לידים שמגיעים מקמפיין קידום אתרים אורגני, נוטים להיות רלוונטיים ומשתלמים יותר מאפיקי פרסום ממומנים שונים. יחד עם זאת, במקרים מסוימים יכול להיווצר מצב שבו אתם מקבלים כמות גבוהה של פניות, אך אחוז גבוה מהן אינו רלוונטי.
במצב הזה, אתם עשויים למצוא את עצמכם משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בטיפול בלידים הנכנסים, אך עם אחוז סגירה שלא בהכרח שווה את המאמץ. אם אתם נמצאים במצב הזה, להלן חמישה פעולות שתוכלו לנקוט ויעזרו למשוך אליכם יותר לידים איכותיים מהקידום האורגני בגוגל.
1. מקדו את מילות המפתח המקודמות
לפעמים ישנם מצבים בהם בוחרים מילות מפתח לקידום שהלקוח רוצה אבל לאו דווקא נכונים עבורו. הסתכלו על מילות המפתח המקודמות ועל עמודי הנחיתה הרלוונטיים באתר. האם אתם מקודמים על ביטויים כלליים כמו ״אסתטיקה״, ״צוואה״, ״מנדף״ וכו׳?
אם כן, יכול להיות שזה אחד המקורות העיקריים לבעיית הלידים הלא רלוונטיים. אחד הדברים החשובים בקידום אתרים הוא לזהות את כוונת הגולשים בחיפוש שלהם ומה התוצאות הכי טובות שגוגל ירצה להציג להם.
יכול להיות שיש לך מכון יופי או מרפאה לטיפולים אסתטיים, אבל גולשת שמחפשת ״אסתטיקה״, רוצה אולי להבין מה פירוש המושג, מה המקור ומה הוא כולל. אולי היא רוצה לקרוא על דרכים יעילות לשמירה על אסתטיקה בגילים שונים וכו׳.
כנ״ל לגבי גולשים שמחפשים צוואה – האם הם בהכרח מחפשים שירות של עו״ד שיכתוב עבורם צוואה או שהם רוצים להבין איך כותבים צוואה, אילו סוגי צוואות קיימות ועוד? גם מנדפים יכולים להיות פריט למטבח, למעבדות, למערכות סינון אוויר בתעשייה ועוד.
בשורה התחתונה, אם אתם מקודמים על מילות חיפוש כלליות מדי, סביר להניח שאתם מפסידים שלוש פעמים:
- רוב הגולשים כנראה לא מקליקים על האתר שלכם בדף תוצאות החיפוש, מה שפוגע ב-CTR שלו ועלול להשפיע לרעה על המיקומים באופן כללי.
- גולשים שכן מגיעים לאתר (ולא בהכרח התכוונו לשכור את שירותכם מלכתחילה), קוראים בו קצת ואז פונים אליכם כדי לקבל הסבר למידע שהם לא הבינו עד הסוף, מה שיוצר עליכם עומס מיותר.
- המשאבים שלכם מושקעים בצורה לא נכונה, אשר לא מייצרת את התוצאה האידיאלית עבורכם.
בשלושת המקרים אתם יוצאים מופסדים. נכון שחלק מהאנשים שיפנו לייעוץ גם יסגרו איתכם, אך רובם כנראה לא בשלים לכך עדיין ולכן בעיקר יבזבזו לכם את הזמן. מקדו את מילות החיפוש כך שהאתר שלכם יוצג לגולשים רלוונטיים ובשלים יותר, שמחפשים לרכוש את השירות או המוצר שלכם.
2. ותרו על שימוש במילים ״זול״ ו״חינם״
אם הליד אליכם רק כי הוא מחפש את העסקה הזולה ביותר, סביר להניח שהוא יבצע מחקר שוק מעמיק, ינהל איתכם מספר שיחות ולבסוף יבחר במי שיציע לו את המחיר הזול ביותר (כי הרי זה מה שהוא מחפש), גם אם יהיה מדובר על הפרש של כמה עשרות או מאות שקלים, בהתאם לגודל העסקה.
בדומה אליהם, אנשים שמחפשים לקבל משהו בחינם, אולי רוצים להתנסות במוצר לפני שהם קונים ואולי יש להם כוונות אחרות. זכרו שבפוסט הזה אנחנו מתמקדים בדרכים לשיפור הלידים שמתקבלים מקידום אורגני בגוגל. אם יש לכם אפשרות לתת תקופת ניסיון בחינם לשירות SAAS כלשהו או להציע מדריך להורדה בחינם, בתמורה להכנסת הליד לרשימת דיוור שבה הכל מתנהל אוטומטית, כמובן שאין צורך לוותר על השימוש במילים הללו.
אך אם יש צורך לטפל בלידים לאורך הדרך ורוב ההנעה לפעולה באתר מדברת על ייעוץ חינם, אפיון חינם, בדיקת אתר בחינם וכדומה, ישנו סיכוי גבוה יותר שאתם מושכים אליכם לידים לא רלוונטיים, אשר בעיקר מבזבזים לכם את הזמן. על ידי הסרת המילים הללו מהנעות לפעולה ובאופן כללי משפת האתר, אתם חושפים את עצמכם לקהל שבשל יותר לבצע רכישה, מה שבהכרח יוביל ללידים איכותיים יותר.
3. הגדילו את הפעילות שלכם ברשתות החברתיות
מעבר לכך שפעילות ברשתות החברתיות תורמת לדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות, היא גם יכולה לעזור לכם לקבל לידים חמים וטובים יותר. באמצעות פעילות שוטפת, הכוללת פרסום תכנים בעמוד העסק וקמפיינים לשיווק מחדש, אתם נשארים בתודעה, מבססים את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם ומחממים את הלידים לאורך זמן.
גולשים שביקרו באתר שלכם ולא יצרו קשר או רכשו, אולי ישתכנעו לעשות זאת אחרי שיחשפו לכמה מסיפורי ההצלחה שלכם, למידע שאתם נותנים או ללקוחות מרוצים אחרים, בפוסטים שלכם ברשתות החברתיות. באמצעות פעילות אסטרטגית חכמה ברשתות החברתיות, תמהיל השיווק שלכם הופך ליעיל יותר ובתורו משפיע לטובה על איכות הלידים שמגיעים מקידום אורגני בגוגל.
4. פרטו ככל הניתן על השירות או המוצר
אם אתם נמצאים מספיק זמן בתחום מסויים, ודאי שמתם לב שהשאלות של מתעניינים פוטנציאליים חוזרות על עצמן. חיסכו זמן על הסברים חוזרים ונשנים ועיזרו ללידים שלכם להגיע אליכם בשלים יותר, על ידי כך שתתנו להם את כל המידע הרלוונטי באתר.
נסו לפרט ככל הניתן על מהות השירות שאתם מעניקים – מה הוא כולל, מה לא, מה העלות, מה תנאי ההתקשרות החשובים, מה התהליך הצפוי, כמה זמן הוא יימשך וכו׳. גולשים שקיבלו את כל המידע הזה ויצרו איתכם קשר, יהיו הרבה יותר רלוונטיים ויצריכו פחות עבודה מכם, גם משום שכבר יש להם את האינפורמציה שהם חיפשו וגם כי ככל הנראה הרווחתם אצלם כמה נקודות על ההתייחסות המקצועית לכל החששות והתהיות שלהם מראש.
5. סננו לידים לא כשירים לפני שהם יוצרים קשר
במידה ויצא לכם להריץ קמפיין לידים בפייסבוק, כנראה שגם אתם נתקלתם בתופעה של אנשים שמשאירים פרטים, אך כשיוצרים איתם קשר, הם מכחישים את הפניה ולא יודעים על מה מדובר.
אחת הסיבות לכך שזה קורה, היא שימוש בטופס קצר, הממולא אוטומטית על ידי פייסבוק והופך את יצירת הקשר לקלה מדי, לפעמים אפילו כמעשה שנעשה בטעות. איך זה מתחבר לשיפור הלידים מהאתר שלכם? על ידי כך שאם תרימו את הרף ליצירת קשר איתכם, תנפו מראש אחוז גבוה של פניות לא רלוונטיות ותקבלו בעיקר לידים איכותיים.
הרעיון הוא להכשיר את הלידים, עוד לפני שהם בכלל יוצרים איתכם קשר. למשל אם אנחנו חברת קידום אתרים שרוצה לעבוד עם חברות גדולות, לא נאפשר לכל מי שרוצה להשאיר פרטים פשוט להזין שם וטלפון ואז להגיע לשיחה שעשויה בעיקר לבזבז זמן לאיש המכירות שלנו.
במקום זאת, נרצה להוסיף כמה שאלות בטופס, כמו מה תקציב הפרסום החודשי שלכם? אפשר אפילו להגדיר תשובות מובנות עם סכומי מינימום שמי שלא עומד בהם, אין טעם שיצור איתנו קשר כלל. כמובן שכל עסק והשאלות שרלוונטיות אליו, אך הרעיון הוא להציב תנאים מקדימים, על מנת להתעסק בלידים כשירים בלבד ולחסוך את הפניות שבעיקר מבזבזות לנו זמן.
לסיכום
קידום אתרים הוא אפיק שיווקי נהדר שיכול לעזור להזרים לידים רבים לכל חברה ועסק. יחד עם זאת, איכות עדיפה על כמות משום שאתם לא רוצים לבזבז את זמנכם או זמנם היקר של איש/ת המכירות שלכם בהתעסקות עם לידים לא רציניים.
בפוסט הזה העלנו חמישה פעולות שיכולות לעזור לכם לקבל לידים איכותיים יותר מהקידום האורגני והשיווק באופן כללי. אל תפחדו ליישם אותם, גם במחיר ברור של ירידה בכמות הפניות בטווח הקצר. עבודה מול לידים רלוונטיים יותר תשפר את ביצועי המכירות שלכם ותאפשר לקלוט יותר עבודה באותו פרק זמן.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו