שיווק במייל היה ונשאר אחת הדרכים היעילות ביותר לקבלת החזר השקעה גבוה של 36 עד 42 אחוז – מה שהופך אותו לאפיק שיווקי מעולה בהשוואה לכל אפיק אחר.
מעבר לכך, לשיווק במייל יש גם השפעה כזו או אחרת על הקידום האורגני של האתר. טראפיק ישיר המתקבל ממגוון מקורות מהווה פקטור כלשהו (גם אם מינורי) בתחום ה-SEO; ואם כל זה לא מספיק – אז ממש לאחרונה גוגל הכריזה על שימוש בתוכן הניוזלטר שלנו לצורך הצגה בתוצאות החיפוש.
מה זה שיווק בדואר אלקטרוני?
ניוזלטר הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת שליחת מסרים פרסומיים או תוכן למנויים באמצעות דואר אלקטרוני. דבר זה מאפשר למשווקים לטפח מערכות יחסים, לייצר לידים ולהניע מכירות.
למרות שדואר אלקטרוני הוא אחת הצורות הוותיקות ביותר של תקשורת דיגיטלית, שיווק במייל הוא אחת משיטות הפרסום היעילות ביותר שיש. ל-4.4 אנשים ברחבי העולם יש כתובת מייל, ושווי השוק של תחום זה צפוי להגיע לכדי יותר מ-35 מיליארד דולר עד שנת 2028.
כ-41 אחוזים מאנשי השיווק טוענים שניוזלטר הוא אפיק השיווק היעיל ביותר שלהם, נכון לשנת 2023. שיווק זה מאפשר לפלח קהלים ולהתאים אישית קמפיינים שונים. הוא עובד עם כל שלב במסע הלקוח ומהווה ערוץ מהימן לבניית קשרים ופיתוח מערכות יחסים.
מדוע שיווק במייל חשוב לכל עסק?
ניוזלטרים מנצחים מדיה חברתית, SEO ושיווק שותפים כערוץ השיווק המשפיע ביותר. למרות עליית המדיה החברתית, אנשים משתמשים בדוא"ל יותר מכל פלטפורמה אחרת. הנתונים מראים שרוב האנשים משתמשים בדוא"ל – והמספר גדל מדי שנה.
מה עומד מאחורי הפופולריות הזו? כפי שצוין קודם לכן, ניוזלטרים בונים ומחזקים קשרי לקוחות לאורך זמן. דבר זה חיוני להגדלת העסק מכיוון שצרכנים רבים לא קונים באינטראקציה הראשונה שלהם.
בניית אמון לאורך זמן היא המפתח – דבר שניתן לעשות בקלות עם שיווק במייל. מי שבוחר להירשם לניוזלטר שלנו – מביע אמון במותג ובתכנים שאנו מייצרים. אמון זה מתורגם לאחוזי המרה גבוהים.
איך עובד שיווק בניוזלטרים?
קמפיין שיווקי יעיל במייל דורש שלושה אלמנטים חיוניים:
רשימת תפוצה
מסד נתונים של מנויים שהסכימו לאפשר לנו לשלוח להם מיילים. כדי לבנות קמפיינים מוצלחים בדוא"ל, משתמשי דוא"ל פעילים ומעורבים. כדי לבנות רשימת תפוצה אפשר להציע משהו שקהל היעד שלנו מתעניין בו, בתמורה לרישום (למשל: קופון הנחה).
ספק שירותי דואר אלקטרוני
תוכנת Email Service Provider עוזרת לנהל את רשימת התפוצה ולשגר קמפיינים אוטומטיים במייל. אפשר ליצור טריגרים אוטומטיים כאשר המשתמשים מבצעים פעולות ספציפיות, כגון שליחת תזכורת להשלמת רכישה. דבר זה משפר את אחוזי הפתיחה של המיילים, אחוזי המעורבות וכן אחוזי ההמרה.
קביעת מטרות מוגדרות
האם תרצו להגדיל מכירות? לשפר מודעות למותג? לקבל יותר לידים או מעורבות? לשפר את נאמנות הלקוח? ועוד.
כדי ליצור קמפיין שיווקי יעיל במייל:
- חלקו את רשימת התפוצה לפי נתונים דמוגרפיים או פעולות של המנויים.
- צרו מייל או סדרת מיילים שנועדו לגרום לצרכנים לעשות משהו (המטרה שלכם).
- שלחו את המיילים ועקבו אחר ביצועי הקמפיין.
היסודות של שיווק במייל
טיפים למקסום מסע הפרסום שלכם בדואר אלקטרוני:
הישארו אנושיים – למשתמשי מייל יש סיכוי גבוה יותר ב-26 אחוז לפתוח את המיילים שלנו, אם נשתמש בכותרות מותאמות אישית. אנשים אוהבים להרגיש שמדברים איתם באופן אישי. הדרך בה אנו מתייחסים אליהם יכולה לעשות את כל ההבדל.
כותרות אטרקטיביות אבל לא קליקבייט חסר ביסוס – אל תפתו את הקוראים עם משהו שלא יתגשם לאחר פתיחת המייל. מי שירגיש מרומה יסיר את הרישום שלו או יתייג אתכם כספאם, מה שעלול להשפיע בצורה שלילית על טווח ההפצה שלכם בהמשך.
הודעות קצרות – רבים קוראים את המיילים שלהם במכשיר נייד, אז הקפידו על תוכן תמציתי וענייני. לדוגמה: בין 50 ל-125 מילים. מיילים של עד 50 מילים יכולים לקבל עד 50 אחוזי המרה. אם צריך להוסיף מידע נוסף, השתמשו בנקודות / רשימות ממוספרות או הפנו אל אתר או דף נחיתה חיצוני.
קריאה לפעולה – שני CTA לכל היותר, בחלק העליון והתחתון בכל מייל. אין צורך להגזים עם יותר מכך.
לא לקנות רשימות תפוצה מוכנות – הפצה לאנשים שלא נרשמו מרצונם לניוזלטר, תסתיים באחוזי המרה נמוכים (מה גם שזה לא חוקי ועלול להסתיים בתביעה על שליחת ספאם). נסו למשוך אנשים עם תוכן אטרקטיבי שפותר בעיות, והקלו על הסרת הרישום למי שמעוניין בכך.
השפעתו של שיווק במייל על קידום אתרים אורגני
לאחרונה הודיעה חברת גוגל כי תתחיל להשתמש בניוזלטרים לצורכי תצוגה בתוצאות החיפוש. המטרה היא להגדיל את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש ובמוצרי גוגל נוספים. מכאן נובע שאפשר לנצל את הניוזלטר שלנו גם לצורכי SEO.
כמו כן הכרת המותג שלכם באפיקים אחרים מגדילה את כמות חיפושי המותג בגוגל, דבר שמעיד עליכם לחיוב ומשפר את הנראות האורגנית בתוצאות החיפוש. כאן המקום להזכיר שגם למדיה חברתית יש השפעה כלשהי על SEO, גם אם לא בצורה ישירה.
מעבר לכך, בתעשיית ה-SEO רוחשות שמועות שגוגל בוחנת את התוכן במיילים כבר שנים רבות, ומשתמשת בסממני אמינות הנובעים מכך – מה שככל הנראה משפיע גם על ביצועים אורגניים (וגם פה, לא בצורה ישירה). לדוגמה, אם משתמשים רבים מתייגים את הניוזלטר שלכם כספאם – זה פוגע לא רק ברשימת התפוצה, אלא עלול אף להקרין באופן שלילי על הקידום האורגני של המותג.
איך מפעילים את החיבור בין ניוזלטר למוצרי גוגל?
כל מי שיש לו חיבור קיים לגוגל מרצ'נט סנטר, כבר נרשם באופן אוטומטי לתוכנית החדשה ב-3 באפריל 2025 (ניתן לבטל הסכמה בכל עת בהגדרות המרצ'נט סנטר). בהנחה שהסכמתם להשתתף, גוגל תחלץ מידע מהניוזלטר שלכם בשתי דרכים עיקריות:
- הרשמה אוטומטית של גוגל לניוזלטר שלכם ושאיבת מידע רלוונטי.
- רישום ידני שלכם באמצעות הוספת המייל של גוגל (MarketingEmailTogoog@gmail.com) לרשימת הדיוור שלכם.
בצורה כזו גוגל תוכל להציג מידע בצורה אוטומטית על המבצעים שלכם, מוצרים ופרופילים ברשתות חברתיות – בתוצאות החיפוש, בגוגל שופינג ובגוגל מפות. נכון לעכשיו גוגל תשאב ותציג את סוגי המידע הבאים:
- קישורים לרשתות חברתיות עיקריות
- הדגשת תוכן מתוך מדיה חברתית
- תמונות וסרטונים של המותג
- מבצעים עדכניים, מידע חשוב ועוד
הערה חשובה: לא כל אחד ירצה שהתכנים בניוזלטר שלו יופיעו בתפוצת גוגל, כל אחד מסיבותיו שלו (לדוגמה: תוכן שמיועד רק למנויים רשומים בתשלום). אז מי שחושב או יודע שזה פחות מתאים לו – מוזמן להסיר את עצמו מההרשמה האוטומטית בהגדרות של מרצ'נט סנטר. ייתכן שבהמשך יתאפשר אף לתייג אילו תכנים מותרים לחשיפה ואילו תכנים נרצה שיישארו חסויים.
רגע לפני סיום
לדעתנו המקצועית זה יכול רק להועיל לעסק שלכם, כך שבהחלט שווה לאפשר לזה להתקיים בצורה חופשית. גוגל מציעה כאן עוד שירות חינמי לחלוטין שמספק לכל עסק עוד חשיפה ועוד אמצעי להגדלת מכירות. מעבר ליתרונות העצומים הטמונים בשיווק במייל בפני עצמו, גם גוגל מעידה שזהו פקטור חשוב מספיק כדי לכלול אותו במוצריה השונים ברשת החופשית.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו