אופרטורים לחיפוש מתקדם – מילון קידום אתרים

נכון לכתיבת שורות אלו, קיימים בגוגל מעל 40 אופרטורים לחיפוש מתקדם. אנו נעבור על העיקריים והשימושיים ביותר מביניהם:

״מילת חיפוש״

ביצוע חיפוש כאשר מה שמחפשים נמצא בתוך גרשיים, יגרום לביצוע חיפוש מדויק אשר חייב להיכלל בשלמותו בתוצאות החיפוש שיתקבלו. אפשרות זו מאפשרת לצמצם את התוצאות עבור חיפושים דו משמעיים או כדי לא לכלול מילים נרדפות בעת חיפוש אחר מילים בודדות.

הוספת סימן המינוס לפני מילת חיפוש אומרת לגוגל לחפש עבור ביטוי כלשהו אבל לא להציג תוצאות אשר מכילות את הביטוי שמופיע לאחר הסימן. למשל אם נרצה לחפש עבודות באנגלית (jobs) ולא נרצה לקבל תוצאות שקשורות לאפל (בגלל הקשר ל-Steve Jobs), נחפש באופן הבא: jobs -apple.

cache:

חיפוש עם פרמטר זה ואחריו כתובת אתר או עמוד מסויים, יציג את גרסת העמוד השמורה במטמון של גוגל, כפי שזו נראתה בפעם האחרונה בה גוגל ביקר בו (גם אם האתר לא באוויר ברגע זה).

filetype:

חיפוש ביטוי מסויים יחד עם פרמטר החיפוש filetype: ואחריו סוג הקובץ המבוקש, יחזיר תוצאות חיפוש אשר מכילות רק את סוג הקובץ שהוקלד. למשל: סילבוס filetype:pdf יחזיר רק תוצאות מאתרים המכילים את המילה סילבוס בתוך קבצי pdf.

site:

שימוש בפרמטר זה ואחריו כתובת אתר אינטרנט מסוימת, יציג תוצאות חיפוש רק מהאתר המבוקש. פרמטר זה גם מאפשר לראות את כל עמודי האתר הסרוקים בגוגל.

intitle:

חיפוש דפים המכילים מילה מסוימת או מספר מילים בכותרת העמוד (הידועה גם כ-Meta Title).

inurl:

חיפוש מילה או מספר מילים אשר יחזיר תוצאות המכילות את מילות החיפוש בתוך כתבות האתר שלהן (URL).

/* */