קידום אתרי תיירות, טיולים ונסיעות – טיפים שכנראה לא הכרתם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

קידום אתרים בתחום התיירות והטיולים הוא אחד התחומים הסופר-תחרותיים בעולם ה-SEO. לא רק שצריך להתמודד עם כל אתרי התיירות הנוספים הקיימים בנישה, יש גם מגה-פורטלים, חברות התעופה והנסיעות ובל נשכח גם את גוגל עצמה שנכנסה עמוק לתוך התחום.

ככל שחולף הזמן כך גדלה התחרות בכל תחום שיווקי. הדבר נכון שבעתיים במיוחד לגבי תחומים ספציפיים, ובהם בעיקר תחום התיירות, הטיולים והנסיעות. אם עד לפני כ-15 שנה היה מדובר בדרגת קושי סבירה, הרי שכיום מדובר באחד מהתחומים הקשים ביותר לקידום אורגני.

זה לא אומר שאנחנו מוותרים.
זה כן אומר שצריך לתקוף את הנושא מזוויות שונות כדי להגיע למקסימום תוצאות.

גודל התחרות כמספר היעדים וסוג השירות

יש אינסוף ספקים בתחום התיירות. השאלה החשובה היא באיזה תחומים גיאוגרפיים הם פועלים, בכמה מדינות וכן מה סוג השירות (רק טיסות? רק מלונות? משהו אחר?). התשובה לשאלות הפשוטות האלה תגדיר (בין היתר) גם את רמת התחרות שאיתה יש להתמודד.

לדוגמה, חברת תעופה או חברת תיירות גדולה מספקת בדרך כלל גם טיסות, גם מלונות וגם חבילות נופש למאות יעדים ברחבי העולם. מפלצת ענקית בהחלט. אבל אם אתם נותנים שירות מאוד ספציפי של טיולים מודרכים במרוקו, למשל, צמצמתם בבת אחת את כל התחרות ליעד אחד בלבד. המיקוד הזה יכול לסייע לכם רבות להתחרות בהצלחה, גם מול מפלצות התיירות הגדולות ביותר במנועי החיפוש.

קחו לדוגמה את הביטוי התחרותי "מלונות בברצלונה" עם 2,400 חיפושים בחודש. חיפוש בגוגל יציג לנו קודם כל את מותגי העל בתחום התיירות – כגון בוקינג, טריווגו, למטייל, אל-על וכמובן פיצ'ר בתי המלון של גוגל (ועל כל אלו תוסיפו גם את מודעות הממומן כמובן, שדוחקות את האורגני שבעתיים מטה).

חיפוש בתי מלון בגוגל

כל אלו תופסים כמעט את כל העמוד הראשון בכל ביטוי תיירותי אפשרי. אבל הפלא ופלא, בתחתית העמוד הראשון ניתן למצוא גם אתר של בלוגרית עצמאית שמציעה שירותי תכנון טיולים בספרד. איך בלוגרית כזו קטנה ולכאורה "לא חשובה", הצליחה להגיע למקום מכובד שכזה בתחום סופר-תחרותי וכמעט בלתי אפשרי?

נמשיך הלאה ואולי נוכל להסיק מסקנות.

מחקר מתחרים ואומדן תחרות

אחרי שהבנתם מה סוג השירות שאתם מציעים, מי קהל היעד ובאילו יעדים מדובר – אפשר לעבור לשלב של אומדן המתחרים. כפי שציינתי קודם לכן, בדרך כלל מדובר באותם מתחרים חזקים שידועים ומוכרים היטב גם בישראל וגם ברחבי העולם, וביניהם גם גוגל.

עד כאן אין ממש חדש. אבל מחקר המתחרים נעשה כאן כדי לבדוק דווקא מי המתחרים היותר קטנים והפחות ידועים, במידה שהם אכן מופיעים בתוצאות. כדאי ומומלץ לבדוק מה הם עשו כדי להרוויח את מקומם בין הדגים הגדולים.

כמובן (שוב) זה תלוי ביעדים שאיתם אתם עובדים בתור ספק-שירותים, וכן בסוג השירות שאתם מציעים. ככל שיש ריבוי יעדים וריבוי שירותים (גם טיסות, גם מלונות, גם אטרקציות) – כך יהיה קשה יותר להתחרות בקיים.

מן הסתם, אם אתם עסק או ארגון עתיר תקציבים, בסופו של דבר תוכלו להתחרות גם בגדולים ביותר. את זאת ניתן לעשות בעיקר באמצעות פרסום בטלוויזיה, באתרי החדשות והתוכן וכן באמצעי התקשורת הנוספים. חיפושי המותג שלכם ירקיעו שחקים, ועל הדרך זה יוסיף לאתר שלכם אמינות, סמכות ומקצועיות – חלק ממדדי EEAT הדרושים לשיפור הנראות האורגנית בגוגל.

אבל כפי שראינו גם עסקים קטנים, ואפילו בלוגים של One Man Show, יכולים להפתיע.

התמקדות בזנב הארוך

אין ספק שביטויי הזנב הקצר חשובים מאוד, בעיקר ליצירת מודעות למותג שלכם וכן לגריפת כמה שיותר טראפיק. אבל על הדרך רצוי לזכור שדווקא הביטויים הקטנים יותר הם אלו שבסופו של דבר ממירים משתמש לרוכש. בל נשכח ש-15% מהחיפושים בגוגל בכל שנייה, מעולם לא בוצעו בעבר. יש פוטנציאל עצום גם לביטויים בעלי "אפס חיפושים" לכאורה.

לפיכך אנחנו לא אומרים "אל תתחרו בכלל בביטויים הגדולים"; אנחנו כן אומרים לא לצפות לגדולות ולנצורות תוך חצי שנה או שנה (במיוחד אם אתם חדשים בגוגל). המשיכו בעבודת חקר המילים, והוסיפו לאתר כמה שיותר ביטויי זנב בינוני וארוך. כל אלו יוסיפו לכם טראפיק מכובד ועל הדרך גם המרות, למשך מספיק זמן עד שאולי תצליחו להתברג גם בביטויים קשים יותר.

לא הצלחתם לעקוף את בוקינג בביטוי "מלונות בברצלונה"? אל תתבאסו יותר מדי, ואל תהפכו את זה למדד היחיד שיקבע את תועלת הקידום האורגני. סך הכול אתם בחברה טובה, במיוחד אם מדובר בעסק קטן ובינוני ולא בארגון עתיר תקציבים.

זה לא אומר שלא ננסה להתמקד בביטוי הזה, אבל במקביל נוסיף עוד ועוד ביטויים קטנים יותר. מחקר המתחרים שכבר צוין בסעיף הקודם יכול לספק לכם שלל ביטויים שלא חשבתם עליהם. שווה בהחלט.

ניסיון אמיתי ביעדים הרלוונטיים

כבר ציינו שמדדי EEAT חשובים בכל תחום כאשר מדובר ב-SEO, וכאשר מדובר בתיירות – מדד הניסיון מתוך 4 המדדים הופך חשוב שבעתיים. כבר לא מספיק רק לכתוב תוכן על "10 המלונות המומלצים בברצלונה", אלא צריך מישהו שבאמת היה שם, ביקר בהם ויודע לתת טיפים ואינדיקציות שאחרים לא מכירים.

ככל שהתוכן שלכם יחדש, יהיה מקורי ואותנטי ויציג את היעד בצורה שאחרים לא עושים – כך תשפרו את הנראות האורגנית בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים). זה דומה מאוד לקידום אתרים בתחומים כגון רפואה, משפטים, ביטוח או פיננסים. כדי להשיג יתרון תחרותי, צריך תוכן סופר-מקצועי שנכתב על ידי אדם שמגיע מהתחום – ורצוי כמה שיותר לחדש.

שדרוג ועיבוי תוכן קיים

זוכרים שדיברנו על הבלוג הקטן שהגיע לעמוד הראשון בביטוי מאוד תחרותי? אם ניכנס לעמוד עצמו, נוכל לראות כמה דברים חשובים, שיכולים לשמש גם אתכם בקמפיין ה-SEO.

ראשית – מדובר בעמוד ארוך מאוד גם בסטנדרטים של השוק הישראלי (מעל 3,000 מילים). בעוד שחברות תעופה וענקי תיירות מציעים מאות יעדים בעמוד, כל מה שבלוגרית קטנה יכולה לעשות הוא לכתוב על כל מה שהיא יודעת. וזה עובד.

שנית – העמוד ותיק מאוד (הוקם בסוף 2019) ומאז הוא מתעדכן בתדירות כזו או אחרת (ניתן לראות זאת לפי הכותרת שמכילה את השנה הנוכחית, שמן הסתם תתעדכן גם בשנה הבאה). זה מעיד שהעמוד לא קופא על שמריו, ובעלת העסק מקפידה לעדכן אותו בתכנים חדשים מדי פעם. זה סופר-חשוב לכל קמפיין של SEO.

שלישית – בתי המלון מחולקים למספר אזורים שונים בתוך ברצלונה עצמה. כלומר, לא מספיק רק לציין 10 בתי מלון בעיר, אלא חובה לרדת לכמה שיותר פרטים קטנים שאחרים לא מכירים (וזה מתקשר גם לסעיף הקודם בנושא ניסיון אמיתי ביעד המדובר).

רביעית – יש הבנה בסיסית של היררכיה נכונה ואפקטיבית בכל האתר. כלומר תפריטי ניווט עם העמודים החשובים, קישורים פנימיים וכן הלאה. סופר-חשוב.

לא על SEO לבדו

לא צריך לפעול בתחום סופר-תחרותי, כדי להבין שאפיק שיווקי אחד כבר לא מספיק בימינו. עם כל הכבוד לקידום האורגני – הוא לוקח זמן ובינתיים צריך לתחזק את העסק.

אל תוותרו על אפיקי שיווק נוספים כגון ממומן בגוגל ובפייסבוק, ניוזלטר לרשומים, המלצות תוכן באמצעות טאבולה / אאוטבריין וכן הלאה. הכול בהתאם לתקציב העומד לרשותכם כמובן.

אל תצפו שהקידום האורגני יפטור אתכם מהצורך לעשות שיווק גם באפיקים אחרים. אם אתם עסק קטן ואין לכם תקציב מרשים, אתם יכולים במקביל לעשות הרבה דברים נוספים שלא יעלו לכם שקל (לדוגמה: להיכנס לקבוצות תיירות ונסיעות בפייסבוק, ולתת תשובות לשאלות עם איזה קישור לאתר מדי פעם).

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור