בחירת סוכנות דיגיטל

המדריך המלא לבחירת סוכנות דיגיטל מקצועית

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 8 דקות

בעבר כדי לפרסם עסק היה צריך הרבה מאוד כסף. מרבית העסקים היו פועלים בעיקר באמצעות פרסום מקומי בעיר או באזור שבו הן ממוקמות ופועלות. החברות הגדולות יותר יכלו להרשות לעצמן פרסום בטלוויזיה ובעיתונים בפריסה ארצית, לעתים שלטי חוצות ועוד. חברות קטנות היו מסתפקות בפליירים, פוסטרים, שלטי חוצות קטנים מקומיים או פרסום באמצעות מגנטים, פרסום במקומונים והסתמכות על פה לאוזן. כיום בעידן האינטרנט עסקים רבים, גם עסקים קטנים, פועלים לטובת קבלת כמה שיותר לקוחות. בעל עסק יכול להגיע באמצעות האינטרנט לקהלים רבים נוספים בכל רחבי הארץ (והעולם) וכדי לעשות זאת בצורה מקצועית, אפקטיבית ומבלי לשרוף זמן רב, כסף ומשאבים מיותרים, הוא ייעזר בסוכנות דיגיטל מקצועית החיה את התחום שתקדם אותו.

מהי סוכנות דיגיטל בכמה מילים פשוטות?

סוכנות דיגיטל מתמחה בשיווק הדיגיטלי, נאמר פרסום באינטרנט. במילים פשוטות: סוכנות הדיגיטל היא חברת פרסום המתמחה בשיווק באינטרנט וכל שירותיה מבוססים על פרסום באינטרנט. אין זה אומר שבית העסק אינו יכול לפרסם את עצמו פיזית אולם סוכנות הדיגיטל אחראית על מחלקת השיווק הדיגיטלית. באמצעות טכניקות פרסום כמו קידום אתרים, שיווק ברשתות החברתיות, פרסום ממומן בגוגל, פרסום כתבות יח"צ ועוד – תקדם חברת הפרסום את המותג, תעניק לו חשיפה גדולה יותר, תביא אל אתר החברה קהל רב יותר וממוקד כמובן ורבים מהם עשויים להפוך ללקוחות החברה.

ההבדל בין סוכנות דיגיטל לחברות פרסום מסורתיות

נשאלת השאלה: במה שונה סוכנות דיגיטל לחברת פרסום מסורתית. חברת פרסום מסורתית בדרך כלל עוסקת בשיווק הפיזי המסורתי: פרסום בטלוויזיה, עיתונים, רדיו, שלטי חוצות ועוד. הן היו שם קודם עוד הרבה לפני עידן האינטרנט אולם עם הגעת האינטרנט כל הקלפים בעולם הפרסום נטרפו. ברור לכל שהפרסום באינטרנט יותר כדאי מאינספור בחינות, הן מבחינות כלכליות, הן מבחינת הגלובליזציה וסיווג הפרסום לקהל יעד ממוקד יותר והן מבחינת אפשרויות שונות שהאינטרנט מציע לנו לקידום שירותים ומוצרים נוספים בעסק (לדוגמה מוצרים דיגיטליים או פרסום מלאי גדול יותר של מוצרים למכירה מה שבחנות פיזית למשל אין לנו מקום עבורם).

סוכנות דיגיטל מתמחה רק באינטרנט, חיה את התחום ואין לה רק "מחלקה" של שיווק באינטרנט שבה היא שוכרת עובד או שניים שיצאו מקורס שיווק באינטרנט. קשה מאוד להדביק את הפערים של חברות הדיגיטל החיות רק את התחום הזה ומתמחות בו, ערות לכל דקות, לכל טרנד ולכל דבר שיכול להועיל להם וללקוחות שלהם. הבחירה בסוכנות דיגיטל לעומת חברת פרסום מסורתית רגילה היא כמו לבחור יועץ עסקי לעצב עבורנו לוגו. ייתכן והוא יוכל לייעץ לנו ולהכיר כמה דברים חשובים בנוגע לעיצוב לוגו של עסק אך רק מעצב גרפי המתמחה בתחומו יוכל לעצב לנו את הלוגו ברמה הגבוהה ביותר מבחינה מקצועית.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  כיצד יכולים נתוני הקהלים של גוגל אנליטיקס לסייע לכם בקבלת החלטות מדיה ושיווק?

היתרונות של סוכנות דיגיטל לעסק שלכם

  • מיקוד – היתרון הראשון והחשוב ביותר לדעתנו הוא שסוכנות דיגיטל מתמקדת בתחום השיווק הדיגיטלי. תחום זה גם ככה רווי בעדכונים בקצב מהיר מאוד, טרנדים חדשים קמים בכל חודש או כמה חודשים, יש כמה טכניקות פרסום מובילות ועוד עשרות טכניקות פרסום אפשריות שאפשר להשקיע בהן. חברת פרסום המתפזרת על פני מגוון רחב של נושאים תתקשה לתת לכם את אותן תוצאות איכותיות של סוכנות דיגיטלית מקצועית. כמובן הדגש הוא על חברה שמספקת תוצאות כי כפי שתקראו בפסקה הבאה – לא כל החברות באותה רמה מן הסתם.
  • להישאר מעודכנים – חשוב מאוד לחדד את הנקודה הזו. ישנן פלטפורמות אינטרנטיות הנחשבות לטכניקות פרסום מהמובילות בעולם כיום בכלל ועוקפות אפילו את הטלוויזיה, הרדיו ומגוון פלטפורמות פרסום מסורתיות שהושקעו בהם מיליארדים מדי שנה. כיום הפרסום באינטרנט הוא זה ששולט ובכל פלטפורמת פרסום בו, כמו פייסבוק, גוגל, יוטיוב, אינסטגרם וכד' – יש מגוון רחב של עדכונים במהלך השנה. לעתים מאות עדכונים כאשר לפחות כמה מהם נחשבים לעדכונים גדולים יותר שיכולים לשנות משמעותית את תוצאות הקמפיינים שלכם באותן פלטפורמות. סוכנות דיגיטל החיה את התחום מדי יום, נציגיה הולכים להכשרות חדשות מקצועיות בתחום, סמינרים, מפגשים, כנסים, השקות ועוד. יהיו מעודכנים וערניים לביצוע שינויים שיכולים להטיב או למזער נזקים עבור לקוחותיהם.
  • חדשנות – האינטרנט קיים כבר עשרות שנים אולם רק בעשור האחרון (או קצת יותר) ראינו באמת את הקפיצה המטאורית שהוא עשה. אנו רואים את התחרות היום באינטרנט כמעט בכל תחום שקיים וסוכנויות דיגיטל מתמודדות עם התחרות הזו מדי יום. כאשר אתה שוחה מדי יום בבריכה עם כרישים אתה לומד להיות כריש בעצמך בסופו של דבר וכדי להצליח בשיווק הדיגיטלי אל מול סוכנויות דיגיטליות אחרות ואינספור בעלי עסקים המשקיעים בפלטפורמות אלו זה גורם לאותן סוכנויות להיות יצירתיות יותר, חדשניות יותר, מובילות יותר.
  • מיקסום ההחזר על השקעה שלכם – פרסום באמצעות סוכנות דיגיטל יאפשר לכם לבצע פרסום מדויק וממוקד יותר לקהל היעד שלכם. כאשר אתם משגרים פרסומת בטלוויזיה, מלבד סוג האנשים הפוטנציאלי שצופה באותה תוכנית ואולי מחכה לה כשהפרסומות ברקע, אתם יכולים להיות בטוחים שבפרסום הדיגיטלי אתם משקיעים כסף כדי להגיע לקהל היעד הנכון והמתאים ביותר לעסק שלכם שאתם מסווגים אותו בהתאם לרצונות שלכם.
  • חשיפה במדיות החמות ביותר – מיליוני אנשים משתמשים באינטרנט, ברשתות החברתיות, בגוגל, ביוטיוב ובפלטפורמות אינטרנטיות אחרות מדי יום (אנו מדברים רק על ישראל כמובן). מכיוון שכולם נמצאים שם – רק צריך לבחור איפה קהל היעד שלנו יכול להימצא והיכן כדאי להשקיע.

לא כל סוכנויות הדיגיטל נבראו שוות

כמו בכל תחום שבו יש חברות רבות המציעות שירותים דומים כמובן שלא כל סוכנות דיגיטל היא באותה רמה. יש כמה דברים חשובים המבדילים בין חברות הדיגיטל השונות כמו: ניסיון, איכות העובדים וכמות הלקוחות שהם מנהלים, רמת המקצועיות, ידע והבנה בתחום, ההשקעה בחומר האנושי, השירות, ביצועים בשטח ועוד. לגודל החברה או לגודל המשרד שלה יש משמעות בכמות הלקוחות שהחברה יכולה לטפל בהן במקביל אולם לא היינו מייחסים לכך חשיבות גדולה יותר מאשר לאיכות העבודה, ליחס ולחומר האנושי כיוון שישנן סוכנויות דיגיטל עם מספר עובדים בלבד שמספקות ביצועים ברמה הגבוהה ביותר ועובדות עם חברות ענק בתחומן.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  מהו מקומו של החיפוש בגוגל במסע קבלת ההחלטות של הצרכן?

איך לבחור סוכנות דיגיטל מקצועית שתקדם את העסק שלי?

  • תיק עבודות – חשוב לבדוק את תיק העבודות של סוכנות הדיגיטל שאתם רוצים לעבוד עמה. בדקו את היצירתיות של החברה, את הביצועים, את סוג הלקוחות שעמה היא עובדת, את התשתיות שהיא בונה ואת האיכות שלהן, את רמת הביצועים, את הטקסטים ועוד.
  • מחיר – פרמטר חשוב בכל בחינת שירות בכל תחום.
  • יחס אישי ושירות – אין תחליף לשירות טוב ועם מגוון רחב של סוכנויות דיגיטל בשוק אתם יכולים להיות רגועים כיוון שלבטח חלק ניכר מהן ירצו לתת לכם שירות טוב ויחס אישי. זה בהחלט לא הפרמטר המשפיע על הביצועים בהכרח ואיכות העבודה של החברה אבל הוא לא פחות חשוב מכל דבר אחר כיוון שאם לא עובדים בכיף – לא עובדים.
  • עבודה מסודרת – האם החברה עובדת עם הסכם עבודה מסודר שחתום על ידי שני הצדדים? האם החברה פועלת לפי סדר עבודה נכון והגיוני? האם החברה שמחה להיפגש אתכם לצורך בניית תבנית העבודה יחד או מחפשת תירוצים כיצד להתחמק מכם? ועוד..
  • מקצוענות – מקצוענות מתבטאת בתוצאות שהחברה מביאה ובאיכות העבודה שלה. לפחות מבחינתנו, מדובר באחד הפרמטרים החשובים ביותר שצריכים להתחשב בהן בעבודה עם סוכנות דיגיטל. אתם רוצים לוודא שהחברה תספק לכם שירות מקצועי, שהעובדים בה הנם אנשי מקצוע העוסקים בתחום במשרה מלאה, חיים אותו, מתעדכנים בחידושים מדי יום וכו'.
  • המלצות – תמיד טוב להסתכל בהמלצות השונות אודות החברה. עדיף המלצות בגוגל מיי ביזנס, בפייסבוק ובכלל ברשתות החברתיות או המלצות מוקלטות בסרטונים ולא להסתמך רק על טקסטים הכתובים באתר החברה.
  • תחומי הלקוחות – ישנן חברות דיגיטל המספקות שירותיהן לסוג אחד או שניים של לקוחות. למשל חברות המתמחות רק בשיווק וקידום עורכי דין או שיווק חברות נדל"ן וכו'. וודאו שהחברה יכולה לספק לכם השירותים בתחום שלכם.
  • תחומי התמחות – באילו טכניקות פרסום החברה מעדיפה להשקיע ומקדמת בהן לקוחות מדי יום?
  • שקיפות – עבודה מסודרת, עם דוחות חודשיים, הסבר על חלק מתוכנית העבודה שהחברה הולכת לבצע במהלך החודש, תכנון שמשלב את האני מאמין של הלקוח ומערב אותו גם בתהליך (אם הוא רוצה בכך) ושת"פ ישר, אמין ושקוף בין שני הצדדים.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  בניית נוכחות אונליין – מה זה אומר ואיך עושים את זה?

משהו שאתם רוצים לבדוק – קונפליקט בין לקוחות החברה

אחת הבעיות הגדולות בחברת פרסום בדיגיטל היא שלעתים יש התנגשות בין שניים או יותר לקוחות באותו התחום. תארו לכם שיש לכם עסק בתחום ההדברות למשל ואתם פונים אל חברת פרסום ומגלים שהיא מקדמת כבר חברת הדברות אחרת. כיצד תוכלו להיות בטוחים שאתם תקבלו יותר תוצאות או את התוצאות שהחברה השנייה מקבלת גם כן? הרי יש מקום רק לאתר אחד בראש התוצאות של גוגל ויש הבדל עצום בין המקום הראשון לשני… ובכן יש כמה דרכים להתגבר על כך: ראשית בתחומים מסוימים ניתן לקדם כמה חברות במקביל. השירותים והמוצרים השונים עושים את ההבדל בין החברות והלקוחות מתחלקים בין החברות ויש מספיק לקוחות לכולם כך שהעבודה לא מתנגשת. לדוגמה בתחום הנדל"ן ניתן לקדם כמה חברות נדל"ן כיוון שהנכסים שהן משווקות הם שונים והלקוחות, בין אם נכנסו לתוצאה הראשונה או השנייה בגוגל, למודעה הראשונה או השנייה בקמפיין הממומן, יחליטו איזה נכס הם מעדיפים.

בתחומים כמו התחום המשפטי למשל, משרדי עו"ד שונים מתמחים בשירותים משפטיים שונים. גם אם הם מספקים שירותים מקבילים בחלקם למשרד עורכי דין אחרים שאותה חברה מקדמת החברה תוכל לתת עדיפות בקידום שירותים מסוימים ושונים לכל חברה או לחילופין ישנן חברות המכוונות לאזורים דמוגרפיים שונים ברחבי הארץ. דוגמאות נוספות שנוכל לתת לקידום חברות באותו התחום הוא קידום ביטויי מפתח שונים בגוגל וכך שתיים או יותר חברות יוכלו ליהנות מקהל יעד ממוקד לעסק שלהן. קידום באמצעות פלטפורמות וטכניקות פרסום שונות. כלומר תיתכן חברה בתחום Y שתרצה רק שיווק בפייסבוק וחברה אחרת באותו תחום עם אותם שירותים שתרצה קידום בגוגל.

להיות עם היד על הדופק ולפעול היכן שחם

לעבוד עם סוכנות דיגיטל זה להיות רגועים שאתם בידיים טובות. לפחות כאשר מדובר בסוכנות דיגיטל טובה שנמצאת כל הזמן עם היד על הדופק לגבי חידושים ועדכון בתחום וטרנדים חדשים. אנשי דיגיטל יודעים לזהות את הטרנדים הקיימים והטרנדים הבאים ולפעול שם כשהברזל רותח. לדוגמה רשת חברתית חזקה בעלייה, טכניקת פרסום חדשה שכדאי לקחת בחשבון, עדכון חשוב בגוגל שיכול לשנות את פני המשחק ועוד. אנו בחברת מסה מדיה עומדים מאחורי כל מה שאמרנו שחשוב כאן לבחירת סוכנות דיגיטל ועושים מאמץ מדי יום להעניק ללקוחותינו את השירות המקצועי והטוב ביותר ועם חיוך רחב כמובן. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
×