ניסוי SEO: מה עדיף – תגיות המטא שלנו או של גוגל? והאם הסרת תגי תיאור משפרת את הביצועים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

החוכמה המקובלת ב-SEO גורסת שצריך לכתוב תגיות מטא תיאור לכל עמוד. אם נשאיר אותן ריקות, גוגל יבחר למלא אותן לפי שיקול דעתו, מה שיוביל למצב פחות רצוי. האומנם זה באמת יהיה מצב לא רצוי? כמה מחקרים שנעשו לאחרונה מערערים על התפישה הזו.

כבר מזמן ידוע שגוגל נוהג לשכתב בין 70% – 60%  מתקצירי התיאור בתוצאות החיפוש. אם נניח לו לבצע את עבודתו בצורה אוטומטית, ייתכן שהאפקט שיתקבל יהיה חיובי. חברת קידום אתרים בשם Search Pilot החליטה לערוך כמה ניסויי SEO כדי לענות על השאלה הזו.

ניסוי ראשון – הגבלת תוכן בגוף העמוד

אנשי החברה פנו לעוקבי הטוויטר שלהם בשאלה: מה יקרה אם נכריח את גוגל להציג את תגיות המטא תיאור שלנו? זאת במקום ליצור אותן לפי שיקול דעתו. 35.7% מהמשיבים אמרו שהתוצאה תהיה חיובית או ללא השפעה, ו-28.6% אמרו שההשפעה תהיה שלילית.

למרבה הפלא, דווקא אלו שטענו להשפעה שלילית – צדקו. אם אנו ממלאים את תיבות המטא תיאור, ובנוסף "מכריחים" את גוגל להציג רק מה שאנחנו רוצים – הדבר פוגע באחוז ההקלקה. איך מכריחים את גוגל להתחשב רק במטא תיאור שאנחנו כתבנו? תכף תראו.

מחקר נוסף שבוצע לפני כן גילה שב-70% מתוצאות החיפוש, יש תקציר שלא נגזר מתגית המטא תיאור. יכולות להיות לכך מספר סיבות:

  • גוגל עשוי לשכתב את התיאורים כדי לכלול את השאילתה של המשתמש, או את הביטויים שהוא חושב שיהיו הכי רלוונטיים למחפשים.
  • בעמודים מסוימים אין תגי תיאור, בעוד שבאחרים יהיה שימוש באותו תיאור במספר רב של עמודים. הפורמט הזה מקל על גוגל לבחור ולהציג משהו מתאים יותר בתוצאות החיפוש.

אחד מלקוחות החברה הבחין שהתיאורים בעמודים הקשורים למיקום גיאוגרפי, זוכים להתעלמות קבועה מגוגל. במקום זאת, תקצירי טקסט מתוך התפריטים נדחפו במקומם, במטרה להציג שמות של מקומות קרובים. כאן לא מדובר בתגיות תיאור ריקות או לא רלוונטיות – מכיוון שצוות ה-SEO היה בטוח שסיפק תיאורים טובים.

למרבה המזל, החל מ-2019 גוגל סיפק פתרון לנושא באמצעות תגית חדשה בשם data-nosnippet שניתן להציב באתר. התגית מונעת מהטקסט המתויג באמצעותה, להופיע בתקצירי תוצאות החיפוש. הבדיקה נעשתה באמצעות הצבת התגית החדשה סביב גוף התוכן בעמודים הנבחרים, ובכך לאלץ את גוגל לבחור בתגית המטא תיאור להצגה בתוצאות.

שבועיים לאחר תחילת הניסוי, היה ברור שלתגית data-nosnippet יש השפעה שלילית. כדי להיות בטוחים, הניסוי נמשך שבועיים נוספים, ואז הובהר שיש 3% השפעה שלילית על הטראפיק האורגני בעמודים הנבחרים. כך הסתבר שבעצם גוגל יודע הכי טוב מה צריך להופיע בתקצירים.

לגוגל יש גישה להררי נתונים אודות משתמשים, וגם במקרה הזה הוא יכול היה להישען על המידע הטוב ביותר שיכול למשוך יותר קליקים מאשר מטא תיאור מוכתב מראש. זאת למרות שלנו זה עלול להיראות כמו סתם עוד משהו שהוא שואב מתוך גוף העמוד בלי הקשר.

בשלב מאוחר יותר הניסוי התרחב ונוספו לתגי התיאור גם שמות של מקומות, בהתאם למה שגוגל הציג בתקצירי התוצאות; אבל אפילו השיטה הזו הייתה פחות טובה ממה שגוגל הציג, ולא הניבה שיפור משמעותי.

ניסוי שני – מחיקת תוכן בתגיות מטא תיאור

ניסוי נוסף נעשה על ידי אחד מלקוחות החברה.

תגי תיאור באתר חנות שחרגו מהגבלת התווים של גוגל, הוסרו לחלוטין על ידי הלקוח. בסקר שעשתה החברה אודות הסיטואציה הזו, 42% מהמשיבים אמרו שהתוצאות יהיו לא חד משמעיות, 37% אמרו שההשפעה תהיה חיובית, ו-20% הסיקו שתהיה השפעה שלילית.

בסופו של דבר התברר שהניסוי נחל הצלחה, עם גידול מוערך של כ-4.2% בכניסות אורגניות חודשיות (ברמת ודאות של 90%). המסקנה הייתה שהשכתוב של גוגל מגדיל את אחוז ההקלקה, על ידי התאמת התקציר המוצג בתוצאות לשאילתת החיפוש.

לסיכום

שני הניסויים הללו, וכן ניסויים נוספים שנעשו בנושא, מעידים שגוגל כנראה יודע מה הכי טוב עבור כל שאילתה. במקום לאלץ אותו לסמוך אך ורק על מה שאנחנו רוצים, יש סבירות גבוהה לכך שאם ניתן לו להחליט לבד – זה ישרת אותנו בסופו של דבר.

כמו בכל דבר אחר בתחום ה-SEO, אל תמהרו לעשות שינויים גורפים בלי לבדוק בעצמכם. כל אתר הוא ניסוי בפני עצמו. עשו ניסויים בעצמכם במספר עמודים באתר, ובדקו האם התוצאה חיובית, שלילית או ללא הבדל בהשוואה לעמודים בהם לא נעשה השינוי.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור