10 שיטות שעובדות לשיפור ה-CTR האורגני בגוגל

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

עבדנו קשה כדי להשיג מיקומים מובילים במילות המפתח, אבל העבודה לא מסתיימת שם. אם עמודי האתר לא מצליחים למשוך קליקים מתוך תוצאות החיפוש, לא נוכל לצפות לכניסות רבות שיהפכו ללקוחות.

כל קליק אבוד עולה לנו בהזדמנות מכרעת להגיע לקהל היעד שלנו. אופטימיזציה של שיעור הקליקים (CTR – Click-Through Rate) היא טכניקת שיווק שיכולה להשפיע רבות על התנועה הכוללת באתר. אבל קודם כל, מה זה בכלל אחוז קליקים?

מה זה שיעור קליקים (CTR)?

אחוז קליקים הוא היחס בין הקליקים שמקבלת תוצאת חיפוש (Clicks), בהשוואה למספר הפעמים שהיא מופיעה בדף התוצאות (Impressions). שיעור הקליקים מייצג את מידת היעילות של עמודי האתר במנועי החיפוש, בכל הנוגע למשיכת משתמשים פנימה לתוך האתר.

הכותרת והתיאור (סניפט = תקציר העמוד) הם הדבר הראשון שהמשתמש רואה בתוצאות גוגל. אם הם לא אטרקטיביים מספיק, המשתמש יבחר להקליק על אתרים אחרים.

איך מחשבים אחוז הקלקות CTR?

החישוב פשוט מאוד: מספר הקליקים לחלק במספר ההופעות כפול מאה. אם שיעור הקליקים הוא 5%, זה אומר ש-5 מכל 100 אנשים מקליקים על האתר שלנו.

מטבע הדברים, אחוז הקליקים חשוב מכיוון שככל שהוא גבוה יותר – כך יותר אנשים מבקרים באתר. אנשים אלו עשויים להפוך גם ללקוחות.

שיעור הקליקים מועיל גם מנקודת מבט אסטרטגית. הוא יכול לשמש כדי לחזות את התנועה לאתר בעקבות שינויים שיבוצעו בעמודים השונים, וכן כדי לתעדף אופטימיזציה של תוכן.

מהו אחוז הקליקים הממוצע?

כדי להבין האם ה-CTR שלנו טוב או לא, יש להשוות אותו (בין היתר) לאחוז הקליקים הממוצע.

מחקר משנת 2021 בחן 17 מיליארד מילות מפתח כדי לבדוק CTR ממוצע לפי מיקומים בתוצאות החיפוש. בדיקה מדויקת יותר תבצע השוואה בין תחומי עיסוק שונים ולא רק באופן כללי – כגון CTR ממוצע בתחום הרכב, בתחום המשפטים, בתחום הרפואה וכן הלאה.

בצורה כזו ניתן יהיה להבין האם אחוז ההקלקות שלנו בתחום ספציפי, משתווה לממוצע הקיים. עם זאת, CTR ממוצע משמש רק כמסגרת התייחסות כללית. הנתונים באתר שלנו לצד המטרות שאנו מציבים, ישמשו מדד טוב יותר לקביעת ה-CTR הרצוי לנו.

איך יודעים איפה לבצע אופטימיזציית CTR?

בדיוק כפי שלא נרצה לנתח שיעור קליקים מנקודת מבט כללית, לא נרצה לבצע אופטימיזציה של אחוז הקליקים כפעולה גורפת בכל האתר.

לעיתים מתייחסים לכך כ"פירות תלויים נמוך" (Low hanging fruit). הכוונה היא שלא דרוש מאמץ רב כדי להגיע אליהם, ולגרוף הצלחה על הדרך. כדי למצוא את הדפים בהם נדרשת אופטימיזציית CTR, יש להיעזר בקונסולת החיפוש של גוגל (או של כל מנוע חיפוש אחר אליו אנו מכוונים).

טווח התאריכים האוטומטי בדוח הביצועים הוא 3 חודשים, אבל אפשר בהחלט לבחור טווח אחר לפי הצרכים שלנו; זאת כדי לקחת בחשבון פרמטרים כגון עונתיות ועוד. לאחר מכן נבחר את 3 הקוביות עבור הופעות, CTR ומיקום. ניתן לסנן גם לפי מדינה אבל לא חובה.

אופטימיזציה לשיעור קליקים רלוונטית בדרך כלל עבור ביטויים בעמוד הראשון בגוגל (לרוב בחמש תוצאות החיפוש המובילות), אבל זה ממש לא חייב להיעצר שם. ניתן להמשיך עם מקצה השיפורים גם עבור ביטויים בדפי תוצאות 2 והלאה.

בפינה השמאלית העליונה יש לפלח את הנתונים לפי "מיקום קטן מ-6" ולפי "שיעור קליקים קטן מ-X" (כאן יש להזין את ה-CTR הממוצע שלנו). יש כאלה שמסירים את חיפושי המותג, אבל למעשה גם פה יש תמיד מקום לשיפורים.

לאחר מכן נחפש ביטויים שנמצאים בחמישייה הראשונה בגוגל, עם כמות יפה של הופעות / חשיפות – אבל עם CTR נמוך יחסית של 1% או פחות. למעשה אין חובה לבצע את הסינון שהוצע בפסקה הקודמת, ואפשר פשוט למיין את הטבלה בהתאם ל-CTR מהנמוך לגבוה.

כעת יהיה עלינו לבצע מקצה שיפורים בכל עמוד שכזה, כדי לגרוף יותר קליקים / כניסות לאתר.

10 טיפים לשיפור אחוז ההקלקות

התאמת טייטל לתג H1

גוגל משכתב תגי כותרת בחלק ניכר מהמקרים (בין שליש לשני שליש, פחות או יותר). ככל שהטייטל יותר תואם ל-H1 בעמוד, כך גוגל ייטה פחות לבצע את השכתוב הזה (בממוצע כמובן, לא בכל מקרה).

כותרת ותג H1 אמורים לשקף את התוכן בעמוד עצמו, ולכן עדיף שתהיה ביניהם התאמה כלשהי. כדי לבדוק אם יש התאמה כזו בעמודי האתר, מומלץ לבצע סריקה עם כלי Audit כלשהו כגון הצפרדע הצועקת, Ahrefs או כל כלי אחר לשיקולכם.

לאחר הסריקה ניתן יהיה להשוות בין הטייטל ל-H1, ובכלים מסוימים אף לראות מה מוצג בפועל בתוצאות החיפוש. בהתאם לממצאים תוכלו להחליט האם לבצע התאמות.

טייטלים ששווים קליק (אבל לא קליקבייט)

כותרות קליקבייט בדרך כלל מושכות אותנו ללחוץ, מטעמים שונים בהשוואה לאלו הנהוגים ב-SEO. עלינו להישאר נאמנים לחוויית השימוש, לכוונת החיפוש ולמילוי צורכי המשתמש. לפיכך יש לוודא שתגי הכותרת בכל עמוד ישקפו נאמנה את התוכן.

אין שום בעיה עם כותרת שמושכת תשומת לב, אבל חשוב לעשות זאת באופן שמכבד את המשתמש. אם הכותרת רומזת למשהו שלא קיים בעמוד, או שהיא לא מקיימת את ההבטחה הגלומה בה – נאבד את אמון המשתמשים והם יברחו מהאתר.

טיפים לכתיבת טייטלים >

טייטלים באורך הנכון

כותרות הדפים צריכות להיות פחות מ-580 פיקסלים (בערך 50-60 תווים); זאת כדי למנוע מצב בו הטייטל נקטע בתוצאות החיפוש. שמירה על האורך הנכון ישמור על כותרות הדפים גלויות במלואן, הן במחשבים שולחניים והן במכשירים ניידים.

אפשר לבדוק זאת באמצעות פקודת site בגוגל, או באמצעות כלים כגון Ahrefs או Rank Ranger שמציגים תמונת מצב של התוצאות בגוגל. טייטלים קטועים יש לקצר לאורך הרצוי.

מטא תיאור אטרקטיבי

בדומה לטייטלים, גם תגית מטא תיאור יכולה לעזור לנו למשוך כניסות. יש להקפיד לא לחרוג מעבר ל-160 תווים, לכלול את מילת המפתח ולשלב תקציר שימשוך את המשתמשים, בלי לפסוח על אמינות כמובן.

התאמה לכוונת החיפוש

כוונת החיפוש היא הסיבה מאחורי החיפוש: מדוע משתמש ביצע את החיפוש הזה? מה הוא מצפה למצוא?

מכיוון שתקצירי העמודים (סניפטים) הם הדבר הראשון שרואים ב-SERPs, הם צריכים להעביר את המסר שיגרום למשתמשים להקליק. לרוב מדובר בשאלה האם העמוד שלכם נותן מענה לכוונת החיפוש. אם כן, תקבלו קליקים. אם לא, אתם עשויים לקבל קליקים אבל אז המשתמשים יחזרו אחורה לגוגל (רע מאוד).

לדוגמה הביטוי "קידום אתרים" לבדו אינו יכול לשמש כטייטל טוב מספיק. מומלץ לכתוב אותו כחלק מכותרת מקיפה יותר, שנותנת מענה לכוונת החיפוש ולצורכי המשתמש.

טייטל לדוגמה (לא כולל מרכאות):
"מדריך קידום אתרים – כל מה שצריך לדעת כדי לקדם אתר"

זכרו לא לחרוג מ-60 תווים, כולל שם האתר.

ייחודיות ובידול

מדוע שמישהו ירצה להיכנס דווקא לאתר שלכם במקום למתחרים שלכם?

יש לשאול את השאלה הזו עבור כל עמוד באתר. התשובה עשויה להיות מורכבת מכמה פרמטרים, כגון תוכן מקצועי ומעמיק, קלות ההבנה, הכרה במומחיות שלכם וכן הלאה.

לדוגמה, אם מדובר בעמוד שעוסק במטלה גוזלת זמן או משהו שעלול להרתיע – ציינו כבר בכותרת איך המאמר שלכם הולך לפתור את זה. לדוגמה:

"קידום אתרים שכל אחד יכול לעשות ב-10 שלבים פשוטים"

אם מדובר בתוכן שדורש רענון ועדכון תקופתיים, כגון סטטיסטיקות לסוגיהן, מומלץ לשלב את השנה בה בוצע המחקר. לדוגמה: "סטטיסטיקות יוטיוב מעניינות במיוחד 2024".

בכל הנוגע למטא תיאור, גם בו יש לשלב תקציר אמין ואטרקטיבי שמשלים את הטייטל.

לעורר מחלוקת

ברוב המקרים, להיות אנטי זה טרנדי.

מהן האמונות או הנורמות הנפוצות בתחום העיסוק שלכם? צרו מאמר עם דעה מנוגדת, ונסחו את הטייטל והתיאור בהתאם. באופן טבעי זה יפתה את המשתמשים לרצות לדעת יותר.

לדוגמה:
"10 דברים שהבנק שלכם לא היה רוצה שתדעו"

תוספות בסוגריים

הוספת סוגרים עגולים או מרובעים מושכת את העין, מכיוון שהם מהווים תווים חריגים בהשוואה לטקסט רגיל. כמו כן הסוגריים מאפשרים להוסיף טאץ' נוסף לטייטל בצורה מקוצרת ואטרקטיבית.

לדוגמה:
"איך לרדת במשקל עם ויגובי ואוזמפיק [בלי להזיק לבריאות]"

הערת אגב: בנושאים חשובים כגון רפואה, משפטים, ביטוח וכן הלאה – חובה להימנע ממצג שווא. אל תכתבו טייטל שלא מייצג את המציאות (מה שנכון באופן כללי עבור כל טייטל בכל נושא).

הוספת מספרים

בדומה לסוגריים, גם מספרים מושכים את העין ומקצרים את משך הקריאה של הכותרת (במקום לכתוב "אלפיים עשרים וארבע" – כותבים 2024). מעבר לכך, אפשר לספק מאמר בפורמט של רשימת טיפים, מה שרומז על תוכן קצר ולעניין המאורגן בצורה קלה ונוחה לקריאה מהירה.

לדוגמה:
"10 טיפים שיעזרו לכם להרדים את התינוק"

תגי סכמה

אומנם הטיפ הזה לא קשור ישירות לטייטל או לתיאור, אבל מדובר בדרך טובה ובדוקה לשיפור ה-CTR האורגני. תוצאות עשירות (Rich Snippets) מספקות יותר מידע, ומושכות את העין מבחינה ויזואלית. כל זה מסייע להגדלת אחוז הקליקים.

ניתן להוסיף לעמוד סכמה המציגה ביקורות אונליין, מחיר, זמן בישול ועוד. ככל שהסניפט שלכם עשיר יותר במידע, כך גדלים הסיכויים שיקליקו עליו ולא על מתחרים.

 

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור