מילות מפתח זנב ארוך

מילות חיפוש עם זנב ארוך – מהן וכיצד נשלב אותן באסטרטגיית ה-SEO?

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 4 דקות

בחירת מילות המפתח שנשתמש בהן באתר שלנו ישפיע במידה רבה על מרבית התנועה שתגיע אל האתר. באתר ממוצע מרבית התנועה המגיעה אליו מגיע ממנועי החיפוש ובראשם מנוע החיפוש של גוגל. כדי להתקדם בתוצאות של גוגל בדרך כלל נהוג לבצע עבודה הנקראת SEO (כלומר להשקיע בטכניקת פרסום הנקראת קידום אתרים שבמהלכה מבוצעים עשרות פעולות שנועדו לעודד את מנוע החיפוש לדרג את האתר ועמודיו גבוה יותר במנועי החיפוש). לעתים רבות אתרים מקבלים תנועה אורגנית ממנועי החיפוש גם ללא השקעה בקידום אורגני, בעיקר כאשר מדובר בעמודים באתר שיש בהם תוכן טוב לביטוי זנב ארוך שיש להם מעט מאוד תחרות בגוגל.

מהו ביטוי זנב ארוך ואיך בדרך כלל הוא מאופיין?

ביטוי זנב ארוך הוא ביטוי הכולל בדרך כלל 3 מילים או יותר. הכוונה היא לביטוי הנחשב לארוך מהרגיל (מילה או שתיים) ומתייחס בעיקר לביטויים המחופשים במנוע החיפוש של גוגל. הסבר: נניח ואתם מחפשים פתרון לבעיית כאב הראש שלכם. ייתכן ותיכנסו לגוגל ותרשום "כאבי ראש" ואז תקראו על הנושא וסביר להניח שגם יציגו לכם פתרונות וייתכן ותרחיבו את החיפוש שלכם, לדוגמה: "כדורים לכאב ראש". מכאן ניתן להרחיב את הביטוי בצורה ממוקדת יותר, לדוגמה: "כדורים מומלצים לכאב ראש", "כדורים לכאב ראש ללא מרשם", "כדורים מומלצים לכאב ראש ללא מרשם" וכו'. הבנתם את הרעיון.

מילות מפתח זנב ארוך

היתרונות של שימוש בביטוי זנב ארוך באתר שלנו

  • קל ומהיר יותר לקידום – אחד היתרונות הבולטים ביותר של ביטוי זנב ארוך הוא שבדרך כלל מדובר בביטוי עם מעט מאוד תחרות. הצד השני של המטבע הוא שיש לביטוי גם מעט מאוד חיפושים אך אם יש לו חיפושים, אפילו בכמות נמוכה, כדאי לכל הפחות לדאוג שיהיה עמוד באתר שמקדם את אותו ביטוי. מדובר בעמודים שקל ומהר יותר לקדם אותם.
  • תופס נפח רחב יותר של קהל – אחד הדברים היפים בבחירת ביטויי זנב ארוך לקידום הוא שמצד אחד הם מאפשרים לנו להתרחב לקהל יעד נוסף (כלומר לא להיות מוגבלים לקהל שמחפש ביטוי אחד או שניים מרכזיים בתחום שלכם אלא להתפרס על פני עשרות מילות מפתח ארוכות יותר שקהל היעד הרלוונטי שלנו עשוי לחפש). מצד שני הביטוי הארוך יותר יהווה חיפוש ספציפי יותר ולכן מאפשר לנו להגיע לקהל יעד ממוקד יותר.
  • תוכן מעמיק יותר – כאשר הביטוי המקודם ארוך יותר, בדרך כלל זה אומר שהוא עמוק יותר מאשר ביטוי סתמי שמופיע בתחילת המאמר. זה אומר בדרך כלל שהכותרת תהיה ארוכה ומעניינת יותר ולעתים רבות מעודד גם כתיבה מעמיקה ואיכותית יותר במאמר עצמו.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

איך נמצא ביטויי זנב ארוך לשילוב באתר שלנו?

הדרך הפופולרית ביותר לעשות זאת היא באמצעות שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל וביצוע מחקר מילות מפתח מקדים. זוהי פעולה המתבצעת בדרך כלל בתחילת כל הליך קידום אורגני כאשר רוצים לחפש ביטויים הרלוונטיים לקידום אתר העסק אך ניתן לבצע אותו בכל שלב כדי למצוא ביטויים נוספים הרלוונטיים לקידום שאולי אין לנו עדיין תוכן עליהם באתר. כדי להגיע אל הכלי רשמו בגוגל "כלי מילות המפתח של גוגל" והיכנסו לתוצאה האורגנית הראשונה (לא תוצאה ממומנת). כעת תתבקשו להתחבר לחשבון הגוגל אדס שלכם. אם אין לכם חשבון כזה חשוב להירשם ולחבר את חשבון הג'ימייל שלכם למערכת הפרסום של גוגל – גוגל אדס. כעת יופיעו בפניכם 2 אפשרויות:

  • רוצה לגלות מילות מפתח חדשות?
  • קבלת נפח חיפוש ותחזיות

בחרו באפשרות הראשונה ותתבקשו להזין מילות מפתח ראשוניות כדי לאפשר למערכת להרחיב את רשימת הרעיונות לביטויים בהתאם למקבץ הביטויים הראשוני שתזינו. כאן אתם יכולים לרשום כמה ביטויים מרכזיים בתחום שלכם בהתאם למה שעולה לכם בראש או לפי מה שראיתם באתרים של מתחרים שלכם. את ביטויי המפתח תפרידו בפסיק ותראו שהביטוי יהיה מסומן. כעת לחצו על הכפתור "הצגת תוצאות".

במידה והזנתם מספר ביטויים, כלי מילות המפתח של גוגל יציג לכם כעת בין עשרות לאלפי ביטויים בעלי מכנה דומה לביטויים הראשיים שלכם. תוכלו למצוא ביטויים קצרים של מילה או שתיים אבל גם המון ביטויי זנב ארוך של 3 מילים ומעלה. מה שרלוונטי עבורכם אלו ביטויים שיש לכם נפח חיפוש חודשי כלשהו (מוצג לכם בעמודה השנייה) ולאחר מכן כדאי לבדוק את רמת התחרות בגוגל על ידי חיפוש הביטוי במנוע החיפוש עצמו. ככל שהביטוי מציג כמות תוצאות גדולה יותר כך לרוב התחרות באותו ביטוי תהיה קשה וארוכה יותר כדי להגיע לתוצאות הראשונות. בתחומים מסוימים זה לא בדיוק כך אבל טיפ זה תקף לרוב התחומים הביטויים המחופשים.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
×