קידום אתרים ושיווק באינטרנט עבור עורכי דין

מיקום בראש תוצאות החיפוש של גוגל הוא ללא ספק מודל השיווק הטוב ביותר, ואולי היחיד, שעומד בפני עורכי דין. היכולת להעמיד את המשרד שלכם מול עיניו של לקוח פוטנציאלי שמחפש אתכם, בדיוק ברגע בו הוא מחפש אתכם, היא יכולת סופר חשובה עבור כל בית עסק, ולבטח עבור משרדי עורכי דין ועורכי דין עצמאיים, הכפופים לשורה של מגבלות סביב פרסום הפעילות שלהם. הדרך אל אותו מיקום היא אינה דרך אינסטנט, והיא דורשת מומחיות רבה והיכרות עם שורה ארוכה של כלים וטכניקות מעולם קידום האתרים.

למה להשקיע בקידום אתרים לעו"ד?

האמת הפשוטה שמלווה אותנו מאז ומתמיד, לא השתנתה – כדי שלקוחות חדשים יוכלו להגיע אליכם, הם צריכים לדעת שאתם קיימים, הם צריכים להבין שאתם מספקים את שירות עריכת הדין לו הם זקוקים והם צריכים לדעת כיצד ליצור איתכם קשר. בעבר, הם יכלו למצוא אתכם בקטגוריית עורכי דין בדפי זהב – היום, גוגל הוא דפי הזהב וכשהלקוחות שלכם מחפשים אתכם, הם מחפשים אתכם דרך גוגל ולא דרך דפי זהב. כדי שימצאו אתכם, אתם חייבים להופיע בגוגל, ולהופיע בגוגל משמעו להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש.

אבל קידום אתרים לעורכי דין אינו מסתכם רק בקידום בגוגל. רשת האינטרנט פותחת בפני עורכי דין שורה של ערוצי קידום ושיווק אורגניים, הנכללים במגבלות הפרסום אליהם כפופים עורכי דין, ובכלל זה גם ניהול דף עסקי מקצועי ברשתות החברתיות וביוטיוב. עם התנהלות נכונה תחת מגבלות החיסיון שמגיעות עם המקצוע, ניתן ליצור דף עסקי עם סיפורים משפטיים מרתקים, שימשכו אל הדף עוקבים רבים וייצרו גל של שיווק מפה לאוזן עבור המשרד.

לבסוף, קידום אתרים לעורכי דין צריך לקחת בחשבון את האלמנט הגאוגרפי, שכן עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים, מקום מושבו של עורך הדין בעיר מגוריהם הוא פרמטר מרכזי וכמעט בלתי מודע בבחירת עורך הדין. במסגרת התהליך של קידום אתרים לעורכי דין, מבוצעת אופטימיזציה של האתר לגאוגרפיית הפעילות של המשרד, כך שההסתברות להופיע מול לקוחות המחפשים אתכם באותה גאוגרפיה, עולה באופן דרמטי.

כפי שניתן לראות, לא דובר עד כה כלל על פרסום. צעדי קידום אלה הם המינימום שחייב כל עסק לעשות בכדי לאפשר ללקוחותיו להגיע אליו, אבל אם עושים את זה נכון, אין שום ערוץ פרסום אחר שיכול להתחרות בתוצאות.

כיצד מבוצע קידום למשרד עורך דין?

קידום אתרים לעורכי דין הוא תהליך ארוך טווח, אך כזה שמייצר את התוצאות הראשונות כבר במהלך השבועות הראשונים. בשלב הראשון של התהליך, המטרה היא לקדם את האתר אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל, ולאחר מכן לשמר את המצב לאורך זמן. עם הזנקת התהליך, מבוצעות שורה של פעולות שמיועדות להשיג את מטרת הקידום:

מחקר ביטויי מפתח

ביטויי המפתח הם אבני היסוד של תהליך הקידום. ביטויים אלה הם הביטויים שמשמשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כאשר הם מחפשים אתכם או מחפשים מידע שקשור בפעילותכם. בשלב ראשון, מבוצע מחקר שמטרתו לזהות את אותם ביטויים רלוונטיים ולהגדירם כביטויי המפתח לקידום. כך למשל, אם אתם עוסקים בתחום דיני המשפחה, ביטויי מפתח אפשריים יהיו "עורך דין משפחה", "עורך דין גירושין", "עורך דין מזונות", "משמורת ילדים", "איך נקבעים מזונות ילדים", "חזקת הגיל הרך" וכדומה.

המטרה היא ללכוד את כל הביטויים שמשמשים לא רק לחיפוש עורך דין, אלא גם לחיפוש מידע חופשי בתחום. כך למשל, אדם שמתעניין בשאלה "איך נקבעים מזונות ילדים", סביר להניח שהוא זקוק לשירותי עריכת דין בתחום המשפחה, ואם יגיע לאתר שלכם כדי לקרוא מאמר ממצה ואיכותי בנושא, ייתכן שיבחר בכם לייצג אותו בתהליך המשפטי.

אופטימיזציית אתר

אופטימיזציית אתר, משמעותה התאמת האתר לקריטריונים שעל פיהם מדרגת גוגל את האתרים השונים. בתהליך האופטימיזציה מבוצעת עבודה מקצועית על קוד האתר, במסגרתה מוגדרים תגי הכותרות של דפי האתר, כותרות העמודים השונים, תיאורי מטא של תמונות ודפים ועוד. כמו כן, מבוצעת אופטימיזציה של דף הבית ודפי השירותים, כך שכולם יכללו את ביטויי המפתח המתאימים במינון המתאים, ונבנים אגפי תוכן חדשים באתר – בלוג, חדשות מעולם המשפט, מאמרים משפטיים חשובים, פסקי דין מעניינים, ולא פחות מכך חוות דעת של לקוחותיכם. תוכן זה מיועד להפוך את האתר למעין מרכז מידע בתחום ההתמחות שלכם – מבחינת גוגל, זאת האינדיקציה שמדובר באתר חשוב, שנכון להציב אותו בראש תוצאות החיפוש.

מרכיב חשוב ומרכזי בתהליך האופטימיזציה הוא המרכיב הוויזואלי, אליו מייחסת גוגל חשיבות רבה. במסגרת זו, נוסיף תמונות לכל דפי האתר ונתייג אותן עם ביטויי המפתח המתאימים, וכן רצוי להוסיף סרטוני וידאו שלכם עצמכם, אותם נעלה ביוטיוב, נפיץ בפייסבוק ונשלב כמובן באתר עצמו.

לבסוף, האתר זוכה לטאצ' שיווקי, המיועד להניע את המבקרים לפעולה – הוספת תיבת פנייה באימייל, הוספת צ'ט וירטואלי, תיבות הנעה לפעולה לצורך קביעת פגישה או יצירת קשר וכדומה. מרכיב זה, הוא המרכיב שמיועד לקטוף את פירות הקידום ולייצר המרות של מבקרים באתר, ללקוחות המשרד.

בניית קישורים ואזכורים

אחד מהפרמטרים החשובים שבוחן גוגל הוא היקף האזכורים שלכם ברחבי הרשת. ככל שאתם מוזכרים יותר וביותר אתרים, כך הדירוג שלכם יותר גבוה. בשלב זה, מיוצרים תכנים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם, ומופצים באתרים רלוונטיים שונים כמו אתר לשכת עורכי הדין, אתרים מקצועיים לעורכי דין, אינדקסים עסקיים ואתרי תוכן כמו מקומונים, אתרי חדשות, אתרי מאמרים וכדומה. בכל אחד מהתכנים מופיע ציטוט של שמכם ופרטי ההתקשרות שלכם, וכעבור מספר ימים גוגל יזהה זאת ויעלה את ציון הדירוג שלכם.

במקביל, נעשית עבודה של בניית קישורים נכנסים, קרי אזכורים שלכם ברחבי הרשת, מהם יוצאים קישורים המובילים אל האתר שלכם. גם זה פרמטר חשוב ומרכזי בעיני גוגל, ובנייתו נעשית בצורה דומה, ובתוספת קישורים שמפנים אל הדפים המתאימים באתר שלכם. בנוסף, נבנה סל של קישורים יוצאים לאתרים חשובים כמו אתר משרד המשפטים, אתר בתי המשפט, אתר נט המשפט, אתר תקדין, אתר לשכת עורכי הדין, אתר המשטרה, אתר הרווחה וכן הלאה.

קידום לוקאלי

בכדי למקסם את הדירוג שלכם בגאוגרפיה בה אתם פעילים, מבוצע קידום לוקאלי שמשמעותו עדכון החשבון שלכם ב"גוגל לעסק שלי". אולי אתם לא יודעים, אבל יש לכם חשבון כזה והוא צריך להיות מעודכן עם אימות של החשבון, שמכם, כתובתכם, מספר הטלפון שלכם, קטגוריות ההתמחות שלכם, תיאור הפעילות שלכם, שעות הפתיחה, לוגו ותמונות. בהמשך לכך, מבוצע שילוב של ביטויי המפתח שהוגדרו עם אזכורים גאוגרפיים רלוונטיים בכדי ליצור את דמותכם הלוקאלית. כך למשל, אם מקום מושבכם הוא ירושלים, נשלב באתר שלכם תכנים הכוללים את ביטויי המפתח "עורך דין משפחה בירושלים".

בקרה ושיפור

במקביל לכל פעולות הקידום שפירטנו לעיל, מבוצעת בקרה רציפה על תוצאות הקידום. במסגרת זו נבחן הקידום בפועל של האתר בגוגל בכדי להבין עד כמה הצלחנו להשפיע על הדירוג של האתר בגוגל. כמו כן, נבחנת תנועת המבקרים באתר, זמני השהייה שלהם בדפים השונים, דפים שזוכים לביקורים רבים מול דפים שאינם מושכים ביקורים כלל וכדומה. בקרה זו מבוצעת באמצעות גוגל אנליטיקס המותקן באתר שלכם, ועוקב אחר תנועת הגולשים. בהתאם לתוצאות הבקרה, נעשים שינויים והתאמות בכדי לטייב את האתר ואת התוצאות.

לסיכום

קידום אתרים לעורכי דין, אם הוא מבוצע נכון, יכול לשנות את כל עולמכם. ממשרד קטן ושולי, תוכלו להפוך למשרד חי ודינמי עם זרם בלתי פוסק של לקוחות חדשים. אתם תצטרכו רק לדאוג לגייס את כוח האדם המשפטי הנדרש כדי לטפל בלקוחות שלכם – אנחנו כבר נדאג שהלקוחות ימשיכו להתקשר.

שנצא לדרך?