עם כל כלי הבינה המלאכותית שצצים כפטריות אחרי הגשם, יכול להיות די קשה לדעת מה באמת יהיה יעיל לעבודת ה-SEO שלנו.
המטרה היא כמובן לחסוך כמה שיותר זמן עבודה ועלויות, אבל בלי לוותר על איכות התפוקה. אז הנה שבעה כלים מומלצים על בסיס AI שיוכלו לסייע לכם בקידום האתר, חלקם בחינם וחלקם בתשלום.
Semrush Copilot
כלי AI בתשלום המפיק המלצות SEO מותאמות אישית, על בסיס נתוני ה-SEO הייחודיים של כל אתר.
קופיילוט מנתח את כל נתוני האתר הקיימים ב-Semrush, מתוך כלים קיימים כגון פערי קישורים, ניתוח אתר ופערי תוכן / מילות מפתח. לאחר מכן הוא מאחד את הבעיות ואת הנקודות הדורשות טיפול לכדי כרטיסי המלצה מותאמים אישית, הקשורים למיקום מילות המפתח, סמכות הדומיין, המתחרים האורגניים ועוד.
ניתן ומומלץ להשתמש בכלי זה כדי לבדוק באופן קבוע המלצות SEO ולאתר בעיות פוטנציאליות, כגון נושאים טכניים או עניינים הקשורים לקישורים נכנסים.
תכונות מועדפות:
- ארגון נתוני SEO כדי לעזור לנו להתמודד אסטרטגית עם בעיות שונות.
- ניתוח ביצועי חיפוש ועדכונים שוטפים אודות מתחרים כדי לאתר הזדמנויות חדשות.
- התראות יומיות עם בעיות ושינויים.
יתרונות:
- מקל על סדר עדיפויות לביצוע הדברים החשובים ביותר.
- מסייע בניווט בין הכלים השונים במערכת סמראש.
- התראות יומיות כדי להיות מעודכנים בזמן אמת.
- ממיר נתונים לתובנות מעשיות לפי סדר עדיפות.
חסרונות:
- הכלי הוא בלעדי למשתמשי Semrush ואינו תואם לכלים אחרים.
- אומנם הדוחות מספקים נתונים שימושיים רבים, אך חלק מהמשתמשים עשויים לרצות נתונים מעמיקים יותר.
ClearScope
כלי AI בתשלום לאופטימיזציה וליצירה של תוכן, חיפוש מילות מפתח וניתוח SEO ברמה בסיסית.
אפשרות אופטימיזציית התוכן מציעה יתרונות דומים במידה מסוימת לכלי תוכן אחרים המבוססים על בינה מלאכותית. אך תהליך העבודה שונה.
כאשר מוסיפים כתובת URL קיימת ומילת מפתח לבדיקה, הכלי ינתח את דף האינטרנט הרלוונטי. לאחר מכן הוא יספק הצעות לשיפור, כגון מילות מפתח למיקוד (כולל מילות מפתח קשורות), מספר מילים מומלץ בעמוד, ציון קריאות, דירוג תוכן (המודד את רלוונטיות התוכן) ושינויי מבנה נחוצים.
הכלי מסייע גם במחקר נושאים ומייצר דוחות SEO בסיסיים. לדוגמה, הוא עוקב אחר מיקומים בתוצאות החיפוש ומספק מדדי ניתוח תוכן ברמה גבוהה.
תכונות מועדפות:
- מחקר מילות מפתח באמצעות דוחות לגילוי ביטויים חדשים.
- אופטימיזציה ישירה של תוכן לפי כתובת URL.
- מפת מונחים המשווה את מילות המפתח הטיוטות מאמרים שלנו למאמרי מתחרים.
- אינטגרציה עם תוספי וורדפרס, גוגל דוקס ומיקרוסופט וורד.
- מחולל בריפים של תוכן.
יתרונות:
- אוטומציה של תהליך בניית בריפים ואופטימיזציה של תוכן.
- מעקב אחר תוכן שפורסם כדי למצוא הזדמנויות לרענון תוכן.
- מספק ניתוח תוכן, מה שמפשט את ניתוח הביצועים.
חסרונות:
- יקר יותר מרוב הכלים ליצירת תוכן SEO וללא ניסיון חינם.
- לא מציע אפשרויות רבות ליצירת תוכן.
- כלי ניתוח תוכן ומחקר מילות מפתח הם בסיסיים למדי, ודירוג התוכן פשוט בודק אם השתמשתם בכל מילות המפתח הרלוונטיות.
Surfer SEO
כלי ייעודי בתשלום עבור משתמשים מתקדמים, המעוניינים ליצור תוכן SEO עם בינה מלאכותית.
SurferSEO מציע חבילת כלי SEO לגילוי מילות מפתח, מציאת רעיונות לתוכן, יצירת בריפים, אופטימיזציית תוכן ועוד.
צוותי תוכן רבים משתמשים בו לאופטימיזציה של תוכן. בדומה ל-Clearscope, הוא מנתח את התוצאות האורגניות עבור מילות המפתח שלנו וממליץ על מבנה התוכן הרצוי.
סרפר מציע גם כמה תכונות שימושיות לאופטימיזציית מנועי חיפוש, כולל מפת נושאים, מנתח תוצאות חיפוש SERP וכלי לביצוע ביקורת תוכן.
מומלץ להיזהר עם מדדים כמו אורך תוכן אופטימלי ומספר הכותרות המומלץ. בעוד שאלו עשויות להיות הצעות שימושיות, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל בהתאם לקטעי התוכן הספציפיים שלכם.
כמו כן, בעוד שניתן ליצור מאמרים מלאים באמצעות סרפר, כל אחד מהם עולה 19 דולר נוספים, עם מקסימום של 30 מאמרים בתוכנית הזולה ביותר.
תכונות מועדפות:
- עורך בלוגים המשלב הצעות של בינה מלאכותית ונתונים.
- יצירת אשכול נושאים המבוסס על מילות המפתח שלכם.
- הצעות לבניית קישורים פנימיים בדומיין שלכם.
- גלאי תוכן AI לצד כלי Humanizer (המוסיף מגע אנושי לתוכן אוטומטי).
יתרונות:
- קל לשימוש בעבודה עם כותבי תוכן, מכיוון שהוא עוזר לעקוב אחר מילות מפתח בטיוטות המאמרים.
- ממשק משתמש אלגנטי ומודרני.
- תוסף גוגל דוקס מאפשר לעבוד בקלות מכל מקום.
- ריבוי כלים מבוססי נתונים עבור אנשי SEO ואנשי תוכן.
חסרונות:
- אולי לא הבחירה הטובה ביותר למתחילים ולאנשים המחפשים אוטומציה רבה יותר, מכיוון שהיא כרוכה ביותר שלבים ודורשת יותר ניסיון בקידום אתרים.
- קרדיטים מוגבלים מקשים על שימוש חופשי בכלי.
- תוסף גוגל דוקס עלול להיות קצת תקול.
- עורך התוכן לא מאפשר להתאים יעדים.
Chat GPT
כלי AI הכי טוב עבור סיעור מוחות וניתוח נתונים. קיים בגרסת חינם וכן בגרסת תשלום זולה בהשוואה לאחרים. צ'ט GPT עצמו טען במספר מקרים שהוא יכול לבצע מגוון משימות של קידום אתרים, אבל כדאי לקחת זאת בערבון מוגבל.
אומנם צ'ט GPT, יחד עם צ'אטבוטים אחרים מבוססי בינה מלאכותית כמו ג'מיני וקלוד, הוא מדהים לסיעור מוחות ולניתוח מידע; אבל אין לו נתוני קידום אתרים בזמן אמת והוא אינו מותאם ליצירת תוכן בפורמט ארוך. מומלץ להשתמש בו רק יחד עם כלי קידום אתרים אמיתי, שיש לו גישה לנתוני SERP.
עם זאת, ChatGPT שימושי למשימות SEO אחרות כגון:
- אופטימיזציה של תוכן קיים עבור מילות מפתח ממוקדות.
- ניתוח של מגוון נתונים.
- התאמת התוכן לפרסונות הצרכנים.
- איגוד מילות מפתח.
- סיעור מוחות לקבלת רעיונות.
לדוגמה: אם נוריד רשימת מילות מפתח מכל כלי אחר, נעלה את קובץ ה-CSV לצ'אט GPT, ונבקש ממנו לקבץ את הביטויים לפי קטגוריה – הוא יעשה זאת ביעילות גבוהה, ויחסוך לכם זמן. זאת על עוד כבר יש לכם נתונים קיימים שאיתם הוא יכול לעבוד.
תכונות מועדפות:
- יצירת GPTs מותאמים אישית למשימות SEO ספציפיות (למשל, כתיבת מטא-תיאורים).
- תכונת זיכרון המאפשרת לשתף הוראות מותאמות אישית לבדיקת איכות של תגובות.
- העלאה וניתוח אוטומטיים של נתוני CSV.
- פוטנציאל עצום לסיעור מוחות בהתבסס על הקלט שאתם מספקים.
יתרונות:
- בינה מלאכותית רבת עוצמה עם תכונות משולבות לניתוח נתונים.
- המודל הטוב ביותר שלו (ChatGPT 4-o) הוא בחינם לכולם.
- ממשק ידידותי למתחילים ומחיר נוח.
חסרונות:
- לא מציע נתוני SEO בזמן אמת או פלט SEO מיוחד.
- הממשק אינו מותאם ליצירת תוכן בפורמט ארוך, אך זה לא מונע מאיתנו ליצור תוכן כזה בהינתן הפרומפט הנכון (ותמיד חובה לבדוק את התוצר בעצמנו).
- נוטה לשגיאות עובדתיות ותגובות לא מדויקות.
Copy.ai
כלי זה בתשלום הכי טוב עבור אוטומציה של משימות SEO, ויש לו גם גרסה חינמית מוגבלת.
Copy.ai היא פלטפורמת אוטומציה המופעלת על ידי בינה מלאכותית, עם כלי יצירת תוכן לצורכי מכירות ושיווק. כמו כלי כתיבה אחרים המבוססים על בינה מלאכותית, הוא שימש במקור בעיקר ליצירת תוכן, אך לאחרונה עבר להתמקד באוטומציה.
התכונה הבולטת החדשה של Copy.ai היא היכולת שלו ליצור משימות עבודה מרובות שלבים עבור תהליכי SEO. ניתן להשתמש בספריית תבניות עבור שימושים שונים, כגון כתיבת פוסט בבלוג, תקציר SEO וכן הלאה. הכלי מאפשר גם לעצב תבניות עבודה מותאמות אישית, כדי להפוך חלקים שונים של מערך ה-SEO לאוטומטיים.
תכונות מועדפות:
- ספריית משימות עבודה עם תבניות מוכנות למשימות ספציפיות.
- יצירת מאגר לאחסון מידע חיוני, המסייע בהכוונת משימות ה-SEO.
- לוח בקרה לשמירה, לניהול ולשיתוף של פרויקטים.
יתרונות:
- יצירת המשימות עובדת מצוין עבור צוותי SEO ארגוניים וסוכנויות גדולות, המשתמשים בתהליכי עבודה רבים.
- ממשק משתמש אלגנטי ומודרני.
- אינטגרציה עם יותר מאלפיים כלים.
חסרונות:
- קשה לשימוש ודורש זמן מה להבנה.
- לא מציע נתוני SEO.
SERP Gap Analyzer
כלי AI בתשלום שמצטיין באיתור פערים, ומילות מפתח חדשות בעלות פוטנציאל.
מנתח הפערים עוזר לגלות מילות מפתח בדרגת קושי נמוכה עבור התוכן שלנו. אפשר להשתמש בו כדי למצוא ביטויים רלוונטיים עם נפח חיפוש גבוה יותר, אך בתחרות נמוכה יותר. זה מועיל במיוחד אם אתם נמצאים בנישה רוויה, וצריכים להתחרות עם הרבה אתרים בעלי סמכות גבוהה.
פשוט הזינו את האתר שלכם ונושא ראשוני כדי להריץ ניתוח. לאחר מכן הכלי מנתח את תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות מרובות, ומציג את רמת הקושי בקידום עבור כל מילת מפתח. מעבר לכך יש גם תובנות נוספות כגון נפח חיפוש, נקודות תורפה בדפי תוצאות החיפוש ועוד.
תכונות מועדפות:
- הצעת נושאים מותאמים לאתר ולתחום העיסוק.
- המלצה על מילות מפתח עם תחרות נמוכה המבוססות על קידום האתר.
- כלי AI לכתיבת תקצירים, טיוטות, מטא-תיאורים ועוד.
יתרונות:
- פותר את אחת מבעיות ה-SEO המרכזיות – מציאת נושאי תוכן בעלי פוטנציאל גבוה.
- יוצר תקצירים, תבניות וסוגי תוכן נוספים.
- מתעד ניתוחי SERP בפירוט כדי לכוון את מאמצי ה-SEO.
חסרונות:
- לא משתלב עם רוב כלי ה-SEO האחרים, מלבד Semrush.
- עשוי להיות קצת קשה להבנה.
פרפלקסיטי
כלי AI מעולה למציאת מידע חדש ודוגמאות לתוכן. מגיע גם בגרסה חינמית וגם בגרסה בתשלום.
Perplexity הוא כלי בינה מלאכותית המחובר לאינטרנט ומתנהל בפורמט של שיחה. הוא מאפשר לנתח נתונים, למצוא מידע במהירות ולבצע מחקר מעמיק.
הכלי רלוונטי לקידום אורגני מכיוון ש-SEO יעיל קשור בקשר הדוק לתוכן איכותי, ותוכן איכותי זקוק למידע עדכני ודוגמאות שימושיות.
ניתן להשתמש בפרפלקסיטי כדי לגלות במהירות מה שיכול היה להימשך שעות בחיפוש רגיל באינטרנט. למשל: אתם צריכים למצוא דוגמה לקמפיין שיווק תוכן לעסקים קטנים, עבור מאמר שאתם כותבים. פרפלקסיטי ישתמש במגוון מקורות שונים ויציע באופן מיידי רעיונות מעניינים.
תכונות מועדפות:
- מנתח את האינטרנט כדי למצוא מידע רלוונטי ועדכני.
- מאפשר להעלות קבצים בפורמטים מרובים ולהפיק תובנות מהמסמכים הללו.
- מאפשר לבנות אוספים על ידי קיבוץ שרשורי צ'אט לפי נושא.
- מצטט מקורות וקורא הפניות המשמשים ליצירת תגובות.
יתרונות:
- מבצע חיפוש של תמונות וסרטונים.
- מארגן נושאי מחקר עם אוספים של שרשורים מרובים.
- מבצע מחקר ממוקד באתרים ספציפיים כגון רדיט, יוטיוב ועוד.
חסרונות:
- מספר מוגבל של שאלות שניתן לשאול ביום בגרסה החינמית.
- מוגבל למחקר ואינו משמש היטב ליצירת תוכן.
- לפעמים מפיק תשובות שגויות.
רגע לפני סיום
סקר של 2,500 עסקים קטנים ובינוניים מצא כי 68% מדווחים על החזר השקעה גבוה יותר על קידום אתרים ושיווק תוכן, באמצעות שימוש בבינה מלאכותית.
לגוגל לא אכפת אם התוכן נוצר על ידי AI או לא – רק האם התוכן אמיתי, שימושי ורלוונטי. עם זאת, לא מומלץ לפרסם תוכן שנוצר על ידי AI בלי בדיקה ופיקוח אנושיים.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו