קידום בגוגל דרך People Also Ask (אנשים שאלו גם): כך תכבשו עוד מקום בתוצאות החיפוש

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

פיצ'ר "אנשים שואלים גם" בגוגל (People Also Ask) מציג שאלות ותשובות נוספות, הקשורות לשאילתה הראשונית של המשתמש. שאלות אלו מופיעות בדרך כלל בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש, אך לעיתים גם בחלקים אחרים.

הצגת התוכן שלנו ב-PAA של גוגל חשובה גם היא לקידום האתר, ולשיפור הנראות והחשיפה בתוצאות האורגניות. אז איך משתלבים בתוך השאלות ותשובות?

מה זה "אנשים שואלים גם" בגוגל?

"אנשים שואלים גם" (PAA) הוא פיצ'ר חיפוש אינטראקטיבי של גוגל, המספק סדרת שאלות ותשובות הקשורות קשר הדוק לחיפוש הראשוני של המשתמש. שאלות אלו מוצגות תחת תיבה ניתנת להרחבה, ובתוכה מוצגת גם תשובה עם קישור למקור.

לדוגמה, כך נראית תיבת PAA בחיפוש של תה שחור:

תיבת "אנשים שואלים גם" - PAA בגוגל

ניתן ללחוץ על שאלה ספציפית והתשובה תופיע בפורמט נפתח. בכל פעם שמקליקים על שאלה, מתווספות עוד שאלות ותשובות, ובכך נוצרת זרימה אינסופית – מעין "שיחה" ביניכם ובין גוגל.

תשובות PAA מגיעות מדפי אינטרנט העוסקים בנושאים הקשורים לשאלות אלו בפירוט, ויכולות להופיע בפורמטים שונים: לרוב פסקאות קצרות, רשימות עם תבליטים או טבלאות – אך לעתים גם תמונות, סרטונים או פורמטים מעורבים.

איך גוגל יודע אילו שאלות לכלול בתיבות PAA?

האלגוריתמים של גוגל מנתחים מספר גורמים, כולל היסטוריית חיפוש, מגמות חיפוש, כוונת משתמש וכיצד אנשים מקיימים אינטראקציה עם תיבות ה-PAA. לאחר מכן גוגל משתמש במידע זה כדי ליצור שאלות משניות, רלוונטיות לכל נושא ספציפי.

עם זאת, תיבות PAA אינן בהכרח כוללות שאלות עם נפחי חיפוש גבוהים. לרוב מדובר בשאילתות שהאלגוריתמים של גוגל מחשיבים כרלוונטיות ביותר לנושאים קשורים.

מדוע תיבות PAA חשובות?

חיפוש שאלות נוספות עוזר למשתמשים לצמצם את החיפוש ולחשוף מידע מעמיק יותר. זה נכון במיוחד עבור אלו שאינם בטוחים לחלוטין מה הם מחפשים, או כיצד לנסח את שאלותיהם. כמו כן הן מסייעות לחשוף שאלות קשורות שהמשתמש אולי לא שקל בתחילה, אך יכולות לספק מידע נוסף לחיפוש.

מנקודת מבטו של בעל אתר, הופעה ב-PAA מגדילה את הנראות המקוונת, מה שעוזר להגדיל את התנועה האורגנית ואת המודעות למותג.

תוצאות PAA תופסות לעתים קרובות יותר שטח מתוצאות חיפוש מסורתיות. קטעי המידע המוצגים בתשובת PAA, נותנים למבקרים תמריץ רב יותר לבקר בדף האינטרנט ולקרוא עוד בנושא.

תשובות מאותו אתר יכולות להופיע גם במספר שאלות באותה תיבת PAA. זה תופס עוד יותר שטח מסך, ומגדיל עוד יותר את הסיכויים לקבל כניסות לאתר.

מכיוון ש- PAA כולל שאלות הקשורות לנושא ספציפי, הוא מהווה גם מקור מצוין לרעיונות תוכן ולמחקר מילים. ככל שיש יותר שאלות בנושא מסוים, ניתן לקבל מכך השראה ליצירת תוכן בנכסים שלנו (אתר, רשתות חברתיות ועוד).

איך עובדת תיבת "אנשים שאלו גם"?

גוגל לוקח בחשבון מגמות חיפוש נפוצות סביב נושאים ספציפיים לצד כוונת משתמש, כדי לזהות שאלות שעשויות להיות רלוונטיות מאוד לשאילתות החיפוש. זה עוזר למשתמשים לגלות מידע נוסף הקשור לנושא.

תיבת ה-PAA כוללת שאלות שיכולות לעזור לנו ללמוד עוד על הנושא או המוצר כדי לקבל החלטה, כמו חסרונות, האם זה שווה את זה, האם זה טוב יותר מאפשרויות אחרות ועוד.

התשובות ב-PAA דומות בפורמט שלהן, וגוגל נותן עדיפות לתשובות קצרות אך מדויקות ביותר. זה אומר שמענה לשאלות פופולריות בפורמט זהה, יכול להגדיל את הסיכויים שהתוכן שלכם יוצג ב-PAA.

קידום אתר בגוגל PAA – חמישה טיפים ליישום

איך גורמים לאתר שלנו להופיע בשאלות / תשובות של תיבות ה-PAA בגוגל?

1. ענו בקצרה

מחקר של Semrush מצא שהתשובות המוצגות ב-PAA ובתשובות ישירות, הן באורך ממוצע של 41 מילים.

קיצור ודיוק הם המפתח. כתבו את המשפטים באופן ספציפי כדי לענות על שאלות PAA. ספקו עצות מעשיות בשפה ברורה ותמציתית, התואמת את שאילתת המשתמש.

ככל שמשפט מסוים בתוכן האתר או הנכס יהיה ספציפי יותר ועונה על השאלה בצורה מדויקת יותר, כך גדלים הסיכויים שלו להופיע ב-PAA.

2. השתמשו בשאלות כבר בכותרת

האלגוריתמים של גוגל משתמשים בכותרות כדי להבין את המבנה וההקשר של התוכן. אותו מחקר Semrush שהוזכר קודם, מצא כי 86% משאילתות החיפוש שמפעילות תיבות PAA – מבוססות על שאלות.

שאילתות אלו מתחילות בדרך כלל במילים כמו "איך", "מה", "מי", "למה" ו"איפה". כותרות המנוסחות בצורת שאלות מאותתות לגוגל שהתוכן המקושר אליהן מספק התשובה. הן גם עוזרות למנועי החיפוש לקשר את הכותרת למונחי חיפוש נוספים, מה שמגדיל את סיכוייהן להופיע ב-PAA.

מילות מפתח מסוג זנב ארוך, כלומר מונחי חיפוש ארוכים וספציפיים יותר, שימושיות במיוחד במקרה הזה. כותרות עם ביטויי זנב ארוך משקפות את שאילתת החיפוש של המשתמש בצורה הולמת יותר. מילות מפתח אלו ספציפיות יותר ממילות מפתח מסורתיות, כך שיש להן תחרות נמוכה יותר ולכן הדירוג עבורן יכול להיות קל יותר.

בנוסף, שאילתות מורכבות וספציפיות נוטות להפעיל תוצאות PAA בתדירות גבוהה יותר. לפיכך מומלץ לערוך מחקר מקיף של מילות מפתח, כדי לזהות שאלות רלוונטיות ומונחי חיפוש ארוכים. לאחר מכן תוכלו ליישם אותם בתוך הכותרות, היכן שזה הגיוני.

3. הוסיפו FAQ Schema

דפי תוכן עם "שאלות נפוצות" כוללים כותרות על בסיס שאלות, ומספקים תשובות קצרות ופרקטיות – מושלם לאופטימיזציה של PAA. תגי סכמה מסוג FAQ יכולים להגדיל עוד יותר את הסבירות להופיע ב- PAA.

קודי Schema כוללים תוויות מוגדרות מראש, כדי לאפשר למנועי חיפוש להבין במה עוסק הדף, ובכך לסווג ולהציג תשובות בהתאם. מומלץ לפעול לפי הנחיות גוגל בנושא זה, כדי לקבל את מרב היעילות.

לאחר הטמעת הקוד, ניתן לבדוק את תקינותו באמצעות כלי הבדיקה של גוגל.

4. השתמשו בכלים לאיסוף שאלות PAA

ניתן להשתמש בכלי איסוף טקסט (Scrapers) ייעודיים לשאלות PAA, במטרה להבין מהן השאלות הרלוונטיות שגם מופיעות בתוצאות PAA. זה ייתן לכם מושג טוב יותר איך ליצור את התוכן שלכם ומהן מילות המפתח בהן כדאי להתמקד.

כלים לדוגמה:

אפשר להשתמש גם בגוגל: השלמות אוטומטיות, הצעות לחיפושים נוספים בתחתית דף התוצאות וכן הלאה.

5. כתבו תוכן מקיף

אומנם חשוב ליצור תשובה קצרה וממוקדת כדי להופיע ב-PAA, אבל זה לא אומר שהעמודים עצמם צריכים להיות באורך של כמה פסקאות בלבד.

גוגל שואב מידע ממקורות שהוא מחשיב כסמכותיים, אמינים ומפגינים ידע ברמה מקצועית בנוגע לנושא המדובר. לצורך כך דרוש הרבה יותר מכמה פסקאות בודדות.

תשובת ה-PAA עשויה להיות קצרה מאוד, אבל כדי להרוויח את מקומה בתיבה – המאמר עצמו צריך להיות מקיף. הפסקה הזו היא חלק קטן מתוך פאזל גדול בהרבה.

התוכן שלכם צריך לכסות את הפרטים הקטנים של הנושא הנדון, אך גם להיות בנוי לפי כללי האופטימיזציה של PAA. זה אומר תוכן מעמיק עם משפטים קצרים וישירים, ללא מילים מיותרות למילוי פערים.

איך משתמשים בשאלות PAA כדי לשפר תוכן

תיבות PAA הן מקור השראה מצוין, ויכולות למלא תפקיד משמעותי באסטרטגיית התוכן שלנו. כך תשתמשו בהן לטובתכם.

תוכן טוב יותר

בדיוק כפי ששאלות PAA עוזרות למשתמשים למקד את החיפושים, הן יכולות גם לעזור לכם למקד את התוכן שלכם, ולהציע סיקור מעמיק יותר.

נגיד שאתם רוצים לכתוב על תה שחור באתר, אך עדיין לא בטוחים אילו נושאים כדאי לשלב בתוכן. אם נחזור לדוגמה הקודמת של חיפוש תה שחור, נוכל לראות אילו שאלות צפות בתיבות ה-PAA ולקבל רעיונות:

לחיצה על שאלה ספציפית תיצור שאלות חדשות הקשורות אליה, מה שיעזור לכם למקד עוד יותר את הרעיונות שלכם.

רענון דפים ישנים

גוגל מנתח מגמות חיפוש כדי להציג שאלות PAA רלוונטיות לתחומי העניין של המשתמשים, בכל זמן נתון.

אם באתר שלכם יש דפים ישנים, תוכלו להשתמש ב-PAA כדי לחשוף שאלות חדשות ולעדכן אותם בהתאם כדי לשמור על רלוונטיות.

מדור ה-PAA יכול לעזור לכם לעדכן את המאמרים באתר, ולהשאיר אותם רעננים ונכונים מבחינה עובדתית.

מימוש כוונת המשתמש

מכיוון שגוגל מייצר שאלות הקשורות לחיפושים הראשוניים של המשתמשים, מדור PAA הוא מקור השראה מצוין ליצירת תוכן איכותי שמושך את קהל היעד שלכם ואת כוונת החיפוש שלו.

חיפושים מסוימים יהיו בעלי כוונה אינפורמטיבית יותר (ללמוד עוד על הנושא), וחיפושים אחרים יהיו בעלי כוונה מסחרית יותר (סקירת אפשרויות טרם רכישה). במקרה הראשון תצטרכו לספק תוכן בפורמט של מדריך מקיף, ובמקרה השני תצטרכו סיכומי מוצרים, ביקורות או השוואות מוצר.

מעקב מיקומים / הופעות בתיבות PAA

למרות שגוגל לא מציע דרך ספציפית לעקוב אחר תוצאות PAA, ניתן להשתמש בשתי שיטות למעקב אחר הופעות וחשיפות בתיבות PAA:

חיפוש ידני
פשוט חפשו בגוגל שאילתות שקשורות לתוכן האתר שלכם ולמילות המפתח. בדקו את התשובות לכל שאלת PAA, כדי לראות האם האתר שלכם מצוטט.

השתמשו בתכונת ההשלמה האוטומטית של PAA, כדי לחפש וריאציות שונות של מילות מפתח. זה יעזור לכם לחשוף שאלות שעשויות להיות ספציפיות יותר לדפים שלכם.

קונסולת החיפוש של גוגל
היכנסו לגוגל קונסול וגשו לדוח השאילתות. זהו את שאילתות החיפוש המובילות עבור עמודי האתר שלכם, והשתמשו בשאילתות אלו כדי לחפש תוצאות PAA באופן ידני.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור