האם קידום אתרים בגוגל עדיין רלוונטי ומשתלם עם כל החידושים בתחום?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

למרות שגוגל עדיין שולט בתחום החיפוש העולמי, הוא כבר מזמן לא לבד במערכה. אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, צ'ט GPT ושאר פלטפורמות הפכו גם הן למנועי חיפוש לכל עניין ודבר. אז האם עדיין שווה בכלל לעשות קידום אתרים אורגני?

כ-40 אחוזים מהצעירים בארצות הברית מחפשים באינסטגרם ובטיקטוק במקום גוגל. אם לוקחים בחשבון את כל פלטפורמות הדיגיטל הגדולות – ובהן אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב וגם GPT – נובע שגוגל מהווה רק 18.8% משוק החיפוש העולמי ולא 70% או יותר כפי שנדמה.

לפי נתונים שבדקה סוכנות NP Digital יש כ-45 מיליארד חיפושים ביום בפלטפורמות המובילות, לפי החלוקה הבאה:

  • גוגל – 8.5 מיליארד חיפושים ביום.
  • אינסטגרם – 6.5 מיליארד חיפושים ביום.
  • ביידו (מנוע החיפוש הסיני) – 5 מיליארד חיפושים ביום.
  • אמזון – 3.5 מיליארד חיפושים ביום.
  • יוטיוב – 3.3 מיליארד חיפושים ביום.
  • יאהו, טיקטוק ובינג – כמיליארד חיפושים ביום בכל אחד.
  • וכן הלאה.

מספר חיפושים יומיים בפלטפורמות מובילות

האם זה אומר שכבר לא שווה או לא כדאי לקדם אתר בגוגל? התשובה הקצרה – בהחלט כדאי לקדם אורגנית בגוגל, וזאת במקביל לשאר פלטפורמות החיפוש הללו. כדי להבין למה בעצם עדיין שווה לקדם בגוגל, למרות שהוא מהווה לכאורה רק 18% משוק החיפוש, ניעזר במספר נתונים.

גוגל מוביל בחיפושים

בהשוואה למנועי חיפוש קונבנציונליים – כגון בינג, יאהו וביידו – גוגל מהווה כ-90 אחוז משוק החיפוש העולמי. אבל גם אם לוקחים בחשבון את הנתונים החדשים אודות פלטפורמות החיפוש הנוספות, גוגל עדיין ממשיך לעמוד בראש.

שמונה וחצי מיליארד חיפושים ביום הם כמעט 100 אלף חיפושים בשנייה; הבדל משמעותי לעומת כל פלטפורמה אחרת ברשימה. מעבר לכך, מספר החיפושים בגוגל נשאר יציב לאורך זמן ולעיתים גם גדל מעט מדי שנה. זה בהחלט מעיד על מקור מעולה להבאת תנועה לאתרי אינטרנט.

כל עוד אנשים ממשיכים להשתמש בגוגל לחיפוש פתרונות, מוצרים ושירותים – הוא יהיה אפקטיבי לעסקים.

יותר קל לקדם בגוגל

כל מי שמשתף תכנים בצורה אורגנית באינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק יודע שצריך להמשיך להאכיל את המפלצת בעוד ועוד תוכן כדי להמשיך לקבל חשיפה. עצרתם את תהליך יצירת הסרטונים באינסטה או בטיקטוק? רוב הסיכויים שהחשיפה שלכם תרד מהר מאוד עד שתגיע לכדי טפטוף.

בגוגל (וביוטיוב), לעומת זאת, הדברים פועלים אחרת ובצורה יותר יעילה מבחינת שיווק. אומנם גם כאן צריך להעשיר את האתר או את ערוץ היוטיוב בתכנים רבים, אבל בניגוד לשאר הפלטפורמות שצוינו כאן – ככל שהתוכן צובר ותק וסמכות בגוגל וביוטיוב, כך הוא ימשיך להביא חשיפה ותנועה בקצב גדול יותר גם בלי שנצטרך להגיע למאות או אלפי עמודים.

בדיקה של סוכנות NP Digital מעידה כי בלוגים וסרטונים ארוכים הם סוגי התוכן המועדפים על גוגל.

סוגי תוכן שגוגל אוהב

כמו כן ניתן לראות שלאורך זמן, ביצועים של בלוגים ממשיכים להשתפר ככל שהתוכן צובר ותק בתוצאות החיפוש (בדגש על תוכן ירוק-עד, בנושאים מבוקשים שיש להם ביקוש קבוע לאורך כל השנה).

כל זה בלי להתאמץ יותר מדי בהשוואה לפלטפורמות אחרות, בהן התוכן נדחק במורד הפיד עד שהוא מאבד חשיבות ותועלת – מה שמאלץ אותנו להמשיך ליצור תוכן חדש. באתרים שעברו את ה-200 עמודים אפשר פשוט לעדכן תוכן קיים במקום ליצור עוד תכנים חדשים, ולהמשיך ליהנות מתועלת משופרת.

אורך חיים של בלוג

מענה לכל השלבים במסע הלקוח

כל אחד שצריך שירות או מוצר נמצא בתהליך שונה במסע הלקוח. חלק נמצאים בהתחלה, מגששים בניסיון להבין מה הם צריכים, וחלק כבר נמצאים בסוף התהליך עם הבנה די מגובשת לגבי המוצר או נותן השירות בו יבחרו.

קידום אורגני נותן מענה לכל אחד מהשלבים הללו באופן טבעי, ובכך יתרונו הגדול. בהנחה שמגבשים את התוכן באתר בצורה אסטרטגית – כזו הנותנת מענה לכל השלבים במשפך השיווקי – גדלים הסיכויים שהצרכן ימצא את מה שחיפש בכל השלבים בתהליך קבלת ההחלטות:

  • תוכן מקצועי / חינוכי המספק הסברים מקיפים אודות הנושא / הבעיה לצד פתרונות אפשריים.
  • תוכן השוואתי בין מוצרים / שירותים שונים, המספק תובנות ומסייע לצרכן להבין מה עדיף בשבילו.
  • תוכן ממיר שמטרתו לטרגט צרכנים שכבר הבינו מה הם רוצים וצריכים, כגון עמודי מוצר (באתרי חנות), מקרי חקר, המלצות ועוד.

תמיכה באמינות המותג

ככל שהמותג שלכם מופיע יותר פעמים מול עיני הצרכן, בשלבים שונים במסע הלקוח, כך משתפרת רמת האמינות שלכם. זה נכון בכל אפיק שיווקי ולא רק ב-SEO, בייחוד בעולם בו למותג שלכם יש אפשרות להיחשף בריבוי פלטפורמות ואמצעים.

תוצאות החיפוש האורגניות נתפשות כמקור מידע אמין ואותנטי, שאין צורך לשלם עבורו לגוגל כדי להיות מוצג לעיני המחפשים. מי שמופיע בעמוד הראשון בגוגל, בדגש על התוצאות הראשונות, נתפש אוטומטית כמקור אמין יותר.

הפחתת עלויות והגדלת החזר השקעה

קמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק דורשים תשלום עבור פעולה כלשהי (חשיפה, קליק, המרה וכן הלאה). עלויות אלו אינן קבועות וממשיכות לגדול ככל שחולף הזמן. אומנם עדיין יותר זול לפרסם בטיקטוק מאשר בפייסבוק או באינסטגרם, אבל בסופו של דבר העלויות לקליק ימשיכו לטפס מעלה בכל הפלטפורמות.

קידום אורגני במנועי חיפוש מתנהג בצורה הפוכה. לרוב מדובר בתשלום חודשי קבוע שאינו משתנה, מה שהופך את ה-SEO למשתלם יותר עבור עסקים. ככל שתהליך הקידום מביא יותר תנועה ויותר הכנסות, כך העלות לכל קליק ולכל המרה יורדת עם חלוף הזמן. עם זאת, כמובן שהיא לא מתאפסת לחלוטין.

לדוגמה: עסק שמשלם 3,000 שקלים בחודש על SEO ומקבל 3,000 כניסות אורגניות בחודש, משלם למעשה שקל אחד לכל קליק. אם הכניסות האורגניות ימשיכו לעלות ויגיעו ל-4,000 בחודש – העלות תרד ותהיה 75 אגורות לכל קליק וכן הלאה. אותו דבר מתרחש גם לגבי עלות להמרה.

פועל יוצא מכך הוא שהחזר ההשקעה על פרסום גדל, בלי הגדלת עלויות. דבר זה לא קורה לרוב בקמפיינים ממומנים, ואם כבר אז בדיוק להפך: העלויות רק מאמירות עם חלוף הזמן.

ללא תלות בעוגיות מעקב

מאז 2017 תחום הדיגיטל נע לאט אבל בטוח אל עבר עולם נטול עוגיות וריסון אמצעי המעקב. זה התחיל עם אפל ודפדפן פיירפוקס, המשיך אל פייסבוק וככל הנראה יגיע מתישהו גם לגוגל כאשר היא תסיר את עוגיות הצד השלישי מדפדפן כרום בעתיד.

כל השינויים הללו לא משפיעים כהוא זה על תחום הקידום האורגני במנועי חיפוש. אומנם נכון שכדאי מאוד לבצע מעקב אחר ביצועי ה-SEO בצורה כזו אחרת, ובעיקר כדי לוודא שאכן יש גידול בטראפיק האורגני וכן בהמרות / הכנסות מהאפיק האורגני; אבל באופן כללי ניתן לעשות SEO גם בלי זה.

הטרגוט ב-SEO נשען על קצירת ביקושים באמצעות חיפושים – ולא על יצירת קהלים מתוך עוגיות מעקב, רימרקטינג או פיקסלים לסוגיהם.

מענה למנועי תשובות ו-AI

אומנם אנשים נוהרים בהמוניהם אל מנועי AI כגון צ'ט GPT, פרפלקסיטי, קלוד ואחרים – אבל גם גוגל לא קופאת על השמרים בנושא זה. הפיתוחים השונים בגוגל מיועדים לספק תשובות ישירות באמצעות בינה מלאכותית מתקדמת, וזאת במטרה לתת מענה לביקוש הגדל והולך לסגנון זה של חיפושי מידע, מוצרים ושירותים.

מעבר לכך, ממצאים עדכניים מעידים שמנועי AI רחוקים מלהוות איום על אימפריית החיפושים של גוגל נכון להיום. עם כל הנהירה ההמונית לצ'ט GPT ושות', עדיין מדובר בשברי אחוזים משוק החיפוש העולמי. כמובן שכל זה יכול להשתנות בעתיד, וזו עוד סיבה לכך שגוגל משקיעה גם בתשובות AI בתוצאות החיפוש.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור