חלקו העיקרי של כל קמפיין SEO נשען בעיקר על תוכן ירוק עד, שמספק מענה לנושאים שכמעט תמיד נשארים מבוקשים. עם זאת, גם לטרנדים מסוגים מסוימים יש חשיבות בקידום של אתר, ובייחוד בכל הנוגע לעונתיות ואירועים אחרים שחוזרים על עצמם.
לאורך שנות עבודה רבות בתחום ה-SEO יצא לי לראות יותר מדי פעמים, מנהלי אתרים ובעלי עסקים (ואפילו חברות גדולות) שמקימים עמודים ייעודיים לצורך חג או אירוע – רק כדי להתעלם מהעמוד החדש בסיום החג, למחוק אותו ואז להקים עוד אחד חדש בפעם הבאה.
ההתנהלות הזו לא מנצלת את משאבי האתר בצורה הנכונה, בכל מה שקשור לקידום אתרים בגוגל לפחות. הקמה ומחיקה של עמודים שוב ושוב מחסלת את הפוטנציאל הגדול שניתן היה לחלץ מהם – אם רק היינו יודעים לעבוד נכון.
איך מקדמים עמודים עונתיים?
ככל שעמוד כלשהו באתר הוא ותיק יותר, כך גדלים הסיכויים שלו להופיע ביותר חיפושים בגוגל ולשפר מיקומים לאורך זמן. על בסיס הרציונל הפשוט הזה, ניתן ליצור תוכנית פעולה שתאפשר לנו לקדם עמודי חגים ומועדים לאורך שנים – בלי לאבד ותק, טראפיק ומיקומים.
כדי לוודא מהי תדירות ההופעה של אירוע מסוים מבחינת חיפושים בגוגל (ולקבל תובנות נוספות), ניתן ומומלץ להיעזר בגוגל טרנדס או בכלים דומים נוספים כגון מתכנן מילות המפתח.
שלב 1 – הקמת העמוד הרלוונטי
נגיד שאנו מעוניינים להקים עמוד מבצעים לבלאק פריידי, שחוזר על עצמו בכל שנה בסוף נובמבר.
מעבר למובן מאליו (תוכן רלוונטי וכו') – הדגש העיקרי בשלב זה הוא יצירת כתובת URL קצרה וקולעת ללא אזכור של שנה מסוימת. ההיגיון הוא שאם נכלול שנה בכתובת העמוד, ניאלץ לשנות אותה ולבצע הפניות כל שנה מחדש, מה שעלול לחבל במאמצי הקידום. לדוגמה: website.com/black-friday (או כל חג / אירוע אחר).
קצת לפני מועד האירוע עצמו – נחבר את העמוד לתפריט הראשי ולמיקומים אסטרטגיים נוספים באתר. בסיום האירוע נסיר את החיבור לתפריט, בלי למחוק את העמוד עצמו (עמוד יתום, בשפת אנשי המקצוע).
שלב 2 – אופטימיזציה
יש לקחת בחשבון שלא תמיד יהיו מספיק חיפושים בביטויים הרלוונטיים בזמן שאנו מבצעים את מחקר המילים. זה נובע מכך שהחיפושים מושפעים ממגמות עונתיות עולות ויורדות, ולכן מומלץ לבצע אופטימיזציה (גם) לפי ההגיון.
לדוגמה, הנה ההשלמות האוטומטיות בגוגל עבור התחלה של חיפוש בנושא דילים לפסח. ניתן לראות שאנשים מחפשים את הביטוי במספר וריאציות, מה שיכול לתת לנו אינדיקציה כיצד ומה לעשות מבחינת אופטימיזציה בעמוד הרלוונטי.
בנקודה זו הטייטל והתיאור הם החשובים ביותר, כי הם אלו שיגרמו לאנשים להקליק, לשפר CTR ומיקומים. לכן חשוב לשלב שם את מרב המידע, כולל השנה הרלוונטית.
טייטל אפשרי לדוגמה:
דילים לפסח 2024 – מבצע עד סוף החג – שם המותג
בגוף העמוד עצמו נשלב את הווריאציות הנוספות בכותרות H, כדי לתפוס את שאר הביטויים: דילים בארץ, דילים בחו"ל, דילים באילת וכן הלאה (בהנחה שאנו באמת מציעים את השירות הזה. לא לדחוף משהו שאינו רלוונטי).
אחרי שמקימים את העמוד, עוברים לשלב הבא שאינו פחות קריטי.
שלב 3 – לא למחוק את העמוד
זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל ניסיון רב שנים מעיד שזה לא תמיד כך. הקמתם עמוד ייעודי לראש השנה, לפסח או לכל אירוע שחוזר על עצמו בתדירות קבועה לאורך השנה? אל תמחקו אותו אי פעם ואל תשנו לו את כתובת ה-url, בדיוק כמו בכל עמוד אחר שאתם מקדמים.
אנחנו רוצים שהעמוד יישאר חי וקיים, יצבור ותק ויופיע בגוגל עבור חיפושים רלוונטיים במועד המתאים. כדי לעשות זאת אסור למחוק אותו ואז להקים אחד חדש בפעם הבאה. אז מה כן לעשות? בסעיף הבא.
שלב 4 – תחזוקת העמוד לפי עונתיות ומועד
המבצע הסתיים? החג נגמר? לא למחוק את העמוד, אבל כן לנתק אותו מהתפריט הראשי ומאזורים עיקריים אחרים באתר. ממילא איש לא יזדקק למבצע בלאק פריידי או חג האהבה אחרי שהמועד נגמר.
בפעם הבאה שהמועד / האירוע / המבצע חוזרים לסבב נוסף – קודם כל מעדכנים את העמוד, כולל עדכון של השנה (2024 יהפוך ל-2025 וכן הלאה). לאחר מכן נחבר שוב את העמוד לתפריט הראשי עד לסיום המועד החדש… וחוזר חלילה.
אחרי שהעמוד עודכן מומלץ לשלוח אותו לסריקה בגוגל קונסול, כדי לוודא שהתוכן המעודכן יופיע בחיפוש (וכן שמיקומי העמוד נשמרו). כמו כן רצוי עד חובה שהעמוד ימשיך להופיע באופן קבוע במפת ה-xml שנשלחת לגוגל.
שלב 5 – בניית קישורים
שלב זה הופך למחויב המציאות רק אם העמוד לא מצליח להתברג בעשירייה הראשונה עבור ביטויים רלוונטיים. במצב כזה נצטרך לתת לו דחיפה עם קישורים נכנסים.
צריך לזכור שמכיוון שאנו מחברים ומנתקים את העמוד מהתפריט הראשי בתדירות קבועה יחסית, הוא לא יקבל את החשיפה הדרושה לאורך כל השנה – ולכן לעיתים נצטרך קישורים.
יש לעשות זאת במינון מאוד נמוך, לפחות בהתחלה (וככל הנראה גם בהמשך, כדי לא להגזים). קישור אחד בחודש או בחודשיים הראשונים עשוי לעזור, ותמיד יש לבדוק האם חל שיפור בביצועי העמוד (בדגש על טראפיק ומיקומים, ובהמשך כמובן גם המרות רלוונטיות).
אם מועד האירוע מתקרב והעמוד לא מופיע בעשירייה הראשונה בביטויים רלוונטיים, יש לטפטף קישור או שניים כמה חודשים לפני המועד עצמו. כך נגדיל את הסיכוי שהעמוד ישוב להתברג בתוצאות האורגנית.
רגע לפני סיום – שיווק עונתי
רוב הדברים שנאמרו עד כה יכולים להיות תקפים גם לגבי שיווק באופן כללי, ולא רק ל-SEO. תחומי עיסוק רבים נשענים בחלקם או ברובם על תנודתיות עונתית או אחרת, כגון תיירות, אופנה ועוד.
בהתאם לכך צריכה להתבצע גם אסטרטגיית השיווק הכוללת של המותג, כדי לתת את המענה הנכון בזמן הנכון.
נשמח לסייע לכם ביישום אפיקי השיווק המתאימים. צרו איתנו קשר >
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו