איך רענון של תוכן קיים יכול לעזור לדירוגים של האתר שלכם בגוגל?

מנוע החיפוש של גוגל מונה מאות פרמטרים המשפיעים בצורה כזו או אחרת על מיקום של אתר או עמוד מסוים בתוצאות החיפוש. את מרבית הפרמטרים גוגל לא חושפים, אולם אחד הפרמטרים שגוגל מייחסים לו חשיבות רבה, ודי בגלוי למען האמת, הוא העובדה שהם אוהבים להציג לגולשים תוכן מעודכן, רלוונטי וסמכותי.

ההגיון פשוט – גוגל רוצים להציג את האתרים הכי נכונים בתוצאות שלהם, כדי שהגולשים ימשיכו להשתמש במנוע החיפוש שלהם. זאת הסיבה שההעדפה שלהם היא לתת קרדיט לתוכן שפורסם או התעדכן לאחרונה, מכיוון שסביר להניח שהוא יתן את התשובה הכי אקטואלית לחיפוש.

אז מהו רענון תוכן קיים וכיצד זה יכול לעזור לנו?

רענון של תוכן קיים פירושו לקחת עמודים קיימים באתר שלכם ולעדכן את התכנים בהם בתוכן רלוונטי, עדכני ואולי אפילו תוכן עשיר יותר. עדכון העמוד ישלח סיגנל לגוגל על כך שאותו עמוד שפורסם לפני x זמן עדיין רלוונטי וראוי להילקח בחשבון.

בנוסף, עריכת תכנים קיימים באתר מסייעת לאתרים עשירים בתוכן להימנע מקניבליזציה של מילות מפתח, אשר עלולה להתרחש כאשר אתר מסוים מפרסם תכנים שמתחרים על אותן מילות מפתח. לכן, לפני שמפרסמים פוסט חדש, כדאי ללכת אחורה ולבדוק האם לא כדאי לנו דווקא לעדכן פוסט קיים. אז איך עושים זאת בצורה הכי יעילה?

מיפוי פוסטים רלוונטיים

ניתן לעשות שימוש בכלי בשם Screaming Frog (חינם עד 500 עמודים) על מנת לקבל רשימה מסודרת של כל הטייטלים באתר, הנותנים אינדיקציה לנושא העמוד. ניתן לייצא את התוצאה לקובץ אקסל ומשם לעבוד בצורה נוחה ומסודרת.

אנו ממליצים לחלק את העמודים לקטגוריות, לעבור קטגוריה אחת בכל פעם ולבצע את הסדר הנדרש. אתם רוצים לבדוק וותק העמודים, הקישורים הנכנסים אליהם (מצריך לרוב כלים בתשלום דוגמת Ahrefs), כמות השיתופים, התגובות והתנועה בעמודים הללו כדי לקבל אינדיקציה למצבם. 

מה שתמצאו כנראה הולך להפתיע אתכם

באתרים רבים בהם ביצענו את הבדיקה הזו, גילינו:

  • פוסטים שונים שמדברים על אותו נושא ואפילו עם אותו ביטוי מפתח בכותרת רק בניסוחים מעט שונים
  • פוסטים אורחים הדומים בנושאים שלהם לפוסטים שאתם כתבתם לאתר שלכם ויוצרים כפילויות
  • פוסטים עם מידע שהפך ללא רלוונטי או לא נכון למציאות של היום (לדוגמה חוקים/תקנות/גובה קנסות שהשתנו באתרים של עורכי דין) 
  • פוסטים שמדורגים גבוה על ביטוי אחד אך לא משלבים ביטויים פוטנציאלים נוספים שקרובים סמנטית ויכולים להניב טראפיק נוסף לעמוד (לדוגמה פוסט שמדורג ראשון על ״אוכל יבש לכלב״ אך מדורג נמוך יותר על ביטויים כמו ״אוכל יבש היפואלרגני לכלב״, ״אוכל יבש מומלץ לכלבים״ וכו׳ מכיוון שאינם זוכים למשקל מספק בתוכן או לא מופיעים בו כלל).
  • פוסטים ועמודים עם קישורים לאתרים שהשתנו או ירדו מהאוויר (מה שפוגע גם בחווית המשתמש וגם באיכות האתר בעיני גוגל)

שלב ראשון – לצמצם עמודים

כדי לא לעשות עבודה כפולה, ראשית יהיה כדאי לסנן את העמודים שנבחן. הכוונה היא למחוק אותם מהאתר שלכם או לבצע הפנית 301 לעמוד אותו אתם רוצים להשאיר באותו נושא. הדבר הבא שאתם רוצים לבדוק הוא עמודים שהביטויים בהם כבר לא רלוונטיים לאותם ימים שאתם מבצעים את הסינון.

כלומר נושאים שכבר לא מדברים עליהם או שאין להם חיפושים יותר (יכול להיות שהיה לכם פוסט מדהים על אייפון 4 אבל משנה לשנה כמות האנשים שיתעניינו בו תפחת). עמודים נוספים שאולי נרצה לסנן יהיו עמודים ותיקים שלא מושכים גולשים כלל לאתר שלנו. במקרה כזה ייתכן ונסנן את העמודים או נערוך אותם בתוכן עדכני עם ביטויים מתאימים.

שלב שני – עושים סדר ומרעננים את התוכן

אחרי שמיפינו את העמודים הרלוונטיים ונפטרנו מאלו שלא, נצטרך לעבור עליהם ולבדוק את התכנים בהם. החל מהכותרת הראשית, כותרות המשנה והתוכן עצמו. יתרה מכך ייתכן ואפילו סגנון הכתיבה, הסלנג או אפילו אופי הכתיבה בתכנים ובכותרות עשוי שלא להתאים כבר לרוח התקופה וידרוש רענון.

לאחר מכן כדאי לחשוב על דרכים להעשרת התוכן כגון:

  • סרטונים או אינפוגרפיקות שאפשר להוסיף לפוסט כי להמחיש את הנושא המדובר ולעזור לקרואים להבין אותו טוב יותר
  • עדכונים חדשים על הנושא מאז שפורסם במקור
  • הוספת תגובה של צד רלוונטי או גורם מקצועי שיכול להוסיף מידע נוסף על מה שפורסם במקור
  • הרחבת התוכן ושילוב ביטויים רלוונטים נוספים שלא זוכים להתייחסות מספקת
  • הוספת שאלות ותשובות נפוצות על הנושא
  • עדכון הקישורים הפנימיים והיוצאים בעמוד למקורות מידע נוספים שיכולים להיות רלוונטיים

לסיכום

רענון תכנים קיימים באתר יכול לעזור לכם בדרכים רבות. משיפור מצב האופטימיזציה וחווית המשתמש באתר, דרך מניעת קניבליזציה ועד לחשיפה בפני גולשים רבים יותר הודות לשיפור מיקומים של ביטויים קיימים והוספת חדשים.

כל זאת, במה שלעיתים רבות יצריך הרבה פחות זמן ואנרגיה מלכתוב פוסט חדש. ניתן בהחלט לומר שבמקרים רבים, במיוחד באתרי תוכן עשירים, רענון תוכן קיים יהיה התמורה הטובה ביותר להשקעה שלכם.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור