קידום אתרי קנאביס – קידום קנאביס בגוגל ושיווק קנאביס רפואי בדיגיטל

אם אתם עוסקים בתחום הקנאביס, בין אם על ידי מכירת תרופות מרשם, מוצרים משלימים, שירותים שונים ועוד – אתם חייבים להכיר את הקידום האורגני. קידום אורגני בגוגל הוא אפיק הפרסום היחיד שניתן לסמוך ולשלוט עליו בזירה הדיגיטלית כדי לקדם מוצרים ושירותים בתחום הקנאביס.

למה קידום אתרים אורגני קריטי עבור מי שרוצה לשווק קנאביס רפואי בדיגיטל?

קידום אורגני הוא משמעותי מאוד עבור מי שנמצא בתעשיית הקנאביס, משום שקנאביס נמצא ברשימה השחורה של כל פלטפורמות השיווק הפופולאריות כגון הרשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיקטוק), טאבולה ואאוטבריין, ואף פרסום ממומן בגוגל הכולל בתוכו גם את יוטיוב.

יש מי שמנסה לעקוף את ההגבלות בצורה כזאת או אחרת, אך זה תמיד מסתיים באותה צורה – החשבון המפרסם ננעל/נחסם/נמחק ואיתו כל מה שהושקע בפרסום. הדרך היחידה לבנות את המותג שלכם בדיגיטל ולהיחשף למאות אלפי לקוחות פוטנציאלים אשר צורכים קנאביס ומוצרים נלווים, היא באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל.

פרחי קנאביס בידיים של אישה

אסטרטגיית תוכן עבור מוצרי קנאביס

ראשית, מטרת התוכן שמייצרים בקידום אתרי קנאביס צריכה להיות מעשירה (מלמדת) או משעשעת. אם הצלחנו לשלב את שניהם – זכינו. שנית, תוכן הוא האמצעי העיקרי שיביא תנועה אורגנית לאתר שלכם ולכן חשוב שיהיה הרבה ממנו.

ככל שניצור יותר תוכן סביב מילות המפתח שמקדמים, כך ישתפרו הסיכויים שלנו להתברג גבוה יותר ולמשוך אלינו יותר תנועה אורגנית. פרסום של פוסט בשבוע הוא המינימום שמומלץ לעשות, לפחות בשנה הראשונה לבניית המותג.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא כל טראפיק שווה באיכותו. למשל אם מישהו מחפש "איפה אפשר לקנות גורילה גלו", ברור שמדובר באדם עם כוונה גבוהה לבצע רכישה. אנחנו רוצים שאנשים כאלו ינחתו בעמוד הרלוונטי באתר שלנו, בו הם יוכלו לקנות את המוצר.

לעומת זאת, חיפוש כגון "גורילה גלו השפעות", הוא חיפוש בעל כוונה אינפורמטיבית יותר. המחפש רוצה לקבל מידע על השפעת הזן ולאו דווקא לרכוש אותו. סוג זה של מבקרים לא הולכים לרכוש מכם בביקור הראשון, אבל אם נוכל להוסיף אותם לרשימת התפוצה שלנו, אז נוכל לחמם אותם ולהציע להם לרכוש דרכנו כשיגיע הזמן.

בואו נראה איך אנחנו מיישמים בפועל את שני סוגי התכנים הללו בקידום אתרים בתחום הקנאביס.

תוכן שמעלה מוּדָעוּת

בשלב הזה אנו מייצרים תוכן שמיועד לתחילת המשפך השיווקי ומבוסס על מילות מפתח שרלוונטיות למה שקהל היעד שלכם מחפש. התוכן לא בהכרח קשור למוצר או מותג ספציפי שאתם רוצים לקדם והוא לא נועד לעודד רכישה כלשהי באופן ישיר.

המטרה בסוג תוכן זה היא למשוך טראפיק אורגני של גולשים שיגיעו לאתר, ייחשפו למותג שלכם, יקבלו מענה למה שהם חיפשו (רושם ראשוני חיובי) ובמקרה הטוב ירשמו לרשימת התפוצה שלנו.

תוכן כזה יכול להיות למשל מישהו שקיבל לראשונה את המרשם שלו למריחואנה רפואית, והוא מחפש "איך לגלגל ג'וינט" ומגיע לאתר שלכם. הוא כנראה לא יהפוך ללקוח מיד, אך הוא נמצא בשוק ויכול בהחלט להיות רלוונטי עבורנו בהמשך התהליך.

תוכן שעוזר לקבל החלטה

בשלב הבא של המשפך, אנו שואפים להזרים לאתר גם גולשים שקרובים יותר לבצע רכישה של מוצרי קנאביס. זהו שלב השיקול, שבו הם מתלבטים בין מוצר כזה או אחר, או שהם כבר מחפשים היכן ניתן לרכוש מוצר ספציפי.

בתוכן מהסוג הזה אנחנו נלחמים על מילות מפתח תחרותיות מאוד. ברוב המקרים, כבר יהיו מספר אתרים חזקים אשר מקודמים על הביטויים הללו ולכן יקח זמן רב יותר להתברג בהם במקומות גבוהים. דוגמה לסוג תוכן כזה יכולה להיות שם של זן ספציפי בצירוף הביטוי רכישה/קנייה/למכירה.

המטרה היא ליצור עמודים כמה שיותר מקיפים ומקצועיים סביב אותו זן ולקדם אורגנית את העמוד, על מנת להגדיל את הסיכויים של האתר שלנו להתברג בתוצאות הראשונות ולגרום לגולשים שכבר מעוניינים לרכוש – לבצע זאת דרכנו.

האם משתלם להשקיע בקידום קנאביס בגוגל?

בהנחה שאתם לא מעוניינים להסתפק בפרסום אוף ליין כגון שלטי חוצות, טלויזיה, פליירים וכדומה, האפשרות האפקטיבית והסקלבילית היחידה העומדת לרשותם, היא להשקיע בקידום אתרים אורגני. בגלל הסיטואציה הזו, והרצון של כל העוסקים בתחום להשיג דריסת רגל באונליין, התחרות והמחירים מאמירים.

חשוב לזכור שבתחום המריחואנה, ישנו אחוז גבוה מאוד של לקוחות חוזרים לאורך זמן רב. בין אם זה צרכני התרופות שחוזרים מדי חודש ובין אם זה אנשים שרוכשים מוצרים נלווים וצריכים לחדש אותם אחת לתקופה (ניירות גלגול, פילטרים, גריינדרים וכו׳). לכן כל לקוח שהרווחתם, יכול להישאר איתכם למשך שנים רבות, כל עוד תשכילו לנהל אותו בחכמה.

בחברת מסה מדיה, אנו בונים לכל לקוח בתחום הקנאביס את תוכנית הפעולה הנכונה והמשתלמת ביותר, בהתאם למצב הנוכחי ולמטרות שלו. כאשר התוכנית מיושמת בהצלחה, זהו רק עניין של זמן עד שמגיעים ל-ROI חיובי שהופך את העסקה למשתלמת מאוד לכל מי שעוסק בתחום.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור