קבלת התראות מגוגל מאפשרת למצוא כל מיני הזדמנויות לשיפור ה-SEO באתר – מעקב אחר אזכורים ונושאים רלוונטיים עבורנו, מעקב אחרי מתחרים ועוד.
כמו כלים רבים אחרים מבית גוגל, גם Google Alerts הוא כלי חינמי. כדי להתחיל לקבל התראות למייל, יש להיכנס לאתר google.com/alerts ולהתחבר עם חשבון גוגל.
לאחר מכן תוכלו להוסיף ביטויים ומילות מפתח למעקב, להחליט מתי תקבלו את ההתראות למייל, מאיפה המידע יגיע וכן הלאה.
איך מוסיפים התראות בגוגל אלרטס?
- הקלידו מונח חיפוש למעקב. גוגל אלרטס יציג תצוגה מקדימה של תוצאות תוך כדי הקלדה. אם אתם רוצים לדייק, אפשר להוסיף ביטוי עם מרכאות.
- בחרו "הצג אפשרויות" (מתחת לתיבת החיפוש) ולאחר מכן באיזו תדירות תרצו לקבל התראות: זמן אמת, פעם ביום או פעם בשבוע.
- בחרו את מקור ההתראות: אינטרנט, בלוגים, חדשות ועוד. אם אינכם בטוחים, השאירו את ברירת המחדל "אוטומטי".
- בחרו שפה ואזור (כדי לקבל תוצאות מותאמות לכם).
- בחרו כמה תוצאות ברצונכם לקבל: "כל התוצאות" או "רק התוצאות הטובות ביותר".
- בחרו כתובת דוא"ל למשלוח (ברירת המחדל היא החשבון שאיתו התחברתם).
- לסיום הקליקו על "צור התראה".
כעת נסביר איך אפשר להשתמש בכלי הזה לשיפור הקידום האורגני.
מעקב אזכורים ליצירת קישורים
לפעמים יתרחשו מצבים בהם אנשים אחרים יזכירו את שם המותג שלכם, בלי לקשר לאתר שלכם. זה יכול לקרות בעיקר באתרי חדשות או תוכן ,אבל גם בפורומים ובקבוצות דיון.
מעבר לעובדה שמעקב אחר אזכורי מותג / שם עסק / שם פרטי מסייע בניהול המוניטין שלכם ברשת (אפשר לראות מה כתבו עליכם ובאיזו נימה ולהגיב בהתאם) – זהו כלי מצוין גם ליצירת קישורים ממקורות חדשים. כל קישור מסייע גם לשיפור ה-SEO וגם לכניסה מיידית וישירה לאתר שלכם.
ברגע שקיבלתם את ההתראה על אזכור מותג, בדקו האם אכן מדובר באזכור לא מקושר – ופנו אל המקור כדי לבקש להוסיף קישור. אם הם כבר מכירים אתכם והזכירו אתכם במאמר, לרוב הם גם יסכימו לקשר אליכם מתוך ביטוי המותג.
כדי שזה יעבוד בצורה טובה, מומלץ להוסיף בגוגל אלרטס כמה וריאציות של שם המותג / שם העסק שלכם. למשל: אם נרצה לעקוב אחר המותג דפי זהב, יהיה חכם להוסיף להתראות גם את הביטוי דפז, שהוא ראשי התיבות. אם תרצו לעקוב אחרי שם פרטי, מומלץ שיהיו כמה גרסאות (גם יהונתן וגם יונתן).
לעיתים שם המותג שלכם יופיע במקומות נוספים, כגון פורומים או קבוצות דיון אחרות. במצב כזה לא תוכלו לקשר ישירות מהביטוי, אבל כן תוכלו להשתלב בדיון שנוצר ולהוסיף קישורים בתגובות שלכם.
אפשרויות לפרסום מאמרי אורח
שיטה זו בדרך כלל יעילה יותר בחו"ל מאשר בישראל, אבל אפשר לנסות אותה בכל מקרה. לדוגמה: ניצור התראה המכילה סממנים לאפשרויות פרסום:
- "פרסמו אצלנו"
- “רוצים לכתוב באתר?"
- "רוצים לכתוב אצלנו?"
- "פרסום מאמרים"
- וכן הלאה
מעקב מתחרים
ריגול אחר המתחרים שלנו יכול לחשוף טקטיקות שיווק שכדאי לנצל. האם המתחרים מפרסמים מאמרי אורח רבים? האם הם פועלים בפורומים? איזה תוכן הם מייצרים ומפרסמים? וכן הלאה.
לדוגמה:
"שם המתחרה" "נושא"
בנוסף, אם אתר כלשהו הוסיף אזכור או קישור של מתחרה – ייתכן שבעלי האתר יסכימו להוסיף אזכור או קישור גם אלינו. אחרי הכול, מדובר באותו תחום.
לדוגמה:
site:our-website.com "שם המתחרה"
אם רוצים לעקוב אחרי מאמרים באתר המתחרה עצמו, אפשר לעשות זאת בהנחה שכל המאמרים יושבים בכתובת URL דומה (כגון website.com/blog). את השרשור הזה יש לשלב תחת פקודת site כמו בדוגמה הקודמת.
בנוסף למעקב אחרי אזכורי מתחרים, ניתן לעקוב גם אחרי אישים ספציפיים אצל מתחרה נתון, מוצרים או שירותים ממותגים וכן הלאה. לדוגמה: נוכל לעקוב אחרי טים סולו, אחד מבכירי חברת ahrefs, כדי לראות ולהבין מה הוא עושה לצורך שיווק חברת האם שלו. בצורה כזו נוכל להנדס לאחור שיטות עבודה שיתאימו גם עבורנו.
איתור ספאם באתר שלנו
פריצות לאתרים עשויות לכלול הזרקה של קישורים בעייתיים. כמו כן אם באתר יש אפשרות להגיב או שהוא כולל פורום כלשהו, לא כל תגובה עשויה לעמוד בסטנדרטים שלנו.
מעקב באמצעות גוגל אלרטס יכול לסייע לניהול המצבים הללו ביתר קלות. ניתן להוסיף מעקב ספציפי אחרי האתר שלנו עבור תוכן ספאמי או קישורי ספאם שכוללים טקסט ספציפי:
site:our-website.com ויאגרה OR סקס OR קזינו OR בוטוקס
האופרטור OR מאפשר להוסיף ריבוי ביטויים למעקב. בצורה כזו נהיה עם אצבע על הדופק, ונוכל לטפל במהירות יחסית בכל סיטואציה מסוג זה.
איתור הזדמנויות לשיפור הקידום הלוקאלי
חלק ניכר מהקידום המקומי בגוגל נשען על אזכורי NAP – שם, כתובת וטלפון. אזכורים מסוג זה מופיעים בדרך כלל באינדקסים ייעודיים באיכות גבוהה, כגון דפי זהב, 144, איזי וכן הלאה.
אומנם בישראל תחום זה פחות מפותח בהשוואה לחו"ל, אבל תמיד אפשר למצוא עוד מקורות לאזכורי NAP. פשוט נעקוב אחר אזכורי המתחרים שלנו, וננסה להשיג אזכורים מאותם מקורות גם עבור העסק שלנו.
התראה לדוגמה:
"שם המתחרה" "כתובת המתחרה" "טלפון המתחרה"
רצוי להשתמש במרכאות כדי לקבל תוצאות מדויקות יותר.
מעקב ומענה לשאלות בתחומכם
מענה על שאלות הקשורות לתחום העיסוק שלנו, יכול לעזור לבסס את עצמנו כמומחים. כך נוכל לבנות אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים.
כדי למצוא שאלות חדשות ורלוונטיות לענות עליהן, אפשר להשתמש בגוגל אלרטס הן באופן כללי והן עבור אתרים ספציפיים אחריהם נרצה לעקוב.
לדוגמה:
"נושא" intitle:(מי|מה|מתי|איפה|איך)
אופרטור intitle מבצע חיפוש רק בכותרות העמודים, כך שנוכל לקלוע כמה שיותר במדויק לאתרים הרלוונטיים (בדגש על שרשורים בפורומים ובקבוצות דיון). אופרטור הקו האנכי | מגדיר כל אחת מהשאלות כרלוונטית, ללא תלות באחרות.
אם רוצים לעקוב אחרי פורומים ספציפיים, יש להוסיף כל אחד מהם למחרוזת החיפוש באמצעות site ו-OR:
site:forum1.com OR site:forum2.com OR site:forum3.com "נושא" intitle:(מי|מה|מתי|איפה|איך)
ברגע שמצאנו שאלות רלוונטיות לתחום העיסוק שלנו, נשתלב בדיון ונוסיף קישורים לאתר לצורך הרחבה.
מעקב שגיאות אינדקס
לא כל עמוד באתר הוא רצוי, ולעיתים עמודים כאלה ימצאו את דרכם גם לאינדקס של גוגל (כגון כתובות URL עם פרמטרים וכן הלאה). בעיה זו נפוצה בעיקר באתרי חנויות וירטואליות, לכן כדאי ומומלץ לבצע מעקב תמידי אחר סוג זה של עמודים.
לאחר שזיהינו את כתובות ה-URL הלא רלוונטיות, נעקוב אחרי הרכיבים המופיעים בהן.
לדוגמה:
site:website.com inurl:cid OR inurl:&
נוכל לעשות זאת גם עבור קבצים, בהנחה שלא נרצה שיופיעו בגוגל:
site:website.com filetype:pdf OR filetype:doc
מעקב אחר גניבת תוכן ומוצרים
לעיתים קרובות מדי רשת האינטרנט היא קופי-פייסט אחד גדול. אז כדי למנוע מהתוכן ומהמוצרים שלכם להיסחר בידי אחרים, תוכלו לעקוב אחריהם עם התראות גוגל.
אם יש לכם מוצר ייחודי, תוכלו פשוט לעקוב אחריו ולבדוק האם הוא מוצג באינטרנט על ידי אחרים. לדוגמה: ספר אלקטרוני, קורס דיגיטלי וכן הלאה.
כדי לעשות זאת תצטרכו לעקוב אחרי כל האינטרנט, חוץ מהאתר שלכם (שמן הסתם כבר כולל את התוכן האמור). לדוגמה:
"שם האתר שלכם" "שם המוצר" -site:our-website.com
בצורה דומה תוכלו לעקוב גם אחרי תוכן משוכפל, אם כי זה קצת יותר קשה. אם פיסת הטקסט שתציבו במעקב תעבור שינויים על ידי הגנב – ההתראה עלולה שלא לעבוד. נסו לעקוב אחרי משפטי מפתח עיקריים שמהווים את לב המאמר. שווה לנסות.
רגע לפני סיום
גוגל אלרטס אינו מושלם ויש לו פספוסים פה ושם (לעיתים קרובות, אם נודה על האמת). במקביל אפשר להיעזר בכלים דומים נוספים, שככל הנראה יהיו בתשלום (כגון מערכת Ahrefs Alerts או כלים אחרים למעקב אחר אזכורים).
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו