חיפוש

גרף הבועות של גוגל קונסול: כלי ויזואלי לשיפור ה-SEO

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

איך תדעו האם ביטוי מסוים הוא בעל ביצועים דלים מבחינה אורגנית, ומהי הפעולה הנדרשת כדי לשפר את המצב? בדיוק לצורך כך גוגל שחררה דוח גרפי מרתק המתחבר לנתוני הקונסול, ומציג לנו את ביטויי האתר בחלוקה ברורה לפי ביצועים.

לא בכל יום אנו מתברכים בדוח ביצועים שאומר לנו במדויק אילו ביטויים צריך לשפר, ומה פחות או יותר הפעולה הנדרשת לשיפור. באפריל 2022 הוציאה חברת גוגל בדיוק דוח שכזה, הנקרא Search Console Bubble Chart.

מי שמכיר את דוח הביצועים של גוגל קונסול, למעשה כבר יודע במה מדובר. אלו הם אותם נתונים בדיוק, אלא שהפעם הם מסודרים בצורה גרפית לפי פרמטרים ספציפיים; זאת במקום להיות מסודרים בטבלה כמו בדוח הרגיל.

כיצד בנוי דוח הבועות של גוגל?

מדובר למעשה בדוח לוקר סטודיו (לשעבר דאטה סטודיו) המציג לנו את ביטויי האתר, בחלוקה לשני פרמטרים עיקריים: CTR אורגני בציר האופקי, לעומת מיקום אורגני בגוגל בציר האנכי.

גרף הבועות של גוגל קונסול

המידע נשאב ישירות מחשבון גוגל קונסול, ומוצג באמצעות בועות צבעוניות עבור כל ביטוי: צבע כחול מייצג חיפושים במובייל, צבע ירוק בדסקטופ וצבע סגול בטאבלט (שהוא בדרך כלל יותר נדיר לעומת השניים האחרים, לכן עיקר הדוח הוא כחול-ירוק). קליק על אחד מסוגי המכשירים בצד שמאל למעלה – ידגיש רק ביטויים שהגיעו מאותו מכשיר. מצוין כדי להפריד בין בועות שנמצאות בצמידות אחת לשנייה, במקרה שהגרף ממש צפוף.

גודלה של כל בועה מייצג את השילוב בין CTR (טראפיק) למיקום בגוגל – ככל שהבועה גדולה יותר, כך יש לביטוי CTR יותר גדול ומיקום גבוה יותר (ולהפך). בועות גדולות מביאות יותר טראפיק. קליק על בועה מסוימת ידגיש רק אותה ויספק מידע מלא אודות הביטוי הנדון.

מעבר לכך כל דוח מחולק על ידי 2 קווים מרוסקים בצבע אדום, שחוצים אחד את השני במרכזם. הקו האדום האנכי מייצג את ה-CTR הממוצע של אותו אתר, והקו האדום האופקי מייצג את המיקום הממוצע של כלל הביטויים באותו אתר. ביצועי האתר באופן כללי יותר טובים, כאשר הקו האנכי מתקרב לימין הדוח (CTR גבוה) – והקו האופקי מתקרב לחלק העליון של הדוח (מיקום גבוה).

בחלק העליון ניתן לפלח את הנתונים בהתאם למספר פרמטרים: האתר הנדון, טווח תאריכים, שאילתת חיפוש, מדינה ומכשיר (מובייל, דסקטופ, טאבלט).

יש לזכור שכל אתר יקבל חלוקה שונה של קווים אדומים ובועות צבעוניות, בהתאם לביצועי הביטויים שלו וכן לפי טווח התאריכים שבחרנו. מה שתראו באתר אחד, לא יוצג בדיוק באותו אופן גם עבור אתר אחר.

עד כאן המבנה הכללי של הדוח.

איך משתמשים בגרף הבועות של גוגל קונסול?

שני הקווים האדומים בכל דוח מחלקים אותו לארבעה רבעים (1 עד 4 בתמונה למעלה). בצורה כזו ניתן לדעת כבר ממבט ראשון איפה (פלוס-מינוס) נמצאים הביטויים בעלי הביצועים הטובים, לעומת הביטויים שדורשים שיפור.

לא תמיד הקווים האדומים חופפים לביצועים טובים או רעים, אבל בממוצע ניתן להגיד שכן: כל ביטוי שנמצא מעל לקו האדום של המיקום הממוצע ומימין לקו האדום של ה-CTR הממוצע, הוא בדרך כלל בעל ביצועים טובים ומעלה.

הרבע העליון מצד ימין (1) מייצג את הביטויים בעלי הביצועים הטובים ביותר באתר (גם CTR גבוה וגם מיקום גבוה בגוגל). כאן אין ממש מה לעשות או מה לשפר, ולמעשה רצוי שלא לגעת בביטויים שכבר נמצאים בשלישייה הראשונה בגוגל. כל עוד זה עובד – לא נוגעים.

הרבע העליון מצד שמאל (4) מייצג ביטויים הנמצאים במיקומים גבוהים, אבל בעלי CTR נמוך מהממוצע באתר. במצב כזה נרצה לבדוק מדוע ביטוי במיקום גבוה לא מקבל מספיק קליקים. בדרך כלל מדובר בטייטל ובתיאור, שתפקידם לגרום למשתמש להקליק – לכן השיפורים כאן הם הכי קלים לביצוע. כל שינוי או שיפור בביטויים אלו, יבוא בהכרח מהסניפט שלהם בגוגל (כולל תצוגות סכמה לסוגיהן, כגון כוכביות או טבלאות וכן הלאה).

הרבע התחתון מצד ימין (2) מציג ביטויים בעלי CTR גבוה מהממוצע באתר, אבל במיקומים רחוקים מאוד. זה אומר שלמרות שהם רחוקים, בכל זאת היו משתמשים שטרחו והלכו אחורה בתוצאות האורגניות עד שמצאו אותם והקליקו עליהם. מכיוון שה-CTR כאן הוא גבוה, אין צורך לגעת בסניפט המוצג בגוגל. שיפור המיקומים יגיע כאן ככל הנראה באמצעות בניית קישורים או עבודת On-site בעמוד / באתר ככלל. מצד שני, בדרך כלל יוצגו כאן ביטויים קצת פחות חשובים או רלוונטיים, כך שזה לשיקולכם האם בכלל תרצו לעסוק בביטויים הללו.

הרבע התחתון מצד שמאל (3) מציג את הביטויים החלשים ביותר באתר: גם בעלי מיקום נמוך בגוגל בהשוואה למיקום הממוצע, וגם בעלי CTR נמוך בהשוואה לממוצע. לכאורה לא שווה להתעסק עם הביטויים האלה, כי כאן נדרשת הכי הרבה עבודה לשיפור הביצועים, אבל תלוי אילו ביטויים מופיעים כאן. אם דווקא ברבע הזה של הדוח מופיעים ביטויים חשובים לנו, נצטרך להשקיע כדי לשפר אותם.

מכיוון שהגרף עשוי להיות מאוד צפוף בשל ריבוי ביטויים / בועות, לעיתים קרובות מוטב לסנן אותו בהתאם לפרמטרים החשובים לכם. לדוגמה – ביטויים מסוימים בלבד, מכשירים מסוימים, טווח תאריכים ספציפי וכן הלאה.

רגע לפני סיום

אין ספק שגם טבלת הביצועים בגוגל קונסול מספקת את אותם נתונים בדיוק, ועד היום השתמשו בה גורמי מקצוע כגון חברות SEO, מקדמי אתרים ורבים נוספים; אבל גרף הבועות עושה זאת בדרך שונה, על ידי שילוב של מספר פרמטרים במקביל באותו גרף. בצורה כזו אפשר להבין כמעט מיידית מה הביצועים הנוכחיים ומה כדאי לשפר.

כדי להגיע לאותן מסקנות בדוח הביצועים הטבלאי, נדרש לבצע מספר פעולות עוקבות כדי לחלץ את המידע. גרף הבועות מגיש לנו אותו על מגש של כסף, וכל מה שנשאר לנו הוא לבצע את התיקונים הדרושים.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור