כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל? מכיוון שמדובר בתהליך מורכב, לכל מומחה SEO עשויה להיות תשובה מעט שונה לשאלה הזו. מצד שני, אפשר להיעזר בנתונים כדי לספק הערכה הרבה יותר מדויקת.
תקציר מסקנות עיקריות
מחקרים שבוצעו בחברת Ahrefs מאפשרים להשוות בין המצב כפי שהוא כיום, ובין מה שהיה בשנת 2017:
- רק 1.74% מהדפים שפורסמו לאחרונה מדורגים בין 10 הראשונים תוך שנה (לעומת 5.7% בשנת 2017).
- 40.82% מהדפים שדורגו בין עשרת הדפים הראשונים עשו זאת תוך חודש.
- בהשוואה לשנת 2017, נדרש פחות זמן לקידום של מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה.
- מילות מפתח בנפח גבוה מקודמות לאט יותר מאשר מילות מפתח בנפח נמוך.
- 72.9% מהדפים בעשירייה הראשונה בגוגל הם בני יותר מ-3 שנים (לעומת 59% בשנת 2017).
- הדף הממוצע המדורג במקום הראשון הוא בן 5 שנים (לעומת שנתיים בשנת 2017).
כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?
מיליון עמודי אינטרנט אקראיים שנסרקו בספטמבר 2023, נבחנו כדי לבדוק מי מהם הגיע לעשירייה הראשונה בגוגל תוך שנה. רק 1.74% מהם הגיעו ו-98.26% מהן לא הגיעו. זוהי ירידה משמעותית לעומת 5.7% בשנת 2017.
כאשר בוחנים 2 מיליון עמודי אינטרנט אקראיים שנסרקו באוקטובר 2023, הכוללים רק תוכן באנגלית – 6.11% הגיעו לעשירייה הראשונה תוך שנה אחת. ייתכן שנתון זה הרבה יותר הגיוני.
להרחבה: כמה זמן לוקח לקדם אתר?
כמה דפים מגיעים לעשירייה הראשונה תוך שנה אחת?
לפי המחקר, אם עמוד כלשהו מכוון לביטוי בנפח חיפוש גבוה, סביר יותר שיצליח להגיע לדף התוצאות הראשון כבר בחודש הראשון. מונחים עם נפח חיפוש נמוך יותר היו עושים זאת לאורך תקופות משתנות (החל מחודש ועד 12 חודשים).
לא הגעתם לעשירייה הראשונה אחרי 6 חודשים? ייתכן שכדאי לבדוק עד כמה עדכני התוכן שלכם. לאחר 6 חודשים הסיכויים שלכם נמוכים למדי, אלא אם כן תבצעו כמה שינויים.
אם נבחן את משך הזמן הקצר ביותר שלקח לדפים אלה להגיע לעשירייה הראשונה, הנתונים מראים שלביטויים עם נפח גבוה לוקח יותר זמן להגיע, בהשוואה לביטויים עם נפח חיפוש נמוך.
כיום, ביטויים בנפח חיפוש גבוה מקודמים מהר יותר מאשר ב-2017; אך עם זאת יש לקחת בחשבון ש-94% מדפי האינטרנט מעולם לא קיבלו מיקומים עבור מילות מפתח בנפח גבוה.
ותק עמודים – בני כמה הדפים במיקומים הגבוהים ביותר?
כדי לענות על שאלה זו נבדקו 1.3 מיליון מילות מפתח אקראיות (בארה"ב), ונבחנו 10 כתובות ה-URL בעלות המיקום הגבוה ביותר. הנתונים מעידים כי תוצאות החיפוש נשלטות על ידי דפים ישנים יותר: 72.9% מהדפים בעשרת המובילים הם בני יותר מ-3 שנים, לעומת 59% בשנת 2017.
13.7% מהדפים בעשרת המובילים היו בני פחות משנה, לעומת 22% במחקר של 2017. נראה שקשה יותר לדפים חדשים לפרוץ לעשירייה הראשונה, אבל חלק מההבדל יכול להיות פשוט בגלל הנתונים שנדגמו.
יש גם מתאם ברור בין גיל הדף לבין כמה גבוה הוא ממוקם בגוגל. בממוצע, הדף במקום הראשון בגוגל הוא בן 5 שנים. בשנת 2017, נתון זה היה רק שנתיים.
רגע לפני סיום
רוצים לקדם את האתר שלכם? קחו בחשבון שיש עדיפות מובהקת לעמודים ותיקים עם היסטוריה מאחוריהם. ככל שהעמוד נוצר בתקופה מאוחרת יותר, כך גדלים הסיכויים שהוא יתברג בעשירייה הראשונה בגוגל.
כדי לעשות זאת בהצלחה יש להתמקד ביצירת תוכן בנושאים מבוקשים (ירוקי עד), שיכולים לעמוד במבחן הזמן (לדוגמה: "איך פותחים סתימה בכיור"). כמו כן יהיה עליכם לעדכן את התוכן הזה באופן סדיר, כדי שלא יתיישן ויאבד מרעננותו.
סביר להניח שנדרש מאמץ רב כדי ש-1.74% מהדפים החדשים יגיעו לעשירייה הראשונה. אל תצפו שתוכן בינוני יביא אתכם ל-10 הראשונים במונחים תחרותיים. כמובן שיש גם השפעה של עבודת קישורים נכנסים, שעליה לא דיברנו כאן – אבל הנושא ברור וידוע.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו