עייפות החומר: מה עושים כשמודעות הפרסום מאבדות מהאפקטיביות שלהן?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

"עיוורון באנרים" הוא מושג המתאר את היחס האדיש לאינספור המודעות שמציפות אותנו בכל פינה במרחבי הדיגיטל. "שחיקת באנרים" (Ad Fatigue), לעומת זאת, הוא מושג שונה המתאר את איבוד האפקטיביות של המודעות בשל חשיפת יתר לאותן מודעות.

אם הרגשתם שהמודעות שלכם לא מספקות את התוצאות שהתרגלתם לקבל מהן – כגון ירידת CTR או המרות, או לחילופין גידול בעלויות הפרסום – אתם לא לבד. אלו הם סימנים מובהקים של שחיקת מודעות הפרסום – אתגר נפוץ שיכול לפגוע אפילו בקמפיינים הטובים ביותר.

עייפות מודעה (Ad Fatigue) מתרחשת כאשר קהל היעד נחשף יתר על המידה לאותה מודעה, מה שמוביל לחוסר עניין והתעלמות. למרבה השמחה ניתן למנוע זאת מראש ואף לתקן.

מהי עייפות מודעות?

שחיקת מודעות היא ירידה במעורבות וביעילות הנובעת מחשיפה חוזרת של מודעות. זה כמו לשמוע את השיר האהוב עליכם בשידור חוזר – זה נהדר בפעמים הראשונות, אבל בסופו של דבר זה יימאס ותתחילו להתעלם ממנו ואף לדלג עליו.

אנו ממילא מתמודדים עם משתמשים שלא רוצים לראות מודעות בכלל; אז הדבר האחרון שנרצה לעשות הוא להחמיר את המצב עם הצגת המודעות שלנו לעתים קרובות מדי או לקהל הלא נכון.

זה פוגע לא רק ב-CTR אלא מוביל גם לגידול בעלויות, חשיפות מבוזבזות ואפילו אובדן של אמינות המותג. אנשים מתחילים להתעלם מהפרסום שלנו, או גרוע מכך – להתעצבן ממנו.

סיבות וגורמים לשחיקת מודעות

עייפות מודעות לא מתרחשת בן לילה. זוהי ירידה הדרגתית הנגרמת מחשיפה חוזרת, סטגנציה יצירתית ואסטרטגיות לא יעילות בקמפיין. גורמים אלה פוגעים ביעילות, מחניקים את המעורבות ופוגעים בהחזר על ההשקעה (ROI).

בדיקת הסיבות העיקריות לכך היא הצעד הראשון שיעזור לנו לוודא שהמודעות ישמרו על יעילותן לאורך זמן:

1. חשיפת יתר למודעות

הצגת אותה מודעה לעתים קרובות מדי לאותו קהל, מובילה להתעלמות ולירידה באפקטיביות. חשיפת יתר שכיחה במיוחד כאשר משווקים מסתמכים על קהלים קטנים או לא מצליחים לנטר את תדירות המודעות. יש כמה דרכים בהן זה יכול להתרחש:

  • מאגרי קהל מוגבלים רואים שוב ושוב את אותה מודעה.
  • היעדר מכסות תדירות – באין הגבלה על מספר הפעמים שמישהו רואה מודעה, ניתן להציג מודעות בצורה מוגזמת למשתמשים בודדים.
  • פלטפורמות כגון פייסבוק ואינסטגרם עשויות לתת עדיפות יתר למודעות "מוצלחות", מה שיוביל לשחיקת קהל.

2. קריאייטיב חוזר

אף אחד לא אוהב לראות את אותם אלמנטים חזותיים שוב ושוב, לא משנה כמה הם טובים. הצגה חוזרת של אותם רכיבים ויזואליים ללא שינוי – כגון כותרות או קריאה לפעולה – תפגע במדדי המעורבות, ותגרום לקמפיין להיראות כאילו הוא לא יעיל וחסר רלוונטיות או יצירתיות.

לפעמים זה קורה כאשר מוצאים קריאייטיב אחד מוצלח עם ביצועים גבוהים, ונשענים עליו יותר מדי בלי לבדוק וריאציות. במקרים אחרים, בעיות תקציב מגבילות את היכולת לייצר תוכן חדש. יהיו הסיבות אשר יהיו, נסו להימנע מליפול למלכודות האלו.

3. מיקוד לקוי

תארו לעצמכם שאוהד ספורט מקבל כל הזמן מודעות עבור ציוד גינון, או אדם צעיר שרואה מבצעים עבור בתי אבות. סוג זה של מודעות לא תואם את הקהל, מעצבן אותו ומבזבז את תקציב הפרסום.

כשמודעות מפספסות את מטרתן הן פוגעות ביותר מאשר החזר ההשקעה. הן שוחקות את האמון במותג, יוצרות אסוציאציות שליליות ואפילו מאמנות קהלים להתעלם לחלוטין ממודעות עתידיות. באותו אופן בו מיקוד צר מדי יכול לשרוף קהלים, מיקוד רחב מדי גורם לרוב להופעות לא רלוונטיות.

מוסר השכל? הכירו את הקהל שלכם. השתמשו בדמוגרפיה מפורטת, נתחו את ההתנהגות שלהם ובצעו מבחני A/B כדי לחדד את המיקוד.

4. קמפיינים ארוכים ללא שינויים

אפילו למודעות המרתקות ביותר יש חיי מדף. הפעלת קמפיין לאורך זמן רב מדי בלי לרענן את התוכן – גורמת לקהל לאבד עניין ולבסוף לירידה במעורבות.

לפעמים זה יכול לנבוע מגישת "שגר ושכח", חוסר בעדכוני קריאייטיב במהלך הקמפיין או הסתמכות יתר על קריאייטיבים מוצלחים לעתים קרובות מדי.

5. חוסר התאמה אישית

למשתמשים קל להתעלם ממודעות כלליות בגודל אחיד. ייתכן שמסרים כלליים מדי לא יצליחו להתחבר לפלחי קהל מסוימים. כמו כן שימוש בהתנהגות אונליין להתאמת המודעות – עשוי לתסכל לקוחות פוטנציאליים. לדוגמה, לא תרצו להציג מודעות עבור מוצר שמשתמש מסוים כבר רכש. בנוסף – ודאו שגם ה-CTA תואם לשלב המשפך השיווקי בו אנו מתמקדים.

6. פורמטים פולשניים

לעיתים אנו מתפתים להציג את המודעות בפורמט הפולשני ביותר שקיים, אבל זה עלול לחזור אלינו כמו בומרנג. מודעות שמפריעות לחוויית המשתמש – כמו הפעלה אוטומטית של סרטונים, חלונות קופצים וכן הלאה – עלולות לתסכל קהלים ולהאיץ את שחיקת המודעה.

קחו בחשבון את העדפות הקהל ואת ההקשר בו אתם משתמש במודעות, לפני השימוש בפורמטים מסוג זה.

האם המודעות שלי שחוקות? סימנים לעייפות מודעות

זיהוי מוקדם של שחיקת מודעות יכול לעזור לנו לתקן את המצב לפני שהוא משפיע לרעה על הביצועים. הנה כמה דגלים אדומים שכדאי להכיר:

1. ירידה בשיעורי קליקים

אחד האינדיקטורים המוקדמים והברורים ביותר לעייפות מודעות הוא ירידה מתמדת ב-CTR. אם המסר או הוויזואל של המודעה כבר לא רלוונטיים לקהל, הם יתעלמו ממנה. שימו לב לירידה מתמדת במגמות/טרנדים כסימן פוטנציאלי.

2. הגדלת CPM

כאשר המעורבות יורדת, פלטפורמות כמו פייסבוק או גוגל גובות יותר כדי להציג את המודעות למשתמשים.

עלייה בעלות לאלף חשיפות (Cost per Mille) היא תוצאה ישירה של כישלון המודעה להביא קליקים או מעורבות. המשמעות היא שייתכן שנצטרך למצוא פלחים חדשים למיקוד, או לחדד את הפרמטרים הדרושים למיקוד.

3. ירידה בשיעורי המרה

גם אם המודעה מקבלת קליקים, ייתכן שתהיה ירידה בהמרות. יכול להיות שהמסרים השיווקיים מתיישנים או שהצעת הערך לא ברורה.

4. ציוני תדירות גבוהים

רוב פלטפורמות הפרסום מספקות מדד "תדירות", שמציין את מספר הפעמים בהן משתמש בודד ראה כל מודעה.

ציון תדירות בין 3 ל-5 הוא לרוב דגל אדום. המשמעות היא שמשתמשים נחשפים שוב ושוב לאותה מודעה. עקבו אחר ציוני התדירות כדי לוודא שהמודעות שלכם לא מופיעות לעתים קרובות מדי.

5. משוב שלילי מהקהל

שימו לב למה שהקהל שלכם אומר. אם אתם מבחינים בהערות כגון "אני רואה את המודעה הזו בכל מקום" או במשתמשים המסמנים את המודעה כלא רלוונטית, זה סימן חזק לעייפות המודעה.

לדוגמה, מודעת פייסבוק עשויה לקבל תלונות כמו "תפסיק להראות לי את זה!" סוג זה של משוב, במיוחד בשילוב עם דגלים אדומים אחרים, אמור לשמש קריאה ברורה לבחינה מחדש של אסטרטגיית המודעות.

6. מעורבות נמוכה יותר

רשתות חברתיות מספקות מדדי מעורבות, כגון לייקים, שיתופים ותגובות. ירידה חדה באינטראקציות הללו עשויה להצביע על כך שהקהל איבד עניין.

מניעת עייפות מודעות וצמצום הסיכון לשחיקה

מניעה דורשת גישה פרואקטיבית ורבגונית. התייחסות לקריאייטיב, למיקוד ולהצגת הקמפיין עוזרת לשמור על המודעות טריות ומושכות למשך זמן רב יותר.

הנה כמה צעדים ספציפיים להפחתת הסיכון לעייפות מודעות:

1. רענון הקריאייטיב באופן קבוע

חזרה על אותן תמונות, כותרות או מסרים גורמת לקהל לאבד עניין במהירות. צרו אסטרטגיית תוכן כדי לתכנן רענון תקופתי של קריאייטיב וקופי במודעות (למשל, כל שבועיים עד שלושה שבועות).

מומלץ גם להתמקד בבדיקת פורמטים שונים של מודעות – כגון מודעות קרוסלה, מודעות וידאו וסקרים אינטראקטיביים כדי לוודא שאנו מציגים את הקריאייטיב בצורה היעילה ביותר. גם נושאים עונתיים או אירועים עכשוויים עשויים לספק הזדמנויות חדשות לעדכן את הקריאייטיב.

2. פילוח קהלים משתנה

כפי שצוין קודם לכן, התמקדות צרה בקהלים קטנים עלולה להוביל במהירות לחשיפת יתר. פילוח הקהל וביצוע רוטציה בין קבוצות קהל – מפחיתים את הסיכון לרוויה בכל אחת מהקבוצות.

נתונים דמוגרפיים, נתוני התנהגות ונתונים פסיכוגרפיים הם נקודות התחלה טובות. לאחר מכן יש להתאים את הקריאייטיב והמסרים לנקודות הכאב ותחומי העניין של כל קהל. בצעו רוטציה של הקמפיינים כדי למקד לפלחים שונים מדי כמה שבועות.

3. אופטימיזציית קריאייטיב דינמית

כלי DCO, כגון מודעות רספונסיביות בגוגל או הקריאייטיב הדינמי של פייסבוק, יוצרים אוטומטית וריאציות של מודעות על ידי שילוב של כותרות, תמונות ו-cta שונים. דבר זה מבטיח שהקהלים יראו מגוון רחב של מודעות ללא השקעת זמן רבה מדי.

כדי לוודא שאתם מפיקים את המרב מהכלים הללו:

  • התחילו עם בדיקה בו-זמנית של מספר כותרות ותמונות כדי לזהות את השילובים היעילים ביותר.
  • הוסיפו באופן קבוע נכסים חדשים לקמפיינים ב-DCO כדי לשמור אותם רעננים.
  • שימו עין על מדדי הביצועים. בהתאם לווריאציות שיצליחו, הם יספקו תובנות כדי לחדד אלמנטים אחרים.

4. גיוון בפלטפורמות הפרסום

אם אתם מסתמכים על פלטפורמה אחת, אתם לא רק מגבילים את טווח ההגעה – אלא מאיצים את עייפות המודעות. פלטפורמות שונות מושכות נתונים דמוגרפיים שונים, מה שמאפשר לכם למקד לקהלים חדשים ולהאריך את תוחלת החיים של המודעות.

לדוגמה, פייסבוק וגוגל אדס עשויות להיות נקודת מוצא נפוצה עבור משווקים רבים בתשלום, אבל שווה לשקול גם את טיקטוק אם אתם מפרסמים לדור ה-Z, את לינקדאין אם אתם מפרסמים לעסקים (B2B) ואת פינטרסט אם אתם פונים לנשים.

בכל מקרה תצטרכו לשחק לפי נקודות החוזק של כל פלטפורמה. לדוגמה: סרטוני וידאו קצרים לטיקטוק או יוטיוב, או תוכן ממומן ללינקדאין – ככל הנראה יהיו יעילים יותר ממודעות באנר רגילות.

5. הגבלת תדירות

מכסות תדירות הן פונקציה שימושית המאפשרת להציב מגבלות על תדירות החשיפה של מודעה אחת לאותו אדם. בלינקדאין, למשל, יש אפשרות לשמור על מכסת תדירות סטנדרטית או מותאמת אישית על סמך המדד, החשיפות או טווח ההגעה המועדפים עליכם.

כדאי להתנסות עם סוגי מכסות שונים (שלוש עד חמש צפיות בשבוע) ולבחון מדדי ביצועים כדי לראות כמה צפיות ניתן לקבל לפני שעייפות המודעות נכנסת לתמונה. יש לזכור שלא כל שינוי מתאים לכולם: קהל קטן יותר עשוי לדרוש הגבלה מחמירה יותר.

6. מעקב ביצועים בזמן אמת

מומלץ מאוד לפקח על מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) כגון CTR, CPM ושיעורי המרה. הגדירו התראות על ירידה משמעותית בביצועים כדי שתוכלו לוודא שאתם מוכנים לפעולה ברגע שהמודעות הגיעו לסף עייפות מסוים. ביקורות שבועיות בדרך כלל יעשו את העבודה עבור מדדים אחרים – כגון תדירות מודעות ומדדי מעורבות.

איך לתקן מודעות עייפות?

מניעה מראש בהחלט חשובה, אבל מה קורה אם עייפות המודעות כבר תפסה אחיזה בקמפיין? כדאי לנקוט בפעולה מיידית באמצעות הטיפים הבאים:

1. השהיית מודעות עם ביצועים נמוכים

כאשר יורדים מדדים כמו CTR ומעורבות, אחד הצעדים הראשונים הטובים ביותר הוא להשהות את המודעות הרלוונטיות כדי לתת לקהל הפסקה. התמקדו במודעות עם ציוני תדירות גבוהים וירידה בביצועים. השתמשו בזמן ההשבתה כדי ליצור קריאייטיבים חדשים ולחשוב מחדש על האסטרטגיה.

2. השקת קריאייטיב חדש

רענון תוכן המודעה הוא קריטי ליצירת עניין מחודש אצל הקהל. התמקדו ביצירת משיכה ויזואלית, עם מודעות מרגשות ומשכנעות רגשית. נקודות התחלה טובות להפיכת מודעות לאטרקטיביות:

  • החלפת תמונות סטטיות לסרטונים או אנימציות כדי למשוך תשומת לב.
  • בדיקת פלטות צבעים מנוגדים או טיפוגרפיה נועזת כדי להבליט את המודעות.
  • הצגת CTA על בסיס בהילות ("הצעה לזמן מוגבל") כדי למשוך עניין מחדש.

כמו כן קחו בחשבון גורמים כגון הקהל, שלב המשפך והפלטפורמה כאשר אתם מחליטים כיצד להתאים את הקריאייטיב.

3. הרחבה וגיוון של קהלים

תקופת ההפסקה היא זמן טוב גם להתאמת קהלים כדי למזער עייפות. לדוגמה, אפשר להשתמש בקהלים דומים כדי להגיע למשתמשים הדומים ליעדים הנוכחיים.

גם פה מיקוד מחדש יכול להועיל, ומאפשר להתמקד מחדש במשתמשים שנשחקו באמצעות הודעות משודרגות.

4. אופטימיזציית הגדרות קמפיין

יחד עם שינוי הקהל, התאמת הגדרות הקמפיין יכולה להפחית עייפות ולשפר יעילות. לדוגמה: הפחתה זמנית של תקציב המודעה היומי כדי לשלוט בחשיפה בזמן שאתם מחדשים או משנים את אסטרטגיית הצעות המחיר. מומלץ להתמקד יותר בשיפור כמות ההמרות או העלות לרכישה (CPA) במקום חשיפות.

5. הצגת מסרים רציפים

במקום להציג את אותה מודעה שוב ושוב, הציגו רצף של מסרים הקשורים אחד לשני. זה יכול להיות סדרת מודעות שמספרת סיפור, או מציגה תכונות שונות של מוצר או שירות נתון.

מתן תובנות או ידע חדשים למשתמש, בכל פעם שהוא נחשף למודעה, יסייע בצמצום שחיקת המודעה. כדי להציג את המודעה הבאה ברצף בהתבסס על התנהגות המשתמש, תצטרכו להשתמש במיקוד מחדש.

6. פורמטים אינטראקטיביים

פורמט ייחודי יותר יעזור למודעה להתבלט. מודעות אינטראקטיביות כגון סקרים, חידונים או חוויות משחקיות (גיימיפיקציה) – עוזרות לשבור את המונוטוניות של קמפיינים סטטיים. יכולה להיות לכך השפעה עצומה על מדדי מעורבות.

במודעות לצורך רכישה ניתן להשתמש בתכונות קרוסלה כדי לעזור להציג את המוצרים.

7. הצעות בלעדיות לשיפור מעורבות

הנחות לזמן מוגבל, גישה בלעדית או הצעות מותאמות אישית יכולות לעזור למשוך בחזרה משתמשים שחוקים. שיווק במייל הוא דרך טובה להשלים את המודעות ולחזק את המסרים בלי להשתמש באותו ערוץ, ומפחית את הסיכוי לעייפות מודעות.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור