גוגל שופינג

גוגל שופינג – המדריך המלא

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 7 דקות

ניהול חנות אינטרנטית יכולה להיות דבר מהנה במיוחד אך גם לא פשוט לנוכח התחרות הגבוהה כמעט בכל תחום. בעלי חנויות רבים חוששים שמא יהיה להם קשה לעקוף את הרשתות הגדולות בתוצאות החיפוש או שאפשרויות הפרסום שלהן דלות מדי ולמרות העלייה המטאורית בעשור האחרון בכמות הרכישות המתבצעות אונליין על ידי הקהל הישראלי ובכלל, הם עדיין סקפטיים לגבי ההצלחה שלהם לנהל חנות אינטרנטית רווחית. גוגל שופינג היא מערכת פרסום המוצרים של גוגל המשולבת בתוצאות החיפוש הממומנות המוצגות באתר מנוע החיפוש של גוגל. מאז שחדר לחיינו בישראל הוא מסייע לחנויות רבות, קטנות כגדולות, להגדיל את ההכנסות בעסק במאות ואף אלפי אחוזים. אם אתם מנהלים חנות אונליין של העסק שלהם ולא מכירים עדיין את גוגל שופינג – אתם פשוט מפסידים הזדמנות להגדיל משמעותית את כמות המכירות וההכנסות שלכם. כדי לעזור לכם בנושא – הכנו עבורכם מדריך מקצועי ומפורט אודות גוגל שופינג, כיצד זה עובד ומהם היתרונות למפרסמים שם. שווה מספר דקות מזמנכם ללא כל ספק.

מה זה גוגל שופינג ומתי הוא חדר לחיינו בישראל?

גוגל שופינג הוא תוסף תוצאות חכם למנוע החיפוש של גוגל. העדכון של גוגל שופינג יצא לאור בישראל רק באפריל 2018, לאחר שכבר פעל קודם לכן במספר מדינות ברחבי העולם. למרות האיחור האופנתי, מיד עם כניסתו למנוע החיפוש הישראלי החלו בעלי עסקים רבים לנצל את הפיצ'ר החדש בתוצאות והוסיפו את המוצרים שלהם למודעות הממומנות של גוגל. גוגל שופינג מאפשרת לאנשים המחפשים מוצרים ספציפיים לראות בראש עמוד התוצאות בגוגל סרגל תמונות נגלל ומציגה תוצאות משופרות ויזואלית הכוללות את תמונת המוצר, מחיר, שם החנות ולעתים גם משפט הנעה לפעולה או דירוג כוכבים של גולשים. מתחת למנוע החיפוש בתפריט הצגת החיפושים של גוגל נוספה לשונית "קניות" אשר מאפשרת תצוגה של מוצרים בלבד לפי הביטוי המחופש וכל התוצאות בעמוד זה הן ממומנות. התצוגה בעמוד זה תהיה ורטיקלית והגלילה תהיה כלפי מטה בשונה מתוצאות החיפוש הרגילות שם סרגל המוצרים ינוע ימינה ושמאלה.

על מסחר אונליין בעשור האחרון וההתאמות שביצעו גוגל בעזרת גוגל שופינג

אפילו בתחילת שנות האלפיים כאשר האינטרנט כבר החל לתפוס מקום של קבע בחיינו והחלו להתפתח מחשבים יותר נגישים בכל בית, עדיין עולם המסחר האלקטרוני (בוודאי בישראל) היה בחיתוליו וכמעט שאינו קיים. לאורך העשור שלאחר מכן היינו עדים לצמיחה מרשימה בקנה מידה עולמי של אתרי מסחר מובילים כמו איביי, אמזון, אטסי ואחרים. בשנים האחרונות זכינו לעלייה נוספת במשמעות שחנויות ומסחר אונליין תופסים בחיינו בכך שכל בית עסק המוכר מוצרים הקים גם חנות אונליין משלו, רשתות בכל מיני תחומים החלו לקדם מכירות אונליין דרך אתר החברה מלבד נקודות המכירה הפזורות ברחבי הארץ ומרבית העסקים החלו גם להשקיע בפרסום אונליין ובכך צמחה משמעותית המגמה של העדפת העסקים וגם הלקוחות להזמין אונליין. גוגל שראתה את המגמה בשנים האחרונות החל לפתח פיצ'ר מיוחד כשיפור לתוצאות החיפוש והוסיפה את גוגל שופינג לרזומה שלה. כעת התוצאות של גוגל מוצגות בצורה חכמה יותר, אטרקטיבית יותר ומדויקת יותר למה שהלקוחות מחפשים.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  כיצד למנף עקרונות פסיכולוגיים פשוטים לשדרוג ביצועי מודעות הפרסום שלכם

מדוע כדאי לבעלי חנויות אונליין לשלב פרסום גם בגוגל שופינג?

אם אתם גם ככה מנהלים חנות אונליין משלכם כדאי להוסיף את המוצרים שלכם גם לגוגל שופינג. פרסום החנות שלכם והבאת לקוחות הייתה תלויה בקידום האורגני של האתר עד כה או לחילופין הבאת תנועה לאתר מהרשתות החברתיות ומפלטפורמות פרסום שונות. כעת, כאשר גוגל מציגים את המוצרים בתצוגה ישירה במנוע החיפוש, מדוע בתוספת משמעותית לבעלי חנויות אונליין המציעים את המוצרים שלהם למכירה במודעות של גוגל. חשוב לציין כי פרסום המוצרים שלכם בגוגל שופינג מתבצע באמצעות קמפיין פרסום ממומן ועולה כסף אולם אתם משלמים רק עבור לחיצה על המוצר שלכם ולמעשה משלמים רק עבור קהל ממוקד שרוצה לקנות את המוצר ונמצא בשלב הכי בשל שיכול להיות לצורך רכישה!

האם כל חנות אונליין יכולה לפרסם בגוגל שופינג? והאם ניתן לפרסם כל סוג מוצר?

התשובה היא לא כמובן. כדי שחנות תוכל לפרסם בגוגל שופינג היא צריכה לעמוד במספר דרישות מינימום. העיקריות שבהן: פרטי יצירת קשר מהימנים באתר החנות, אתר מאובטח עם תעודת SSL (קידומת https לאתר), מדיניות תנאי ואפשרויות תשלום ואפשרות לביצוע הזמנה אונליין. חנויות שיש להן את כל זה יכולות לקבל אישור לפרסם בגוגל שופינג אולם שימו לב כי לא ניתן לפרסם כל מוצר וכי כדאי לבדוק בתנאי השימוש של גוגל שופינג לגבי קטגוריות המוצרים המוגבלות לפרסום. כמו כן תצטרכו לפתוח חשבון במרכז הסוחרים של גוגל (GMC) וחשבון במערכת הפרסום של גוגל – Google Ads.

יתרונות הפרסום ב-Google Shopping:

  • תצוגה ויזואלית בולטת ומרשימה בתוצאות החיפוש של גוגל.
  • הופעה בראש תוצאות החיפוש למוצרים ספציפיים המחופשים למכירה בגוגל.
  • פלטפורמה נוספת לקידום המוצרים והגדלת המכירות של החנות האינטרנטית שלנו.
  • אפשרות להתממשקות של מוצרי החנות שלנו באמצעות תוסף חיצוני או עריכה ידנית של המוצרים דרך מרכז הסוחרים של גוגל.
  • ניתן לבצע פרסום מיוחד ומתוחכם עם אפשרויות שונות.
  • ניתן ואף כדאי לחבר לגוגל אנליטיקס לביצוע מעקבים ושיפור ביצועים. כמו גם איסוף מידע לגבי הלקוחות והמבקרים באתר.
  • ניתן להשתיל פיקסל ולבצע פרסום רימרקטינג לקהל בשל שכבר ביקר בחנות שלכם או לחץ על מוצרי החנות שלכם בגוגל והתעניין במוצר מסוים.
  • ניתן להריץ מספר קמפיינים שונים עם הגדרות שונות לכל מוצר או קטגוריית מוצרים ובכך למקסם את יכולות הקמפיין או חלוקת התקציב לפי סוגי מוצרים או הרווח מהם.
  • ועוד.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  Adwords הופכת ל-Google Ads והנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הפלטפורמה החדשה

 

כיצד זה עובד?

כדי להתחיל להעלות מוצרים לגוגל שופינג תצטרכי חשבון במרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center) ובמערכת הפרסום של גוגל – גוגל אדס. כמובן שאתם צריכים שתהיה לכם חנות אונליין עם מגוון המוצרים שלכם וכן Feed מוצרים אותו אתם יוצרים במרכז הסוחרים של גוגל לאחר שפתחתם שם משתמש.

מרכז הסוחרים של גוגל

שלב 1 – רשמו בגוגל Google Merchant Center והיכנסו לתוצאה הראשונה של גוגל. כעת פתחו חשבון ועדכנו את המידע של החנות שלכם ב-GMC כולל כתובת, שם החנות, כתובת אתר, טלפון, לוגו ועוד.

שלב 2 – כעת תתבקשו לאמת את האתר של החנות האינטרנטית שלכם. גוגל יציג לכם מספר אפשרויות לעשות זאת. בחרו את אחת האפשרויות שמתאימה עבורכם ועקבו אחר ההוראות של גוגל.

שלב 3 – לאחר אימות בעלות על האתר תוכלו להכין את פיד המוצרים שלכם. תוכלו להגדיר אותו באמצעות העלאת קובץ XML או CSV למערכת ולאחר שאלה מאומתים נוצר דאטה בייס של מוצרים אותם תוכלו לקדם לאחר מכן במערכת הפרסום של גוגל.

ניהול חשבון Google Ads

מערכת הפרסום של גוגל נקראת היום Google Ads (בעבר גוגל אדוורדס) והיא נחשבת למערכת הפרסום המרכזית של גוגל שדרכה ניתן יהיה לפרסם בפלטפורמות השונות של גוגל (מודעות רגילות במנוע החיפוש, מודעות ממומנות באתרים ברחבי הרשת, פרסום רימרקטינג, פרסום וקידום ביוטיוב השייכת לגוגל וכעת גם גוגל שופינג). אם עדיין אין לכם חשבון פרסום בגוגל צרו כזה בחינם וקשרו אליו שיטת תשלום מעודכנת (כרטיס אשראי לצורך העניין). כעת יהיה עליכם לקשר בין החשבון שלכם ב-GMC לחשבון שלכם בגוגל אדס. כעת כאשר שני החשבונות מסונכרנים אתם יכולים להקים את מסע הפרסום שלכם. בעת ההקמה של הקמפיין תצטרכו להגדיר את סוג מסע הפרסום שלכם ושם תבחרו ב"מסע פרסום למסחר" וכעת תוכלו להקים את קבוצות המודעות שלכם ולהגדיר את המוצרים שיופיעו ופרמטרים נוספים הקשורים לקמפיין. כדאי להוסיף אנליטיקס לאתר שלכם כדי לעקוב אחר ביצועי הקמפיין, לאסוף נתונים ועוד.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק - מה נכון לכם?

איך ליצור פיד מוצרים במרכז הסוחרים של גוגל?

נניח שיש לכם חנות אונליין וכעת אתם רוצים להוסיף את המוצרים שלכם לגוגל שופינג. השלב הבא שלכם לעשות זאת, בהנחה שעקבתם אחר ההוראות עד כה ופתחתם משתמשים במרכז הסוחרים של גוגל ובגוגל אדס, יהיה להוסיף את המוצרים לפיד המוצרים שלכם. פיד המוצרים שלכם הוא מרכז המידע שלכם למעשה והוא נמצא במשתמש שלכם במרכז הסוחרים של גוגל. בהתאם להיכן נמצאים המוצרים שלכם תוכלו לבחור באפשרות המתאימה לכם ביותר להוספת המוצרים לפיד שלכם.

האפשרות הראשונה היא להוסיף את המוצרים באמצעות תוכנה לניהול המוצרים, פלטפורמת אי קומרס או כלי לניהול פיד. מרבית בעלי העסקים כבר בעלי חנויות אינטרנט המשמשות כפלטפורמת מסחר עבורם. כלומר יוכלו לאפשר לגוגל לחבר את המוצרים באתר לייצור אוטומטי של פיד המוצרים במשתמש ה-GMC שלכם.

האפשרות השנייה היא להוסיף את רשימת המוצרים באופן ידני. תוכלו להשתמש ב-Google Sheets של גוגל למשל או להיעזר בתוכנת האקסל או תוכנה אחרת ליצירת קובץ המוצרים. זה נוח, זה קל, יש לכם יותר שליטה על מה מופיע בגוגל אולם החיסרון היחיד הוא שתצטרכו לנהל את רשימת המוצרים שלכם באופן ידני. כלומר להיות ערים להסרת מוצרים שלא במלאי, להוסיף מוצרים חדשים באופן ידני בכל פעם וכו'.

ניהול קמפיין גוגל שופינג דורש יד מקצועית

חברת מסה מדיה מספקת שירותי שיווק ופרסום דיגיטלי לבתי עסק בכל סדר גודל ויכולה לספק לכם מעטפת פרסום בגוגל הכוללת בין היתר קידום המוצרים של החנות שלכם בגוגל שופינג. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: