גוגל חדשות (Google News) שולח יותר מ-24 מיליארד קליקים בחודש לאתרי חדשות ומפרסמים שונים. קבלו מדריך שיעזור גם לכם להגדיל את החשיפה שלכם בגוגל ניוז.
בניגוד לנהוג לחשוב, אופטימיזציה לגוגל חדשות לא מיועדת אך ורק לאתרי חדשות. כל אתר המשקיע בקביעות בתוכן מתעדכן, יכול לקבל חשיפה ולהביא טראפיק איכותי. כך תקבלו חלק ממיליארדי הקליקים של גוגל ניוז מדי חודש.
בקצרה:
- אל תנסו להיות הכל. התמקדו בתכנים הייחודיים לכם כדי ליצור מדדי EEAT.
- ודאו שיש לכם בסיס טכני יציב באתר כפי שיפורט בהמשך.
- פרסמו בצורה אסטרטגית אודות נושאים חמים כדי להופיע בגוגל ניוז.
עקרונות בסיסיים בגוגל חדשות
גוגל ניוז הוא אספן של מעין-ידיעות חדשותיות הנחלקות לתחומים. בעוד שבעבר רק אתרי חדשות היו יכולים להיכנס בשעריו, כיום כל בלוג שמפרסם בקביעות תוכן איכותי, מקורי ועוסק בנושאים מבוקשים – יכול להיכנס פנימה.
למעשה, לפעמים אתרים מסוימים נכנסים לגוגל ניוז בלי לדעת על זה בכלל; זאת מכיוון שגוגל בוחר באופן אוטומטי אילו תכנים באינדקס שלו מתאימים למדיניות התוכן בגוגל ניוז.
כאן המקום לציין שאופטימיזציה לחיפוש זהה לאופטימיזציה בגוגל חדשות מכל הבחינות. ההבדלים היחידים הם אלו שיוצגו כאן במאמר הזה, ויאפשרו לכם להתברג גם בפיד החדשותי. כמו כן, יש לציין ש-AMP כבר אינו מהווה פקטור בכניסה לקרסולת החדשות (Top Stories).
סוגי מיקומים בגוגל ניוז
אומנם חשיפה בגוגל חדשות יכולה להיות משמעותית עבור האתר; אך למרות זאת, עדיין יש להתחשב בכך שהמיקוד וטווח ההגעה לקהל היעד תלויים מאוד במיקום הפיזי במתחמי התוכן השונים (Placement). סוגי המיקומים הקיימים נכון להיום:
מיקומי שותפים (Partnership placements)
קרוסלת החדשות הנקראת Google News Showcase מאפשרת ליצרני תוכן לקבל תשלום עבור הצגת התכנים הטובים ביותר שלהם. הקרוסלה הזו מוצגת בגוגל דיסקבר וכן במתחמי תוכן נוספים בגוגל חדשות המתויגים כ"מקורות" (Sources). ככל הנראה, נכון להיום הפיצ'ר הזה עדיין לא קיים בישראל (מומלץ להתעדכן באתר התמיכה של גוגל חדשות).
ייחודיות הקרוסלה הזו טמונה בכך שהעורכים עצמם הם אלו שבוחרים אילו סיפורים מהאתר יוצגו בפיד; זאת בניגוד לשיטת הפעולה הרגילה של גוגל חדשות – בחירה אוטומטית של תכנים. לצד כל סיפור מופיעה המילה Showcase כדי להבדיל אותה מקרוסלת חדשות רגילה.
מיקומים מותאמים אישית (Personalized placements)
אלו הם תכנים המוגשים ספציפית לכל משתמש בהתבסס על תחומי עניין, מקורות מידע, מיקומים ופעילות עבר במנוע החיפוש וביוטיוב. האלגוריתם הזה מכתיב מה יופיע היכן:
- טאב For You באפליקציית גוגל חדשות, כולל גרסת הדפדפן בכתובת news.google.com
- מקורות נוספים (Suggested Sources) בטאב החדשות.
- הודעות פוש באפליקציית גוגל חדשות.
- עדכוני מייל יומיים מגוגל חדשות.
- טאב החדשות המופיע באפליקציית יוטיוב בטלוויזיות.
- אפשרות "הירשם עם גוגל" במנוע החיפוש.
יש לזכור שהתוכן יביא קהל איכותי רק אם הנושאים שלכם מתאימים לתחומי העניין של המשתמשים.
מיקומים מותאמי-מיקום (Location-driven placements)
כשמדובר בוידאו, גוגל חדשות מציע מספר מיקומים:
- חדשות עיקריות ביוטיוב
- חדשות מתפרצות ביוטיוב
- חדשות מקומיות בארה"ב
- אתר youtube.com/news
- טאב החדשות באפליקציית יוטיוב
מאמרים בגוגל חדשות יכולים בנוסף להופיע גם במיקומים הבאים:
- פאנל "חדשות בהתפתחות" ביוטיוב
- טאב חדשות במנוע החיפוש של גוגל
- כותרות החדשות באפליקציה ובאתר
- דיווחי חדשות מלאים
- קרוסלת חדשות מקומיות בחיפוש גוגל
הפרס הנחשק ביותר הוא להבטיח את מקומכם בקרוסלת החדשות העיקריות בחיפוש גוגל. ניתן להופיע גם בגוגל אסיסטנט כל עוד שואלים אותו שאלות רלוונטיות לחדשות, כגון What's the news.
אף אחד מהמיקומים הללו אינו מותאם אישית. כל מי שנמצא בטווח הגילים הדרוש באותו אזור עם אותה שפה – יראה את אותו תוכן. מהסיבה הזו, למיקומים לא מותאמים אישית יש פוטנציאל חשיפה גדול יותר.
מותג הוא פרמטר חיוני בגוגל חדשות
כשמדובר באלגוריתם של גוגל חדשות, הסיגנלים הרגילים של רלוונטיות ופופולריות עוברים למושב האחורי. במקומם נכנס לכיסא הנהג סיגנל בשם סמכות המקור.
בקצרה: הפעילו את ההיגיון ה-EEAT שלכם עד למקסימום, ותוכלו לצבור אמינות באמצעות 4 השיטות הבאות:
צרו נוכחות חזקה במרכז הפבלישרים
אומנם אין חובה להגיש את האתר ב-Google Publisher Center, אבל יש לכך יתרונות מובהקים:
- שיפור הנראות – כך תשפרו את הסיכויים להופיע בגוגל חדשות.
- שליטה במיתוג – אתם קובעים את שם הפבלישר שלכם, קטגוריה, שפה, מיקום וסגנון חזותי.
- אופטימיזציית נושאים – האלגוריתמים של גוגל ניוז משתמשים בדרך קבע בגרף הידע. מרכז הפבלישרים מאפשר לכם לסווג את התכנים שלכם בפידים נושאיים שיציגו את מקצועיותכם בתחומים ספציפיים. ככל הנראה לפחות אחד מהפידים הללו יהיו מועמד להצגה בחדשות מקומיות.
- גידול בקהל העוקבים – הקוראים יכולים לעקוב אחריכם, מה שמגדיל את הסיכויים שלכם להופיע במיקומים מותאמים אישית. בדיוק כפי שאנו מוסיפים קישורים לכל הרשתות החברתיות שלנו, כך מומלץ להוסיף באתר גם כפתור מעקב אחרי הפרסומים שלנו בגוגל חדשות.
- להפוך קוראים למנויים – זאת באמצעות חומת התשלום "הירשם עם גוגל".
כדי לשלוט בסדר הופעת המאמרים בדף התצוגה שלכם בגוגל חדשות, הגישו תוכן בפורמט של פיד ולא ככתובות URL.
הדגישו את מומחיות הכותבים
בכל מאמר המוגש לגוגל חדשות – הוסיפו קישור קרדיט לעמוד הכותב או תיבת מחבר. התוכן חייב לפעול לטובת יצירה של מקצועיות והכרה כסמכות בתחומים השונים של הכותבים. קרדיט לכותבים חייב לכלול:
- שם מלא.
- תמונת-ראש מקצועית.
- תקציר של 2-3 שורות כולל ניסיון מקצועי רלוונטי ופרסים / תעודות.
- קישורים למדיה חברתית מקצועית של הכותב.
- קישורים לכל המאמרים של הכותב.
כדי להשיג יתרון תחרותי משמעותי, הוסיפו את אנשי צוות העורכים העיקריים אל גרף הידע של גוגל (מאמר הסבר באנגלית). הוספת הכותבים למאגר האיכותי של גוגל משפרת את אמינות האתר, ומחזקת את מדדי גוגל הקשורים לאיכות התוכן שלכם.
שמרו על שקיפות
בנו אמינות באמצעות עמוד אודות מקיף ומדוקדק שצריך לכלול:
- מידע אודות האתר / הפבלישר (הצהרת משימה / חזון, מדיניות, תקציר היסטורי / ביוגרפי והישגים עיקריים).
- מידע אודות החברה או מקור המימון של הפבלישר.
- מידע אודות אנשי הצוות, הן עורכים והן אחרים.
- כתובת המשרד הראשי ופרטי התקשרות (כולל מייל וטלפון).
השקיעו בנוכחות חזקה במדיה חברתית
השפעתן של רשתות חברתיות על גוגל חדשות נתון לוויכוח עד היום; אבל לכל הפחות – ובהנחה שאתם רוצים לצבור חשיפה בגוגל ניוז – השקיעו בטוויטר כדי להופיע במתחם From Twitter וכן בקרוסלת טוויטר בחיפוש האוניברסלי (מופיע בערך ב-35% משאילתות החיפוש הקשורות לחדשות בארה"ב).
הטיפ הזה ככל הנראה פחות תקף בישראל, בה פייסבוק שולט ולא טוויטר, אבל בכל זאת – הקפידו על שימוש תדיר גם במדיה חברתית להצגת התכנים המקצועיים שלכם.
נושאים טכניים חשובים בגוגל ניוז
כפי שכבר צוין, ייתכן שהתוכן שלכם יוצג בגוגל חדשות גם בלי שתנקפו אצבע. למרות זאת, כדי למצות לחלוטין את האפשרויות שמציע האפיק הזה – חובה לבסס תשתית טכנית יציבה. הנה 4 כללים עיקריים.
אפשרו לגוגל בוט לזחול מהר יותר
אם גוגל ניוז לא זוחל באתר שלכם – הוא לא יאנדקס ויציג אותו בשום מקום. אך כשמדובר בגוגל חדשות, זחילה מהירה מקבלת משנה חשיבות מכיוון שמדובר באינדקס קצר-מועד הנשען רובו ככולו על תוכן מתרענן. לפיכך מהירות זחילה ואינדוקס חשובות מאוד.
מעבר לאופטימיזציה הרגילה לשיפור תקציב הזחילה:
- הגישו מפת אתר ייעודית לחדשות בקונסולת גוגל, והוסיפו את הקישור שלה גם בקובץ רובוטס. ודאו שכתובות URL נוספות למפה מיד עם הפרסום, ומוסרות ממנה לאחר 48 שעות.
- השתמשו ב-WebSub כדי להודיע לגוגל באופן מיידי אודות תוכן חדש; אחרת הוא יישאב מפידים אחרים בתדירות עדכון שעתית ולא מיידית.
- הגישו סרטוני יוטיוב ומאמרים ממוקדי חדשות בפורמט של פיד RSS, כתובות URL או קישורי פרופיל במרכז הפבלישרים.
- סרטוני וידאו המאוחסנים באתרים שאינם יוטיוב, יש להטמיע באמצעות תג <iframe>.
הקפידו על תמונות סופר איכותיות
תמונות הן אמצעי עיקרי ליצירת קליקים בגוגל חדשות. גוגל עשוי להציג תמונות במספר גדלים, או במקרים מסוימים ללא תמונה בשל יחס הממדים והרזולוציה. אם התמונה במאמר באיכות נמוכה מהממוצע, היא לא תוצג בשום פורמט. זו הסיבה שכל תוכן חדשותי יכלול לפחות תמונה אחת שעומדת בדרישות הבאות:
- רזולוציה – מינימום 50,000 פיקסלים (כפולה של אורך ורוחב).
- יחס ממדים – 16:9
- פורמט – JPEG, JPG או PNG. פורמט WebP עובד טוב עם מוצרי גוגל אבל עלול ליצור התנגשויות עם כלי שיווק אחרים, כגון מייל או הודעות פוש.
- מיקום – בסמוך לכותרת העמוד.
כדי למנוע בעיות איכות ולהתגבר על מתחרים, יש להבטיח:
- רזולוציה של 1,200 על 674 פיקסל.
- להוסיף גרסאות נוספות עם יחסי ממדים של 4:3 ו-1:1
- הוספת תגית max-image-preview:large או שימוש ב-AMP כדי להבטיח תצוגה מרבית.
- שימוש בתמונות מקוריות בחדות גבוהה.
אל תתנו למאמרים שלכם ללכת לאיבוד בים של מאמרים דומים. תמונה בולטת במיוחד יכולה להיות ההבדל בין הקלקה עליכם להקלקה על מתחרה; מה שיביא לכם יותר חשיפה בגוגל חדשות. ההשפעה של תמונות איכותיות מגיעה הרבה מעבר לגוגל ניוז עצמו – וחורגת אל גוגל דיסקבר, חיפוש ועוד.
הקפידו על פורמט תאריכים ברור
גוגל מצהירה כי אינה נשענת רק על פורמט תאריכים אחד, מכיוון שטעויות עלולות להתרחש בכל הפורמטים.
אל תשאירו מקום לטעויות. הציגו תאריך בודד וברור למשתמש ותייגו אותו באמצעות המלל הנכון, כגון "פורסם" או "עודכן לאחרונה". את זאת יש לעשות בין הכותרת לגוף המאמר, בטקסט ברור וקריא.
לדוגמה: דוברי אנגלית יכולים לקרוא את התאריך 05/04/2023 גם כ-5 באפריל וגם כ-4 במאי, תלוי במיקום הגיאוגרפי. אם מדובר בתאריך מספרי, בישראל נהוג לקרוא אותו משמאל לימין – כך שהדוגמה למעלה היא תמיד 5 לאפריל. היצמדו לפורמט שידוע ומוכר באזור שלכם, בלי להקשות על המשתמשים או לבלבל אותם בפורמטים אחרים.
כדי להוסיף עוד רשת הגנה – הוסיפו סכמה מסוג datePublished / dateModified כולל התאריך והשעה. קחו מראש בחשבון את אזור הזמן שלכם וכן שינויים כגון שעון קיץ / חורף.
השתמשו בסכמות ייעודיות לחדשות
כדי שהזחלנים יבינו שמדובר במאמר חדשותי, הוסיפו את סכמת NewsArticle – ולא סכמת Article או BlogPosting. כמו כן הוסיפו את כל הסכמות הדרושות כדי לעזור למנועי החיפוש:
- סכמת Author שתחבר בין המותג לכותבים ולסמכותם המקצועית.
- סכמת NewsMediaOrganization המדויקת יותר בהשוואה ל- Organization.
- סכמת VideoObject שתסייע לסרטונים לצוף במתחמי חדשות.
- סכמת FAQ שתאפשר להציג שאלות ותשובות בגוגל חדשות.
- סכמת ClaimReview שתציג מאמרים שנבדקו לנכונות העובדות.
- סכמת LiveBlogPosting שמתייגת דיווח חדשותי בזמן אמת לתקופה מוגבלת.
- סכמת Speakable (רק לדוברי אנגלית בארה"ב) להקראת תוצאות בגוגל אסיסטנט.
נושאי תוכן חשובים בגוגל חדשות
ברגע שכיסיתם את כל מה שקשור למיתוג ונושאים טכניים, יש לוודא שאתם עומדים גם בדרישות התוכן של גוגל חדשות.
דיווח שיטתי אודות נושאים
אין ספק שדיווח בזמן אמת הוא יעד חשוב, גם תכנון של התוכן עצמו הוא בעל חשיבות לא פחותה. יש להשתמש לטובתכם בנושאים חמים / טרנדים כדי לקבל חשיפה בחיפושים חדשותיים, כאלה המפעילים את קרוסלת החדשות העיקריות. מחקר מילים היה ונשאר מרכיב חשוב גם כאן.
גוגל טרנדס הוא כלי מצוין לבדיקת מגמות מתמשכות מעבר למה שקיים כאן ועכשיו. יש לבחור את אופציית החדשות כדי לכלול נושאים שמתאימים לתחום החדשותי, כגון שמות של מפורסמים, או מתי מגמות חוזרות (כגון אירועים שנתיים) עומדות לצוץ שוב.
תכננו דיווח מתמשך של הנושאים הנ"ל ככל שהם ממשיכים להיות רלוונטיים. עבור חדשות מתפרצות יש לפרסם מידע חדש ומתעדכן בהתאם להתפתחויות המתרחשות בסיפור. עבור נושאים עם אורך חיים צפוי מראש, יש לפרסם או לרענן מאמר קיים כל כמה ימים במהלך תקופת הסיפור הנדון.
כדי להציג את אותו סיפור מכמה זוויות שונות, אפשר להרחיב באמצעות סוגים שונים של תכנים: דיווח חדשותי, ראיונות, מאמרי דעה, נתונים, תמונות, דיווח בזמן אמת ועוד. אין לכם מספיק מקורות? עדיף דיווח מצומצם מאשר כלום.
אומנם גוגל מבקשת מקוריות ומבטיחה להציג את המקור הראשון שדיווח, אבל ניתוח בשטח מעיד שרענון ושדרוג מנצחים את פרמטר המקוריות לעיתים קרובות. תוכן שעבר סינדיקציה (האחדה) ממקורות נוספים יכול להוסיף לטראפיק האורגני, אבל לא במטרה להחליף לגמרי את התוכן המקורי.
רדיפה עיוורת אחרי טרנדים ומגמות אינה שיטת עבודה מוצלחת. יש להעריך עד כמה הסיפור תורם למטרותיכם כפבלישר, לפני שאתם משקיעים זמן וכסף במרדף. פבלישרים מושפעים יותר מתמיד ממדדי EEAT, ופבלישר מסוים בדרך כלל יצוף מעלה בחדשות העיקריות עבור נושאים שאותם הוא מכסה בקביעות.
לדוגמה, ESPN הוא בר סמכא בספורט; אבל אם הם יפרסמו ידיעות על טרנד טכנולוגי לא קשור – הם לא יזכו לקבל את אותה סמכות נושאית שתאפשר להם להופיע בגוגל חדשות.
התמקדות בתוכן חדש / רענן
גוגל ניוז מחפש תוכן בן פחות מ-90 יום, כך שהאתר שלכם צריך להתעדכן בתדירות גבוהה ובצורה קבועה. אבל אם מביטים לרגע על מפות ה-XML – הן מוגבלות ל-48 השעות האחרונות.
אם נדגום את סוגי התכנים בגוגל חדשות, נראה כי התוכן שצף מעלה מוטה משמעותית אל מתחת ל-10 שעות עדכון במיקומים הלא מותאמים אישית – לעומת יומיים ומטה במיקומים המותאמים אישית.
לפיכך ברור: ככל שהתוכן עדכני יותר, כך גדלים סיכויו לקבל נראות בגוגל חדשות. אם יש לכם פיסת תוכן שקיבלה חשיפה אבל כעת מתחילה בנסיגה, רעננו את התוכן על ידי עדכון משמעותי בעמוד. זה יכול לכלול הוספת טקסט חדש, שכתוב חלקים עיקריים (כותרות או כותרת משנה) או החלפת תמונות או סרטונים.
כדי לסרוק את העמוד בשנית ובמהירות, ודאו שהעדכון שביצעתם ישנה גם את תאריך פרסום האייטם בעמוד וכן את תאריך העדכון במפת ה-XML. בנוסף קשרו אל העמוד ממקום בולט באתר, כגון עמוד הבית או קטגוריה עיקרית.
אם לא הצלחתם לשחזר את ההצלחה באמצעות פרסום מחדש, אך אתם יודעים שהעניין בנושא לא גווע – פרסמו מאמר חדש מזווית אחרת; זאת על מנת למצוא חן בעיני ההעדפה של גוגל חדשות לתוכן מגוון.
ובכל זאת, אל תטעו. רעננות אין משמעה רק שינוי תאריך הפרסום של עמוד תוכן מסוים. גם למותג עצמו יש השפעה בנושא. הדבר ניכר במספר התייחסויות של גוגל עצמה לנושא הזה, ולפיכך יש חשיבות רבה לפרסום סדיר של תכנים רלוונטיים.
חשיבותן של כותרות
בעוד שתוצאות חיפוש רגילות מציגות את רכיב ה-Title, גם גוגל חדשות עשוי להשתמש בו – אבל לעיתים קרובות יותר יציג דווקא את H1 בסניפט. בשל כך יש חשיבות גדולה לשימוש בכותרות רלוונטיות, עשירות בביטויים, במטרה להעביר כמה שיותר ממהות הסיפור במשפט אחד.
התמקדו ביצירת כותרות ברורות ומושכות באמצעות קול פעיל (בניגוד לקול סביל), וצרו אטרקטיביות כדי להגדיל אחוזי הקלקה.
דיווח ובקרה על גוגל חדשות
הגשתם אתר לגוגל חדשות? אל תצפו לתגובה או להשפעה מיידית. גוגל ניוז סוקר את התוכן במשך עד 4 שבועות לאחר ההגשה הראשונה.
ברגע שאושרתם ואתם בפנים, התחילו לבדוק כמה כתובות URL שהוגשו אכן נזחלו ונסרקו (הן מבחינת מאמרים והן מבחינת וידאו). המידע הזה זמין בקונסולת גוגל כאשר עוברים לתצוגת מפת חדשות (Google News Sitemap).
נכון להיום, גוגל לא מציג את המידע אודות ביצועי חדשות בצורה קלה – אלא מחלק את הביצועים בין קטגוריות שונות בקונסולת החיפוש וכן בגוגל אנליטיקס (וגם אז המידע לא תמיד מדויק, כפי שנוכל לראות מייד).
חדשות באפליקציות ובאתרים
גוגל קונסול – דוח ביצועים ייעודי עבור גוגל חדשות.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – news.google.com / referral, news.url.google.com / referral
טאב חדשות בחיפוש
גוגל קונסול – דוח ביצועים עבור חיפוש תחת סוג "חדשות".
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – google / organic
קרוסלת חדשות עיקריות
גוגל קונסול – דוח ביצועים עבור חיפוש תחת סוג "אינטרנט" וכל השאר. יש לסנן לפי AMP.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – google / organic
קרוסלת חדשות מקומיות
גוגל קונסול – דוח ביצועים עבור חיפוש תחת סוג "אינטרנט" וכל השאר. יש לסנן לפי AMP.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – google / organic
גוגל אסיסטנט / הום
גוגל קונסול – לא זמין.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – direct / none
מדפי חדשות ביוטיוב
גוגל קונסול – לא זמין.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – youtube.com / referral
Showcase בחדשות
גוגל קונסול – לא זמין.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – newsshowcase / gnews
Showcase בדיסקבר
גוגל קונסול – לא זמין.
דוח מקור/מדיום באנליטיקס – newsshowcase / discover
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו