ספירת שאילתות חיפוש בגוגל סרץ׳ קונסול: כיצד הן עוזרות לנו בקידום האתר?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

ספירת שאילתות חיפוש בקונסולה של גוגל, חושפת את מה שקליקים והופעות לא תמיד מסוגלים לגלות. איך גורם נסתר זה מודד את הסמכות הנושאית האמיתית של האתר, מאמת את מאמצי התוכן ומשפר את ניתוח הביצועים?

בקידום אתרים אורגני יש לא מעט מדדים שכדאי לבחון. במאמר זה נציג מדד חדש וייחודי שכמעט אינו ידוע בקרב מקדמי אתרים; מדד שיכול לשנות את אופן הניתוח של ביצועי האתר: ספירת שאילתות חיפוש.

מה זה ספירת שאילתות?

ספירת שאילתות מודדת כמה שאילתות חיפוש שונות יצרו הופעות אורגניות במנועי חיפוש עבור האתר. נשמע פשוט, נכון? אבל אל תתנו לפשטות הזו להטעות אתכם.

בעוד שמדדים מסורתיים כמו קליקים והופעות מראים כמה צפיות וביקורים האתר מקבל, ספירת שאילתות חושפת את רוחב הנראות שלו. למעשה, כמה רחבה הרשת שהאתר שלנו מטיל על תוצאות החיפוש.

מהי חשיבותה של ספירת שאילתות?

ספירת שאילתות עבור האתר לא תמיד תואמת את המדדים האחרים שלו (קליקים, הופעות וכו'). לפעמים נראה שכמות השאילתות עולה, בעוד שהקליקים והחשיפות יורדים. במקרים אחרים, הקליקים עשויים לגדול בזמן שספירת השאילתות יורדת. דפוסים אלה מספרים סיפורים שונים על מה שקורה עם SEO של האתר.

הערה חשובה אחת: גוגל קונסול לא מציג את כל השאילתות שלך, זאת בשל חיסיון המידע שגוגל מטילה על חיפושים מסוימים. אנחנו רואים בערך 60-70 אחוז מהנתונים בפועל. זו הסיבה שיש להתמקד במגמות ולא במספרים מדויקים.

5 יתרונות של ספירת שאילתות חיפוש לקידום האורגני

הנה 5 סיבות מעשיות מדוע כדאי לכם להשתמש בספירת שאילתות, ואיך זה יכול לעזור לכם למצוא תובנות מעשיות להגדלת התנועה האורגנית לאתר:

  • מדידה של המיקוד הנושאי באתר (לצד אפשרויות הרחבה).
  • מתן מענה לחוסר עקביות בביצועי הקידום האורגני.
  • אימות של תיקוני קניבליזציה.
  • מעקב אחר אפשרויות קידום מקומי.
  • ניתוח איכות הגידול במספר שאילתות.

1. מדידת נראות התוכן והמיקוד הנושאי

אחד היישומים החזקים ביותר של ספירת שאילתות, הוא בחינת המיקוד הנושאי של האתר (Topical Authority) ונראות התוכן (Content Visibility).

לדוגמה: ניקח אתר שהכפיל פי 4 את כמות שאילתות החיפוש שלו תוך 4 חודשים, ושמר על כמות כניסות יציבה יחסית. עם זאת, במהלך אותה תקופה – מספר החשיפות בגוגל דווקא ירד. מה זה יכול ללמד אותנו?

האתר הרחיב את הסמכות הנושאית שלו (כלומר הרוויח שאילתות נוספות), גם כשהביקוש העונתי לנושאים אלו ירד (פחות הופעות). ללא ספירת שאילתות, אנו עלולים להניח בטעות שעבודת ה-SEO לא אפקטיבית, כשלמעשה יצרנו בסיס איתן וחזק יותר.

2. פתרון בעיות בביצועי SEO

ספירת שאילתות הופכת לעוצמתית עוד יותר, כאשר היא מיושמת לצד שימוש במדדים מסורתיים. הנה כמה דפוסים שכאלה ומה המשמעות שלהם בפועל:

דפוס 1 – יותר שאילתות, יותר קליקים

כאן מדובר בתרחיש החלומות. האתר גם מרחיב את טווח ההגעה שלו וגם צובר יותר תנועה. המשמעות היא שאנו לא רק מכסים יותר נושאים, אלא מספקים תוכן באיכות גבוהה שמביא קליקים / כניסות.

דפוס 2 – יותר שאילתות, פחות קליקים

דפוס סותר זה לכאורה, לעתים קרובות מצביע על כך שבזמן שהאתר מרוויח יותר מיקומים בתוצאות החיפוש – המיקום הממוצע שלו ירד. מה הפתרון? שיפור איכות התוכן כדי להתאים טוב יותר לכוונות החיפוש השונות עבור כל עמוד / ביטוי.

דפוס 3 – אותן שאילתות, יותר קליקים

כאשר ספירת השאילתות נשארת קבועה אך מספר הקליקים גדל, בדרך כלל נראה אחת מהסיטואציות הבאות:

  • מיקום משופר עבור שאילתות קיימות.
  • ביקוש מוגבר לחיפוש נושאים בהם האתר עוסק.
  • צמיחה בחיפושי מותג.

לדוגמה: אתר שבוצעה בו מיגרציה סבל מירידת קליקים, בעוד שמספר השאילתות שלו נשאר יציב. לאחר חקירה נתגלה שהאתר איבד את קישורי הסייטלינקס שלו בתוצאות חיפוש ממותגות, במהלך העברת הדומיין. ללא נתונים המגיעים מספירת שאילתות, האבחון הזה היה כמעט בלתי אפשרי.

3. אימות של תיקוני תוכן וקניבליזציה של מילות מפתח

כאשר מסירים או ממזגים דפים כדי לתקן בעיות קניבליזציה של מילות מפתח, ספירת שאילתות הופכת לכלי אימות חיוני. מדוע?

  • אם נסיר עמוד באתר ומספר השאילתות יורד משמעותית, סביר להניח שעשינו טעות. התוכן הביא שאילתות ייחודיות, שכעת אין להם "דלת" להיכנס דרכה לאתר.
  • אם ספירת השאילתות נשארת יציבה לאחר ההסרה, איחוד הדפים עבר בהצלחה בלי לאבד את הנראות האורגנית.

בעיות קניבליזציה ניתן לאתר בחינם באמצעות גוגל קונסול, וכן באמצעות כלים בתשלום כגון Semrush, Rank Ranger ואחרים.

4. מעקב אחר אפשרויות קידום לוקאלי

עבור עסקים מקומיים, ספירת שאילתות חשובה לאין ערוך למעקב אחר התרחבות גיאוגרפית.

בעוד שתנודות עונתיות ושיפור מיקומים יכולים להסביר עלייה במספר הקליקים וההופעות, הגדלה של ספירת השאילתות פירושה בדרך כלל שאנו מופיעים בחיפושים חדשים מבוססי מיקום (כגון "שירות + עיר").

ניתן להשתמש בספירת שאילתות כדי לאמת שלקוחות הקידום המקומי מרחיבים את הנראות שלהם על פני אזורי שירות נוספים, ולא רק משפרים את המיקומים הקיימים.

5. ניתוח איכות הגידול במספר שאילתות

מעבר למספרים הגולמיים, אפשר לבחון את איכות השאילתות על ידי פילוח לפי מיקום בתוצאות החיפוש:

  • מקום 1-3 – מיקומים אלה מביאים הכי הרבה תנועה.
  • מקום 4-10 – עמוד תוצאות ראשון אבל פחות חשוב.
  • מקום 11-20 – עמוד תוצאות שני, תנועה מינימלית.
  • מקום 21 ואילך – כמעט בלתי נראה.

מומלץ לתת עדיפות לצמיחה במיקומים 1-3, מכיוון שהשגת מאות מיקומים החל מתוצאה 21 והלאה רק לעתים נדירות מזיזה את המחט מבחינת טראפיק או המרות.

איך עוקבים אחרי ספירת שאילתות?

קונסולת החיפוש של גוגל מספקת עד אלף שאילתות בלבד, למרות שבפועל יש יותר. כדי לראות יותר מכך, יש להשתמש ב-API של גוגל באמצעות כלים חיצוניים. אבל גם אם אין לכם כלים מתקדמים מסוג זה, תוכלו לעשות בדיקה ידנית בצורה עצמאית בתוך מאגר אלף-השאילתות:

  • היכנסו לדוח הביצועים בגוגל קונסול.
  • שימו לב למספר הכולל של השורות בדוח עבור טווח תאריכים ספציפי.
  • רשמו את מספר השורות בגיליון אלקטרוני כולל תאריך.
  • חזרו על כך מדי שבוע (מדי יום עלול לגזול זמן רב מדי).
  • צרו גרף פשוט המציג את המגמה (אפשר להיעזר ב-Chat GPT).

עבור אתרים גדולים יותר החורגים ממגבלת 1,000 השאילתות בגוגל קונסול, תקבלו נתונים חלקיים; אבל אם אין לכם כלים חיצוניים שמתחברים ל-API של גוגל – תאלצו להסתפק בכך.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור