הביטוי 'התוכן הוא המלך' הוא ביטוי המפתח של אנשי SEO, המעודדים יצירה של עוד ועוד תוכן במטרה להפוך אתרים רזים לאתרים עשירים בתוכן.
עם השנים, ובעידודו של עדכון פנדה, למדו מקדמי אתרים לשים לב גם למהות התוכן ולשאלה האם הוא מועיל למי שקורא אותו. אבל העיקרון הבסיסי נותר בעינו: אתם חייבים להמשיך ולהזין את מפלצת התוכן ללא הפסקה, אחרת גוגל ממש לא יאהב את האתר שלכם.
אנשי שיווק ככלל ומקדמי אתרים בפרט, דוחפים ללא הפסקה לעוד תוכן, עוד אתרים, עוד דפים, עוד ביטויי מפתח, ובדרך כלל אלו הם אנשי המקצוע שלא באמת מצליחים להשיג את יעדי הלקוח. ההתמקדות בתוכן יצאה כבר מזמן מפרופורציות ובמקרים רבים הגיעה למצב בו היא חוטאת למטרה.
האם יכול להיות, שבשטח מתרחש דבר שעל פניו נראה מנוגד להיגיון, שאומר שככל שיש לאתר יותר תוכן, כך הוא צפוי לקבל יותר טראפיק? כדי לבחון את הדברים, להלן שלושה מקרי בוחן של אתרים שונים אשר צימצמו את כמות התוכן באתר שלכם, ובחנו את ההשפעה של המהלך על כמות הטראפיק שהם מקבלים:
- באחד האתרים הפחתת מספר הדפים באתר בהיקף של 63%, הובילה לעלייה של 61% בתנועת המבקרים לאתר
- באתר אחר, איחוד דפים רזים וצמצום היקף הדפים באתר ב-32%, הובילו לעלייה של 36% בטראפיק לאתר
- באתר שלישי, הסרה של 13% מדפי האתר, הובילה לעלייה של 37% בטראפיק
בשלושת המקרים, המטרה הייתה לצמצם את היקף התוכן על ידי הסרת תכנים כפולים, תכנים רזים ותגיות. התוצאה בכל המקרים הייתה עלייה בהיקפי הטראפיק לאתר.
עבור מי שמכיר את רזי הקידום האורגני, ממצאים אלה לא אמורים להיות מפתיעים במיוחד, אלא שהרבה בעלי ומקדמי אתרים ממשיכים להיתלות במפלצת התוכן כמנוע הקידום והשיווק של האתר, על אף שהממצאים מוכיחים שהמציאות פועלת בצורה שונה.
בפועל, לא רק שבאתרי אינטרנט רבים ישנם המון דפים שלא רק שאינם מייצרים טראפיק, אלא פוגעים בכמות הטראפיק האורגני שהאתר מקבל באופן רוחבי, על ידי דילול ערכם של ביטויי המפתח ורלוונטיות הנושאים באתר.
איך נדע האם עלינו להמשיך לייצר עוד תוכן באתר שלנו?
בעלי אתרים, בהנחייתם של אנשי SEO, התרגלו לתפיסה לפיה גוגל אוהבים תוכן טרי ורענן. בהתאם לכך, שכרו אותם בעלי אתרים צבאות של כותבים שהזרימו אליהם תכנים באופן קבוע, מבלי לעצור ולחשב את המסלול עליו נמצאים.
כדי לדעת האם עלינו להמשיך לייצר עוד תוכן באתר שלנו, כדאי להתחיל בבחינת שיעור הדפים שיוצרים טראפיק. המתמקדות בחישוב ההיתכנות של תוכן נוסף ליצור טראפיק נוסף, תעזור לכם לקבל החלטה מושכלת – ככל שההיתכנות גבוהה יותר, כך יהיה נכון יותר לייצר תוכן חדש, ולהיפך.
כדי לערוך את החישוב, קובעים תחילה פרק זמן לביצוע החישוב, נניח חצי שנה אחרונה. בהמשך לכך, מתחילים באיסוף נתוני האתר בגוגל אנליטיקס, או ליתר דיוק באיתור מספר הדפים שהופיעו "בדוח דפי הנחיתה" של אנליטיקס, עם סינון לכניסות אורגניות בלבד. המספר הזה יהיה המונה בנוסחת השבר הפשוט שלנו.
בשלב השני, אנחנו רוצים לדעת כמה דפים מאונדקסים יש באתר. את הנתון הזה ניתן למצוא בקונסולת החיפוש של גוגל, וממנה יש לשלוף אך ורק את מספר הדפים המאונדקסים באתר. המספר הזה יהיה המכנה בנוסחה שלנו.
השבר שמתקבל, קרי מספר הדפים שביקרו בהם באתר, חלקי מספר הדפים המאונדקסים בגוגל, משקף את ההסתברות שתוכן חדש יפיק טראפיק נוסף לאתר, בתוך פרק זמן של 6 חודשים. את השיעור שמתקבל ניתן לקחת צעד אחד נוסף קדימה, ולבחון אותו סביב תכני בלוג בלבד, או סביב דפי השירותים באתר. בסך הכל, היחס שמתקבל יכול לתת לנו אינדיקציה מעולה לשאלה האם עלינו להעלות תוכן נוסף לאתר או לא.
לסיכום
תוכן הוא עדיין הבסיס שעליו בנוי כמעט כל אתר או דף נחיתה. הוא מה שמזין את הזחלנים של גוגל ועוזר להם להבין על מה האתר שלכם מדבר. כל אתר שרוצה להתקדם בתוצאות האורגניות, צריך להכיל כמות תוכן סבירה ולתת מענה מקיף לכל מה שרלוונטי לתחום פעילותו.
יחד עם זאת, גם כאן חוזר אחד העקרונות המנחים בעולם הקידום האורגני – עדיפה איכות על פני כמות. אם יש לכם 50 עמודים איכותיים, מקצועיים ויסודיים שנותנים ערך לגולשים, הם כמעט תמיד יהיו עדיפים על פני 100 או 150 עמודים שנוצרו רק כדי לנפח את כמות התוכן באתר.
זיכרו שפרסום תכנים, בניית קישורים, אופטימיזציה ויתר הפעולות שנוקטים כחלק מקידום אתרים אורגני, הם האמצעי להשגת המטרה. המטרה של כל עסק היא קודם כל להיות רווחי, ובראיה הזאת צריך להסתכל גם על הפעולות שנוקטים בדרך להשגת המטרה.
אין זה משנה כמה עמודי תוכן יש לכם באתר או באיזו תדירות אתם מפרסמים תכנים חדשים. מה שמשנה הוא שהתכנים הקיימים יעבדו עבורכם – יעלו את ציון האיכות הכללי של האתר ויזרימו אליכם טראפיק רלוונטי שבתורו יומר ללקוחות.
אם האתר שלכם לא משיג את התוצאות הרצויות לאחר תקופה ארוכה של קידום אורגני, אל תפחדו לבצע בו ניקוי יסודי של תכנים, להסיר, לאחד ולשפר עמודים קיימים. סביר להניח שזה רק יעזור לכם.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו