמנם גוגל מפרגנים בתקציב פרסום גבוה במיוחד, אך הוא מגיע עם מספר תנאים והגבלות שאינם ניתנים לשינוי וחשוב להכיר אותם לפני שיוצאים לדרך.

  • הגבלת סוג הקמפיין – הקמפיין הפרסומי שלכם יכול לפעול רק כקמפיין Search. כלומר אין אפשרות לפרסם ברשת המדיה של גוגל (GDN), ביוטיוב או להציג מוצרים בקמפיין שופינג.
  • מגבלת ביד (Bid) – בקמפיין רגיל אפשר לבחור כמה אנחנו מוכנים לשלם על כל קליק של גולש על המודעה שלנו. בחשבון של עמותה ניתן להגדיר מחיר מקסימלי של $2 לקליק.
  • לא ניתן לעשות קמפיין מתחרים – בניגוד לקמפיין רגיל, בו נהוג פעמים רבות לטרגט מתחרים מובילים מהתחום בתור מילות מפתח ולהציג את המודעה שלנו כאשר מישהו מחפש אותם, בחשבון עמותה הדבר אינו מתאפשר.
  • שימוש במילות מפתח – ישנן מספר מגבלות על מילות המפתח בהן ניתן לעשות שימוש בקמפיין של עמותות. מעבר למה שכבר הוזכר, על הביטויים המוגדרים להיות רלוונטיים לפעילות העמותה. למשל אם אתם עמותה שעוסקת במשלוח אוכל לנזקקים, לא תוכלו לפרסם על המילה ״אוכל״ או ״תרומות״ בלבד, אלא בביטוי ממוקד יותר כמו ״אוכל לנזקקים״.
  • אתר האינטרנט – על מנת שגוגל יאשרו את המענק לעמותה, הדומיין שעליו יושב האתר חייב להיות רשום על שם העמותה. כמו כן, אסור שבאתר עצמו יוצגו מודעות פרסומיות. בנוסף על האתר להיות מאובטח עם תעודת אבטחה SSL בתוקף.

לצד כל אלה על העמותה לעמוד בכמה דרישות טכניות נוספות, אשר קשורות לרוב לניהול הקמפיין עצמו ולאתר העמותה. מסה מדיה מלווה עמותות החל משלב הייעוץ הראשוני, דרך הגשת המסמכים לגוגל ועד לניהול השוטף של הקמפיינים על מנת לעמוד בכל דרישות הסף ולהשיג תוצאות מקסימליות. נשמח לעמוד לשירותכם.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור