יצירת ביקושים: איך ליצור ביקוש למוצר או לשירות שלכם ולקצור את הפירות בקידום אורגני?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

יצירת ביקוש (Demand generation) משמעותו לגרום לאנשים לרצות דברים, שלא היה להם רצון לקנות לפני שהם נתקלו בשיווק שלנו. לפעמים זה מיועד לטווח קצר, כגון חנות איקומרס שיוצרת באז לפני השקת מוצר חדש; בפעמים אחרות, כמו עם שיווק B2B, זה משחק לטווח ארוך כדי למשוך קהלים נוספים.

בכל מצב, ייצור ביקוש יכול להפוך במהירות לפעילות שיווקית יקרה. הנה כמה דרכים בהן קידום אתרים אורגני יכול לתפוס ולשמר את הביקושים שאנו מייצרים, כדי שתקציב השיווק יהיה יעיל יותר.

כיצד נוצר ביקוש?

אין דרך נכונה או לא נכונה לייצר ביקוש עבור מוצר או שירות. כל פעילות שיווקית שמייצרת רצון לקנות משהו, יכולה להיחשב כיצירת ביקוש. לדוגמה: מודעות ממומנות, שיווק מפה לאוזן, מדיה חברתית, וידאו, ניוזלטר ועוד.

עצם פעולות השיווק והפרסום יכולות לייצר את הביקוש למוצר או לשירות שאתם מציעים. פחות משנה היכן או איך המידע מועבר; מה שחשוב הוא שינוי התפישה של הצרכנים ממצב של מודעות (שכלי) למצב של רצון לקנות (רגשי).

רגשות מעוררים פעולות, ואחת הפעולות הראשונות לאחר שמודעים למשהו חדש – היא חיפוש בגוגל. זו הסיבה שיש חשיבות רבה ל-SEO כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת של כל עסק או ארגון. קידום אורגני מסייע למזעור בזבוזי תקציב, ללכידה של אנשים המתעניינים בדבר ספציפי וכן להמרת הקהלים שאליהם כבר הגענו.

לאפשר חיפוש קל

ודאו שהמוצר או השירות שלכם קלים לחיפוש בגוגל או במנועי חיפוש אחרים. תנו לו שם קליט וקצר שקל לזכור; נסחו אותו בצורה בה אנשים מחפשים באופן טבעי; הימנעו מכל מונח שיוצר כפילות עם דבר שכבר קיים.

לדוגמה, חברה שהשיקה אבן פילינג העשויה מחימר. דבר זה כשלעצמו הוא ייחודי בהשוואה למוצרים באותה נישה (למשל אבן פומיס) – ויסייע בזכירת הפעולה של המוצר וממה הוא עשוי; זאת גם אם הצרכנים לא יזכרו באיזו חברה מדובר (אם כי תמיד עדיף שגם שם המותג יהיה זכיר, כמו גם הפתרון שהוא מציע).

כאשר מחליטים איך לקרוא למוצר או לשירות החדשניים שלכם, כדאי לחפש בגוגל כדי לוודא שאין התנגשות עם מוצרים ושירותים אחרים. כך תוכלו לראות בקלות מאילו ביטויים יש להימנע, כדי שהמוצר לא יקושר עם דברים לא רלוונטיים.

נראות מרבית בתוצאות החיפוש

תארו לעצמכם שאתם חלק מחברה שהשקיעה כסף רב במיתוג מחדש: לוגו חדש, סלוגן חדש, חומרים שיווקיים חדשים ועוד.

על גב כרטיסי הביקור החדשים, החברה מזמינה את הצרכנים לחפש את הסלוגן החדש בגוגל. הבעיה היחידה היא שהחברה לא ממוקמת בגוגל בשום מקום עבור הסלוגן. חבל!

הטקטיקה הזו אינה חדשה. עסקים רבים ממנפים את החיפושים בגוגל כדי להמיר קהלים לא מקוונים לקהלים מקוונים – זאת באמצעות מודעות מודפסות, רדיו וטלוויזיה.

אם המותג שלכם לא ניכס לעצמו מראש את תוצאות החיפוש בביטוי החדש – אין טעם להשתמש בשיטה זו. לא רק שזו טעות יקרה מאוד, היא גם עלולה לאבד את כל ההמרות שלכם ישירות לטובת המתחרים.

ודאו שהמותג שלכם ישלוט על כמה שיותר תוצאות חיפוש בעת חיפוש של שם המותג, המוצר או השירות שלכם. מומלץ להוסיף גם מודעות גוגל בתשלום, כגון מודעות טקסט, גוגל שופינג וכן הלאה.

לכאורה נדמה שאין בעיה גדולה מדי אם ספקי המשנה שלכם, שגם הם מוכרים עבורכם את המוצר, יופיעו בגוגל ויתפסו מיקומים בתוצאות החיפוש; אבל ספקי משנה עשויים להוריד מחירים או אפילו להעיף אתכם לגמרי מתוצאות החיפוש.

למעשה זוהי שיטה נפוצה בשיווק שותפים כדי להרוויח עמלות ממותגים שאינם עושים SEO. אז בקיצור, קידום אורגני יכול לעזור להגן על נוכחות המותג שלכם בגוגל.

מדידת ההצלחה

אם יצרתם משהו חדש שמעולם לא היה קיים לפני כן, יהיה לכם יותר קשה לדעת האם מאמצי השיווק עובדים. כמובן שתמיד אפשר למדוד מכירות, שהוא בסופו של דבר פרמטר חשוב מאוד, אבל יצירת ביקוש לא הופכת מיידית למכירות.

שיווק B2B הוא דוגמה בולטת. יצירה והמרה של קהלים קרים לקהלים חמים, יכולה להימשך זמן רב. זה בדיוק המקום שבו נתוני SEO יכולים לעזור לסגור את הפער, ולתת לכם מידע שיסייע לגרוף יותר רכישות. הנה כמה דרכים לעשות זאת.

מעקב חיפושי מותג

תוצר לוואי טבעי של פעילויות ליצירת ביקושים, הוא שאנשים מחפשים יותר את המותג שלכם. מעקב אחר מילות המפתח הממותגות שלכם, יכול לעזור לאמוד איך מתנהלים מאמצי ייצור הביקוש.

ניתן לעקוב אחרי הביטויים הממותגים שלכם בכלים כגון גוגל קונסול, מתכנן מילות המפתח של גוגל, Ahrefs וכן הלאה. כך תוכלו לדעת האם אכן יש חיפושי מותג, מהם הביטויים הרלוונטיים והאם החיפושים במגמת עלייה או ירידה.

דוגמה לחיפושי מותג בגוגל
דוגמה לחיפושי מותג בגוגל

גילוי מילות מפתח חדשות

אם כבר אנו משקיעים ביצירת ביקושים ובהגדלת חיפושי המותג, מומלץ מאוד לעקוב אחרי מילות המפתח הרלוונטיות. אחרי שגילינו מהם ביטויי המותג, באמצעות הכלים השונים שצוינו קודם לכן, פשוט נוסיף אותם למעקב בגוגל אלרטס או בכלים דומים אחרים.

בצורה כזו ניתן יהיה לעקוב אחרי ביצוע חיפושים קרוב לזמן אמת.

נראות מול מתחרים

אם אתם חוששים שמותגים אחרים עלולים לגנוב את אור הזרקורים שלכם בגוגל, תוכלו לעקוב אחרי נפח החיפוש שלכם בהשוואה למתחרים. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר כלים, ובהם גם גוגל טרנדס: פשוט מקלידים את שם המותג שלכם ביחד עם שמות של מתחרים נוספים, ובודקים את הגרף שלכם בהשוואה לאחרים.

מגמות חיפוש בגוגל טרנדס

רגע לפני סיום

יצירת ביקושים היא עבודה קשה בהחלט, מכיוון שצריך להסב את תשומת לב המשתמשים למשהו שלא היה קיים עד כה (או קיים בגרסה חדשנית יותר).

בהקשר זה חשוב לזכור שקידום אורגני במהותו אינו מייצר ביקושים, אלא נותן מענה לביקושים שאנו מייצרים בדרכים אחרות. יצירת הביקוש קודמת לכל, ותפקידו של איש ה-SEO היא ללכוד ולקצור את הביקוש ביעילות מרבית.

יצירת הזדמנויות SEO חדשות, הרבה לפני שהמתחרים עושים זאת, יכולה לסייע משמעותית לאסטרטגיית השיווק הכוללת שלכם. אל תפסחו על יצירת ביקושים ושימוש מושכל בהם כבר בשלבים הראשונים של כל קמפיין SEO.

 

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור