מינוף של דומיינים שפג תוקפם הוא עוד דרך להאצת ביצועי הקידום האורגני. עם זאת חשוב לציין שמדובר בעבודה לא פשוטה, שמצריכה הרבה זמן התעסקות ועלויות הכרוכות בכך.
יתרונות בשימוש בדומיינים פגי תוקף
למה בכלל כדאי להשתמש בדומיינים שפג תוקפם? האמת היא שלדומיין פג תוקף כשלעצמו אין ערך, אבל הוא יכול להפוך לבעל ערך כאשר הוא מגיע עם 3 מאפיינים:
- פרופיל קישורים איכותי (רצוי עם אנקורים לא מדויקים).
- רלוונטיות לתחום / לנישה של האתר המקודם.
- לא שימש בעבר לצורכי ספאם.
במבט ראשון זה אולי נראה פשוט, אבל למעשה איתור דומיינים שעומדים בקריטריונים האלה יכול להיות משימה מאתגרת. השלב השני לאחר שמוצאים דומיינים כאלה, הוא להשתמש בהם בצורה נכונה ואפקטיבית.
חסרונות שכדאי להיות מודעים לקיומם
- שימוש שגוי בדומיינים שפג תוקפם עלול להיות בעייתי בהמשך.
- בגוגל בהחלט מודעים לנושא, ואף הודיעו שדומיינים פגי תוקף נמצאים על הכוונת בכל הנוגע לשימוש עבור SEO – אז יש להתנהל בזהירות.
- אם המטרה היא ליצור רשת אתרים (ולא לבצע הפניות – ראו בהמשך), הדבר בהכרח יגזול מכם זמן עבודה משמעותי לצד עלויות נלוות.
כלים לאיתור דומיינים ישנים / פגי תוקף
יש דרכים רבות לאיתור דומיינים ותיקים שפג תוקפם, אבל כדאי לצמצם את הרשימה ליעילות ביותר. ראשית יש להשתמש בכלים למציאת כתובות אתר ותיקות.
יש מספר כלים המסייעים באיתור דומיינים פגי תוקף, כגון SpamZilla או אתרים כגון expireddomains.net וכן הלאה. חיפוש פשוט בגוגל יסייע לכם במציאת כלים נוספים שיכולים לעזור.
כאן יש מדריך קצר לשימוש ב-SpamZilla
הכשרת דומיינים פגי תוקף
לא כל דומיין מתאים לנו, ולא כל דומיין שנראה רלוונטי במבט ראשון הוא באמת כזה. ברגע שמצאנו דומיין פג תוקף, יש כמה דברים שצריך לבדוק ולעשות כדי לוודא שהוא מתאים לצרכים שלנו.
רלוונטיות הדומיין
כמעט מיותר להגיד זאת, אבל נגיד את זה בכל מקרה: דומיין פג תוקף של אתר בתחום העוגיות – לא יתאים לקידום של אתר קיים בתחום המלגזות. שמרו על רלוונטיות בבחירת הדומיינים שלכם.
פרופיל קישורים
יש לוודא שהקישורים הנכנסים של הדומיין הישן מגיעים ממקורות איכותיים, כגון אתרים ידועים, אתרי נישה המתאימים לתחום (לדוגמה אתר של עסק כלשהו) וכן הלאה. הביטוי 'אתרים אמיתיים' מסכם את הבדיקה הזו. כמו כן יש לוודא שטקסט העוגן לא מכיל אך ורק ביטויים מדויקים אלא נראה טבעי; רצוי בעיקר ביטויי מותג.
ההיסטוריה של הדומיין
דומיינים יכולים לעבור תהפוכות רבות. אם הדומיין עבר ידיים רבות ושינו את ייעודו לאורך שנות קיומו, זה לא תמיד בשורה טובה עבורנו. כדי לוודא שהדומיין אכן שמר על ההיסטוריה שלו בתחום הרלוונטי לנו, נבדוק את עברו באמצעות ארכיון האינטרנט או אתרי ארכיון דומים אחרים.
לדוגמה – אם מצאנו דומיין שעוסק בעיצוב פנים, נרצה שההיסטוריה שלו תעיד על אותו עיסוק גם בשנים קודמות. בנוסף נרצה לאתר סימנים לכך שהדומיין שימש כחלק מרשת אתרים קודמת, כדי שלא ניפול ברשת (במחילה על משחק המילים).
קל לזהות את רוב רשתות האתרים מכיוון שהאתר ייראה גנרי, הקישורים היוצאים יהיו לא רלוונטיים, וכל פיסת תוכן תהיה בנושא אחר. לעיתים יהיה קשה מאוד לזהות את הסימנים המעידים על כך, אבל אפשר לחפש סימנים נוספים בבעלות על הדומיין (לדוגמה: החלפת בעלים מרובה).
אינדוקס במנועי חיפוש
שלב זה לא מחויב המציאות, כי בדרך כלל דומיינים פגי תוקף נעלמים מהאינדקס לאחר תקופה מסוימת של חוסר פעילות. עם זאת – מומלץ למצוא דומיינים פגי תוקף שעדיין מאונדקסים בגוגל. אם מצאתם דומיין לא מאונדקס, תוכלו להחזיר אותו לאינדקס בתנאי שהוא איכותי, רלוונטי ולא שימש לצורכי ספאם בעבר.
דרכים למנף דומיינים שפג תוקפם
הנה כמה דרכים בהן אפשר למנף דומיינים פגי תוקף, כדי להגדיל את התנועה האורגנית ולשפר ביצועי SEO באופן כללי.
רשתות אתרים פרטיות
רשתות פרטיות של אתרים או בלוגים (PBN) הן שיטה פופולרית למינוף דומיינים שפג תוקפם. עם זאת יש לזכור שלעיתים זו גם השיטה המסוכנת ביותר. יש כמה מקדמי אתרים שמשתמשים בשיטה זו בהצלחה מרובה, ולכן הכול הוא עניין של עלות מול תועלת וסיכון מול רווח.
כדי ליצור רשת אתרים / בלוגים תצטרכו לעמוד בכמה כללים נוקשים:
- האתרים החדשים שהקמתם עוסקים באותם תחומים כמו הדומיינים פגי התוקף שלהם.
- שחזור מחדש של עמודים שהביאו כמויות נכבדות של טראפיק בעבר, כדי לא לאבד לחלוטין את התועלת בדומיין הישן. לא לעשות קופי פייסט מארכיון האינטרנט, אלא ליצור עמודים עם תוכן חדש ורענן באותם נושאים.
- רישום ואחסון הדומיינים יהיו מגוונים מספיק ולא יישבו באותו שרת עם אותם פרטים מזהים של שם הבעלים וכן הלאה.
- להימנע מלקשר בין האתרים השונים ברשת כדי לא להפיל את עצמכם בפח, וכמובן לא להוציא קישורי קרדיט לעצמכם מכל מיני אזורי site-wide כגון פוטר או וידג'טים לסוגיהם.
- יש לנהל ולקדם את האתרים שהקמתם בדיוק כמו כל אתר אחר שלכם. אם האתרים לא יקבלו תוכן, קישורים ואופטימיזציה באופן שוטף – הם עלולים להידחק אחורה.
- טיפ פרנואידי לשיקולכם – לא לחבר את אתרי הרשת לכלים של גוגל (אנליטיקס, קונסול ושות'). השתמשו בכלים חלופיים אם אפשר.
הפניית דומיינים ישנים
כאן מדובר בשיטה מהירה יותר שחוסכת משמעותית בזמן ובעלויות: במקום לבנות אתרים חדשים, עושים הפניית 301 מהדומיינים פגי התוקף לאתר/ים שאותו/ם רוצים לקדם.
כמובן שקודם כל צריך לוודא שכל דומיין ותיק עומד בכל הקריטריונים שהוצגו קודם לכן; אבל מרגע שמצאנו דומיין פג תוקף ששווה לקנות – נוכל להפנות אותו לעמוד הבית או לעמוד ספציפי אחר שאותו רוצים לחזק.
חיסרון משמעותי של השיטה הזו הוא שלא מומלץ לעשות זאת יותר מפעם או פעמיים עבור אתר ספציפי. לדוגמה: נגיד שמצאתם דומיין אחד פג תוקף, ועשיתם לו הפניה לאתר הראשי שלכם; כעת תוכלו לעשות זאת שוב רק פעם נוספת עבור אותו אתר. אם תבצעו עוד הפניות של דומיינים פגי תוקף לאותו אתר – גוגל עלול להתעורר.
חידוש קישורים מתים
שיטה זו היא נטולת סיכונים כמעט לחלוטין – בניית קישורים סטייל "כובע לבן":
- שלב 1 – לאחר שמצאתם דומיין פג תוקף איכותי ורלוונטי, שעומד בכל הקריטריונים שהוצגו כאן – בדקו את פרופיל הקישורים שלו.
- שלב 2 – פנו באופן אישי לכל אחד מבעלי האתרים הללו, וידעו אותם שהם מקשרים לאתר שכבר אינו קיים.
- שלב 3 – הציעו להם לקשר מחדש לאתר האיכותי שלכם באותו נושא / תחום קרוב.
גם אם מיעוט מבעלי האתרים יענה לכם או יסכים להצעה, אתם יכולים להרוויח לא מעט קישורים חדשים לאתר המטרה שלכם. אל תשכחו שלכל דומיין פג תוקף יש ככל הנראה פרופיל קישורים ענף ומגוון, מה שיאפשר לכם ליהנות מקישורים טובים גם אם רק אחוז קטן ייענה להצעתכם.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו