קידום אורגני בגוגל שופינג: כך תציגו את המוצרים שלכם בגוגל בחינם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

גוגל שופינג בגירסה האורגנית יכול להוות חלק ניכר מהתעבורה ומההכנסות באתרי חנות, והכל בחינם. כך תנצלו את החשיפה האורגנית להגדלת המכירות באתר.

ממצאים מרכזיים

בדיקה של 5,000 מילות מפתח מעידה על הממצאים הבאים:

  • אתר אמזון הוא המנצח המובהק בגוגל שופינג, עם מקומות ראשונים ב-52% מהמקרים. אחריו אתר וולמארט (6% מהמקרים) ואתר הום דיפו (3% מהמקרים).
  • יש מתאם גבוה בין סמכות הדומיין (Ahrefs Domain Rating) ובין מיקומים בגוגל שופינג.
  • לדפי מוצר ב-2 המיקומים המובילים היו פי 2.72 יותר דומיינים מפנים מאשר במיקומים 3 עד 10.
  • יש מתאם קל מאוד בין השימוש במילות מפתח בכותרת ומיקומים גבוהים יותר.
  • דפי מוצר עם מילת המפתח המדויקת במטא תיאור הניבו ביצועים טובים יותר.
  • יש מתאם קטן בין מילת מפתח מדויקת בכותרת H1 ובין מיקומים.
  • יש מתאם קל מאוד בין כתובת url למיקומים. לכתובות URL קצרות יותר היה יתרון קל במיקומים.
  • יש מתאם קטן מאוד בין אורך כותרת המוצר למיקומים. כותרות מוצר קצרות יותר דורגו מעט טוב יותר.
  • דפי מוצר עם מיקומים טובים בחיפוש הרגיל – ממוקמים היטב גם בגוגל שופינג. לדפים ב-2 מיקומי הקניות המובילים הייתה פי 4.4 יותר תנועה אורגנית מאשר במיקומים 3 עד 10.
  • מוצרים עם חוות דעת של לקוחות היו בעלי ביצועים גבוהים יותר.
  • יש מתאם מינורי בין דירוג כוכבים למיקומים, כאשר דירוג הכוכבים הממוצע הוא 4.37.
  • מוצרים זולים ממוקמים טוב יותר ממוצרים יקרים.
  • לחנויות עם ציוני גוגל שופינג גבוהים יותר – יש ביצועים טובים יותר.
  • לא קיים מתאם בין נתונים מובנים (סכמות) ובין מיקומים בגוגל שופינג. לאתר אמזון אין נתונים מובנים באף אחד מדפי המוצרים שלו.

להלן סיכום גרפי של הממצאים (מקור: 180marketing.com):

מדדי קישורים

דירוג דומיין

דירוג הדומיין (Domain Rating) הוא בעל המתאם הגבוה ביותר עם ביצועי גוגל שופינג אורגני. לאתרים במקום 1 היה דירוג דומיין ממוצע של 81, בעוד שאתרים במקום 20 קיבלו דירוג דומיין ממוצע של 71.

האם זה אומר שהגדלת דירוג הדומיין תביא לדירוג טוב יותר בגוגל שופינג? ייתכן, אבל צריך לזכור שמתאם סטטיסטי אינו מהווה גורם סיבתי. אתרים עם דירוג דומיין גבוה יותר שייכים לרוב למותגים מוכרים ומהימנים יותר.

נראה שגוגל מעדיף מותגים מכובדים בתוצאות החיפוש, כך שלא יהיה מפתיע אם המתאם הגבוה של דירוג הדומיין מעיד למעשה על ההעדפה של גוגל למותגים מבוססים. כדאי להתמקד הן בבניית המותג והן ברכישת קישורים נכנסים.

מספר דומיינים מפנים

מעניין לראות כי רק כמה קישורים נכנסים יכולים לחולל הבדל עצום. לדפי מוצר המדורגים ב-2 המיקומים העליונים היו פי 4.5 יותר קישורים נכנסים מאתרים בשאר המיקומים.

זה הגיוני בהתחשב בכך של-98% מדפי המוצר במחקר לא היה קישור נכנס אחד. בניית 1-2 קישורים נכנסים איכותיים לדף מוצר, יכולה להשפיע בצורה ניכרת על דירוג בגוגל שופינג.

דירוג העמוד

בדומה לדומיינים מפנים, היה מתאם בולט בין דירוג כתובת האתר (URL Rating) ודירוג גוגל שופינג. ככל שדף מוצר צובר יותר קישורים נכנסים, הדירוג שלו יגדל בהתאם.

ל-97% מדפי המוצר במחקר היה דירוג עמוד אפס, אבל דפי מוצר עם דירוג גבוה יותר היו ממוקמים טוב יותר בצורה ניכרת. מומלץ לשפר את דירוג עמודי המוצר עם בניית קישורים.

גורמי דירוג באתר

למרות שלא הייתה להם השפעה משמעותית מדי, היה מתאם מינורי בין גורמי On-page ובין מיקומים אורגניים בגוגל שופינג.

תגיות כותרת

תגי טייטל הם גורם דירוג חשוב מאוד לחיפוש בגוגל, אבל מה לגבי גוגל שופינג? הנתונים מצביעים על כך שתגיות כותרת הן גורם דירוג מינורי בגוגל שופינג. עם זאת, דפי מוצר עם מילת המפתח המדויקת בטייטל היו ממוקמים גבוה יותר.

גם לביטויים בהתאמה חלקית בטייטל היה מתאם חיובי עם מיקומים, אך נמוך יותר לעומת ביטויים בהתאמה מדויקת. יש לכך יתרון בגוגל שופינג, אך לא בולט כמו בקידום אורגני רגיל.

מטא תיאורים

לתיאורי מטא היה המתאם הגבוה ביותר עם מיקומים בגוגל שופינג (אפילו יותר מתגי כותרת). תיאורי מטא עם מילת המפתח היו ממוקמים גבוה יותר, וכך גם לגבי מילות מפתח בהתאמה חלקית במטא תיאור.

אז האם הוספת מילת המפתח למטא תיאורים תשפר את המיקומים בגוגל שופינג? ייתכן, אבל במקביל חשוב לציין שברוב המכריע של דפי המוצרים, מטא התיאורים בגוגל נוצרו מתוך הפסקה הראשונה בעמודים עצמם. ייתכן שלא פחות חשוב לכלול את מילת המפתח כבר בתיאור המוצר בעמוד עצמו, ולא רק במטא תיאור.

כותרות H1

לתגי H1 היה מתאם נמוך יותר בהשוואה לתגי כותרת ולתיאורי מטא. עם זאת, דפי מוצר שכללו את מילת המפתח המדויקת ב-H1 אכן מניבים ביצועים טובים יותר. יש השפעה גם לביטוי בהתאמה חלקית, אם כי נמוכה יותר מהתאמה מדויקת.

באופן מעניין למדי, הרוב המכריע של דפי המוצר (~60%) לא כלל את מילת המפתח בשום מקום בתג H1. נראה שהיעדר מילת המפתח בתג H1 כלל לא השפיע על המיקומים, אך למרות יש מתאם קל מאוד שמצביע על כך שאי שימוש בביטוי ב-H1 עלול להשפיע לרעה על מיקומי גוגל שופינג.

עם זאת, הייתה מתאם קל מאוד המצביע על כך שאי שימוש במילת המפתח בתג H1 כלל יכול להשפיע לרעה על הדירוג. אם נקפיד על כך נקבל יתרון על המתחרים.

אורך כותרת המוצר

לא היה מתאם רב בין אורך כותרת המוצר ובין מיקום בגוגל שופינג. עם זאת, נראה שלמוצרים במקום 1 יש תגי כותרת מעט קצרים יותר, מה שמצביע על כך שכותרות המוצרים עשויות להוות גורם דירוג קל במיקומים העליונים.

אורך כתובת URL

בדומה לפקטור הקודם, גם כאן אין כמעט מתאם בין אורך ה-url ומיקומים. עם זאת, דפי מוצר במקום 1 היו בעלי כתובות url קצרות יותר באופן ניכר לעומת מוצרים במיקומים אחרים.

לא מומלץ לקצר במתכוון כתובות קיימות בעמודי מוצר. כן מומלץ ליצור כתובות url קצרות בדפי מוצר עתידיים.

תנועה אורגנית

קיים מתאם בולט בין ביצועים בחיפוש האורגני של גוגל ובין גוגל שופינג, במיוחד בחמש המיקומים העליונים. לדפי מוצרים ב-5 המיקומים המובילים בגוגל שופינג, יש בדרך כלל מיקומים גבוהים ותנועה אורגנית גם בחיפוש הרגיל בגוגל. זה נכון במיוחד עבור דפי מוצרים ב-2 המיקומים המובילים בגוגל שופינג.

לפיכך דפי מוצרים המדורגים היטב בחיפוש בגוגל ידורגו היטב גם בגוגל שופינג. מומלץ להתמקד בעבודת SEO סטנדרטית באתר.

נתונים מובנים

מצד אחד, סכמות של חוות דעת היו בעלות מתאם גבוה עם כל אחד מגורמי הדירוג שנבדקו (מקום שני אחרי דירוג דומיין). מצד שני, סכמות של מוצרים היו בעלות מתאם שלילי עם מיקומים.

איך זה יכול להיות ומה זה אומר?

סכמות מוצר

הבדיקה מצאה שדפי מוצר במקום 1 בגוגל שופינג כללו סכמות מוצר באחוזים נמוכים יותר (80%) מאשר דפי מוצר אחרים (90%). איך זה ייתכן?

רוב דפי המוצר הללו, במקומות 1 ו-2, שייכים לאתר אמזון – שלא משתמש בנתונים מובנים כלל. אם מוציאים את אמזון מהתחשיב, אין כמעט קורלציה בין נתונים מובנים מסוג מוצר ובין מיקומים בגוגל שופינג. לא נראה שיש לכך יתרון כלשהו.

סכמות של ביקורות

דפי מוצר עם סכמות של ביקורות היו במיקומים טובים יותר לעומת דפים ללא סכמות מסוג זה. זהו גורם הדירוג השני בחשיבותו במחקר.

מומלץ לשלב ביקורות אמיתיות של לקוחות בדפי מוצר יחד עם סכמת חוות דעת (Reviews). כלים כגון Stamped.io, Judge.me ו- Yotpo יכולים לייעל את תהליך איסוף הביקורות, ולשלב נתונים מובנים רלוונטיים.

מספר הנתונים המובנים

מכיוון שניתן להוסיף אינספור סוגים של סכמות, המחקר בדק האם יש מתאם בין מיקומים בגוגל שופינג ובין מספר הסוגים השונים של סכמות באתר.

הממצאים מעידים שדפי מוצר עם סוגים רבים של נתונים מובנים, נוטים להיות במיקומים טובים יותר. ברוב דפי המוצרים יש בערך 7 סוגים שונים של נתונים מובנים.

עם זאת – בדיוק כמו בדוגמה הקודמת, אתר אמזון מטה את התוצאות. לפיכך, מומלץ להוסיף את הסכמות הרלוונטיות ביותר לאתר / לדפי המוצרים / לעסק. אין טעם בנוספת סכמות לא רלוונטיות.

כמה מסוגי הסכמות הנפוצים ביותר לפי המחקר:

  • מוצר
  • הצעה / הנחה
  • פירורי לחם
  • רשימה
  • מותג
  • ארגון
  • דירוג מצטבר

מחיר המוצר

מחיר נמוך מהממוצע היה גורם הדירוג השישי בחשיבותו במחקר. נראה שגוגל מעדיפ באופן משמעותי מוצרים זולים יותר בגוגל שופינג. הפחתת מחיר המוצרים יכולה להיות דרך טובה לשפר את המיקומים הללו.

ציוני גוגל שופינג

איך יודעים מה הציון של האתר בגוגל שופינג? החליפו את mywebsite.com בכתובת האתר שלכם כאן:

https://customerreviews.google.com/v/immersivemerchant?q=mywebsite.com&c=US&v=19

יש 5 ציונים לכל חנות (משלוח, החזרות, תמחור, אפשרויות תשלום, איכות אתר), ולכל ציון יהיה אחד מהדירוגים הבאים:

  • יוצא דופן – העסק הוא מהטובים ביותר בתחום זה.
  • נהדר – העסק נמצא הרבה מעל הממוצע.
  • טוב – העסק נמצא איפשהו באמצע.
  • הוגן – העסק נמצא מתחת לממוצע.
  • נמוך – העסק נמצא הרבה מתחת לממוצע.

עד כמה הציונים של גוגל שופינג מתואמים עם המיקומים?

מקור: 180marketing.com

ציוני משלוח

ציוני המשלוח היו בעלי המתאם הגבוה ביותר עם מיקומים בגוגל שופינג:

  • יוצא דופן: 29%
  • נהדר: 37%
  • טוב: 21%
  • הוגן: 11%
  • נמוך: 1%

חנויות עם ציוני משלוח "יוצאי דופן" עלו משמעותית בביצועים על אלו שלא, עם ריכוז גבוה במיוחד במקומות הראשונים. חנויות עם ציוני משלוח "הוגנים" בלבד, היו בעלי המתאם השלילי הגבוה ביותר. זה היה מובהק יותר עבור חנויות במקומות 10 עד 15, שרק לעתים נדירות קיבלו ציון "הוגן" עבור משלוח.

ניכר כי ציוני משלוח גבוהים ("יוצאי דופן" או "מעולים") הם קריטיים למיקומים גבוהים (5-10) בגוגל שופינג. הרבה יותר קשה להגיע ל-10 המובילים עם ציוני משלוח "הוגנים".

החזרת מוצר

להחזרות היה המתאם השני בגובהו:

  • יוצא דופן: 3%
  • נהדר: 45%
  • טוב: 31%
  • הוגן: 18%
  • נמוך: 3%

לציוני "יוצא דופן" לא היה שום מתאם בולט עם מיקומים, כנראה מכיוון שרק 3% מהחנויות קיבלו ציון מסוג זה. עם זאת, יש מתאם בולט בין מיקומים ובין ציוני "נהדר" או "טוב".

מחיר תחרותי

קודם לכן ראינו שיש חשיבות למחיר זול. עם זאת, נראה כי ציון התמחור בגוגל שופינג הוא בעל חשיבות נמוכה בהרבה ואינו מהווה פקטור דירוג:

  • יוצא דופן: 7%
  • נהדר: 20%
  • טוב: 70%
  • הוגן: 3%
  • נמוך: 0%

אפשרויות תשלום

יש מתאם מינורי בין מיקומים וציוני אפשרויות תשלום:

  • יוצא דופן: 30%
  • נהדר: 12%
  • טוב: 42%
  • הוגן: 11%
  • נמוך: 4%

רק כ-15% מהחנויות קיבלו ציונים לא חיוביים ("הוגן" או "נמוך") עבור אפשרויות תשלום, שהיה להם מתאם שלילי עם המיקומים בגוגל שופינג. ודאו שיש לכם ציון אפשרויות תשלום "טוב" לפחות. לא נראה שיש יתרונות נוספים במעבר מ"טוב" ל"נהדר" או "יוצא דופן".

איכות האתר

אלו הם מדדי ביצוע מרכזיים, הכוללים ניווט קל או חוויית תשלום קלה:

  • יוצא דופן: 31%
  • נהדר: 7%
  • טוב: 60%
  • הוגן: 2%
  • נמוך: 0%

יש מתאם מינורי בין ציוני איכות האתר ומיקומים בגוגל שופינג. אתרים עם ציון "יוצא דופן" נראו לעתים קרובות יותר ב-3 המיקומים המובילים, בעוד שלאתרים עם ציון "הוגן" אין מתאם בולט עם מיקומים. חשוב לשאוף לציון איכות אתר של לפחות "טוב" או "נהדר".

דירוג כוכבים

גוגל שופינג תציג את דירוג הכוכבים של כל חנות, המבוסס על ביקורות גוגל של החנות וכן ביקורות בפלטפורמות בולטות אחרות (ResellerRatings, Shopper Approved, Sitejabber, Stamped.io, TrustPilot, Yotpo ועוד).

לדירוג כוכבים יש מתאם סטטיסטי רביעי בחשיבותו עם מיקומים בגוגל שופינג, למרות שהשפעתם הכוללת קטנה מאוד. למרות זאת – לחנויות עם דירוג כוכבים מתחת ל-3.5 היו מיקומים נמוכים משמעותית לעומת דירוג 4 כוכבים.

תג איכות

גוגל מנפיקה תג "חנות איכותית" לאתרי חנויות שמספקות חווית קנייה יוצאת דופן. כדי לקבל את התג, החנות חייבת לכלול משלוח מהיר, מדיניות החזרה שקופה, אתר איכותי וביקורות חיוביות.

חנויות עם תג "חנות איכותית" נוטות למיקומים טובים יותר באופן ניכר, במיוחד במקום 1 בגוגל שופינג.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור