מטא דיסקריפשן (Meta Description)

מה זה מטא דיסקריפשן (Meta Description)?

האתרים שאתם גולשים בהם באינטרנט בנויים משורות קוד. הבסיסי של שורות אלו הוא HTML. חשוב לדעת כי לא כל שורת קוד שכתובה או מוגדרת מוצגת בהכרח באופן ויזואלי לגולשים וישנם גם תגיות אשר מוצגות במקומות ספציפיים כמו במנועי החיפוש למשל. דוגמה טובה לכך היא מטא דיסקריפשן.

מטא דיסקריפשן הוא תגית HTML הנכללת בכל עמוד באתר שלכם והיא בנויה ממלל המשמש כתקציר של אותו עמוד. את התקציר המדובר הגולש לא רואה בעמוד עצמו אלא בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש כמו גוגל, בינג, יאהו ואחרים. כאשר הגולש מחפש ביטוי מפתח מסוים בגוגל, במידה והביטוי הזה נמצא בתיאור אחד העמודים שלכם באתר אותו עמוד יוצג בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי (כמה גבוה הוא יוצג זה כבר תלוי בקידום האורגני שאתם עושים לעמוד ולאתר, קשור למתחרים שלכם ועוד). משום כך חשוב מאוד לכתוב לכל עמוד שלכם מטא דיסקריפשן וחשוב לכתוב אותו כמו שצריך.

כיצד בנוי קוד HTML של מטא דיסקריפשן?

הקוד מתחיל מ:

<"התיאור שלכם"=CONTENT "Description"=/Meta Name>

כיצד משפיע התיאור על הקידום האורגני של האתר?

למטא דיסקריפשן יש בהחלט השפעה על הקידום האורגני של האתר שלכם. הוא משפיע על מספר פרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני למען האמת. ראשית במידה וביטוי המפתח המחופש לא יופיע באותו תיאור נדיר מאוד, אם בכלל, שתמצאו את העמוד שלכם בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי. כלומר, אם אתם מקדמים ביטוי ראשי בעמוד שלכם אתם רוצים שהוא יופיע בתיאור בצורה נקייה כחלק מהתיאור של אותו עמוד. לדוגמה: אם יש לכם אתר בנושא הדברות והעלאתם עמוד בנושא הדברת נמלים הרי שזהו הביטוי הראשי לאותו עמוד. אם מישהו יחפש בגוגל ביטוי זה אתם רוצים להתברג בראש תוצאות החיפוש (או כמה שיותר גבוה לפחות) לביטוי זה. לכן כדי שגוגל תדע להציג את העמוד שלכם בתוצאות – כדאי לכלול את הביטוי המדובר במטא דיסקריפשן של אותו עמוד.

seo tags

כמו כן גוגל מייחסת חשיבות לרלוונטיות התוצאה שלכם עבור הגולש. הם בוחנים זאת באמצעות CTR – באנגלית Click Through Rate כלומר אחוזי לחיצה על התוצאה שלכם. אם 100 אנשים צפו במודעה ו-2 לחצו עליה אז ה-CTR שלכם הוא 2%. ככל שהוא גבוה יותר כך גוגל מאמינה שהאתר שלכם יותר רלוונטי לתוצאות החיפוש של אותו ביטוי ותשפר את מעמדכם. כמו כן, ככל שיותר אנשים ילחצו עליכם ויגיעו לאתר שלכם תהיה לכם יותר תנועה, יותר פעילות ויחסי ההמרה יוכלו גם הם להשתפר.

הדגשים לכתיבת תיאור מטא בצורה נכונה

  • הכללת מילת המפתח – כפי שאמרנו: לכל עמוד יש ביטוי מפתח ראשי אחד. כדאי לכלול את ביטוי המפתח הראשי לאותו עמוד בתיאור המטא שלו.
  • אורך – אורך תיאור המטא שלכם צריך להיות באזור ה-150 תווים. זה בין משפט לשניים לערך. התיאור צריך להיות קצר, קולע, מעניין, מניע לפעולה וכולל את ביטוי המפתח. התיאור והכותרת בתוצאות החיפוש יהיו אלה שישפיעו בסופו של דבר אם הגולש יכנס לעמוד שלכם או לא.
  • ייחודיות – כמובן שחשוב לא להשתמש בטקסטים מועתקים וכדאי לכלול תיאור ייחודי ורלוונטי לאותו עמוד.
  • הנעה לפעולה – חשוב להוסיף ביטוי מפתח שמניע את הגולשים לפעולה. משהו בסגנון "היכנסו כעת" או "לחצו כאן" או "הוריד עכשיו" וכו'. משהו שמתאים לעמוד היעד שהגולשים אמורים להגיע אליו כמובן.
  • רלוונטיות – התוכן צריך להיות רלוונטי למה שהגולש קורא בכותרת של התוצאות שלכם וכן מה שהוא מחפש כשהוא מגיע לעמוד שלכם. אם תכתבו משהו אחד בתיאור וכשהוא יכנס לעמוד הוא יגלה משהו אחר הוא עשוי להתעצבן, לא לרצות לחזור לאתר שלכם ואולי אפילו במקרים קיצוניים להתלונן לגוגל עליכם אם זה משהו שחוזר על עצמו בעמודים נוספים שלכם.

האם תיאור המטא שנגדיר יופיע אותו דבר בכל תוצאות החיפוש?

ובכן יש כמה דברים שחשוב לומר כאן. ראשית לגבי אורך תיאור המטא שלכם – כדאי לבדוק את התצוגה של העמוד שלכם בתוצאות החיפוש במובייל וגם בדסקטופ. ייתכן ובמובייל התיאור יהיה קצר יותר וייחתך על ידי גוגל. כמו כן גוגל עושים שינויים בכמות התווים המותרת לתיאור מפעם לפעם ולכן לא כדאי לנסות לנצל את מלוא התווים שיש לכם אך גם לא להיות קצרים מדי. בנוסף, אם האתר שלכם מבוסס על וורדפרס תוכלו לעשות שימוש בתוסף יוסט SEO, בגרסת הפרימיום שלו, להגדיר תיאורי מטא שונים בין מנועי החיפוש והרשתות החברתיות.

 בעיות נפוצות עם מטא דיסקריפשן שכדאי להימנע מהן

תיאור מטא דיסקריפשן, אם לא נכתב כמו שצריך, יכול לגרום לכמה בעיות. ראשית אם תיאור המטא שלכם חסר, כלומר אתם לא מעדכנים אותו ידנית או דרך תוסף SEO המותקן באתר שלכם, מנועי החיפוש יציגו את תיאורי המטא שהם מציגים. הם לא תמיד יכללו את ביטוי המפתח המרכזי של אותו עמוד, הם לא תמיד יהיו מספיק איכותיים כדי להניע את הגולשים לפעולה.

בעיה נוספת היא עם מטא דיסקריפשן משוכפל. כדאי לכלול תיאור מטא ייחודי כדי להוסיף לאתר ערך מוסף, להרחיב את מעגל מילות המפתח שלכם ובאופן כללי להתאים אותם לאותו עמוד ספציפי ולא להשתמש באותו תיאור לכמה עמודים. ניתן לבדוק את תיאורי המטא המשוכפלים או החסרים באמצעות גוגל סרץ' קונסול.