072-338-4444
מצגות עסקיות
דניאל מסטר
דניאל מסטר

מצגת עסקית – כך תעבירו את המסרים שלכם בצורה האפקטיבית ביותר

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים

בעולם העסקים ישנה עבודה מול מספר רב של גורמים אנושיים, בין אם אלה החברים לצוות או משקיעים מבחוץ ובין אם אלו לקוחות. כמו בכל מערכת יחסים גם במערכות יחסים מקצועיות יש חשיבות רבה לתקשורת. מצגת עסקית היא ערוץ מרכזי שבו מתקיימת העברה של מסרים, וחשיפה של חומרים חדשים או רעיונות, וככזו יש להכין אותה ברמה הגבוהה ביותר, כדי שהמסרים יעברו בצורה ברורה שתשאיר רושם על הקהל בחדר הישיבות. כדי להגיע לתוצאות הרצויות  יש להתחשב במספר גורמים מכריעים. כך תעשו זאת נכון.

מהו התהליך הבסיסי לבניית מצגת אפקטיבית?

לפני שאתם מתחילים להרכיב את המצגת, ראשית חשבו מה הם היעדים שתרצו להשיג באמצעותה, אילו מסרים חשוב לכם להעביר ולמי בעצם היא פונה? אם תקחו את כל הקריטריונים הללו בחשבון לפני תחילת העבודה, תוכלו לבנות ביתר קלות מצגת אפקטיבית שתביא לתוצאות הרצויות. באמצעות כל המידע שאספתם תוכלו להחליט איזה סגנון יתמוך במטרות שלכם, שכן מצגת אודות מוצר חדש בפני משקיעים בחברת הייטק, תהיה שונה לחלוטין ממצגת אודות פרויקט בעולם הנדל"ן למשל. כמובן שחיוני לאסוף מידע מקיף אודות הנושא אותו אתם בוחרים להציג, ומתוכו ללקט נקודות למסמך שיוביל אתכם לאורך כל הדרך.

בניגוד לשיחות ועידה עסקיות, במצגת עסקית ישנו גם המרכיב הויזואלי, המהווה חלק מרכזי לא פחות מהמידע הטקסטואלי או האודיטורי בהעברת המסרים. בימינו עיצוב מצגות הוא אמנות של ממש. אם ברצונכם לוודא שהעבודה אכן נעשית על הצד הטוב ביותר, מומלץ ואף הכרחי להטיל את המשימה על מעצב גרפי מיומן, שיכין מתווה עיצובי שבתוכו ידייק את העיצוב של כל שקופית ושקופית, כך שיתמוך בהעברת המסרים באופן המיטבי ביותר.

חשוב מאד ללמוד את החומר המוצג היטב לעבור עליו בדקדקנות, ולבצע כמובן תיקונים במידת הצורך. כדי שתוכלו להעבירה בביטחון מלא יש להתאמן על הצגתה, כך תוכלו לדעת בדיוק איזה מידע קיים בכל שקופית ושקופית. אם יש באפשרותכם להתאמן מול עמיתים ולקבל פידבק, זו בהחלט דרך מצוינת לשפר את הופעתכם, לכשתגיע העת להציג את המצגת העסקית שלכם. התאמנו על הצגתה ממש כאילו זהו זמן אמת, וודאו שאתם מוכנים לענות על שאלות שעשויות לעלות מהקהל מולו אתם עומדים.

כיצד נעביר את המסרים הרצויים במצגת העסקית?

יתכן כי הקהל אשר בפניו תציגו את מצגתכם, מגיע עם דעות, רעיונות וציפיות משלו לגביה. חשוב להתחשב בכך כאשר אתם מעבירים בפניו את המסרים השונים. כדי למנוע את ההשפעה של דעות קדומות או מחשבות לא רצויות חשוב לספק מידע מלא ומפורט אודות הנושא. כפי שאמרנו בתחילת הכתבה, ישנה חשיבות מכרעת לתקשורת טובה מול הקהל, והדרך להשיג זאת היא קודם כל באמצעות שקיפות.

נסו לחשוב אילו שאלות היו עולות בראשכם לו הייתם אתם צופים במצגת, ונסו להעלות את התשובות מבעוד מועד בתוכה, כך תחזקו את הקשר עם הקהל, שכן אתם מראים לו שאתם למעשה באותו הצד של המתרס. אפשרו לקהל להציף שאלות והיו מוכנים להשיב עליהן בגובה העיניים, בצורה ברורה וכזו שאינה יוצרת תחושה של שליפה מהמותן.

בזמן ההצגה  הפגינו ביטחון במסר שלכם. כאשר אנשים מאזינים לאדם בעל ביטחון, שאינו מועד בלשונו ואינו ממהר לשום מקום והכל נעשה על מי מנוחות ובנועם, נוצר אמון בינם לבינכם וכעת הם פתוחים  לקבל את המסרים אותם אתם מבקשים להציג ולהעביר. העברת מסרים במצגת צריכה להיעשות מתוך בקיאות ובאמצעות תקשורת ברורה ונעימה עם הקהל.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: