נכנסתם לקמפיין קידום אתרים, השקעתם, חיכיתם בסבלנות, ולבסוף התוצאות המיוחלות הגיעו. השגתם את היעדים שהוגדרו לקמפיין וכעת אתם נהנים מזרם קבוע של מבקרים שמגיעים לאתר בצורה אורגנית ממנועי החיפוש.
בשלב הזה, רבים מהלקוחות שלנו שואלים אותנו האם זה הזמן לחשב מסלול מחדש? אולי להפנות את התקציב, שהושקע עד כה בקידום אתרים אורגני, לאפיקים אחרים? האם אפשר באמת להגיד שסיימנו לקדם את האתר?
בפוסט הזה, נתייחס בדיוק לנקודה הזו, ננתח את האפשרויות השונות ואת המשמעויות שלהן.
האם קמפיין קידום אתרים מגיע לסיום מתישהו?
ברוב המוחלט של המקרים, התשובה הקצרה היא לא.
קידום אתרים, מטבעו, הוא תהליך מתמשך. בניגוד לקמפיינים ממומנים, בקידום אורגני אי אפשר להדליק ולכבות את הקמפיין בכזו קלות. בואו נבין למה.
האלגוריתם לא קופא על שמריו
בשנת 2022 לבדה, היו למעלה מעשרה עדכוני אלגוריתם שאומתו על ידי גוגל. בפועל, סביר להניח שהיו עדכונים רבים נוספים שפשוט לא הוכרזו בפומבי.
לדוגמה, גוגל עדכנו לאחרונה את הנחיות מדרג האיכות שלהם על ידי הוספת "E" נוספת למה שנקרא עד אז E-A-T, והפך ל-E-E-A-T.
ה-"E" הנוספת מייצגת ניסיון (experience), כלומר מעכשיו גוגל לוקחים בחשבון האם התוכן נכתב על ידי מישהו עם ניסיון אישי בנושא עליו הוא כותב.
דוגמה נוספת היא Core Web Vitals. במאי 2021, גוגל הצהירו ש-CWV הופך לפרמטר שמשפיע על דירוג האתר. למי שטרם מכיר, מדובר בקבוצה של מדדים טכניים הנמדדים באמצעות CrUX (דוח חווית משתמש של Chrome) תוך שימוש בנתונים שמגיעים מגולשים בשטח.
כדי לסמן וי על הפרמטר החדש, אתרים נדרשו להסיר פרסומות חודרניות, לוודא שהחיבור לאתר מאובטח, לשפר את מהירות הטעינה, לעבוד ללא דופי על גבי מכשירים ניידים וכו׳.
רק לאחרונה, גוגל הודיעו שהם יעדכנו את הסיגנלים שלהם מ-CrUX החל ממרץ 2024. בתאריך הזה גוגל יחדלו מלהישען על ה-FID (First Input Delay) ויחליפו אותו ב-INP (Interaction to Next Paint).
זוהי דוגמה אקטואלית מצויינת לאתגרים החדשים המתגלגלים לפתחו של מי שעוסק בקידום אתרים אורגני.
כפי שכבר כנראה הבנתם מסעיף זה, ההתפתחות המתמדת של מנועי החיפוש מחייבים את מי שרוצה להישאר בטופ, להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולבצע את ההתאמות הנדרשות באופן עקבי ומתמשך.
התחרות על התוצאות האורגניות עצומה
לפעמים קל לשכוח שהתחרות שלכם היא לא עם גוגל, אלא עם חברות ועסקים כמו שלכם, שגם מנסים להשיג נתח מהעוגה. אם אתם מאיטים את הקצב או עוצרים לגמרי את עבודת הקידום האורגני על האתר שלכם, זוהי רק שאלה של זמן עד שהמתחרים החרוצים יותר יעקפו אתכם.
בזמן שאתם תעמדו במקום, המתחרים ימשיכו לעדכן ולשפר תכנים קיימים באתר, להוסיף תכנים חדשים ולהשיג עוד קישורים מאתרים אחרים לאתר שלהם. לכן עצירה מוחלטת של הקידום האורגני באה לידי ביטוי בסופו של דבר באיבוד של המיקומים שעמלתם קשה כל כך כדי להשיג.
הסעיף הזה נכון כמעט לכל התחומים. יחד עם זאת, במהלך השנים יצא לנו לעבוד עם חברות בתחומים איזוטריים למדי, בהם המתחרים לא משקיעים באופן אקטיבי בקידום אתרים. במצבים כאלו, אין מי שיעקוף את הלקוח שהפסיק לקדם את האתר שלו, מה שמאפשר לאותו לקוח להמשיך ולהחזיק במיקומים מעולים בתוצאות החיפוש, מבלי לעשות יותר מדי בשוטף.
מה אפשר לעשות אחרי שכל מטרות הקמפיין הושגו?
כניסה לתחומים ו/או מדינות חדשים
אם מיציתם את כל היעדים שהוגדרו בתחילתו של קמפיין קידום אתרים, במקום לעצור את הפעילות, תוכלו לשקול, בהתאם לצרכים וליכולות החברה שלכם, התרחבות לתחומים ו/או מדינות נוספות. חברות ועסקים רבים שמצליחים להגיע לתוצאות טובות בקידום אורגני, רואים כי טוב ועם האוכל בא התיאבון.
מומנטום הוא עניין חשוב בעסקים. לכן אם אתם נמצאים במומנטום חיובי, בדרך כלל הדבר הנכון לעשות הוא להמשיך אותו ולמקסם את ההצלחה. התחלתם בתור משרד עו״ד שמספק מספר מצומצם של שירותים? עכשיו אפשר לשקול הכנסה של עורכי דין נוספים למשרד ולהתרחב גם לתחומים אחרים. יש לכם מוצר מעולה שנמכר טוב בישראל? אולי שווה להפיץ אותו גם לארה״ב.
אלו הן כמובן רק כמה דוגמאות למה שניתן לעשות בעזרת כוחו של האינטרנט בכלל והקידום האורגני בפרט.
מיקסום השליטה בתחום
אנשים מחפשים בגוגל בצורות שונות ומשונות. גם אם התברגתם במקום הראשון בכל הביטויים שרציתם, שווה לבצע בדיקה מחודשת על מנת לזהות מילות מפתח נוספות שהגולשים משתמשים בהן כדי למצוא את המוצר או השירות שלכם. לשם כך ניתן להיעזר בכלים שונים כגון SEMRush ,Ahrefs ועוד. עם הכלים הללו, אפשר בקלות לנתח את המתחרים ולזהות מילות מפתח שאולי מזרימות להם תנועה לאתר, אבל לא נמצאות בתמהיל שלכם.
בנוסף, תחומים רבים הם דינמיים ומתפתחים כל הזמן. יכול להיות שישנם ביטויים שלא היו קיימים לפני שנה – שנתיים והיום הם רלוונטיים מאוד למה שאתם עושים. תוכלו להפנות את מאמצי הקידום לאותם ביטויים חדשים ובכך לחזק את שליטתכם בתחום.
עדכון תוכן באתר
על מנת להישאר רלוונטיים ולהמשיך ליהנות מהטראפיק שמגיע מגוגל ומנועי החיפוש האחרים, חשוב להקפיד על שני דברים באופן קבוע:
- רמת האקטואליות של התוכן באתר: רצוי לסרוק את התכנים באתר באופן שוטף כדי לוודא שמה שכתבתם בזמנו, עדיין אקטואלי להיום. לעיתים נוצר מצב שבו עולים לאתר פוסטים עם מידע שהיה נכון לשעתו, אך שינויים בשוק, בחוק או בטכנולוגיה הופכים אותו למוטע. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לתת מידע שגוי לגולשים שלכם. לכן חשוב להקפיד ולעדכן את התוכן כדי שהמידע באתר תמיד יהיה רלוונטי ונכון.
- התייחסות לעדכונים: מעבר לעדכון של תכנים שכבר עלו לאתר, חשוב לשמור את האצבע על הדופק וליצור תוכן חדש שרלוונטי לקהל שלכם. באתר שלנו למשל, ייצרנו מספר פוסטים בחודשים האחרונים על נושא ה-AI והנגיעות שלו לעולם ה-SEO. אם לא היינו עושים זאת, היינו מאבדים משהו מהרלוונטיות שלנו הן בעיני גוגל והן בעיני קהל היעד שלנו. לכן, חשוב להקפיד גם על פרסום עדכונים וחידושים בתחום הפעילות שלכם באופן מתמשך, כדי לשמור על מה שהרווחתם.
לסיכום
קידום אתרים הוא אפיק שיווקי/פרסומי לכל דבר ועניין. בדיוק כפי שעסק פעיל ומצליח לא מפסיק לפתע לפרסם באפיק שעזר לו להגיע להיכן שהוא היום, כך גם ברוב המקרים לא מומלץ לעצור את עבודת הקידום האורגני, אם רוצים לשמור על ההשיגים שנצברו. עד כמה שזה עשוי אולי להישמע מפתה להסיט תקציבים לאפיקים אחרים או לנוח על זרי הדפנה, זהו סיכון עצום למיקומים האורגניים של האתר.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו