גוגל מפות: המדריך המלא לדף העסקי שלכם בגוגל

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

כל בעל עסק יודע עד כמה חשוב לפגוש את הלקוחות שלו בדיוק מתי והיכן שהם מחפשים אותו. מרבית בעלי העסקים כבר שילבו את המאמץ להשגת מטרה זו באמצעות קמפיין קידום אתרים, בתהליכי השיווק הקבועים של העסק.

יחד עם זאת, לא כל בעלי העסקים מכירים את שלל הכלים שגוגל מעמידה לרשותם להשגת המטרה. אחד מהכלים הללו נקרא גוגל לעסק שלי או Google My Business באנגלית. מה זה בדיוק גוגל לעסק שלי, איך זה תורם לנראות של העסק בגוגל ואיך מקימים עמוד google my business? על כך בשורות הבאות.

מה זה Google My Business?

כולנו נתקלים בפרסומים של גוגל לעסק שלי מדי יום, אך רק מעטים יודעים שאכן מדובר בגוגל לעסק שלי. מנקודת המבט של בעל העסק, גוגל לעסק שלי הוא שירות להצגת העסק בצורה בולטת במסגרת תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

מנקודת המבט של המשתמשים, גוגל לעסק שלי היא אותה מסגרת שמופיעה בצידי המסך כאשר מוצג דף תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל, או בראש פיד התוצאות כאשר מדובר בתצוגת מובייל בסמארטפון. מדובר למעשה בדף עסקי חינמי שמציעה גוגל לכל עסק, כשהדף מוצג בצורה בולטת בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, כאשר העסק עולה במיקום גבוה סביב ביטוי חיפוש רלוונטי.

חשוב להדגיש כי מדובר בפרסום חינמי לחלוטין והעסק אינו נדרש לשלם עבור הצגת העסק ברובריקת הפרסום הייחודית של גוגל לעסק שלי. השאלה האם ומתי יוצג הפרסום, תלויה בדירוג של גוגל לאתר סביב ביטוי החיפוש שהזין המשתמש, כמובן ביחס לדירוג של אתרים מתחרים.

במידה והמשתמש חיפש את העסק באופן ספציפי על פי שמו, הרי שהעסק יוצג בוודאות מלאה במסגרת גוגל לעסק שלי. במידה והמשתמש חיפש ביטוי שרלוונטי לעסק אך גם למתחריו, הצגת העסק תלויה בדירוג של אתר העסק בגוגל. כל זאת בהנחה כמובן, שבית העסק נרשם לשירות גוגל לעסק שלי אשר מאפשר פרסום עסק בגוגל, כפי שנסביר בהמשך.

מה כולל גוגל לעסק שלי?

ברמה הטכנית כוללת בתוכה רובריקת הפרסום של גוגל לעסק שלי שורה של פרטי מידע על העסק:

  • שם העסק בצורה בולטת
  • כתובת וטלפון העסק
  • לחצן קישור לאתר העסק
  • תמונה פרסומית של העסק
  • תמונת מבנה העסק
  • מפת הגעה לעסק
  • תקציר מידע אודות העסק
  • דירוג העסק על ידי הגולשים בצורה מובלטת
  • ביקורות גולשים על העסק
  • בתצוגת מובייל כולל הפרסום לחצן טלפון ולחצן מייל להתקשרות מיידית עם בית העסק

חשוב להדגיש – היקף המידע שיופיע במסגרת גוגל לעסק שלי, תלוי מאוד בהיקף המידע שסיפק העסק לגוגל בתהליך ההרשמה לשירות, ובהיקף האינטראקציה של קהל הגולשים עם העסק. על מנת להבטיח בולטות מקסימלית של המסגרת בדף תוצאות החיפוש, חשוב לספק את כל הפרטים הנדרשים, לרבות שעות פתיחה של העסק, כל אמצעי ההתקשרות האפשריים עם העסק, תקציר אודות העסק וכמובן תמונות אטרקטיביות באיכות גבוהה.

רמת האינטראקציה של קהל הגולשים עם העסק משפיעה אף היא על נראות המסגרת. ככל שיותר גולשים דירגו את העסק וככל שישנן יותר ביקורות על העסק, כך יתפוס נתח זה של הפרסום חלק גדול יותר מהמסגרת, ויגדיל את רמת הבולטות שלה.

כיצד GMB תורם לנראות העסק באינטרנט?

כפי שפתחנו ואמרנו, כבר לא צריך להסביר את החשיבות של הצבת העסק בראש תוצאות החיפוש בגוגל. במובנים רבים, אם אתם לא בגוגל, אתם לא קיימים, וגוגל לעסק שלי הוא שירות המאפשר לכל עסק, קטן ככל שיהיה, להציג את עצמו ללקוחות הפוטנציאליים שלו בצורה מובלטת ומכובדת, במקום הכי אטרקטיבי באינטרנט.

כאשר מדובר בחיפוש שנערך דרך מחשב הדסקטופ, מוצג העסק בצד הדף בצורה בולטת מאוד, שלא ניתן להתעלם ממנה, ובאופן שהופך את העסק לקיים ומעניק לו נופך של עסק מכובד בעל מוניטין.

כאשר מדובר בחיפוש שנערך דרך סמארטפון, מוצג העסק בראש פיד תוצאות החיפוש עם קיצורי דרך המאפשרים למשתמש ליצור קשר עם העסק בלחיצת כפתור. כשמדברים על הנעה לפעולה בעולם השיווק, אין דוגמא טובה יותר מזו לאלמנט שיווקי שמניע לפעולה.

חשוב להבין – גוגל לעסק שלי הוא שירות שנבנה על ידי ענקית האינטרנט הגדולה בעולם, שיודעת הרבה יותר מכל אדם אחר על האופן בו אנשים עורכים חיפוש באינטרנט, ומה חשוב להם בתהליך החיפוש. אם גוגל פיתחה את השירות הזה, כנראה שהוא נותן למשתמשים שלה את המענה הטוב ביותר, ועסק שינצל את השירות הזה, הופך אף הוא להיות חלק מהפתרון לצרכי לקוחותיו.

איך להקים עמוד בגוגל ביזנס?

תהליך הרישום לשירות גוגל לעסק שלי הוא פשוט וחינמי לחלוטין, ומותנה בקיום חשבון גוגל (חשבון דוא"ל ג'ימייל). תחילה, היכנסו לדף השירות גוגל לעסק שלי, ולחצו על הלחצן "רישום פרטי העסק". משם תועברו לתהליך ההרשמה, צעד אחרי צעד, עד לסיומו.

לאורך התהליך חשוב שתמלאו את כל הפרטים הנדרשים, גם אם הם נראים לכם לכאורה לא רלוונטיים (כך למשל, אם אתם מנהלים עסק משרדי ולא קמעונאי, ייתכן שנושא שעות הפתיחה לא נראה לכם רלוונטי, אך בכל מקרה מלאו גם את שעות הפתיחה של המשרד). בחרו והעלו תמונות באיכות גבוהה וספקו כל פרט אחר שנדרש מכם לאורך התהליך.

בסיום התהליך יוכנס העסק שלכם לשירות, ובכל פעם שמישהו יחפש אתכם או יחפש ביטוי שרלוונטי לכם, יוצג לו הדף שלכם בצורה גדולה, בולטת ואטרקטיבית, הרבה יותר מעוד תוצאת חיפוש טקסטואלית ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 4.3 / 5. כמות דירוגים: 4

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור