מדריך אופטימיזציה למנוע החיפוש Chat GPT Search – איך זה עובד?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

מנוע החיפוש Search GPT מבוסס על מודל הבינה המלאכותית של Chat GPT במטרה לתת תשובות מעודכנות, מהירות ורלוונטיות. המנוע החדש נשמע מבטיח, ויש לו את הפוטנציאל לטלטל גם את עולם השיווק הדיגיטלי.

מדובר למעשה בדרך חדשה לבצע חיפושים, ללא גוגל או מנוע חיפוש קונבנציונלי אחר, וצריך למצוא דרכים חדשות לבצע אופטימיזציה גם עבור צורה חדשה זו של חיפוש. הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לעשות זאת עבור Chat GPT Search.

תקציר נקודות עיקריות

  • Search GPT משתמש במודלים של בינה מלאכותית (LLM) ובמידע בזמן אמת מהפיד החי של בינג, כדי לספק תשובות מהירות ועדכניות.
  • הדרך בה צרכנים מחפשים משתנה, וטכנולוגיות עדכניות ומתפתחות פירושו שהמשווקים חייבים לנקוט בגישת Search Everywhere Optimization, בה מבצעים אופטימיזציה של כל הפלטפורמות המקוונות מחוץ למנועי החיפוש הרגילים כדי לקבל יותר נראות וכדי לעזור למחפשים למצוא אותנו.
  • מנוע החיפוש של Open AI מיועד להקל על מציאת המידע הרלוונטי במהירות, על ידי שיפור יכולות השיחה שלו.
  • התגובות של SearchGPT כוללות ציטוטים וקישורים למקור המידע, מה שמאפשר למשתמשים לגשת ליותר תוצאות במהירות.
  • ל- SearchGPT יש פוטנציאל לשנות באופן ישיר ועקיף את עולם השיווק הדיגיטלי, ומשווקים צריכים לבחון דרכים שונות לעיצוב ואופטימיזציה של תוכן, כגון הוספת סיכומים לתוכן כדי שיצוטטו על ידי ה-AI.

מה זה Search GPT?

זהו אב טיפוס זמני ועדכני של מנוע חיפוש מבית Open AI – החברה שיצרה את ChatGPT. המנוע החדש משפר את פונקציונליות החיפוש על ידי שילוב בין יכולות שיחה המופעלות על ידי AI עם מידע מהאינטרנט בזמן אמת. הוא מוסיף מקורות מידע לכל תשובה ומטרתו לספק תשובות מדויקות.

במקום רשימה של תוצאות, כפי שקיימות במנועי חיפוש רגילים כמו גוגל או בינג, מדובר בממשק שיחה מינימליסטי המציג תשובה אחת לכל שאלה או בקשה – על בסיס מקורות שונים. המשתמשים מקבלים תשובות ישירות עם חוויית חיפוש מהירה ויעילה.

מנוע החיפוש של GPT אמור לאפשר חוויית שימוש אינטראקטיבית ומותאמת אישית. הכלי כולל שיתופי פעולה עם גופי תוכן שונים, המספקים לו מידע איכותי ממקורות ידועים המבוססים – אם כי לא כל ספק תוכן רוצה להיכלל ברשימה. המנוע שואב את התוצאות שלו מהפיד החי של Bing, אז כדאי לבצע אופטימיזציה גם עבור מנוע החיפוש הזה.

Search GPT לעומת מנועי חיפוש רגילים

מנועי חיפוש מסורתיים נסמכים על מילות מפתח ומתייחסים לכל חיפוש כשאלה עצמאית. SearchGPT נוקט בגישה שונה: תכונות הבינה המלאכותית שלו מבינות הקשר ושפה טבעית, מה שהופך אותו לאינטואיטיבי יותר ומושלם לצורכי מחקר מעמיק ובדיקת עובדות.

מחקר של BrightEdge מצא ש-SearchGPT מאפשר שיחה זורמת ומנחה את המחפשים להזין שאלות נוספות, מה שמאפשר לצמצם את החיפוש ולגלות מידע חדש. לדוגמה, אם נשאל "איך למצוא את ההלוואה הטובה ביותר לעסקים קטנים?" – הוא יכול להנחות אותנו לשאול שאלות נוספות לגבי מה צריך לעשות כדי להיות זכאי להלוואות, או לספק רשימה של חברות המציעות הלוואות לסטארט-אפים חדשים.

כמו כן המנוע גם:

  • נותן תשובות רב-גוניות.
  • מספק נימוקים מורכבים (כגון דוגמאות מעשיות ומהחיים האמיתיים לתוכן יעיל יותר).
  • משתמש בתמונות ובאינפוגרפיקה, מה שהופך את התשובות לקלות יותר להבנה.
  • מתמחה בתשובות מורכבות ומעמיקות.
  • מקבל תשובות מפלטפורמות שונות, כולל פלטפורמות נישה ואתרים ממשלתיים.

לעומת זאת, תקצירי ה-AI של גוגל מדגישים תשובות קצרות, מקרי שימוש מעשיים ומגמות עדכניות, לרוב עם מיעוט של תמונות.

המחקר של BrightEdge מעיד ש-SearchGPT מספק תגובות מפורטות יותר מאשר AI Overviews בגוגל. מנוע החיפוש של GPT מתאים למתן תשובות לשאלות, אבל גוגל נשאר המקום המתאים למציאת פרטים ספציפיים או אתר אינטרנט בו ניתן לקבל מידע נוסף.

כמו כל כלי הבינה המלאכותית, Search GPT לא מצטיין בכל דבר. הבעיות המשמעותיות ביותר שלו הן דיוק ועדכניות. נכון להיום מנועי AI נוטים להזיות או אי דיוקים.

האם SearchGPT יכול לעקוף את גוגל?

בקיצור – לא; אבל אולי יש לו נישה משלו.

גוגל עדיין שולט בחיפוש עם ציון שביעות רצון של 81 בסקר שפורסם ביולי 2024. לא סביר ש-SearchGPT יצליח להגיע לציון הזה או לעקוף אותו בזמן הנראה לעין.

SearchGPT פועל אחרת מגוגל. הוא משולב ב-ChatGPT ולא במנוע חיפוש נפרד, ואינו יכול לסרוק את האינטרנט כמו גוגל. הוא גם לא יהיה טוב יותר מגוגל בכל הנוגע לחיפוש מקומי. לגוגל יש ערימות של נתונים ש-SearchGPT עדיין לא יכול לנצל.

אין זה אומר שהשניים לא יכולים לעבוד יחד. ל-SearchGPT יש הרבה פונקציות ייחודיות המשלימות את מנועי החיפוש המסורתיים, כגון היקף מידע רחב ועמוק יותר, וכן משוב בזמן אמת המאפשר לפלטפורמה ללמוד ולהשתפר על סמך מה שהמשתמשים אומרים.

עם זאת, דבר אחד שעשוי לעכב את SearchGPT הוא חששות בנושאי פרטיות. אנשים מאוד בררנים לגבי שיתוף המידע שלהם, במיוחד בשלבים מוקדמים כאשר לא ברור לגמרי איך הפלטפורמה תשתמש במידע שלהם.

למרות ש-SearchGPT לא נמצא כאן כדי להדיח את גוגל, זה לא אומר שחסרים לו חוזקות ייחודיות. זוהי למעשה דרך חדשה לשפר את נראות התוכן שלנו.

איך עושים אופטימיזציה ל-Search GPT?

הרגלי החיפוש מתפתחים כל הזמן, ואנשי קידום אתרים ועסקים חייבים לעקוב אחר השינויים הללו. כלי חיפוש חדשים המבוססים על בינה מלאכותית אינם הסוף של קידום אתרים, מכיוון שצרכנים תמיד יפנו לאינטרנט כדי לקבל מידע; הם פשוט יעשו זאת בדרכים חדשות, כמו מדיה חברתית או AI.

עסקים עדיין צריכים להתמקד בנראות, לא משנה מה באילו פלטפורמות הם נמצאים. אני אוהב לקרוא לזה "אופטימיזציה לחיפוש בכל מקום". זה אומר להתאים את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי כדי לשפר את הסיכויים להופיע בכל סוג של חיפוש, כולל תוצאות SearchGPT.

להלן כמה צעדים כדי לעשות זאת.

הבנה של אופטימיזציית LLM

מכיוון שמדובר כאן במודל שפה גדול (LLM), יש לבצע אופטימיזציה עבור המודל הזה. איך גורמים לתוכן שלנו להתבלט ולהיקלט על ידי מנועי חיפוש בינה מלאכותית? זה די פשוט.

ראשית כדאי ללמוד כמה שיותר על עיבוד שפה טבעית ולהבין כיצד AI מפרש שפה. לאחר מכן יש לבנות את סמכות המותג שלנו, על ידי תוכן מקצועי שיהיה מועדף על מודלים של AI מסוג זה. חשוב לכלול ביקורות חיוביות ולספק תוכן מקיף, מועיל ורלוונטי.

התמקדו באזכורים חיוביים של המותג. ככל שיש לכם דירוגים גבוהים יותר, הסיכוי שלכם להיקלט על ידי דגמי AI גבוהים יותר. אפילו דף ויקיפדיה יכול לשפר את דירוג הסמכות שלכם עבור LLMs.

תוכן מקיף, איכותי ועדכני

אם פעם היו אומרים "התוכן הוא המלך", היום זה כבר "תוכן מעמיק הוא המלך". במקום לייצר תוכן מונחה מילות מפתח, צריך תוכן מפורט ומלא תובנות לשיפור הסמכות ופוטנציאל הציטוט על ידי AI.

הנחיות ה-EEAT של גוגל הן מקום טוב להתחלה. לאחר מכן, התרכזו ביצירת תוכן עדכני שמציע ערך אמיתי ומועיל לקהל היעד שלכם. תוכן כזה כולל פרשנות מטעם מומחה, ציטוטים, השוואת יתרונות/חסרונות, נתונים ועוד.

בנוסף כדאי לעקוב אחר מגמות חדשות. קבלו רעיונות והצעות למילות מפתח חדשות, הבינו את כוונת החיפוש מאחורי כל שאלה וענו על שאלות רלוונטיות שעשויות לצוץ אצל מחפשים שהם קהל היעד שלכם. דבר זה יגדיל את הסיכויים להיקלט על ידי מנועי חיפוש מבוססי AI.

אזכורים וסקירות מקצועיות

שימוש בעיתונאים, משפיענים ובלוגרים יסייע לכם לחזק את המותג, להגדיל את החשיפה שלו ולשפר את הסיכוי להופיע בתשובות מנועי ה-AI. ככל שיש לכם יותר אזכורים ברשת (ורצוי אזכורים חיוביים), כך המודלים של AI יתייחסו לתוכן שלכם כאל תוצר באיכות גבוהה.

ניתן לעשות זאת באמצעות תוכן מבוסס משתמשים (UGC) כגון ביקורות, תגובות פוסטים בפורומים. אלו הם סוגי המידע שמודלים של שפה עשויים להשתמש בהם. מומלץ לעקוב אחר אזכורים באמצעות כלים כגון התראות גוגל או כלי מעקב במדיה חברתית.

מהלך חכם נוסף הוא להשקיע יותר זמן בפלטפורמות המדיה החברתית, בהן תוכלו לעודד יצירת תוכן על ידי משתמשים, לתקשר עם לקוחות ולידים פוטנציאליים ולבקש מלקוחות להשאיר חוות דעת (גם במייל).

תוכן קל לעיכול

אתרים רבים מוסיפים נקודות חשובות בראש התוכן, ויש לכך סיבה טובה. מודלים של AI מעדיפים תוכן מובנה ומועיל, כך שהוספת תקצירים יכולה להועיל. נסו לכלול סיכומים ותקצירים של התוכן, מה שעשוי לשפר את הסיכוי שמודלים של AI יאתרו וידגישו את התוכן שלכם בקלות רבה יותר.

סיכומים כאלה גם מקלים על הקוראים לעכל את עיקרי היצירה, כך שהם יכולים לקלוט במהירות את מה שאתם אומרים.

טיפים נוספים לבניית תוכן:

  • הוסיפו משפטים קצרים בתבליטים (בולטים) ושמרו על ריווח מספק בין שורות.
  • חלקו גושי טקסט ארוכים לפסקאות קצרות יותר.
  • הוסיפו כותרות ליצירת מבנה ברור.
  • בצעו אופטימיזציה של תוכן עבור מכשירים ניידים.
  • הוסיפו תמונות, אינפוגרפיקה, תרשימים וסרטונים.
  • השתמשו בפונט קל לקריאה (כמו Sans Serif) ושמרו על גודל פונט 12 ומעלה.

קידום אתרים טכני

  • בדקו האם יש בעיות סריקה והוספה לאינדקס, ותקנו אותן במידת הצורך.
  • שמרו על זמני תגובה של השרת מתחת לחצי שנייה וייעלו את ביצועי הסקריפטים.
  • השתמש בתגי סכמה כדי לסייע לפרשנות טובה יותר של AI.
  • עקבו אחר מדדים של חוויית שימוש באתר (CWVs). ניתן לעשות זאת בגוגל קונסול.
  • בצעו ביקורות SEO קבועות באתר כדי לגלות בעיות ולטפל בהן בזמן.

עתיד החיפוש עם Search GPT

כלים כמו SearchGPT ישנו את הדרך בה צרכנים מחפשים באינטרנט. הנה כמה מהשינויים שיכולים להגיע בעתיד:

  • תוצאות לפי מעורבות משתמשים – אינטראקציות עם משתמשים ורלוונטיות נושאית הן חיוניות. בכל פעם שאתם יוצרים תוכן, חשבו איך להשתמש בו כדי לעורר שיחות משמעותיות ולשמור על מעורבות המשתמשים.
  • התאמה אישית של תוכן ופרסונליזציה – בינה מלאכותית יכולה לעזור על ידי הצעת תוכן מותאם לנו, על סמך שיחות קודמות. לדוגמה, נניח שאתם עסק מתחיל המחפש מימון חדש. SearchGPT יכול לשלוף נתוני מכירות ממערכת ה-CRM שלכם, ליצור פרסונות שיווקיות לפי נתוני העבר ולמצוא את הדוחות והשאלות הקודמים שביקשתם בעבר כרקע לפעולות עתידיות.
  • חוויות חיפוש היברידיות עם תוכן חזותי או פקודות קוליות – בינה מלאכותית כבר יצרה שינויים משמעותיים בחיפוש, אבל אנחנו מתקדמים אפילו יותר אל תוכן חזותי, קולי וחוצה מדיה. אולי אפילו נראה פלט חיפוש רב-מודאלי, שבו אווטאר מדבר איתנו ועונה על שאלות.
  • גילוי תוכן יזום או חזוי – בינה מלאכותית נעשית חכמה יותר בניבוי מה ירצה המשתמש להבא. על ידי ניתוח דפוסים, התנהגויות, העדפות ונתונים היסטוריים, דבר זה יכול לעזור לנו ליצור תוכן שמתאים למה שהצרכנים יחפשו בעתיד.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור