Chat GPT Shopping: מהפכת הקניות מגיעה לצ׳אט GPT וגם המוצרים שלכם יכולים להופיע בפני מיליוני אנשים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

כבר מזה זמן מה שצ'אט GPT מציג מוצרים בתגובה לשאלות רלוונטיות. האפשרות החדשה הזו יכולה לחולל מהפכה באופן בו אנו עושים קניות אונליין, ולכן כדאי למותגי איקומרס לשפר את נוכחותם בפלטפורמות בינה מלאכותית באופן כללי.

העדכון החדש ב-Chat GPT משלב מוצרים ואפשרויות קנייה ישירות בתשובות הצ'ט, והופך את חוויית הקנייה והגילוי של מוצרים חדשים לפשוטה, מהירה וחכמה יותר. זה הרבה יותר מעדכון ממשק המשתמש, כאן מדובר בשינוי אסטרטגי שיכול להגדיר מחדש את האופן בו צרכנים מוצאים וקונים מוצרים באינטרנט.

לדוגמה, ניתן לשאול "מהו מוצר X הטוב ביותר ב-400 שקל ומטה" ולקבל המלצות למוצרים שנבחרו על ידי המערכת, יחד עם מחירים, תמונות, שמות מותגים וקישורים ישירים לחנויות מקוונות. כל זה נעשה בלי לפתוח כרטיסייה חדשה בדפדפן.

עבור מותגים, משמעות הדבר היא שנראות בתוך תוצאות AI הופכת להיות קריטית לא פחות ממיקומים בגוגל. אם המוצרים שלכם לא מופיעים בתשובות אלו, אתם לא רק מאבדים תנועה – אלא מפספסים את כל השיחה עם הלקוח.

אז מה זה בעצם Chat GPT Shopping, איך הוא פועל וכיצד המותג שלכם יכול להתחיל להופיע בתשובות? הכול במדריך הזה.

קידום מוצרים בצ'ט ג'יפיטי

מהו Chat GPT Shopping?

פיצ'ר חדשני זה מופעל ישירות בתוך השיחה עם הצ'אט (כרגע זמין רק למשתמשי ChatGPT Plus, אבל יש להניח שיהפוך להיות נגיש לכולם בהמשך). במקום לגלוש באינסוף דפי קטגוריות או להקליד שאילתות במנועי חיפוש, משתמשים יכולים כעת לבקש הצעות למוצרים בשפה טבעית.

ההמלצות נוצרות על ידי בינה מלאכותית, החל מנעלי ריצה ועד מצלמות ומכשירי מטבח. צ'אט ג'יפיטי מייצר תגובה על ידי איסוף תוכן ממגוון מקורות – כולל ביקורות, אתרי מותגים, רשימות מוצרים, תוכן שיווקי ואתרי שותפים (אפילייט). התגובות כוללות בדרך כלל שמות מוצרים, מחירים, קישורים לחנויות ותיאורים קצרים.

פיצ'ר זה גורם לקניות להרגיש אינטואיטיביות ושיחתיות יותר, מכיוון שהמשתמשים מקבלים הצעות מוצרים בזמן אמת על בסיס שאילתות טבעיות – חלק מרכזי בחוויית הקנייה המשופרת של ChatGPT. אם החנות שלכם לא מוזכרת או מצוטטת בתשובות, אתם מפספסים נראות חשובה ברגע כוונת הרכישה.

מדוע קידום מוצרים בצ'אט ג'יפיטי חשוב לעסקים?

יש שלוש סיבות עיקריות לכך שקניות ב-ChatGPT חשובות לעסקים שמוכרים מוצרים:

  • אפיק שיווקי חדש ונוסף שמגדיל את החשיפה שלכם – המשתמשים לא עוברים לדף תוצאות חיפוש, אלא מקבלים תשובות ישירות בתוך ChatGPT. אם המוצרים שלכם לא מופיעים שם, אתם בלתי נראים.
  • מתן המלצות ולא רק מיקומים – צ'אט GPT לא מציג קישורים;,הוא מציע מוצרים כמו יועץ מקצועי. דבר זה משנה את האופן בו המותג שלכם בונה סמכות ואמון.
  • התרחבות מהירה – סוג זה של חיפוש הופך להיות סטנדרט חדש שלא כדאי לפספס. אם עוזרי בינה מלאכותית יהפכו לשער הקניות העיקרי שלנו, אסור לנו להרשות לעצמנו לא להופיע שם.

איך מוסיפים מוצרים ל-Chat GPT Shopping?

כדי להגדיל את הסיכויים שהמוצרים שלכם יופיעו, התמקדו בשיטות הבאות:

הוספת החנות לרשימת המתנה

נכון לעכשיו עדיין אין אפשרות ישירה להוסיף מוצרים למערכת, אבל כן ניתן להירשם ברשימת המתנה. ברגע שניתן יהיה להוסיף ישירות את מוצרי החנות, תקבלו הודעה.

אזכורים במקורות מהימנים

לעיתים קרובות, צ'אט GPT מצטט מקורות ידועים כגון ויקיפדיה, רדיט וכן אתרי חדשות ותוכן ידועים. אזכור העסק / המותג שלכם על ידי מקורות צד שלישי ברמת אמינות גבוהה, מהווה אינדיקציה למנועי LLM שמדובר בעסק אמין וראוי לציטוט.

למעשה זה דומה מאוד לבניית קישורים רגילה, רק שבמקרה זה מומלץ להתמקד בעיקר באתרים סמכותיים ומהימנים, ולהקפיד על אזכור המותג שלכם לצד תוכן רלוונטי.

אפשר גם לקשר לאתר הבית שלכם, רצוי מביטויי מותג ברוב המקרים (ובמיעוטם אפשר לגוון גם עם מילות מפתח לא מדויקות). אם יש לכם משרד יחסי ציבור או שותפויות תוכן כאלה ואחרות, יהיה לכם יותר קל לבצע זאת.

אופטימיזציית עמודי מוצר

רבות משיטות ה-SEO יעילות גם בכל הנוגע לקידום בכלי AI. כאשר מדובר בקידום מוצרים בצ'ט ג'יפיטי, יש לוודא שדפי המוצרים (והקטגוריות) שלכם כוללים תוכן עשיר ושימושי. זה אומר שאין להסתמך רק על מפרטים טכניים, אלא רצוי לספר סיפור סביב כל מוצר (סטוריטלינג) ואיך הוא יכול להועיל למשתמש.

מומלץ לכלול השוואות, מקרי שימוש מהעולם האמיתי, נקודות ייחודיות ושפה תיאורית המחקה את האופן בו המשתמשים מדברים בפועל על המוצר שלכם. ככל שהתוכן יהיה עשיר ומגוון יותר, כך גדלים סיכויי המוצר להופיע בתשובות ה-AI.

תוכן בפורמט שאלות-תשובות

מערכות בינה מלאכותית נוטות יותר להציג תוכן אינפורמטיבי וקל לניתוח. דוגמה לפורמטים שעובדים היטב:

  • מאמרי רשימות (לדוגמה: 7 סוגים של נעלים טבעוניות ידידותיות לסביבה לשנת 2025)
  • שאלות נפוצות (לדוגמה: מהו כיסא המשרד הארגונומי הטוב ביותר בפחות מ-400 שקל?)
  • מדריכי קנייה מעמיקים עם הצעות למוצרים

שימוש בשפה טבעית

עולמות ה-SEO וה-AI עמוסים לעיתים במונחים טכניים, כגון "חיפוש סמנטי" וכיוצא באלו ביטויים. בעברית פשוטה הכוונה היא להתמקד באופן בו אנשים שואלים שאלות, ולא רק במילות מפתח ספציפיות.

לדוגמה – במקום "נעלי ריצה" כתבו: "מהן נעלי הריצה הטובות ביותר לפלטפוס בקיץ?"

ניסוחים טבעיים כאלה משקפים את האופן בו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם ChatGPT, וכיצד בינה מלאכותית מבינה את ההקשר למוצר.

תוכן נגיש לסריקה

נכון להיום מערכות בינה מלאכותית מסתמכות על תוכן נגיש, שניתן לסריקה על ידי הזחלנים שלהן. ודאו שעמודי האתר החשובים והרלוונטיים אינם מוסתרים מאחורי מחסומים, כגון ג'אווה סקריפט, תוכן בתשלום או פקודות החוסמות בוטים (noindex, disallow).

השתמשו ב-HTML נקי, הוסיפו נתונים מובנים (כגון סימון Schema) והקפידו לוודא שדפי האתר ניתנים לאינדוקס. שיטות אלו מעניקות למוצרים סיכוי גבוה יותר להופיע כאשר צ'ט GPT מציע הצעות קנייה של מוצרים.

שיפור החשיפה והנראות בתשובות AI

גם אם המוצרים שלכם מותאמים היטב, ייתכן שהם לא יופיעו בתוצאות הקניות של Chat GPT. נושאים נפוצים לטיפול עשויים לכלול:

  • מחסור באזכורים במקורות סמכותיים.
  • נוכחות מקוונת מוגבלת מחוץ לאתר הבית.
  • נתוני מוצר לא מובְנים.
  • חוסר במעקב אחר נראות ב-AI (כיום רוב כלי ה-SEO אינם מסוגלים לעקוב אחרי נתוני AI).

מסקנות וצעדים ליישום

אנחנו נכנסים לעידן חדש של גילוי מוצרים. עוזרי בינה מלאכותית הם נקודת ההתחלה, ונראות של תוכן פירושה להיות מוזכר בתשובות, לא רק מדורג בתוצאות חיפוש.

אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני, עכשיו זה הזמן:

  • לבדוק את תכני המוצרים (והאתר בכלל) כדי לוודא שהם ידידותיים לבינה מלאכותית.
  • לגרום לחנות או למותג שלכם להיות מצוטטים במקורות צד שלישי ברמת אמינות גבוהה.
  • להשתמש בכלים למדידה ולשיפור נראות ה-AI שלכם.

קניות ב-Chat GPT אינן טרנד עתידי – הן כבר כאן. המותגים שמבינים איך זה עובד יהיו אלה שהקונים יראו ראשונים. בהצלחה!

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור