קידום אתרים בבינג (Bing) – במה הוא שונה מגוגל והאם כדאי להשקיע בקידום אתר בבינג?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

בינג (Bing) הוא מנוע חיפוש שפותח ומופעל על ידי חברת מיקרוסופט. הוא הושק לראשונה ב-2009 כתחליף למנוע החיפוש הקודם של החברה, Live Search. בינג הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, אחרי גוגל. בעוד שגוגל שולטים בשוק החיפוש, בינג עדיין מחזיק בנתח משמעותי, במיוחד בארצות הברית.

נכון לסוף שנת 2022, נתח השוק של בינג בארה״ב עמד על כ-7%. כאשר מדברים על אוכלוסיה של למעלה מ-330 מיליון איש, 7% הם כ-23 מיליון אנשים אשר מבצעים את החיפושים שלהם במנוע החיפוש בינג. יותר מכפול מכלל אוכלוסיית ישראל לצורך העניין. כך שלא מדובר בנתח שוק שכדאי לוותר עליו בקלות.

בינג הוא לא רק מנוע חיפוש, אלא הוא גם פלטפורמה המספקת מגוון שירותים כמו חיפוש תמונות, חיפוש וידאו, מפות ועוד. בינג גם מפעיל את חווית החיפוש במספר אתרים אחרים, כולל AOL, Yahoo ו- DuckDuckGo.

קידום אתרים בבינג לעומת קידום אתרים בגוגל

כשמדובר על קידום אתרים אורגני של חברות ועסקים, ברירת המחדל ברוב המקרים היא קידום בגוגל. עם זאת, חשוב לזכור שבינג הוא גם שחקן משמעותי בשוק החיפוש, וכדאי לקחת אותו בחשבון בקמפיין קידום אתרים, אם רוצים להגיע לקהל רחב יותר.

בעוד שעקרונות ה-SEO דומים גם במנוע החיפוש של בינג וגם של גוגל, ישנם כמה הבדלים באופן שבו שני מנועי החיפוש מדרגים אתרים.

  • קישורים נכנסים – בינג שם יותר דגש על קישורים נכנסים כדרך למדוד את הסמכות והרלוונטיות של אתר אינטרנט. משמעות הדבר היא שבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה לאתר שלכם חשובה יותר עבור קידום האתר בבינג מאשר עבור קידום אתרים בגוגל.
  • דחיסת מילות מפתח – בינג סלחן יותר בכל מה שקשור לדחיסת מילות מפתח. בעוד שגוגל מעניש בכבדות אתרים שעושים שימוש לא טבעי במילות המפתח בתוכן, למשל באמצעות חזרה עליהם פעמים רבות כדי ״לשכנע״ את מנוע החיפוש שהתוכן רלוונטי מאוד למילת המפתח, בינג כמעט ולא יעשה זאת. המשמעות היא שאפשר להשתמש במילות מפתח בצורה חופשית יותר בתוכן מבלי להסתכן בעונש.
  • תגיות כותרת, תיאורי מטא ותגי כותרת – בינג נותן משקל רב יותר לתגיות מטא טייטל, דיסקריפשן וכותרות בתוכן, חשובים לאופטימיזציה בדף ועוזרים למנועי החיפוש להבין את התוכן של הדף. בינג מייחס משקל רב יותר לאלמנטים הללו מאשר לגוגל, לכן אופטימיזציה של תגים אלו עם מילות מפתח רלוונטיות, יכולה להשפיע יותר על הדירוג של האתר בבינג.
  • מידת הרלוונטיות של התוכן לשאילתה של המשתמש – בינג שם דגש גדול יותר על הרלוונטיות של התוכן לשאילתה של המשתמש מאשר גוגל. משמעות הדבר היא שיצירת תוכן איכותי, רלוונטי ושימושי הוא קריטי עבור קידום אתרים בבינג. האלגוריתם של בינג בודק את הרלוונטיות על ידי ניתוח התוכן והשוואתו לשאילתה של המשתמש. ככל שהתוכן רלוונטי יותר, כך הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של בינג.
  • מילות מפתח ב-URL – בינג מזכה פחות על שימוש בכתובות URL עשירות במילות מפתח מאשר גוגל. גוגל שם דגש גדול על מילות מפתח ב-URL ועשוי להעניש אתרים שעושים שימוש מוגזם במילות מפתח בכתובות האתר שלהם. בינג, לעומת זאת, מקפיד פחות על השימוש במילות מפתח בכתובות אתרים. המשמעות היא שניתן להשתמש במילות מפתח בכתובות האתר מבלי להסתכן בעונש, כל עוד כתובות העמודים קריאות והגיוניות.

חשוב לציין שבעוד שבינג עשוי להיות פחות קפדני בתחומים מסוימים, עדיין כדאי לפעול לפי שיטות העבודה המומלצות ולא להגזים עם דחיסת מילות מפתח, בתוכן או ב-URL, מכיוון שהדבר עלול להיות בעוכריכם לאחר עדכון עתידי כזה או אחר.

Chat GPT כחלק אינטגרלי ממנוע החיפוש בינג

מיקרוסופט מתכננת לשדרג את מנוע החיפוש שלה בינג, כך שיכלול את הבינה המלאכותית מ-ChatGPT של OpenAI, מה שיאפשר לו לשנות לחלוטין את אופן הפעולה והיכולות של מנועי החיפוש כפי שאנחנו מכירים אותם. הפיצ'ר החדש צפוי להיות מושק עד סוף מרץ 2023 ונועד לתת למיקרוסופט יתרון תחרותי על פני גוגל, יריבתה העיקרית לחיפוש.

לא רק זה, אלא שיכול מאוד להיות שבינג יהפוך להיות הדרך היחידה שבה אנשים יוכלו לגשת ל-ChatGPT (או לפחות חלקים ממנו) בחינם. בהתחשב בכך שהצ׳אט בוט היה הכלי שהגיע למיליון משתמשים בתקופת הזמן הקצרה ביותר בהיסטוריה (חמישה ימים בלבד), נראה שהפיצ׳ר הזה לבדו צפוי לעלות את קרנו של בינג במאות ואף אלפי אחוזים.

לסיכום

קידום אתרים בבינג דומה ושונה מעט מקידום אתרים בגוגל. ישנם ניואנסים שונים, כמו אלו שהזכרנו בפוסט, אשר משפיעים על האופן שבו עובד האלגוריתם של בינג ואיך שהוא מדרג אתרים, לעומת גוגל. אמנם נכון לכתיבת שורות אלו, בינג הינו מנוע חיפוש משני, אשר פופולרי במידה מסויימת בעיקר בארה״ב, הרי שהחיבור עם OpenAI צופה לו עתיד מזהיר הרבה יותר.

לכן, אם אתם עדיין לא לוקחים בחשבון את בינג בקמפיין הקידום האורגני שלכם, כדאי מאוד לחשב מסלול מחדש ולהוסיף את בינג לתמהיל. לא רק שזה יאפשר לכם להיפתח לקהלי יעד חדשים כבר היום, אלא שכך תוכלו להשיג יתרון על פני המתחרים שירצו להיכנס לקידום בבינג בשלב מאוחר יותר בשל המהפך שהוא צפוי לעבור.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור