עדכון פנדה
דניאל מסטר
דניאל מסטר

עדכון גוגל פנדה

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים

כבר יותר מעשרים שנה שאנחנו מכירים בעיקר את גוגל כמנוע חיפוש ולא יודעים שהיו עוד מנועי חיפוש ודרכים אחרות למצוא מידע. היום אנחנו רגילים כל כך לשיטה של גוגל לתרגם את החיפושים שלנו לתוצאות חיפוש שאנחנו לא שואלים את עצמנו אם יכול היה להיות אחרת ואיך פעלו מנועי החיפוש של פעם? מצד שני, פעם היו הרבה פחות גולשים ושדפי אינטרנט למיניהם, כך שטכנולוגיית האנדוקס והקליטה של המידע חייבת להשתכלל עם הזמן כדי להכיל את השטף העצום הזה. 

החשיבות של אלגוריתמים והתנהלות הגונה

השיטות שבהן גוגל משתמשת כדי לאנדקס מידע הן סודיות בדרך כלל ולפי חוקי גוגל אולם אנחנו מנסים כל הזמן להתאים את עצמנו לפי ההיגיון הברור של גולשים ובעלי עסקים שצריך לפעול בצורה מסודרת ולגיטימית מבלי להוליך שולל את הלקוח שרוצה לקנות מאיתנו. זה נכון להתנהלות של העסק בדיוק כמו להתנהלותו באינטרנט. כך שמה שאנחנו מקבלים מהאתר של העסק זה בדיוק מה שאנחנו מצפים למצוא כשאנחנו קונים מוצר ולהפך. הלגיטימיות והמוניטין של העסקים היום תלויים מאוד גם בהתנהלות שלהם באינטרנט וגוגל דוחפת ולוחצת עליהם עוד יותר להיות רלוונטיים והוגנים גם כשהם מפרסמים את עצמם.

מתי התחילו העדכונים ולמה?

מלבד חוקי הקהילה שאנחנו מכירים מכל פלטפורמה שמבהירים לנו מה מקובל ומה הפלטפורמה מוכנה לקדם, אנחנו מצופים להתנהל לפי תרבות עסקית לגיטימית והגונה. למרבה הצער, זה בידוק מה שלא כולם עשו בראשית ימי האינטרנט, מה שהוביל את גוגל להוציא עדכונים כדי לצמצם את הרעה החולה הזאת ולהבטיח שברשימת תוצאות החיפוש שלה יופיעו רק אתרים שמבטיחים ומקיימים. עסקים הציפו את האינטרנט באתרים שלא נותנים ללקוחות בדיוק מה שחיפשו ושלחו את הגולשים לאין ספור אתרים שבהם תכנים ירודים ומועתקים, כך ששכפלו אין ספור פעמים טקסט טוב והתיימרו להשתמש בו כמייצג נאמן של העסק שלהם ושל המוצרים שהם מוכרים. מלבד ההפרה הבוטה של זכויות יוצרים, עניין של זכויות קניין שרק התחיל להפוך לבעיה בגלל האינטרנט והתקדימים המשפטיים שזה יצר, אנשים פשוט לא השקיעו בתכנים מקוריים ולכן טקסט אחד הביא לדירוג איכותי לאתרים שלא עבדו לשם כך כלל. 

עדכון פנדה – העדכון ששינה הכל

באוגוסט 2011 גוגל השיקה את עדכון פנדה שגם הוא לא היה הכי גלוי למקדמים, כדרכה של גוגל להגן על עצמה וסודותיה, אבל התוצאות המשמעותיות החלו מיד. כל האתרים שהשתמשו בתוכן מועתק התחילו להידרדר בדירוג משום שברור היה שאין להם רשות להשתמש בזה וההשקעה המינימלית שלהם בתוכן טרי ואיכותי חזרה אליהם כמו בומרנג. מכיוון שהעדכון הזה אינו מפסיק להתחדש ולהתעדכן בהתאם לחומר שמתפרסם בגוגל, נוצר מאז הנוהל של מקדמי אתרים ובעלי עסקים להזין בתוכן טרי ואיכותי ולא מועתק, שמציית לכללים נוקשים של כתיבה ופיזור מילות חיפוש במידה ובתדירות נכונה. רק כך גוגל הצליחה להילחם בתוכן ספאם חסר ערך שתסכל את הגולשים שהיו צריכים להיכנס לאין ספור אתרים שלא הועילו להם. 

ההשלכות על עסקים בגוגל

בהתחלה טענו בגוגל שלא הרבה עסקים יושפעו מכך אלא רק כ-12% אבל ברור שההשלכות נמשכות עד ימינו ועולם קידום האתרים הושפע עמוקות מההעדפות של גוגל. היום משקיעים בתכנים ופיתחו כלי בדיקה כדי לוודא שאין תוכן מועתק. העונשים המחמירים של גוגל נגד עסקים ואתרים מעתיקי חומר ומפרי זכויות יוצרים פשוט זורקים את האתרים אל מחוץ לגוגל ומהגלות הזאת אי אפשר לחזור. העדכון הזה ממשיך לפעול ולהתעדכן כך שאין שום סיכוי לעקוף אותו. מוטב תמיד לציית לחוקים כדי להרוויח את הנקודות בדירוג ביושר ובהגינות.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: