12 הזדמנויות לקצירת רווחים מהירים בקידום אורגני

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

עבודה חכמה מאפשרת להשקיע מעט מאמץ ולקבל הרבה בתמורה. הזדמנויות SEO מסוג זה יכולות לסייע לנו רבות באינדוקס התוכן בגוגל במהירות, הצגת תועלת והכרת משאבים חדשים שיכולים לעזור לנו גם בהמשך העבודה.

הנה 12 הזדמנויות לשיפורים מהירים בקידום אתרים שאפשר ליישם כבר עכשיו.

שיפור מיקומים במילות מפתח קיימות

תמיד קל יותר להזיז משהו שכבר נמצא בתנועה. שיפור המיקום מתוצאה 4 לתוצאה הראשונה יביא יותר תנועה וישפיע משמעותית יותר מאשר שיפור המיקומים מתוצאה 100 לתוצאה 15.

זו הסיבה שקוראים לזה "פירות תלויים נמוך" (Low Hanging Fruit), במיוחד כאשר מדובר בתוצאות 4 עד 15 במנועי החיפוש. כל מה שצריך הוא רק להושיט יד ולקטוף את ההצלחה, בקלות יחסית.

ניתן למצוא את ההזדמנויות הללו בכלים כגון גוגל קונסול / אנליטיקס, ahrefs ועוד. ממיינים את רשימת הביטויים לפי מיקום, ומתחילים לעשות אופטימיזציה למיקומים שרוצים לשפר.

אפשרות נוספת ולא פחות טובה היא למצוא ביטויים בנפח חיפוש גבוה (החל מ-100 חיפושים ומעלה) אבל בתחרות נמוכה (מדד קושי מרבי = 10).

מדריך רעיונות למילות מפתח >

הופעה בתקצירי Featured Snippets

אם האתר כבר מדורג בדף הראשון בגוגל, דרך קלה להשיג יותר תנועה היא להשתחל לתוך תקצירי טקסט. הם מופיעים בראש תוצאות החיפוש בתגובה לחיפושי מידע רבים, ומציגים תשובה ישירה לחיפוש שבוצע.

הופעה בתקצירי טקסט תשפר גם את חשיפת המותג שלכם, וגם את התנועה לאתר (אם המשתמש יקליק לקבלת המידע המלא).

כדי לבדוק היכן נמצאות הזדמנויות לשיפור, יש להיעזר בכלים חיצוניים המציגים את תכונת החיפוש הזו. לרוב מדובר בכלים כגון ahrefs או semrush, שם ניתן לבדוק היכן אנו מופיעים במיקומים 2 עד 8 בגוגל, אבל לא בתקצירי טקסט הקיימים עבור השאילתה.

הכי קל יהיה להוסיף קטע טקסט חדש בעמוד הרלוונטי באתר שלנו, שמתייחס ישירות לכל מילת מפתח ולכוונתה. מייד מתחת לכותרת: ענו ישירות על השאלה, תנו מענה לכוונת המחפש והסירו תוכן עודף או תוכן לא רלוונטי.

סגירת פערי תוכן ל"גניבת" תנועה ממתחרים

קידום אתרים הוא כמו מירוץ המתקיים ביננו ובין המתחרים שלנו. מתחרים ותיקים יותר יצרו פער משמעותי בהשוואה אלינו, ולפעמים יהיה לנו קשה לדעת מה צריך לעשות כדי לצמצם את הפער.

בדיקת פערי תוכן ומילות מפתח כחלק ממחקר מתחרים, תסייע לנו להבין באילו ביטויים ונושאים ממוקמים המתחרים – אבל אנחנו לא. ביטויים אלו מצביעים על פוטנציאל תנועה זמין לאתר שלנו. אם הם מספקים תנועה למתחרים שלנו, רוב הסיכויים שסגירת פערי התוכן הללו תגביר את התנועה שלנו.

גם בדיקה זו מתבצעת לרוב בכלים חיצוניים, המציגים דוח מפורט עם הביטויים והעמודים שיש למתחרים – אבל לא קיימים אצלנו (או קיימים אבל צריכים שדרוג). ניתן גם לבדוק זאת ידנית ללא כלים, אך זה יהיה ממושך וסיזיפי יותר. מומלץ להיעזר בכלי SEO שיחסוך לנו הרבה זמן וכאבי ראש.

לא צריך לסגור את כל הפערים. פעמים רבות למתחרים שלנו יהיו נושאים שלא קשורים לעסק שלנו. במקרים כאלה יש לדלג על הנושאים הללו ולעבור לנושאים הרלוונטיים לנו.

עדכון תוכן שספג ירידה בתנועה

החזרת תנועה אבודה היא אחת מהטקטיקות האהובות בקידום אתרים. מניעת התיישנות תוכן היא חלק מכריע בשיפור אתר אינטרנט ובצמיחתו.

ניתן למצוא עמודים שסבלו מירידת תנועה באמצעות כלים כגון גוגל אנליטיקס, גוגל קונסול או כלים נוספים שכבר הוזכרו כאן. נבדוק את 6 החודשים האחרונים (אם צריך נעשה השוואה ל-6 החודשים שקדמו להם), ונחליט מה יש לתקן בכל עמוד לפי הממצאים:

  • אופטימיזציה לקויה של מילות מפתח
  • תוכן מיושן שכבר אינו אקטואלי
  • פספוס בהבנה של כוונת החיפוש
  • ועוד

כדי לקצור הצלחות מהירות אין צורך לשכתב לחלוטין את כל העמוד. ברוב המקרים מספיק להוסיף כמה קטעים חדשים ולנסח מחדש כמה קטעים קיימים, כדי שנוכל למקד טוב יותר למגוון רחב יותר של מילות מפתח קשורות, לרענן נתונים ועוד.

שכתוב עמודים ישנים עם ביצועים דלים

בעוד שעדכוני תוכן הם ניצחון מהיר נהדר עבור דפים שדורגו טוב והתחילו לרדת, זה לא יהיה יעיל עבור דפים שתמיד הייתה להם תנועה נמוכה באופן עקבי.

במקרים כאלה מומלץ לשכתב את העמודים הללו. כדי למצוא אותם ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס, גוגל קונסול או כלים אחרים שכבר הוזכרו כאן. נחפש עמודים עם פחות מ-50 כניסות בחודש בחצי שנה האחרונה.

שכתוב יכול לכלול הצגת הנושא מזווית חדשה, הוספת נתונים או כלים שלא היו קיימים בגרסה הקודמת וכן הלאה.

איחוד דפים דומים למניעת קניבליזציה

קניבליזציה של מילות מפתח מתרחשת כאשר דפים מרובים באתר ממוקמים במנועי החיפוש עבור אותה מילת מפתח. למעשה דפים אלו מתחרים זה בזה, כי לעיתים קרובות הם גם בעלי אותה כוונת חיפוש.

בחלק מהמקרים זו אינה בעיה בפני עצמה. לדוגמה, במקרה של גיוון מילות מפתח אפשר לקבל מיקומים של מספר דפים עבור אותה מילת מפתח, אך בלי להתחרות אחד בשני. במקרה זה יש לנו נראות גדולה יותר בתוצאות ואפשר להרוויח יותר תנועה.

כדי למצוא בעיות קניבליזציה באתר, יש להיעזר בכלים כגון גוגל קונסול, ahrefs וכן הלאה. כלי בשם Rank Ranger מציין במפורש מתי יש קניבליזציה ובאילו עמודים, ובכך מאפשר לתכנן מה לעשות כדי לטפל בכך.

אם יש דפי אתר שמתחרים אחד בשני ומחליפים מיקומים ביניהם עבור אותו ביטוי, מומלץ לאחד ביניהם וליצור עמוד אחד בנושא האמור. לאחר האיחוד יש לבצע ביניהם הפניית 301, כדי לא לאבד תועלת.

הפניית קישורים שבורים

קישורים לדפים שבורים פוגעים בהעברת מיץ קישורים ברחבי האתר, ובתוך כך עלולים לחבל במאמצי הקידום. פתרון קל ופשוט הוא לבצע הפניות אל דפים פעילים בעלי סמכות גבוהה.

מדריך בניית קישורים שבורים >

בניית קישורים פנימיים אל תוכן חדש

הוספת קישורים פנימיים באתר היא אחת הדרכים המהירות והקלות ביותר להראות למנועי החיפוש אילו דפים הם החשובים ביותר. כך ניתן לשפר גם מיקומים בתוצאות החיפוש, לצד הגדלת התנועה לאתר.

ככל שאנו מוסיפים יותר עמודים לאתר, כך נהיה קשה יותר לזכור לאילו עמודים כדאי לקשר. לעיתים נוצרים מצבים בהם יש לא מעט עמודים ללא קישורים פנימיים כלל.

כדי לתקן זאת ניתן להיעזר בכלים חיצוניים או פשוט לבצע חיפוש בגוגל עם אופרטור site בכתובת הדומיין שלנו. כעת נחפש מילות מפתח, ביטויים ונושאים הנמצאים בעמודי האתר – בהם נרצה להוסיף קישורים פנימיים לעמודים נוספים שנרצה לקדם.

תיקון טקסט עוגן כללי או מדויק מדי

אם כבר יש לנו קישורים פנימיים באתר, אפשר להשיג כמה הצלחות מהירות על ידי בדיקת טקסט העוגן (Anchor text) שלהם.

מכיוון שטקסט העוגן הנכלל בקישור משפיע על ה-SEO, מומלץ שהוא יהיה ספציפי אבל לא תמיד בביטוי מדויק מדי. כדי להימנע מאופטימיזציית יתר – עדיף להשתמש בטקסט עוגן מגוון ולא רק בביטויים גנריים מדויקים (במקום אך ורק "קידום אתרים" – "קידום אורגני של אתרים"). כמו כן מומלץ להימנע מאנקורים כלליים מדי כגון "לחץ כאן".

בדיקת טקסט עוגן באתר ניתן לבצע בגוגל קונסול וכן בכלים חיצוניים. גם סריקת האתר בצפרדע הצועקת תספק דוח עם טקסט העוגן בכל הקישורים הקיימים באתר.

סגירת פערי קישורים מול מתחרים

בדומה לסגירת פערי תוכן וביטויים, יש חשיבות לא פחות גדולה גם לסגירת פערי קישורים. אלמנטים אלו מגדילים את מדדי הסמכות של המותג ברשת, וככל שיש יותר קישורים ואזכורי מותג – כך ישתפרו גם ביצועי ה-SEO של האתר.

כלים כגון ahrefs או semrush יסייעו באיתור הקישורים של המתחרים, ויאפשרו לנו לקבל החלטות בהתאם. יותר חשוב לקבל כמה שיותר קישורים מדומיינים שונים, מאשר לקבל הרבה קישורים מאותו דומיין.

המדריך המלא לבניית קישורים >

אזכורי מותג לבניית קישורים חדשים

יחסי ציבור מסורתיים מתמקדים בהשגת אזכורים למותג באמצעות פרסומים ברמה גבוהה. אומנם הם מעלים את המודעות למותג, אך אזכורים בלבד ללא קישורים יועילו פחות לקידום האורגני של האתר.

אזכורי מותג עם קישור לאתר שלכם – מקלים על המשתמש להגיע אליכם. אם האזכור יהיה ללא קישור, המשתמש ייאלץ להפסיק הכול כדי לחפש ולמצוא אתכם בגוגל. עדיף להקל עליו עם קישור מוכן מראש.

מעבר לכך, אזכורים ללא קישורים גורמים לנו להפסיד שיפורים בתנועה, במיקומים, בהמרות ועוד. כדי למצוא אזכורים ללא קישורים ניתן להיעזר בכלים לבדיקת קישורים או לבצע חיפוש בגוגל, רצוי עם אופרטורים רלוונטיים.

מדריך גוגל אלרטס לשיפור ה-SEO >

תיקון בעיות טכניות באתר

תיקונים טכניים הם הבסיס לאתר בריא וקידום אתרים טוב. כמעט תמיד יש משהו שצריך לתקן: הטכנולוגיה משתדרגת, האינטגרציות נשברות או שיטות העבודה המומלצות משתנות.

גוגל קונסול וכלים אחרים יכולים לסייע במציאת נקודות התורפה הללו. גם כלים לסריקת האתר ולביצוע בדיקת SEO Audit יהיו אפקטיביים.

בחלק מהכלים השגיאות יסודרו לפי סדר חשיבות, כדי שתוכלו לתקן קודם כל את מה שהכי קריטי וחשוב לאתר. לעיתים יוצגו גם המלצות נוספות לשיפורים. כדאי לעשות זאת בצורה קבועה מדי כמה חודשים, כדי לוודא שהאתר לא ייפגע בשל בעיות טכניות.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור