קידום אתרים בישראל לעומת קידום אתרים בחו"ל: מה ההבדלים העיקריים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

למרות שעל פניו מדובר באותו אפיק פרסום, ההבדלים בין גוגל ישראל לגוגל העולמי הם שמים וארץ. אם יש לכם אתר שאתם מעוניינים לקדם בחו"ל ותהיתם על ההבדלים בין קידום אתרים בישראל לעומת קידום אתרים בחו"ל, הפוסט הזה בדיוק בשבילכם.

עיקרי ההבדלים בין קמפיין קידום אתרים בישראל לבין חו״ל באים לידי ביטוי בפרמטרים של:

  • היכולות המקצועיות של מקדם האתר
  • רמת התחרותיות
  • היכרות עם השפה במדינת היעד
  • עלויות העבודה
  • תשתיות מתאימות לקידום אורגני
  • באילו מנועי מנועי חיפוש מקדמים
  • קידום מקומי או כלל ארצי

בואו נסביר קצת על כל אחד.

היכולות המקצועיות של מקדם האתר

קידום אתרים בחו"ל מחייב ידע עשיר, ניסיון מקצועי והיכרות מעמיקה של הניואנסים הקטנים והעדכניים בקידום האורגני. מקדם אתרים שעובד רק בשוק הישראלי, יצטרך להתאים את שיטת העבודה שלו לאתגוריתם הבינלאומי, שהוא הרבה יותר מתקדם מבחינת היכולות שלו לזהות מניפולציות SEO שעובדות בישראל, אך בחו״ל עשויות להשפיע לרעה על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש.

תחרותיות בישראל לעומת חו"ל

ברוב התחומים, רמות התחרות על ביטויים משתלמים גבוהה יותר במדינות פופולאריות כמו ארצות הברית או קנדה מאשר בישראל. גוגל ישראל (Google.co.il) משרת כמה מליוני ישראלים ועוד כמות לא גדולה של ישראלים מחו״ל, כך שקהל היעד הוא קטן יחסית. לעומת זאת, רק בארצות הברית יש יותר מ-300 מיליון תושבים אשר משתמשים בגוגל, וזה עוד בלי להזכיר את המיליונים מרחבי העולם שמתחרים על השוק האמריקאי.

ככל שהתחרות גבוהה יותר, יש גם יותר שחקנים על כל משבצת, כאשר כולם מתמודדים על שטח מוגדל של עשרת התוצאות בעמוד הראשון. לכן קידום אתרים בחו"ל מחייב יותר משאבים וזמן על מנת להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

היכרות עם השפה במדינת היעד

בעת קידום אתרים בישראל, נעזרים לרוב בכותבי תוכן מקומיים השולטים בעברית ברמה של שפת אם. רוב החיפושים בגוגל ישראל מתבצעים בעברית, לכן התכנים באתרים הם בעברית בשילוב ביטויים לקידום.

התוכן בחו"ל חייב להיות איכותי יותר ויש להקפיד על ניסוח וכללי תחביר, ובנוסף לא ניתן לשכתב סתם כך מאמרים כפי שנהוג לבצע בישראל, אלא התוכן חייב להיות מקורי וברמה גבוהה. הכותבים בחו"ל נדרשים לביצועים איכותיים יותר, ולרוב מזמינים את התוכן מכתב מקצועי השולט בשפה המקומית ברמת שפת אם שמבצע מחקר מעמיק ומתבסס על מקורות מידע אמינים.

כותב תוכן מקומי מכיר את הניואנסים הקטנים של השפה ואת מאפייני קהל היעד, לכן הוא יכול להתאים את הטקסט למקומיים, בעוד כתב תוכן ישראלי לא מסוגל לייצר תוכן ברמה גבוהה בשפה זרה, גם אם השליטה שלו בשפה היא ברמת שפת אם, כיוון ששפה היא דבר דינמי ומתפתח, וחשוב להתייחס גם להבדלים בין קהלי יעד שונים באותה מדינה, ואף לשוני בניבים באזורים שונים. אגב, זו הסיבה גם שלא מומלץ להזמין תכנים מכתב אמריקאי לאתר באנגלית או להיפך.

עלות קידום אתרים בחו״ל לעומת ישראל

קידום אתרים בחו"ל דורש השקעה רבה יותר של משאבים לעומת ישראל. הסיבה לכך היא גם כמות המתחרים העצומה ביחס לכמות המתחרים בישראל, כפי שכבר הזכרנו, אך גם משך הזמן שאותם אתרים מקודמים. בקמפיין קידום אתרים אורגני, אנחנו לא מתחרים מול גוגל, אלא מול האתרים הקיימים שמאכלסים את התוצאות הראשונות.

כדי לעקוף אותם, עלינו קודם כל להדביק את הפער שהם פתחו לאורך השנים. כאשר אתם נכנסים לתחום קיים בשוק הבינלאומי, סביר להניח שתמצאו שם שחקנים גדולים שמקיעים כבר שנים רבות בקידום האתר שלהם. לכן, כדי לעבור אותם, תצטרכו להשקיע יותר מהם לאורך תקופת זמן מסוימת, עד שתצליחו לסגור מהם את הפער ולבסוף לעקוף אותם.

תשתיות נחוצות לקידום בגוגל

על מנת לקדם אתר באופן אורגני בחו״ל, יש צורך בתשתיות שתוכלו לעבוד איתן. בעוד שלהשיג תוכן בשפה זרה פופולארית הוא לא עניין מורכב מדי, להשיג גישה לאתרים איכותיים שיקשרו אליכם זאת כבר משימה הרבה יותר מאתגרת. בישראל השיטה הנפוצה ביותר היא החלפת קישורים בין אתרים שונים שמבצעים מקדמי אתרים. בחו״ל, השיטה הזאת הרבה פחות נפוצה ואפקטיבית.

כדי לקדם אתר בצורה אורגנית בחו״ל, האפשרות הראשונה שלכם היא לנסות לבנות את התשתיות שלכם באמצעות שימוש בפלטפורמות בינלאומיות חינמיות, או על ידי הקמת רשת אתרי תמיכה שתשרת אתכם בתחום הפעילות. מעבר לכך שאלו הן שיטות קידום שעובדות בישראל, אך צריכות להתבצע בצורה מאוד מחושבת בחו״ל, מדובר בפעילות הדורשת ידע רב על מנת למצוא ולבנות אתרי לווין בצורה נכונה ויעילה.

חברות קידום אתרים ותיקות הפועלות בשוק הבינלאומי, בונות ומתחזקות תשתיות וקשרים עם ספקים מקומיים המאפשרים להם לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. העלויות של התשתיות הללו גבוהות מאלו בישראל, מה משפיע בתורו גם על המחיר.

באילו מנועי חיפוש מקדמים?

כאשר מדברים על קידום אתרים בישראל כולם מתכוונים רק לקידום בגוגל, שהוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר, בפער ניכר מהמתחרים. כאשר מקדמים אתר במדינות כמו רוסיה, סין ומדינות אחרות, המקומיים משתמשים במנועי חיפוש אחרים וגוגל לא מהווה בהכרח את מנוע החיפוש הפופולרי במדינה.

מקדם אתרים שרוצה לפעול במדינות בחו״ל בהן גוגל הוא לא הריבון, צריך להכיר את האופן שבו פועלים האלגוריתמים של מנועי החיפוש המקומיים, על מנת שיוכל לקדם את האתר שלכם בהצלחה.

קידום מקומי או כלל ארצי?

קידום לוקאלי בישראל הוא הרבה פחות משמעותי מאשר במדינות רבות בחו"ל, בהן לקידום המקומי השפעה וחשיבות עצומה. כאשר מקדמים אתר במדינה גדולה כמו ארה"ב או קנדה ואפילו מדינה אירופית מפותחת, יש משמעות מכרעת להאם הולכים על קידום מקומי או כלל ארצי.

באופן טבעי, ככל שמתמקדים באזור מסוים, כך יורדת כמות המתחרים ואיתה המשאבים הדרושים לביצוע העבודה. לעומת זאת, אם רוצים לקדם אתר שמוכר מוצרים לכל ארצות הברית, מדובר בתסריט שונה לחלוטין. חשוב להבין מה המטרות שלכם ומה הדרך הטובה ביותר להוציא אותן לפועל, מבלי לשרוף משאבים יקרים.

לסיכום

קידום אתרים בישראל שונה מאוד מקידום אתרים בחו״ל. בפוסט הזה הבאנו רק מספר פרמטרים מרכזיים שחשוב לקחת בחשבון כאשר רוצים להבין מה ההבדלים. תוכלו להרחיב את הקריאה בפוסט על בניית אסטרטגיה לקידום אתרים בחו״ל, בו אנו מתייחסים לנקודות נוספות כגון התאמת האתר לשפות שונות, ביצוע מחקר מילות מפתח בשפה זרה, בניית קישורים במדינת היעד ועוד.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור