אתרי תמיכה או אתרי לווין (PBN – Private Blog Network)

קידום אתר בגוגל כרוך בדאגה לפרמטרים רבים שמטרתם לשפר את הסמכות של האתר בעיני גוגל המעוניינת להציג מענה מהיר ואיכותי לגולשים שלה. כדי לשפר את עמדתנו בעיני גוגל ולגרום להם לאהוב אותנו, חברות הקידום האורגני יוצרות רשת של קישורים המובילים ממקורות שונים ברחבי הרשת אל אותו אתר של בית העסק. כיצד לעשות זאת בצורה מקצועית זה כבר נושא לכתבה אחרת ולכן נשאר ממוקדים לנושא שלנו והוא אתרי תמיכה. אתרי תמיכה או אתרי לוויין אם תרצו, אלו אתרים שלרוב יהיו פיקטיביים מבחינת החברה/התמיכה/התצוגה שלהם. כלומר הם לא יקדמו חברה אמיתית אלא יותר פורטלים ומגזינים של תוכן, מקומונים ואתרים נישתיים המציגים מידע על תחום מסוים ומתוך הכתבות המפורסמות באתר מוציאות קישור אל אותו אתר שהם רוצים לקדם.

מה נחשב לאתר תמיכה/לווין?

חברת הקידום מקימה כמויות גדולות של אתרי תמיכה. אלה יכולים להיות על השרתים שלה, על שרתים חינמיים או על שרתים של מערכות שונות המאפשרות אחסון והקמת אתרים על המערכת שלהן. מבלי להיכנס לפרטים הטכניים רק נאמר שיש סוג חשבון מיוחד המספק IP שונה וc-CLASS שונה לכל אתר וכך הקישורים המגיעים מאותם אתרים שלכאורה שייכים לאותה חברת קידום, כאילו מקשרים ממקורות שונים ושרתים שונים ברחבי הרשת. אתר תמיכה הוא אתר שנבנה למטרת תמיכה. חברת הקידום יכולה למקסם רווחים, לאפשר לגולשים באתר להשאיר פרטים לקבלת שירות מסוים ולמכור את הלידים לאנשי מקצוע. חברת הקידום יכולה למכור שטחי פרסום באתרים הללו בדמוי באנרים או כתבות יח"צ לחברות קידום אחרות או בעלי עסקים שהם לא בהכרח לקוחות החברה. כך או כך – איכות האתר היא זו שנותנת את עיקר המשקל של הקישור לאותו לקוח שהחברה מקדמת. אותו אתר יכול לקדם עשרות/מאות לקוחות של החברה ורשת של אתרים כאלה יכולה לסייע לחברה לתת כוח עצום לקידום של לקוחותיה המגוונים בתחומים שונים.

מדוע חברות קידום משקיעות במאות אתרים כאלה?

אתר אחד יכול לקדם במעט את אתרי הלקוחות של החברה, אולם לא יכול לעשות את כל העבודה בעצמו… כל אתר מצריך בין כמה קישורים לכמה עשרות קישורים בחודש בדרך כלל, לביטויים שונים, סוגי קישורים שונים ומאתרים שונים. ככל שרשת האתרים של החברה תהיה יותר גדולה, איכותית יותר ומגוונת יותר – כך החברה תוכל לקדם יותר עסקים, לאורך זמן רב יותר ואף להפחית את הקישורים שחברת הקידום תצטרך לחפש אצל קולגות.

על קישורים וסמכות:

הקישורים הם חלק בלתי נפרד מתהליך של קידום אתר בגוגל. למעשה, הוא אחד הכוחות הגדולים ביותר של חברות קידום לקידום הלקוחות שלהם במנועי החיפוש, עד כדי כך שחברת קידום עם אתרי תמיכה טובים יותר תהיה לרוב גם חברת קידום חזקה יותר. הקישורים בונים את המוניטין של האתר בעיני מנועי החיפוש והם מהווים משקל כבד בבניית ציון הסמכות של האתר באלגוריתם של גוגל ומנועי החיפוש האחרים. בעבר כמות הקישורים הייתה זו שקובעת וכולם דאגו לקשר כמה שיותר קישורים לאתר שלהם כדי לעלות בתוצאות החיפוש אך כיום איכות הקישור היא זו שחשובה ולא הכמות.

איכות הקישור נמדדת בעיקר בהתאם לאיכות האתר המקשר. משום כך חברות קידום משקיעות גם בקידום ובתכנים טובים לאתרי התמיכה שלהן. כך יוכלו להוציא קישורים טובים לקידום הלקוחות שלהם. ישנם פרמטרים שונים שיכולים להעיד על אתר איכותי וכלים שונים שסורקים אתרים ויכולים לתת לכם מבט מלמעלה על אותו אתר כדי לקבל מושג לגבי האיכות שלו.

האם הקמה של אתרי תמיכה חינמיים הם גם עוזרים לקידום?

מרבית חברות הקידום משקיעות קודם כל באתרי וורדפרס ואתרים הנבנים במערכות תוכן אך לא מדובר באתרים חינמיים. כלומר דומיין ייחודי לאתר, בנייה רגילה כאילו נבנית עבור לקוח רק פחות זמן עבודה, תוכן פחות איכותי בדרך כלל ועיצוב פחות מושקע. אתרי תמיכה לכל דבר ועניין. למרות זאת, אין זה אומר שאתרים הנבנים במערכות חינמיות כמו בלוגר, נענע10 ומקורות אחרים לא יכולים להיות אתרי תמיכה טובים וכמובן עלות האחזקה שלהם היא רק עלות התכנים שתעלו אליהם מדי חודש כיוון שלא תצטרכו לשלם עבור הדומיין והאחסון. טוב לשמור על תמהיל קישורים הגיוני וטבעי הכולל גם קישורים פחות אטרקטיביים (אך לא כאלה שעושים נזק) ולכן טוב לתחזק גם אתרים כאלה.