רימרקטינג או ריטרגטינג (Remarketing / Retargeting)

מה זה רימרקטינג / ריטרגטינג (Remarketing / Retargeting)?

רימרקטינג היא שיטת שיווק מהמובילות בתחום השיווק הדיגיטלי ואין ספק שהיא אחת מהאפקטיביות שבהן. שיווק מחדש בעברית הוא למעשה תהליך שיווק שבו המפרסם מציג פרסומות לקהל שכבר נחשף בדרך זו או אחרת למותג שלנו.

מדובר בשיטה יעילה במיוחד גם לקמפיינים של חברות המעוניינות להגדיל את החשיפה למותג, גם כאלה המעוניינות להישאר בתודעת הלקוחות וגם עבור בתי עסק בכל סדר גודל המעוניינים לשפר את אפקטיביות הקמפיין שלהם ולהשיג תוצאות באחוזים גבוהים בקמפיין חוזר לקהילה "מסומנת".

כיצד רימרקטינג עובד?

בואו ננסה להבין את הקונספט במילים פשוטות ככל האפשר: כאשר אדם גולש לדוגמה באתר שלכם, דף נחיתה או תשתית דיגיטלית כלשהי שלכם שבה מותקן קוד רימרקטינג של המפרסם – מושתל אצל הגולש cookie בדפדפן שהוא מעין סימון אם תרצו. הקוקי הזה מופעל אצל הגולש בדפדפן כאשר הוא נכנס לאתר שלכם שבו מושתל הקוקי וכך הוא מסמן את כל הגולשים המגיעים לאתר. לאחר מכן במערכת הפרסום שממנה הוא קיבל את הקוקי – הוא יכול לפתוח קמפיין חדש ולהגדיר אותו בצורה כזו שהתכנים הפרסומיים של אותו בעל עסק בקמפיין יופיעו רק עבור אותם אנשים "שסומנו" באתר שלנו.

remarketing

מדובר במהפכה של ממש בשיווק הדיגיטלי שכן ניתן לפרסם בצורה ממוקדת ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלנו והתעניינו במוצרים שלנו וכך למקד עוד יותר את הקמפיינים רק לקהל רלוונטי בלבד. לדוגמה: אם יש לכם חנות המשווקת מוצרי ספורט למשל אז תוכלו לשתול קוקי לפי קטגוריות של מוצרים באתר ולפרסם לקהל ממוקד יותר המתעניין בתחום ספציפי.

למשל: קוד מיוחד בעמודים של המוצרים הקשורים לכדורגל וקוד אחד בעמודי המוצרים הקשורים בטניס. אז תוכלו להקים שני קמפיינים נוספים במערכת הפרסום שלכם (גוגל אדס למשל) ולכוון שקמפיין אחד יפנה רק לקהל שמתעניין במוצרי כדורגל וקמפיין אחר לקהל שמתעניין רק במוצרי טניס (וכך ניתן לעשות לכל יתר הקטגוריות). כך אדם שמתעניין במוצרי טניס ירצה פרסומים ממוקדים יותר לאותם מוצרי טניס ולא פרסומים כלליים של חנות הספורט או מוצרים שלא רלוונטיים עבורו.

רימרקטינג בגוגל

ישנן שתי שחקניות מובילות בתחום הפרסום באינטרנט והן גם המובילות ככל הנראה בכל הקשור לפרסום באמצעות רימרקטינג. אלו הן גוגל ופייסבוק כמובן. פרסום רימרקטינג בגוגל יאפשר לנו להגיע לקהלים השונים שנרצה לשווק להם את המוצרים והשירותים שלנו, אותם אנשים שכבר ביקרו באתר שלנו, בדף הנחיתה או בעמוד מוצר/שירות כלשהו באתר שלנו יוכלו להיחשף לפרסומות שלנו בכל שטחי האינטרנט באתרים המציגים פרסומות של גוגל (ויש מיליוני אתרים כאלה).

ניתן יהיה לעשות רימרקטינג גם ברשת המדיה של גוגל ובפרסום ביוטיוב. לדוגמה: אדם שצפה בסרטון בערוץ שלנו ואנו רוצים לפרסם לו סרטונים נוספים שלנו. כמו כן ניתן אף להקים קמפיין פרסום דינאמי, כזה המאפשר למערכת ליצור מודעות שכוללות הצעות ייחודיות לגולשים שביקרו בעמוד מסוים ולא ביצעו פעולה. לדוגמה גולש שביקר בעמוד המוצר שלנו ולא רכש את המוצר, יוכל כעת לצפות במודעות של אותו מוצר במחיר הנחה/הזדמנות שניה לרכוש את המוצר.

רימרקטינג בפייסבוק

הפרסום בפייסבוק מעט שונה מגוגל אך קמפיין רימרקטינג של פייסבוק הוא לא פחות אפקטיבי מזה של גוגל בהרבה מקרים. ניתן יהיה לבנות מודעות שיווקיות לאנשים שביקרו באתר שלנו או בדף הפייסבוק שלנו. כמו כן נוכל להגדיר בקמפיין הפרסום את פילוח קהל היעד לפני תחומי עניין, מגדר, אזור ועוד מאפייני פילוח האפשריים בפרסום באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.

/* */