מה זה Google Data Studio ואיך הוא יכול לעזור לכם בתהליך קידום אתרים?

אחד הכלים היותר מוצלחים של גוגל, שאולי לא שמעתם עליו עדיין, הוא Google Data Studio. כלי זה לא משמש באופן ישיר לצרכי SEO, אולם ניתן להגדיר אותו לטובת ניתוח נתונים והפקת לקחים בקמפיין הקידום האורגני שלכם.

הכלי מאפשר לנו להתחבר למספר רב של מקורות בו זמנית ולהציג מידע בתצוגה ויזואלית אטרקטיבית. בואו נראה כיצד מתבצע החיבור הראשוני, מה ניתן לעשות עם הכלי ואיך נראית התוצאה הסופית.

יצירת דו"ח ראשון ב-Google Data Studio

ראשית יהיה עליכם להתחבר לחשבון הגוגל שלכם. לאחר מכן כנסו לאתר של Google Data Studio, לחצו על הכפתור Create ואז על Report כדי ליצור דו"ח נתונים חדש.

יצירת דוח ראשון בגוגל דטא סטודיו

כעת צריך לחבר מקורות מידע ולכן נלחץ על Data Source ונוכל לראות עשרות כלים של גוגל עצמה שהיא מאפשרת לנו להתחבר אליהם וכמובן מאפשרת גם חיבור למאות כלים חיצוניים אחרים.

בין היתר תוכלו להתחבר לכלים כמו האנליטיקס או סרץ' קונסול של גוגל או למערכות חיצונית כמו Zefo, Ahrefs ואחרות. 

חיבור מקורות מידע לדוח

לאחר שתיכנסו למקור שתרצו, חפשו כפתור קטן בשם Authorise ולחצו עליו כדי שתוכלו לבחור איזה חשבון לחבר. לאחר שבחרתם את החשבון הרצוי לשאיבת המידע, לחצו על Connect.

כעת יופיעו השדות שיש במקור המידע וכדי להמשיך הלאה תצטרכו ללחוץ על Add ואז על Add to report כדי להתקדם הלאה.

אישור מקור לפני הוספה לדוח

כעת מקור המידע שבחרתם והשדות הרלוונטיים שלו נוספו לדוח. מכאן תוכלו לעצב את האופן שבו המידע ממקור זה מוצג בדוח, לבחור שדות ספציפיים לתצוגה, לשנות את שמם ואת צורת הצגתם.

מלבד גרפים או טבלאות תוכלו ליצור גם תצוגות מורכבות ומעניינות יותר באמצעות תפריט Insert. תוכלו לייצר מפות חום לפי אזור דמוגרפי, לייצר לוח תוצאות לפי מספר צפיות או מידע אחר ואפילו סוג של "טבלת עץ" עם פילוח לפי הגילאים של המבקרים באתר.

כיצד הכלי יכול לשמש אותנו לצרכי SEO?

גוגל דטא סטודיו, מאפשר לנו לסדר בצורה נוחה וברורה את כל המידע שאנחנו רוצים לראות על מנת שנוכל לבחון אותו ולהסיק מסקנות שיטיבו עם עבודת הקידום האורגני. כך למשל ניתן להשתמש בתבנית דו"ח מוכנה של גוגל עבור הסרץ׳ קונסול כדי לראות את כל הביטויים שמביאים תנועה לאתר.

כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף את הקונסול כמקור מידע מהמסך הראשי על ידי בחירתו, בחירה ב-Add data, סימון האתר הרצוי (במידה ויש יותר מאתר אחד באותו חשבון), site impression כמקור לטבלה ואז web מתחת לסוג החיפוש.

כשמקור המידע הוגדר, כל מה שצריך לעשות הוא לגשת למסך הראשי של דטא סטודיו ולבחור בטמפלט Search Console Report (מופיע בתמונה הראשונה בפוסט הזה למקרה שאתם מתקשים למצוא). הטמפלט אמור לייצר דו״ח שנראה בערך כך:

תבית דוח גוגל סרץ׳ קונסול

טיפ – למעלה יש פילטר שניתן להשתמש בו לתצוגה של שאילתה מסוימת או כמה שאילתות הכוללות ביטוי מפתח ספציפי. כך תוכלו לראות מה נמצא בדירוג גבוה יותר ומה בדירוג נמוך יותר וכן נתוני CTR. 

בדו״ח זה ניתן לראות גרף של כמות החשיפות של האתר שלכם בתוצאות החיפוש, את עמודי הנחיתה המובילים, מקורות ההגעה, מיקום ממוצע של ביטויים שונים, כמות הקליקים שכל ביטוי קיבל ועוד. ניתן כמובן לשנות את אופן הצגת הנתונים מעמודות לפאי או מגרף לעמודה וכדומה.

נכון שלא מדובר בנתונים חדשים, אלא נתונים ששאבנו מהסרץ׳ קונסול, אך עצם הצגתם בצורה נוחה מול העיניים, מאפשרת התנהלות יעילה יותר ואף עשויה לעזור לכם להבחין בדברים שאולי הייתם מפספסים. זוהי רק דוגמה אחת לשאיבה והצגה של מידע מכלי בודד.

היופי בדטא סטודיו הוא האפשרות לשלב בין מקורות מידע שונים ולהציג אותם זה לצד זה. באמצעות תפריט Resource ניתן למזג מידע ממספר מקורות שונים. הכל נעשה בצורה ויזואלית ונוחה יחסית, אחרי שמבינים איך המערכת עובדת.

לסיכום

Google Data Studio הוא כלי חינמי לחלוטין שמגיע אלינו מבית גוגל. הכלי מתממשק בקלות עם מאות כלים אחרים על מנת לשאוב מהם את המידע הרצוי ולהציג אותו בפריסה הנוחה לכם. הוא יכול לסייע לכם להציג נתונים חשובים ללקוחותיכם או לשימושכם הפרטי.

הוא שימושי מאוד בקמפיינים של קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן בגוגל וגם עבור מי שרוצה לצפות במידע רב ולנתח נתונים לטובת שיפור ביצועים באתר. אנו ממליצים לא לוותר עליו ולהשקיע את הזמן הדרוש כדי ללמוד לעבוד איתו וליהנות ממה שיש לו להציע.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור