5 טיפים לקידום אתרים למתקדמים

קידום אתרים למתקדמים – 5 טיפים שיכולים לייצר שינוי אדיר באתר שלכם

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 8 דקות

עולם הקידום האורגני מסועף וגדוש במידע, המלצות, טיפים ואינספור דברים שניתן ללמוד ולשער מהם. למעשה, אלפי מקדמים אתרים בארץ ובעולם חוקרים במהלך עבודתם את תחום הקידום האורגני, את השינויים שמבצעת גוגל במנוע החיפוש שלה וכיצד אלה משפיעים על תוצאות החיפוש ועל לקוחותיהם.

בשל התחרות הגדולה כמעט בכל תחום בקידום האורגני, קידום אתרים בסיסי בדרך כלל לא יספיק לעסק שלכם ותצטרכו להעסיק חברת פרסום או חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה שיכולה לספק לכם שירותים מתקדמים, לעשות שימוש בכלים מיוחדים ולדעת מידע שלא כל מקדם יודע.

למעשה אנו הולכים לחלוק אתכם בכתבה זו טיפים רבים לקידום אתרים אבל לא כאלה שמלמדים בקורס קידום אתרים בסיסי, אלא טיפים שנלמדו בדם, יזע ועבודה רבה על ידינו ועל ידי מקדמים מקצועיים בארץ ובעולם.

יכול להיות שבזמן שתקראו את הכתבה חלק מהטיפים כבר יעברו שינוי ביחד עם שינוי המנוע של גוגל, אולם רבים מהטיפים עדיין יהיו תקפים לשנים הקרובות ולכן מומלץ להשקיע 10-15 דקות מזמנכם לקריאת הכתבה והרחבת הידע שלכם בתחום. הכתבה מתאימה גם למקדמי אתרים המעוניינים להעמיק את הידע המקצועי שלהם בתחום.

נתחיל מטיפ שאינו מובן מאליו – קישורים יוצאים

כל נושא הקישורים הוא נושא מרכזי וחשוב מאוד בתחום הקידום האורגני. למעשה יש כמה סוגים של קישורים:

  • קישורים חיצוניים – המקשרים מחוץ לאתר שלנו ואל האתר: לדוגמה פרסום כתבת אורח שלנו באתר מסוים וקישור אל האתר שלנו מתוך הכתבה, מתוך חתימת הכותב מתחת הכתבה וכו'.
  • קישורים פנימיים – אלו קישורים שאנו מקשרים מעמוד אחד באתר שלנו לעמוד אחר בתוך האתר שלנו.
  • קישורים יוצאים – אלו קישורים שאנו מוציאים מהאתר שלנו למקור חיצוני. לדוגמה: כאשר אנו רוצים להמליץ על איש מקצוע מסוים ולקשר לאתר שלו.

בעבר היה מונח הנקרא פיסול PR שבה מקדמי אתרים היו מוציאים החוצה רק קישורים באמת חשובים ואילו קישורים לאתרי מתחרים או קישורים לאתרים ועמודים פחות סמכותיים היו מוציאים קישור הנקרא nofollow כדי שלא יקבל את הכוח של הקישור ויקדם אותם על פניכם.

כיום כל הנושא של Pagerank בגוגל פחות רלוונטי ויש לו פחות משמעות (אם בכלל) מאשר בעבר. גוגל מעדיפים לקדם במנוע החיפוש אתרים עם תוכן רלוונטי, איכותי וכזה שמספק לגולש את כל מה שהוא צריך לדעת מבחינתם. זו הסיבה, שאם כן תכללו קישורים חיצוניים באתר שלכם (בצורה נכונה, לא מוגזמת אבל גם לא "מתקמצנת") תוכלו דווקא להעלות את הערך לגולשים שלכם, את הסמכות של העמודים באתר שלכם בעיני גוגל ולתרום לקידום האתר שלכם. לראייה: אתר ויקיפדיה המכיל אינספור קישורים יוצאים כדי לספק ערך רב לגולשים שלהם ולעזור להם לקבל מידע מלא ונרחב יותר על מה שהם מחפשים ועדיין ויקיפדיה נחשבת לאחד האתרים המקודמים ביותר ברשת.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  להופיע מעל המקום הראשון

קישורים פנימיים – אל תזניחו אותם

פרמטר נוסף שנרצה להתייחס אליו יהיו הקישורים הפנימיים. קישורים אלו הם קישורים המפנים מעמוד אחד באתר שלכם לעמוד אחר באתר. זה יכול להיות מעמוד הבית לעמוד פנימי כלשהו באתר שלכם, מעמוד פנימי לעמוד הבית, מעמוד פנימי לעמוד פנימי אחר וכו'. אנו בכנות עדיין לא מבינים מדוע אנשים מתעקשים להזניח את אחד הדברים הפשוטים ביותר שתוכלו לעשות כדי לחזק את הסמכות של העמודים הפנימיים באתר שלכם.

בואו ניקח לדוגמה את האתר שלנו: באתר יש לנו עמוד העוסק בקידום אורגני. קידום אורגני הוא הביטוי שאנו רוצים לקדם בו את העמוד והוא יהיה הביטוי הסמכותי ביותר לאותו עמוד וזה מה שאנו רוצים גם לשדר לגוגל. במקביל לכך שנדאג שהביטוי יחזרו על עצמו בתוכן המאמר באזורי מפתח: כותרת ראשית, כותרת משנה, בפסקה הראשונה ועוד כמה חזרות במהלך העמוד – ייתכן וגם נקשר אל העמוד מתוך ביטוי זה ממקורות חיצוניים ברשת.

בנוסף, נוכל לקשר אל העמוד מתוך הביטוי "קידום אורגני" מעמוד אחר באתר שלנו ובכך אנו מראים לסורקים של גוגל שהעמוד אליו אנו רוצים לכוון את הגולשים באתר שלנו בנושא קידום אורגני יהיה העמוד הזה אליו אנו מקשרים והוא ייתן מידע מלא יותר לגולש אודות הביטוי הזה. כמובן שיש דבר הנקרא "תמהיל קישורים" שגם אותו לא מלמדים בקורס קידום אתרים ואם לא נספיק להזכיר אותו בכתבה זו נשמח להכין על כך כתבה נפרדת ולהרחיב בנושא.

דוגמה לקישור מעמוד פנימי באתר מסה מדיה לעמוד אחר בתוך האתר דרך ביטוי מפתח ייעודי:

קישור פנימי

ניקוי עמודי זבל מהאתר שלכם

מאז עדכוני פנדה של גוגל ולאורך עדכונים נוספים שהיו וכנראה גם כאלה שיהיו, גוגל שמה דגש על איכות העמודים והסמכות שלהם ומקדמת את העמודים בעלי הסמכות והאיכות הגבוהים יותר, כאשר עמודים פחות איכותיים וסמכותיים בדרך כלל אינם מקודמים בכלל. מה קורה כשיש באותו אתר גם עמודי תוכן טובים וגם עמודים פחות איכותיים אתם שואלים? ובכן הניתוח של גוגל לאתר שלכם הוא גם רוחבי. כלומר, מלבד העובדה שמנתחת כל עמוד אינטרנט בפני עצמו, היא מייחסת לעמוד גם חשיבות הנגזרת מאיכותו הכללי של האתר בו אותו עמוד נמצא ולהיפך – כלומר האיכות הכללית של האתר יכולה להיפגע אם יש בו הרבה עמודי תוכן לא איכותיים.

נמחיש זאת ב-2 דוגמאות פשוטות:

  • תארו לכם שאתם באים לקולנוע ורוצים לבחור סרט. תשאלו 10 אנשים שיצאו זה עתה מהסרט שאתם מתעניינים לקנות אליו כרטיס. 6 מהם יגידו לכם שהיה אחלה סרט ו-4 יגידו שהסרט היה משעמם, צפוי ולא שווה את הכרטיס. אולי רוב האנשים ששאלתם היו מרוצים מהסרט אבל 4 אנשים זו עדיין כמות גדולה של אנשים ביחס לכמות האנשים ששאלנו שלא אהבו את הסרט וזה יגרום לנו להבין שאולי הסרט באמת לא כזה טוב. אם היה אדם אחד שלא מרוצה מהסרט ו-9 מרוצים – ודאי הייתם אומרים לעצמכם שהבעיה היא בטעם של אותו אדם ולא בסרט עצמו.
  • דוגמה נוספת יכולה להיות כאשר אתם בודקים פידבקים של חברה מסוימת באינטרנט. נניח שחיפשתם פיצרייה בחיפה. התקבלו בגוגל מספר תוצאות של פיצריות בחיפה וליד הפיצריות היו רייטינג בצורה של עד 5 כוכבים (גוגל מיי ביזנס) ויש פידבקים בנוסף לרייטינג. חברה שתהיה לה הרבה פידבקים שליליים ביחס לכמות הפידבקים הכללית, ודאי תגרום לכם להירתע מהזמנת השירות/המוצר שלה ויגרום לכם לעבור לחברה אחרת.
פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  מה זה Search Engine Branding ולמה הוא קריטי לתמהיל ה-SEO של האתר שלך?

אז מה עושים?

מוחקים מהאתר את עמודי הזבל כמובן. עמודים באיכות נמוכה – או שתסירו אותם מהאתר בכלל, או שתאחדו את התוכן בהם עם עמודי תוכן אחרים. ישנה אפשרות גם לשדרג את העמודים החלשים עם תוכן נרחב ואיכותי יותר, הוספת סרטון, תמונות וכל מה שצריך כדי להפוך את העמוד לבעל ערך ואיכותי יותר ולאורך זמן הוא יקבל את הציון הזה ולא יפגע בקידום הכללי של האתר. ניתן גם באמצעות קוד לחסום את האפשרות של גוגל לסרוק את העמודים הללו וכך מצד אחד אלה לא יקודמו או יופיעו בגוגל ומצד שני גוגל לא ייחס להם חשיבות שלילית שתפגע בקידום שלכם.

העשרת עמודים קיימים בעזרת תמלול ו/או צילום סרטונים

אנו כל הזמן מדברים על איכות התוכן בעמודים הפנימיים, על כך שמאמרים קצרים מדי (עמודים דלי תוכן) אינם מחלקים מספיק ערך לגולשים או מעמיקים מספיק בנושא הנדרש ועל כל הדברים שניתן לעשות כדי לשפר את הערך ללקוחות שלנו. הגדלת הערך שאתם נותנים ללקוחות שלכם יעזור לכם במישרין או בעקיפין גם לתהליך הקידום האורגני של האתר שלכם. משום כך, איננו מבינים מדוע אנו רואים עדיין אתרים רבים (ואפילו כאלה שעושים רושם שמטופלים היטב ומתעדכנים לעתים קרובות) שלא מעשירים את התכנים בעמודים שלהם.

יש כמה דרכים לעשות זאת:

  • לעתים רבות אנו רואים עמודים עם פסקת תוכן/תקציר וסרטון עם הסבר מלא על מה שנאמר בכותרת. מדוע לא לתמלל את הסרטון ושהעמוד יכלול גם תוכן וגם את הסרטון?
  • באותה מידה – עמודים הכוללים רק תוכן – מדוע לא להעשיר אותם עם הכנת סרטון קצר שמדבר על מה שנכתב באותו עמוד? בצורה זו אתם גם מאפשרים לקהל שלכם לקלוט את התוכן בצורה שיותר קלה עבורו (קריאה או צפייה).
  • להאריך עמוד קיים עם כמה פסקאות נוספות.
  • להוסיף תמונות קשורות ואינפוגרפיקה (אל תשכחו להשתמש ב-alt tag)

ניהול קישורים ישנים

הרשו לנו להסביר. מי שעוסק בקידום אתרים (גם אם מדובר באנשי מקצוע שהחליטו לקדם את האתר שלהם בעצמם וקראו מעט על התחום) מבינים את החשיבות של קישורים הנכנסים לאתר שלכם מרחבי הרשת. כדי לעודד את קבלת הקישורים הללו בצורה מהירה ונכונה יותר לאתר העסק שלנו – אנשים מבצעים כל מיני פעולות להשגת הקישורים, לדוגמה: הוספת האתר לאינדקסים, העלאת מאמרים לאתרי מאמרים, תשלום לאתרים מובילים להעלאת כתבות יח"צ עם קישור חוזר לאתר, קישור מפרופילים שונים ברשתות החברתיות ובעבר גם היו משקיעים בתגובות בפורומים, תגובות בבלוגרים עם הצבת קישור לאתר שלנו ועוד.

פוסט נוסף שעשוי לעניין אותך:  יותר תוכן, פחות טראפיק

ניהול קישורים ישנים אומר שאתם רוצים לטפל גם בקישורים ישנים המקשרים לאתר שלכם, בהנחה שכיום הם כבר לא תורמים לאתר ואפילו עושים לו נזק. עדכוני פינגווין של גוגל החלו לשים דגש על איכות הקישורים יותר מאשר על הכמות שלהם. אתרים בעלי קישורי ספאם רבים מרחבי הרשת נענשו מאוד בגוגל ואלה נאלצו לשלם למקדמי האתרים שלהם הרבה מאוד כסף כדי שאלה יתחילו להסיר מרחבי הרשת את הקישורים הבעייתיים הללו.

העניין הוא שגם אם ביצעתם את זה בעבר, לאורך השנים ישנם מקרים נוספים של קישורים הפוגעים באתר או מחלישים אותו, לדוגמה: אתרים שהפכו לאתרי ספאם, אתרים ששינו את פניהם אבל לא הסירו מהם את כל הקישורים, אתרים שהוסיפו בהגזמה כמות קישורים גדולה בסמוך לקישור שלנו (איכות הקישור נפגעת, איכות האתר והעמוד נפגעים וכו'). ייתכן מצב גם שביטויי מפתח שקישרתם מהם לעמוד באתר שלכם כבר לא רלוונטיים כיוון ששיניתם את התוכן בעמוד ואת ביטוי המרכזי שלו ואתם לא רוצים לבלבל את גוגל וכו'.

אז אם נסכם את כל מה שנאמר בפוסט הזה בכמה מילים, יש לכולנו עוד הרבה מה ללמוד על עולם קידום האתרים. גם מקדמי אתרים הפועלים במשרה מלאה בתחום, נחשבים לשם דבר בתחום ועוסקים בו במשך שנים רבים – תמיד משקיעים בלימוד וחקר המנוע וכיצד כל דבר קטן עשוי להשפיע על מיקום האתר בגוגל.

הטיפים שקראתם כאן ועוד טיפים רבים שתקראו בכתבות מובילות אחרות באתר שלנו הם לאו דווקא טיפים שתלמדו בקורס קידום אתרים כזה או אחר וגם אם למדתם חלק מהם, סביר להניח שתצטרכו להעמיק עם כל אחד מהפרמטרים הללו, להבין אותו לעמק וכיצד הוא משפיע על האתר שאתם מקדמים ובתחום שאתם מקדמים. אנו מזמינים אתכם לקרוא תכנים איכותיים נוספים באתר, להעמיק את הידע שלכם בקידום האורגני וליצור עמנו קשר במידה ותצטרכו עזרה, ייעוץ מקצועי או שירותי קידום אורגני ברמה הגבוהה ביותר.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק:
/* */