מה זה אנקור טקסט?
אנקור טקסט (Anchor Text), המכונה גם טקסט עוגן, הוא למעשה ביטוי או מילה שמקדם האתרים שלכם בחר כדי לקשר בין הפוסט, הכתבה או המאמר שיופיע באתר שלכם או באתר חיצוני, לבין עמוד אחר אליו אתם מעוניינים שהגולש יגיע לאחר לחיצה על הביטוי הנבחר. הביטוי מודגש בגוון שונה מאשר שאר הטקסט וזהו היפר קישור שהגולש יכול להקליק עליו על מנת להגיע לדף אחר.
לאנקור טקסט יש חשיבות רבה לקידום האתר שלכם באינטרנט, זהו כלי חשוב למקדמי אתרים, במיוחד לאחר עדכוני פינגווין של גוגל בשנים האחרונות. חשוב להדגיש כי טקסט עוגן הוא מעין הפניה או המלצה איכותית המוטמעת בדף מסוים כדי להסב את תשומת ליבו של הגולש ולסמן לו כי לחיצה על הקישור תוביל אותו לדף אחר הרלוונטי עבורו יותר מהדף בו הוא נמצא כעת.
איך משלבים אנקור טקסט בתוכן?
עד לעדכון הפינגווין ב-2012 מקדמי אתרים רבים ניסו מניפולציות שונות על האלגוריתם והרובוט של גוגל שתפקידו לסרוק את האתרים ברשת האינטרנט. בעבר הלא רחוק מקדמי האתרים הוסיפו קישורים בכמות גבוהה ובצורה לא טבעית כדי לעבות את האתר בתכנים וקישורים פנימיים וחיצוניים.
למעשה, מקדמי האתרים ניצלו פרצה באלגוריתם ובאמצעות שילוב כמות רבה מדי של קישורים גוגל חשב שמדובר באתר המציע מידע עשיר, איכותי ורלוונטי עבור הגולשים. עם השנים, גוגל החל לראות זאת בחומרה, ולאחר גילוי הפרצה יצא העדכון המפורסם ששינה את כללי המשחק.
כיום, מקדמי אתרים חייבים להשתמש בקישורים בעזרת הטמעת אנקור טקסט באופן שקול ואחראי. כמו כן, חשוב להבין כי טקסט עוגן מהווה רק חלק קטן מהדרישות של גוגל בעת קידום אתרים במנוע החיפוש הפופולרי, לכן אין להגזים בשילוב האנקור בתכנים ויש לשמור על פרופורציות נכונות כדי להשיג את מטרות הקידום האורגני ולגרום לאתר המקודם אורגנית להופיע במקומות גבוהים.
באופן כללי, עליכם להיזהר משילוב לא טבעי של האנקור, מדחיפה בכוח של קישורים, ומשימוש יתר באנקורים מדויקים. עליכם לזכור כי אנקור טקסט בראש ובראשונה חייב לשפר את חוויית המשתמש של הגולשים, ורק לאחר מכן הוא משמש אתכם לקידום האתר במנוע החיפוש.
בנייה נכונה של אנקור טקסט
ישנם מספר סוגים של אנקור טקסט, לכן חשוב לבנות את האנקור נכון ובאופן טבעי כדי לשפר את חוויית המשתמש, לסייע לגוגל לכוון את הגולשים למידע איכותי ורלוונטי יותר עבורם וכדי לשפר את הקידום האורגני של האתר שלכם. הסוגים העיקריים של אנקור טקסט הם:
- טקסט עוגן מדויק – באנקור מדויק מקדמים את הביטוי כפי שהוא.
- טקסט עוגן ממותג – האנקור כולל את שם העסק או האתר, שם המותג, מוצר וכדומה.
- טקסט עוגן לא מדויק – שילוב של אנקור מדויק עם אותיות חיבור ו/או מילים נוספות, למשל ספר לכלבים בראשון לציון כאשר הביטוי המדויק הוא ספר כלבים.
- טקסט עוגן ערום – כתובת האתר מהווה את העוגן, לדוגמה mysite.com.
- טקסט עוגן כללי – ביטוי גנרי משמש כעוגן, לדוגמה "לחצו כאן", "למידע נוסף כנסו לאתר".
מאחר ואין נוסחה אחת נכונה ומנצחת לשימוש באנקור טקסט ולשילוב קישורים בתכנים, מומלץ להיעזר במקדמי אתרים מקצועיים ומנוסים. אם אתם מכינים ומעלים את הטקסט לבד, כדאי לכם לשלב כ-70% קישורים טבעיים או ממותגים, כדאי גם לבדוק את המתחרים וללמוד מהם כיצד הם פיזרו את אנקורי הטקסט שלהם ומה עבד עבורם היטב.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו