אתר Reddit הוא אחד הפופולריים בחו"ל, בדגש על ארצות הברית ומשתמשים דוברי אנגלית באופן כללי. לאחרונה גוגל אף נותן לו עדיפות משמעותית על פני אתרים אחרים. בדומה לאתר השאלות-תשובות Quora, ניתן להשתמש גם ברדיט לשיפור הנראות האורגנית במנועי חיפוש.
שימוש באתר רדיט לקידום אורגני עשוי להיות מעט מאתגר. מצד אחד, ודאי שנרצה לקחת חלק בקהילות עם רמת מעורבות גבוהה, כדי לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ולהציע תוכן בעל ערך כדי להגביר את המודעות למותג.
מצד שני, מערכת ההצבעה והאלגוריתמים של Reddit מעדיפים תוכן שנשאר בתוך הפלטפורמה במקום קישורים יוצאים. פוסטים או תגובות עם קישורים ישירים, מקבלים לעתים קרובות הצבעות שליליות או שהם מסוננים החוצה.
מעבר לכך, קהילות רדיט מחמירות בכל הנוגע לזיהוי של קידום עצמי בוטה וטיפול מהיר בו. קבלת תנועה באמצעות קישורים עלולה להיחשב ספאם ואף לפגוע באמינות המותג שלנו, בשל תגובה שלילית והערות ביקורתיות.
כל זה משאיר אותנו קצת תקועים, בלי לדעת איך לרתום את הפוטנציאל של רדיט לקידום אתרים. חלק מאיתנו מביט מהצד על סאב-רדיטים בלי להשתתף בהם באופן פעיל. מדי פעם נפרסם תוכן, אבל עם מעט אסטרטגיה או עקביות, מה שמוביל לתוצאות מינימליות.
שיטות עבודה מומלצות ברדיט לקידום אתרים
שימוש ברדיט לשיפור ה-SEO מחייב את הבנת התרבות והנורמות של הפלטפורמה – כלומר להיות אותנטי ובעל מודעות למצב. אמנם רדיט תקף בעיקר לקידום בינלאומי בחו"ל, בדגש על אנגלית, אבל בהחלט ניתן ליישם זאת גם עבור אזורים גיאוגרפיים אחרים.
השתתפות פעילה בקהילות נישה
רדיט יכול להיות שותף משמעותי בשיפור אסטרטגיית ה-SEO של האתר, בעיקר באמצעות השתתפות פעילה בקהילות נישתיות. כמשתמשי רדיט אתם יכולים להגביר באופן אורגני את הנראות והמעורבות, על ידי מתן מענה ותובנות מקצועיות בקהילות סאברדיט רלוונטיות.
לדוגמה – נניח שספק של שירותי SAAS הודיע לתקשורת על הסרת מוצר מסוים. בתגובה לכך, אנשי פיתוח פונים לאתר רדיט כדי לחפש חלופות. תוך כדי השיחות עולות הצעות לאלטרנטיבות שונות, שאחת מהן יכולה להיות המוצר או השירות שלנו.
הדיונים האלה ברדיט מציגים את הכדאיות של המוצר החלופי, ותוך כדי כך משפרים את הנראות האורגנית שלנו במנועי החיפוש – הן באמצעות אזכורי המותג והן באמצעות קישורים.
שיפור הנראות המקוונת באמצעות נטילת חלק בדיוני רדיט היא אמצעי אסטרטגי רב עוצמה שיכול להניב קישורים בעלי ערך. דבר זה דורש גישה מתחשבת ושיטתית, כדי להימנע מהחרמה בקהילות השונות.
לצורך כך מומלץ להתנהל לפי השלבים הבאים:
שלב 1 – איתור קהילות רדיט מתאימות
מומלץ לחפש בגוגל אחרי קהילות רדיט בנושאים הרלוונטיים, כאלה המתאימות לקהל היעד שלנו, כדי לזהות את הסאברדיטים המבטיחים ביותר.
שלב 2 – אומדן הרלוונטיות
מומלץ לקרוא את הביוגרפיות, הפוסטים והדיונים בקהילה כדי לאמוד את הרלוונטיות וההתאמה. המטרה היא לצמצם את הרשימה לקהילות הרלוונטיות ביותר.
מן הסתם נרצה להימנע מבזבוז זמן על סאב-רדיטים לא רלוונטיים, שלא יניבו מעורבות משמעותית או הזדמנויות לקישורים.
שלב 3 – התנהלות זהירה
לאחר שהצטרפנו לקהילות הנבחרות, מומלץ לא להסתער בהפצצת תגובות ותשובות. יש לעשות זאת בצורה מחושבת מתוך מחשבה אסטרטגית. הגיבו במטרה לתת תשובה אמיתית בתחום מומחיותכם, כדי לנצל לטובתכם את הדיונים הקיימים.
שלב 4 – חיפוש פנימי לאיתור דיונים רלוונטיים
השתמשו בחיפוש של רדיט כדי למצוא את השיחות הרלוונטיות ביותר. כשאתם עונים על שאלות או משתלבים בדיונים קיימים, השתדלו להישאר כמה שיותר אובייקטיביים.
שלב 5 – זמני תגובה קבועים
קבעו לעצמכם זמן קבוע בכל יום כדי להגיב להודעות. קהילות רדיט משגשגות על דחיפות ומשוב מיידי. משתמשים מרעננים את עמודי הקהילות כל הזמן לקבלת תשובות חדשות. עם זאת, בדיקה מתמדת יכולה לעכב את הפרודוקטיביות שלנו.
מומלץ לאפשר שליחת התראות בנושאים רלוונטיים כדי להישאר מעודכנים, בלי הצורך ברענון בלתי פוסק. במקביל כדאי לכבות התראות מיותרות מקהילות לא רלוונטיות, כדי למזער הסחות דעת ולשמור על מיקוד.
תכנון מילות מפתח והבנת כוונת החיפוש
עבור אנשי שיווק, רדיט יכול להיות מכרה זהב לתכנון של מילות מפתח ולהבנת כוונות חיפוש. האתר מספק הצצה אותנטית לתחומי עניין אמיתיים של משתמשים, בניגוד לכלים מסורתיים.
באתר רדיט יש קהילות שונות הנקראות סאב-רדיטים (Subreddits). כל סאב רדיט מוקדש לנושא, עניין או נישה ספציפיים. חלוקה זו מקלה על המשתמשים למצוא קהילות רלוונטיות, עם דיונים שמתאימים לתחומי העניין שלהם.
חוץ מזה, התוכן של רדיט הוא על טהרת המשתמשים – והמשתמשים הם אלו שמעצבים את התוכן שלו כדי לקבוע מה רלוונטי ובעל ערך באמצעות הצבעות ותגובות חיוביות או שליליות (upvotes / downvotes).
מעקב אחר סאברדיט רלוונטי מאפשר להתעדכן במגמות בתחום, בחדשות ובדיונים, לזהות נושאים פופולריים, לאמוד את רמת העניין וליצור תוכן המהדהד עם הקהל שלנו.
במקום לסמוך רק על כלים להצגת נפח חיפוש, אפשר לחפש מילות מפתח ונושאים בסאברדיט הרלוונטי. בכך ניתן לגלות משתמשים פעילים בנושא, לצד ביטויים, מילות מפתח ונושאים שלא העלינו על דעתנו. כתוצאה מכך נוכל ליצור תוכן טוב יותר, שתואם למעשה למה שהקהל שלנו מתעניין בו.
חיפוש שאלות ומתן תשובות
אחד הסאברדיטים הפופולריים ביותר הוא ELI5 – כלומר "תסבירו לי כאילו אני בן 5" (Explain Like I'm Five), להבנת נושאים מורכבים בקלות יחסית. עם זאת, ELI5 עשוי להיות רחב מדי וחסר שאילתות רלוונטיות.
משתמשים בסאברדיטים נישתיים, נוטים יותר לשאול שאלות על המוצר או השירות שאנו מציעים. מענה לשאלות אלו מאפשר לנו לספק תשובות חשובות בתחום מומחיותנו, ולבסס את עצמנו כסמכות מקצועית.
בנוסף, בהתאם לשאלה, תוכלו לכלול בתשובותיכם קישורים לתוכן רלוונטי. מבקרים המעוניינים ללמוד עוד על הנושאים עליהם אנו מדברים, עשויים לבקר באתר שלנו.
איך יודעים אילו שאלות שואלים לקוחות פוטנציאליים, ואיך מוצאים קהילות רדיט רלוונטיות לשאלות אלו?
התחילו בזיהוי שאלות נפוצות שהלקוחות שלכם שואלים והנושאים שלהן. לאחר מכן, כדי למצוא את השאלות הללו, יש לבחון את המקורות הבאים:
- דיונים הקשורים לנישה ברשתות חברתיות
- ראיונות / סקרי לקוח
- בקשות לשירות לקוחות
לאחר מכן ניתן להשתמש ב-Sparktoro כדי לראות אילו סאב-רדיטים צפויים להניב שיחות או שאלות בנושאים אלו.
בכל אחד מהסאב-רדיטים הללו תמצאו שאלות רלוונטיות הקשורות למוצר שלכם, שעליהן תוכלו להשיב. לדוגמה: משתמש שואל "מישהו יודע איך אני יכול להשיג את xyz?" – וזו הזדמנות מצוינת להגיב לשאלה הזו. מומלץ לענות ישירות מתוך חשבון רדיט של המותג שלכם, בשילוב קישור לעמוד הספציפי באתר שלכם, מידע נוסף ועוד.
שיטת עבודה זו יכולה להזרים תנועה לאתר שלנו, ולבנות אמון ונראות בקרב קהילה של לקוחות פוטנציאליים המתעניינים במה שיש לנו להציע.
הקמת סאב-רדיט משלנו
אומנם ניהול סאברדיט דורש זמן והשקעה, אבל התגמולים עשויים לעלות על העלויות הישירות הנמוכות יחסית לערוצי שיווק אחרים (כגון פרסום ממומן בתשלום).
קהילה יכולה ליצור תנועה אורגנית לאתר שלנו, ולשפר את טווח ההפצה כאשר החברים הופכים לתומכי המותג. באמצעות הקמה וניהול נכון של סאברדיט פעיל, אפשר לנצל הזדמנויות שיווקיות רבות, לפתח רעיונות חדשים ועוד.
מעבר לכך, ניתן גם לבנות מערכות יחסים טובות עם קהל היעד, להתייחס לשאלות וליצור תוכן חדש בהתאם, לאסוף משובים, לטפח אמון, לזהות התנגדויות פוטנציאליות לטיפול ועוד.
שימוש בכלי AI לעבודה עם רדיט
כלי בינה מלאכותית המסוגלים לבצע חיפוש באינטרנט, יכולים גם הם לסייע בעבודה עם רדיט. ניתן לבקש מהם לחפש דיונים ונושאים בתוך האתר, לנתח רעיונות לתוכן רלוונטי בהתאם לממצאים, לספק הצעות לכתיבת תגובות מתאימות לפי הלך הרוח הנהוג בכל קבוצה וכן הלאה.
כמובן שתמיד יש לבחון את תשובות ה-AI טרם היישום, כדי לוודא שלא השתרבבו פנימה דברים בעייתיים או מגוחכים.
רגע לפני סיום
עבודה נכונה באתר Reddit תסייע לשפר את נראות המותג ואת קמפיין ה-SEO. כדי למנף בהצלחה את רדיט לצורך קידום האתר, יש להתמקד במתן ערך במקום בקידום עצמי מפורש, להבין את תרבות הפלטפורמה ולכבד את הקהילות שלה. כך תוכלו להתחבר לקהל מעורב מאוד, לקבל תובנות חשובות ולהשיג צמיחה משמעותית למותג באמצעות SEO.
כדי ליצור קישורים נכנסים באיכות גבוהה ולבסס את עצמכם כסמכות מהימנה בתחומכם, יש למצוא שאלות רלוונטיות שיעזרו לכם להתחבר ללקוחות פוטנציאליים בעלי מעורבות גבוהה, להשתתף באופן פעיל בסאברדיטים רלוונטיים, לבנות קשרים עם משתמשים ולתרום תובנות חשובות.
הצלחה ב-Reddit דורשת מחויבות לטווח ארוך. צרו לוח זמנים שיעזור לכם לספק באופן קבוע תוכן מרתק, העדיפו בניית קשרים עם חברי הקהילה והפגינו הבנה אמיתית של האינטרסים והדאגות שלהם.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו