אחרי כל עדכון אנחנו שומעים על עוד אתרים שנפגעו, הטראפיק אליהם נחתך והרבה כסף והשקעה שהוזרמו לטובת קידום אורגני של האתר ירדו לטמיון. לאף אחד אין ערובה של 100% להימנעות מפגיעה בפנדה או בפינגווין הבאים, אבל כאשר מבינים מה גוגל מנסים להשיג בעדכונים שלהם ומכך להסיק מי נפגע ומי לא – אז גם ניתן לעשות יותר כדי להיות בצד של אלה שלא נפגעים ואף מרוויחים מכל עדכון.
הרציונל של גוגל
הקו המנחה של גוגל כאשר הם מוציאים עדכון חדש לשטח ברור: לשמור על האתרים הטובים שהגולשים מצפים לראות בתוצאות החיפוש ולפגוע בעיקר באתרי SEO שעושים מניפולציות על האלגוריתם.
הרציונל מאחורי זה פשוט, אם גוגל לא יציג את התוצאות האלוונטיות ביותר והגולשים לא ימצאו את מה שהם מחפשים – הם ילכו לחפש במקום אחר. הפופולאריות של מנועי החיפוש Bing ו-Yahoo ואחרים הולכת וגדלה גם בלי שגוגל יתנדבו לשלוח להם גולשים. כל יום שבו גולשים יחפשו את מבוקשם במקום אחר, הוא יום שבו גוגל יפסידו הרבה כסף.
אחרי שהבנו את הנקודה הזאת, בואו נראה איך גוגל מבדילים בין אתרים טובים שהגולשים מצפים לראות לבין אלה שמנסים לתחמן את המערכת. כדי לבודד את אתרי ה-SEO ולשמור על האתרים הגדולים, בבואם להוציא את עדכון הבא, גוגל בודקים מה משותף לרוב אתרי ה-SEO שאין באתרים ״רגילים״.
הם עושים את זה בזהירות רבה ומחפשים רק את המחנה המשותף הנמוך ביותר, מכיוון שגם טעות קטנה אשר תשפיע ולו על 5% אחוז מהאתרים הלגיטימיים – עלולה ליצור כאוס בתוצאות החיפוש ולהקשות על המון גולשים למצוא את מבוקשם (ואנחנו כבר יודעים מה קורה לאחר מכן).
איך נמנעים מפנדה/פינגווין/החיה הבאה שגוגל הולך לזרוק עלינו?
אם אתם חושבים שהתשובה היא פשוט להימנע מבניית קישורים באיכות נמוכה, אז אנחנו מזמינים אתכם לבדוק את פרופיל הקישורים של כמעט כל אתר גדול. תמצאו שם לא מעט קישורי זבל. אז למה האתרים האלה לא נפגעים? כי הם מסווגים אצל גוגל כאתרי אוטריטה לגיטימיים ולכן הם מחוץ לרדאר שלו – לשם אנחנו שואפים להגיע.
מה שאנחנו מנסים לעשות זה להיראות יותר כמו אתר רגיל, רצוי כזה שמהווה אוטוריטה בתחומו ולא כאתר שעובד כמו רוב האתרים המקודמים ברשת. אז איך עושים את זה?
פחות קישורים עם מילת המפתח, יותר קישורים עם כתובת האתר והשם שלו
כשהגולש הממוצע משתף משהו באינטרנט, הוא לרוב לא טורח לערוך את הקישור ומפרסם את כתובת האתר או את שמו לכל היותר. המטרה שלנו היא להידמות לאתרים הרגילים ולחזק את שם האתר (Brand) בעיני גוגל. לכן כאשר בונים קישורים לאתר, עדיף להוציא את רוב הקישורים עם אנקור שהוא כתובת האתר בצורות שונות יחד עם שם האתר.
כך אנחנו גם מקבלים פרופיל קישורים עם טקסט עוגן מגוון שנראה אמיתי וגם מחזקים את שם האתר. העדכונים האחרונים חיזקו אתרים גדולים על חשבון אתרים קטנים ונישתיים. זאת המגמה שגוגל ממשיך בה ואם אנחנו רוצים לצאת בשלום גם מהעדכונים העתידיים, רצוי נהיה בצד של הגדולים.
הימנעות מאובר אופטימיזציה
אם אתם מנסים לקדם מילת מפתח והיא מופיעה בשם הדומיין, בכל תגי המטא ואז שוב ושוב בטקסט, אתם פשוט עומדים ומנופפים בדגל אדום לגוגל. זה לא אומר שצריך לוותר על אופטימיזציה באתר, זה אומר שצריך לעשות אותה עם קצת חשיבה.
זה בסדר לא להשתמש בתגית מילות המפתח שגוגל לא מתייחס אליה גם ככה, זה בסדר אם מילת המפתח לא תופיע באחת הכותרות או תופיע בווריאציות שונות. ככה זה באתרים הגדולים והאמיתיים וככה אנחנו רוצים להיראות.
הימנעות מתבניתיות ומרדף אחרי מילות מפתח
אם כל הדפים באתר שלכם הם באורך 300, 400 או 500 מילה והמטרה של כל אחד מהם היא לקדם ביטוי או שניים, הגיע הזמן לשנות את זה. תברחו מתבניות כי זה שם אתכם במקשה אחת עם שאר אתרי ה-SEO ומקל על גוגל את העבודה.
חישבו כמו הגדולים והתחילו לייצר דפים סביב נושאים, כאשר כל דף נותן מענה מקיף לנושא וכולל בתוכו כמה מילות מפתח, במקום דפים רזים שכל אחד מהם מכוון לביטוי אחד. תשקיעו בתוכן שנמצא באתר שלכם כך שהגולשים באמת יקראו אותו ואולי אף מעבר, מה שמוביל אותנו לסעיף 4.
סיגנלים חברתיים
אם האתר שלכם מקבל קישורים נהדרים מאתרים חזקים מכל רחבי הרשת אבל אף אחד לא מדבר עליו ברשתות החברתיות, שבהן מתרחשת כ-90% מהפעילות באינטרנט, זה נראה לכם הגיוני? כנראה שגם לגוגל לא. זה שזרקתם קישור למאמר האחרון שלכם בפייסבוק, לא ממש עוזר מהבחינה הזאת.
אתרים גדולים מעלים תכנים מעניינים ועושים דברים שגורמים לאנשים לדבר עליהם ברשת. פרופיל קישורים טוב צריך להיות מגובה בסיגנלים חברתיים כדי להראות טבעי ולהכניס את האתר שלכם לרשימת האתרים הלגיטמיים.
לסיכום
אחרי שהבנו על מה מושתתים העדכונים של גוגל, מה הם מנסים להשיג בהם ואיך, אנחנו יכולים לדעת כיצד להישאר בצד של אלה שנהנים מהעדכונים ולא אלה שנפגעים מהם. המטרה של ארבעת השלבים לעיל היא פשוט להוציא אתכם מקטגוריית אתרי ה-SEO בגוגל ולהכניס אתכם לרשימה אחת עם האתרים הגדולים והלגיטימיים בתחומכם.
אתרים גדולים כמעט ולא נפגעים מהעדכונים האלגוריתמים של גוגל וזוכים ליותר ויותר נדל״ן בעמוד הראשון. כך שאם אתם בונים משהו לטווח ארוך ולא רוצים שהעדכון הבא יחרב לכם את העבודה הקשה, עשו את הדברים בדרך הנכונה ותקטפו את הפירות בכל עדכון מחדש.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו