ahrefs

Ahrefs – האולר השוויצרי של כל מקדם אתרים מקצועי

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 9 דקות

עד לפני מספר שנים רוב הכלים הפופולריים לקידום אתרים היו כלים שהתרכזו בבדיקה של קישורים נכנסים או בבדיקה של מיקומי מילות מפתח. מאז האסטרטגיה לקידום אתרים קצת השתנתה ובתהליך עצמו משולב הרבה יצירה של תוכן איכותי וחשיבה ממוקדת יותר על מילות המפתח הרלוונטיות (במקום לקחת את 20 הביטויים הראשונים שמוצאים בכלים של גוגל).

הגישה הזו הובילה גם להתפתחות ואבולוציה מואצת של כלי העזר לקידום אתרים. הכלים האלו נועדו לעזור למקדמי האתרים לשפר את המחקר שלהם לצורך קידום אתרים ספציפיים במקום לבצע מחקר ידני, ארוך ומתיש.

אחד הכלים שצברו תאוצה בשנים האחרונות הוא ahrefs. מדובר בכלי שאומנם מכיל גם בדיקת מיקומים ויכול להראות קצת קישורים נכנסים, אך הוא מכיל הרבה יותר מכך, כולל כמה תכונות סופר רלוונטית לאסטרטגית SEO מודרנית.

Ahrefs בנוי ממספר חלקים שונים שלעיתים קיימת חפיפה ביניהם, ולכן נתאר אותם בצורה מסודרת על פי תפריט הניווט העליון.

כלי יצירת הפרויקטים מתוך ה-Dashboard

כלי יצירת הפרויקטים מופיע בתפריט Dashboard או בפעם הראשונה שתיכנסו ל-ahrefs בתקופת הניסיון שלכם.

הכלי מאפשר לכם להתחיל לנתח אתרים חדשים בקלות. מרגע שתפעילו אותו, יופיע לכם אשף ובו תוכלו להוסיף נתונים בסיסיים על כל אתר שאותו תרצו להוסיף. אם מדובר באתר שלכם, תוכלו לאמת אותו כדי לשפר את מהירות הסריקה שלו, אבל אתם לא חייבים לעשות זאת (לדוגמה, אם מדובר באתר של מתחרה).

בין היתר תוכלו לקבוע את תדירות הסריקה ומאיפה יילקחו הנתונים כדי לבצע אותם (סריקה רגילה, מפת אתר, קישורים נכנסים וכו')

site audit timing

בשלב הבא תוכלו להכניס מילות מפתח למעקב עבור הפרויקט, או לבחור מתוך רשימת מילות המפתח ש-ahrefs מצא בעבורכם. כאן הדוגמה היא מהאתר שלנו, מסה מדיה.

project keywords preview

לאחר מכן תוכלו לבחור מתחרים להשוואה על סמך מילות המפתח שנמצאו:

competitor search

וזהו, יצרתם את הפרויקט הראשון שלכם. הוא יקל עליכם להשתמש בשאר הכלים שנציג בהמשך.

סייר האתרים (Site Explorer)

סייר האתרים יאפשר לכם לראות מבט מהיר על כל אתר בלי בהכרח להוסיף אותו לרשימת הפרויקטים שלכם. מכיוון שהמידע על האתרים השונים כבר נמצא במאגר הנתונים של ahrefs, כל הנתונים יופיעו באופן מיידי.

המטרה הראשית של הכלי היא להראות לכם את כל ביצועי האתר במקום אחד , ואם נסתכל על הפאנל הצדדי נוכל לראות קטגוריות כמו קישורים נכנסים, דומיינים מפנים, טקסט קישור, מתחרים וכו'.

הנה רק כמה דוגמאות למי שאפשר לעשות עם הסייר:

  • למצוא כמה קישורים התווספו לאתר בחודשיים האחרונים
  • לראות את מילות המפתח המובילות על פי מיקומים
  • לראות את העמודים עם הכי הרבה תנועה נכנסת
  • לראות לאן עוד האתר עצמו מקשר
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  יאנדקס מטריקה - כלי חינמי לניתוח מקיף של ביצועי האתר שאתם חייבים להכיר

ועוד

main site explorer

מציאת מילות מפתח רלוונטיות (Keyword Explorer)

כלי מילות המפתח של ahrefs נקרא Keywords Explorer והוא מאפשר לכם למצוא רעיונות למילות מפתח בשלל מנועי חיפוש, ביניהם גוגל ויו-טיוב (אם אתם רוצים לקדם סרטונים). ניתן לייבא מילות מפתח מקובץ גיליון אקסל או לרשום אותן בעצמכם.

לאחר מכן תוכלו לבחור בין מספר התאמות כדי לקבל מילות מפתח חדשות:

  • על פי מינוח דומה (מחרוזת מדויקת או חלקית)
  • מילות מפתח "זרות" שאתרים עם דירוג גבוה במילות המפתח שהקשתם מדורגים גם עליהן.
  • מילות מפתח שהתקבלו מחיפושים דומים

כל אחת מהרשימות הללו עשויה להחזיר לכם מילים מתאימות יותר או פחות, ולכן שווה לנסות כל אחת מהן.

עבור כל מילת מפתח אתם יכולים לראות לא רק מספר את נפח החיפוש המוערך, אלא גם את מספר הלחיצות. באופן הזה, קל יהיה לכם יותר למצוא מילים עם אחוז לחיצות כולל נמוך או גבוה. לדוגמה, בתמונה אפשר לראות שמרבית החיפושים התחרותיים ביותר (KD מציין את רמת הקושי) מקבלים אחוז גבוה יחסית של לחיצות.

עם זאת, אתם צריכים גם לזכור שלא תוכלו לדעת כמה לחיצות מקבל כל אתר במיקום ספציפי ובדרך כלל יש ירידה דרסטית במספר הלחיצות שכל מיקום מקבל (הראשון מקבל הכי הרבה, השני פחות וכו').

keywords explorer

חיפושים מתקדמים מומלצים

1. אתם יכולים גם ללחוץ על נושא אב כדי למצוא את כל מילות המפתח שמקושרות אליו בטור של Parent Topic.

2. אפשרות אחרת היא לבחור מילות מפתח שמחזירות סוגים ספציפיים של תוצאות בעמוד כגון תמונות, גרף הידע (הפאנל הצדדי), שאלות ותשובות ועוד. הפילטר הזה נמצא למעלה תחת SERP Features.  לדוגמה, אם אתם רוצים לחפש מילות מפתח כדי לקדם בעבורן תמונות, רצוי שתשתמשו באופציה של דפי תוצאות שמחזירות בלוקים של תמונות.

בדיקת אתר טכנית (Audit)

זוהי אפשרות שבודקת את מצב האתר שלכם על פי רשימת הפרויקטים שיצרתם. יש כאן המון נתונים וגרפים עם השוואה בין הנתונים השונים. אלו הם הנתונים העיקריים שאפשר למצוא:

  • מספר קישורים שבורים לעומת קישורים תקינים
  • עמודים שמחזירים שגיאות (לדוגמה, לא נמצא) או שתג התיאור בהם ריק
  • שגיאות שרת

לחיצה על כל פריט תציג לפניכם את רשימת העמודים הבעייתיים או את המאפיינים של עמוד ספציפי (תגי מטא, ביצועים, מבנה הכותרות הפנימיות, בכמה משאבים הוא משתמש ועוד).

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  בדקנו את ארבעת תוספי הקאש המובילים בשוק - מה כל אחד מהם מציע ומי הכי מהיר?

חשוב: אם עמוד מסוים לא נסרק, זה לא אומר בהכרח שהוא לא מופיע בגוגל, אלא שהזחלן הספציפי של ahrefs עוד לא הגיע אליו.

site audit dashboard

Rank Tracker

הכלי הבסיסי למעקב אחרי מילות מפתח באתרים שהוספתם לפרויקטים שלכם, כולל הערכת תנועה לאתר. היכולת היותר מעניינת כאן היא להשוות את מילות המפתח שלכם למתחרים בצורה נוחה דרך טבלה מסודרת.

keywords competition

מלבד זאת, יש כאן עוד כמה יכולות מעניינות שמופיעות בפאנל הצדדי:

  • חלוקת מילות מפתח על פי תגים (Tags)
  • הצגת העמודים המובילים מבחינת מיקומי מילות המפתח (Pages)
  • בדיקת מיקומים היסטוריים (Grossing)
  • רשימה מפורטת של כל מדדי מילות המפתח (Metrics)

Content Explorer (הצעות תכנים)

הכלי הזה יכול לעזור לכם למצוא תכנים רלוונטיים עבור מילות המפתח שתקישו בתיבה שלו ולמעשה למלא את העמודים בתכנים שגוגל "יאהב". למשל, אם אנחנו רוצים למצוא תוכן מעניין על שירותי ייעוץ לקידום אתרים, נקיש בתיבה "יועץ קידום אתרים" (זהו החיפוש הפופולארי ביותר בנושא).

בחלק הראשון של העמוד נוכל לראות את מגמת הפרסומים של העמודים שעוסקים בנושא (או מילת המפתח) בחודשים האחרונים, כולל תכנים שפורסמו פעמיים. בחלק השני נוכל לראות את התכנים המובילים עם מידע בסיסי על כל עמוד (תנועה, כמה דומיינים מפנים אליו וכו'):

content suggestion

כמובן שנוכל להיכנס לכל עמוד כזה ופשוט להסתכל על מה שכתוב בו, אבל תחת העמוד "פרטים" (Details) יש עוד כמה נתונים מעניינים כמו למשל על כמה מילות מפתח במיקומים רלוונטיים הוא ממוקם (מתחת למקום 11) וכמה שיתופים חברתיים הוא קיבל בטוויטר, פייסבוק ופינטרסט. אלו יכולים לרמוז לנו על מידת העניין האמיתית בו מצד הגולשים.

התראות (Alerts)

הכלי הזה יכול להציג לכם התראות על קישורים ואזכורים שונים לגבי אתרים (שלכם או של המתחרים). לדוגמה, מקורות קישורים חדשים, קישורים שאבדו, מילות מפתח חדשות שאתם מדורגים עליהן או תכנים חדשים שמתפרסמים על מילות המפתח שבחרתם (תחת Mentions):

new keywords

השוואה בין דומיינים

השוואה פשוטה בין דומיינים (עד חמישה) מבחינת כמות כוללת של דומיינים מפנים, כמות טקסט, מספר קישורי no follow ו-do follow נכנסים ועוד:

quick domain compare

Batch Analysis

מעט דומה לכלי הקוד: קבלת מידע מהיר על דומיינים מבחינת מספר קישורים נכנסים ומספר דומיינים מפנים, ציון ש-ahrefs נותן לגבי איכות הקישורים וכו'. מיועד בעיקר לאתרים שרוצים להחליף איתם קישורים מכיוון שאי אפשר לראות כאן מילות מפתח ספציפיות או נתונים מדויקים יותר:

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  סקירת מערכת Zefo - בדיקת מיקומים, ניהול עבודה וקישורים, ניתוח אתרים, דוחות מעוצבים ועוד!

batch analysis

Link Intersect

כלי שימושי ביותר שמראה לכם מי מקשר לאתר או אתרים מסוימים, אבל לא מקשר לאתר אחר (לדוגמה, האתר שלכם). בגלל האופן שבו הכלי עובד, הוא מצוין כדי למצוא הזדמנויות חדשות לקבלת קישורים מאתרים רלוונטיים.

link intersect

הקאצ' עם הכלי הזה הוא שהוא עשוי להחזיר המון תוצאות מכיוון שהוא משתמש במצב של "או" (כל מי שמקשר לאתר הראשון או השני וכו'). אתם יכולים לבחור לראות רק מקורות שמקשרים לכל האתרים שתבחרו (וגם) באמצעות תיבת הבחירה הימנית.

link intersect

אגב, אם נחזור לשנייה ל-Site Explorer, יש שם כלי דומה בשם Content Gap שעושה בדיוק את אותו הדבר, רק עם מילות מפתח:

content gap

המחיר

בעבר כל מי שרצה בכך היה יכול להיכנס לגרסה מוגבלת של ahrefs או להתנסות בה בחינם. כיום העניינים הם קצת שונים ומי שרוצה לנסות את השירותים של ahrefs נדרש לשלם 7$ עבור השבוע התוכנית לכל אחד מסוגי המינויים שירצה. לאחר מכן הוא ישלם מחיר מלא בהתאם לתוכנית : החל מ-99$ ללקוחות קטנים ועד ל-999$ לסוכנויות קידום אתרים גדולות.

מלבד מספר המשתמשים, יש גם הבדלים בכמות הנתונים ואופן הגישה אליהם: ככל שהמנוי יקר יותר, כך יש גישה ליותר נתונים והתדירות שבהם ניתן לבדוק אותם עולה. כמו כן, ישנן פחות מגבלות על מספר המשתמשים והפרויקטים (אם כי תמיד אפשר להוסיף עוד בתשלום נוסף).

מידע מפורט יותר תוכלו למצוא בעמוד המחירים בפס הקישורים התחתון (התמונה כאן מציגה רק את החלק העליון של הטבלה):

ahrefs pricing

כמו כן, אם משלמים לשנה מראש, מקבלים את שני החודשים הראשונים בחינם.

לסיכום

לדעתנו Ahrefs הוא הכלי הראשון והכי חשוב בארגז הכלים של מקדם אתרים מקצועי או חברת קידום אתרים ששואפת לרמות הגבוהות ביותר. אין שני לו בכמות ואיכות המידע שהוא יודע להפיק לצרכי SEO והכל במקום אחד. אף על פי שבהתחלה מספר הנתונים שהוא פולט עלול להיראות מאיים ומסובך, הרי שעם קצת התנסות ולימוד, אתם תרגישו בבית והוא יהפוך במהרה לחבר הטוב ביותר שלכם וליד ימינכם בכל פרוייקט קידום אורגני.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */